Porsche 356B gaat total loss in ongeluk met Tesla

Auteur: , 56 Reacties

Laten we duimen dat het de liefhebber van klassieke auto's niet fataal wordt.

Wat is het leven toch mooi als je kunt kopen waar je altijd al van hebt gedroomd. Bijvoorbeeld een Porsche 356. De voorganger van de 911 is een icoon en heeft een grote liefhebbersgroep, met de bijbehorende aanschafprijzen van dit model. Natuurlijk moet het ook een hele ervaring zijn om met zo’n auto een stukje te sturen. Dat liep voor een 356-bestuurder uit op een nachtmerrie eerder vandaag. In Rozenburg botste een 356B frontaal op een Tesla Model 3. De schade is enorm.

De brandweer was snel ter plaatse. De bestuurder van de Tesla is er zonder directe kleerscheuren vanaf gekomen. Met de inzittenden van de 356 gaat het minder goed. Ze zaten bekneld in de klassieker en de brandweer moest het dak eraf zagen. Daarna zijn de twee personen zwaargewond afgevoerd naar het ziekenhuis per traumahelikopter.

356 ongeluk

De Tesla heeft zijn werk gedaan qua bescherming, maar de 356 is afgeschreven. Zonde, maar voorop staat het herstel van de inzittenden van de Porsche.

Een droevige situatie waarin de toekomst en het verleden elkaar op een harde manier ontmoetten. Zoals gezegd kunnen we niks anders dan duimen voor de inzittenden.

Beeld via Media-TV.



56 reacties

Sensatie!
Dus toch wel een Porsche killer.
@atrak: 😂
@atrak: Wauw! Die is goed!!! +++++
@atrak: smakeloos
@maarten020: hoezo, er is toch niemand dood?
@atrak: Made my day!
@gewoondirk: Graag gedaan Dirk, nog even volhouden en je mag weer een pintje pakken.
@atrak: Ik kan hem al bijna proeven. Oh zoet weekend, waar blijf je toch zo lang?
Hopelijk knappen de inzittenden op. En een 356 is bijna altijd een reparatie waard.
@dutchdriftking: Als het een replica is niet hoor.
@venividivici: Dan is het ook geen 356…
@venividivici: replica’s zijn meestal alleen speedsters
@venividivici: Dan niet, maar dat staat er niet bij toch?
@dutchdriftking: met een afgeknipt dak is het vrij snel einde oefening
@bischero: Een echte 356 gaat weg voor 3 ton tot een half miljoen. Voor zo’n bedrag kan je flink restaureren.
@dutchdriftking:
Dit is een 356B coupé die start vanaf 50-60k…
@bischero: Het dak zal er vakkundig terug opgelast worden en de bouw van het chassis laat dat toe.
@bischero: nog een beetje bijschuren en je hebt een speedster .
-edit: dank u, is inmiddels gefixt-
Daar stel ik me dus constant vragen bij als ik mensen met oude auto’s zie rijden, wat als ze botsen?
Ok, vroeger was het ook zo maar nu is er vele malen meer verkeer, meer kans op een ongeval dus.
Hopelijk zijn ze niet dermate gekwetst dat ze ook voor een elektrische wagen(tje) moeten kiezen… Ik kan me wel inbeelden dat dit als oude Porsches liefhebber de hel moet zijn!
@volvo_440_turbo: Weetje over het algemeen rijden oldtimer rijders rustig en voorzichtig, omdat ze zelf ook snappen dat ze niet echt in een veilige auto rijden. Helaas kan het ongeluk altijd ontstaan door een ander.
@luckylennart: een klant van me die een old-timer rijdt vertelde als ie op de autoweg veilige afstand houdt wegens slechte remmen dat er altijd auto’s tussen hem en zijn voorganger komen rijden wat voor hem frustrerend is omdat hij om veilig te rijden altijd maar moet vertragen tot dat de trucks op zijn bumper zitten.
@Volvo_440_turbo:
Ik rij motor. Als ik daarmee bots loopt het ook slecht af.
Maar daar denk ik nooit aan. Als ik daaraan begin heb ik geen leven meer.
En zo zal het ook zijn voor klassiekerrijders denk ik.
@sabrerator: met je motor botsen of daar aan denken is dus beide fataal voor jou…
@Volvo_440_turbo: ze zijn niet opgewassen tegen moderne auto’s, vooral qua gewicht niet. Daarbij missen echte klassiekers soms gordels en hoofdsteunen en van zachte materialen hadden ze nooit gehoord. Of van een knikkende stuurstang…
@davelepeef: inderdaad. In die tijd bestond ook de term “dashboard trauma”. Ik hoop dat de inzittenden van de Porsche goed herstellen, maar als ik de foto’s zie vrees ik het ergste.
@Volvo_440_turbo: Ik had een jaar of 8 geleden een Fiat X1/9 waar ik dagelijks mee reed. Tot ik op een gegeven moment naast een BMW X5 stond en mijn hoofd zich ongeveer op de hoogte van de band van die BMW bevond (in zo’n Fiat zit je ongeveer op de grond). Toen heb ik toch maar snel een moderne auto aangeschaft om de dagelijkse 140km af te leggen…..
@Volvo_440_turbo: Toen ik nog dagelijks in een kevertje reed. Een keer 100 op de provinciale weg (waar je 100 mag). Wilde een auto van links uit een klein zijweggetje de weg oversteken. Maar hij dacht in eerste instantie nog voor mij langs te kunnen. Gelukkig dacht die op het laatste moment dat het toch niet zo handig was en trapte vol op de rem. Stond uiteindelijk net optijd op de tegemoetkomende baan stil. Anders was ik er vol op geknalt of hij op mij. Dan had ik het waarschijnlijk niet meer na kunnen vertellen.
Sindsdien ben ik erg voorzichtig op autos die hard op een kruising afrijden, ook al heb ik voorrang. Heeft mij er verder niet van weerhouden in klassiekers te rijden. Nu wel iets minder kwestbaar met mn land rover uit 74!
@volvo_440_turbo: Ja bijzonder idd als je de foto’s ziet op Media TV zie je dat bij de Tesla de Airbags niet eens uit zijn gegaan, dus de impact was daar niet zwaar genoeg voor en dan te beseffen hoe de Porsche bereiders er aan toe zijn.
Beetje respect in de comments aub… veel sterkte iedereen.
@nout: ik lees geen onvertogen woord over de gewonde inzittenden, alleen over de auto’s, dus weet niet waar je op doelt.
@vroaaaaaaaaaar: waarschijnlijk doelt hij op die briljante grap porsche killer.. Niet mekkeren Nout. Autoblog reaguurders zijn nog bijzonder beschaaft.
Van gewone 356 naar 356 speedster in 5 seconden
@woertquattro: Van Woertquattro naar Woertzero in 1 slechte grap…
Nu hoef ik al helemaal nooit meer een Tesla.
Zonde heur…
Ontzettend jammer! In tegenstelling tot de AMG rijder van eerder deze week, heb ik met deze betrokkenen wel medelijden.
@alfapeter: wat een onzin. Oorzaak is niet bekend, dus misschien reed de bestuurder van de Porsche wel te hard toen ie rechtsaf sloeg en kwam op de verkeerde weghelft waar de Tesla reed. Net zo’n domme actie als die bruiloftbestuurder…
@vroaaaaaaaaaar: dan nog is het van een totaal andere orde dan zonder rijbewijs midden in de binnenstad stoer lopen doen in een AMG.
Ben ik toch benieuwd wat er nou gebeurd is, dit ziet er niet uit als een moeilijke weg ofz.
@Donstil: is het ook niet. Alleen een stukje niemandsland waar de drang om het gaspedaal heel diep in te trappen bij heel veel bestuurders aanwezig is. Ik ben er niet bij geweest maar ik weet wel dat als daar ongelukken gebeuren het heel vaak te maken heeft met dat er veel te hard gereden is.
@Donstil: wellicht kwam de Porsche uit de zijweg en nam de bocht iets te ruim of wilde de Tesla juist linksaf slaan om de zijweg in te rijden. Op een rechte weg op elkaars weghelft komen, lijkt me minder waarschijnlijk…
Tja, een moderne Tesla met 20 airbags en hulpsystemen, dik 2 ton… Tegen een auto van nog geen 1000kg die stamt van uit de tijd toen een kreukelzone nog een soa was…
@cossiekiller: 356 staat toch bekend als widowmaker?
Bij een 356 zijn geen riemen verplicht en veel bezitters hebben die ook niet. Het lijkt erop dat dat hier ook het geval was.

