• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Porsche 911 GT3 RS lekt wéér uit, nu via patentfoto’s

Auteur: JordyS, gepost 31 juli 2014 om 17:47 – 30 Reacties

Afbeelding Porsche 911 GT3 RS lekt wéér uit, nu via patentfoto’sAfbeelding Porsche 911 GT3 RS lekt wéér uit, nu via patentfoto’sAfbeelding Porsche 911 GT3 RS lekt wéér uit, nu via patentfoto’sAfbeelding Porsche 911 GT3 RS lekt wéér uit, nu via patentfoto’sAfbeelding Porsche 911 GT3 RS lekt wéér uit, nu via patentfoto’sAfbeelding Porsche 911 GT3 RS lekt wéér uit, nu via patentfoto’s

Porsche 911 GT3 RS
Dat de Porsche 911 GT3 RS eraan komt, mag geen verrassing meer zijn. We zagen ‘m namelijk al op en bij de Nürburgring. Dankzij een stapel patentmateriaal kunnen we de 911 GT3 RS nu in volle glorie bewonderen.

Ere wie ere toekomt: CAR Magazine dook de afbeeldingen op en zorgt ervoor dat we dit straatlegale racemonster vanuit meerdere hoeken kunnen bekijken, zonder dat de body is afgeplakt met tape. Daaruit kunnen we volgens de Britten opmaken dat de body van de 911 GT3 RS compleet vernieuwd is. Daarbij kun je bijvoorbeeld denken aan de nieuwe bumper met splitter of de enorme achtervleugel.

We schreven al eerder dat Porsche de bloedsnelle bolide niet voorziet van een turbo, maar dat betekent natuurlijk niet dat het ontbreekt aan rauw vermogen. Reken op zo’n 500 pk, gecombineerd met het PDK-systeem. In recordtempo richting de 100 kilometer per uur knallen moet dus geen probleem zijn.

Ook interessant!

  • GT3
    Video: nieuwe Porsche 911 GT3 RS gespot in actie
  • Deze Porsche 991 GT3 RS is stiekem geen 991 GT3 RS
  • Video: puike voertuigbeheersing met 911 GT3 RS
    Video: puike voertuigbeheersing met 911 GT3 RS
  • Deze hadden we nog niet: Porsche 991 GT3 RS Cabrio

Nieuwste artikelen

  • Renault Clio 2025 test
    Renault flirt wederom met terugkeer van Renault Sport dankzij nieuwe Clio
  • Welke merken gaat Stellantis killen?
  • Ga niet met je supercar naar Londen…
  • Minister Robert Tieman: niet zuipen en rijden
FacebookTweetPinLinkedIn

911, 991, GT3, gt3-rs, patent, Porsche

Vorig bericht: « EU laat jouw auto voortaan zelfstandig parkeren
Volgend bericht: Nederlander zet grootste Ford-privéverzameling te koop »

Lees Interacties

Reacties

  1. fejjie zegt

    31 juli 2014 om 17:51

    Wat moet het heerlijk zijn om deze wagen op een circuit de sporen te geven.

    Login om te reageren
    • rolov zegt

      31 juli 2014 om 18:36

      @fejjie: och idd samen met de Gtr zou deze in mijn garage mogen staan. Wat een prachtig bak. Ik zou een jaarkaart voor de Ring hebben ;)

      Login om te reageren
  2. d15b2 zegt

    31 juli 2014 om 17:54

    Wat een belachelijke grote wielen.
    Geef ze eens 19, of 18″ velg met een beefy semi slick.

    Function over form.

    Login om te reageren
    • MDA zegt

      31 juli 2014 om 18:41

      @d15b2: waarom zou dat beter zijn kwa ‘function’?

      Login om te reageren
      • jrk68 zegt

        31 juli 2014 om 19:03

        @MDA:
        Een beetje meer wang zorgt ervoor dat je net even dat beetje extra ruimte hebt in het grensgebied en het zorgt voor een beetje comfort.
        Enig idee waarom de GT3 RSR in racetrim niet op banden zonder wang rijdt?
        Een deel van het antwoord vindt je in mijn eerste zin, en dat terwijl die doorgaand op biljartlakens rijden waar je op de openbareweg slechts kan dromen.

        Ook hier gaat het gezegde “wie mooi wil zijn moet pijn lijden” op.

        Login om te reageren
  3. gerjan zegt

    31 juli 2014 om 18:06