Ik heb twee klassiekers in de garage staan waar ik regelmatig mee rij, maar ik wil wel hoofdsteunen en gordels hebben. Dat is toch wel het minimale.
3 jaar geleden ben ik met mijn alfa 75 Tb frontaal op een tegenligger gereden na een uitwijkmanoeuvre. Buiten een gebroken voet had ik geen ander letsel. Ik vond het wel knap dat de alfa niet meer beschadigd was. Hopelijk komen de inzittenden van de 365 erbovenop
Goh, kon de Tesla dit niet aan zien komen? Is toch zo super geavanceerd allemaal?
Ik denk dat Tesla’s met elkaar communiceren zonder dat de eigenaar het weet. Tesla’s weten nu dat bij een nieuwe poging in de groene “hel” om de Taycan tijd te verbeteren, de dienstdoende Tesla is gecrashed. Deze Tesla is/was jaloers en nam wraak op een over-over-over-grootvader van de Taycan.
Veel beterschap aan de 356-rijders!
@ericc: heb jij je pilletje vanmorgen nou wel of juist niet genomen?
Arme 356 en eigenaren. Hopelijk kunnen ze er allebei weer herstellen!
Doet pijn aan het liefhebbershart. Laat wel ook meteen zien hoe ver de ontwikkelingen op veiligheidsgebied gevorderd zijn. Chassis van de 356 is een banaan, terwijl de Tesla met wat nieuw plaatwerk en een bumperbalkje weer rijdbaar is. In ieder geval te hopen dat de inzittenden van de 356 herstellen.
@autoblog ik meen me te herinneren dat ik veel eens heb gelezen dat autoblog er tegen was om te berichten over ongevallen met zwaar lichamelijk letsel. Nu valt het me de laatste tijd op dat dit toch meermaals wordt gedaan. Ik vind dit lastig enerzijds snap ik de nieuwswaarde van het artikel maar het is nog onbekend hoe het met de inzittende staat. Mogelijk komen deze te overlijden of raken beperkt dan staat er wel een artikel op Autoblog.
@rutger97: maar het staat toch al op 10 verschillende nieuwssites/lokale kranten. Zolang het respectvol, anoniem en de schuldvraag in de midden blijft tenzij bekend lijkt het me niet onmogelijk om hier een objectief artikel van te maken. Al heeft de ene auteur hier meer moeite mee dan de andere ;-)
Wel netjes dat ze de afgezaagde delen van de auto bedekken. Ik vind dat altijd zo’n pijnlijk gezicht

Geef een reactie:

Je moet ingelogd zijn om reacties te posten, registreren kan HIER (ook via Facebook).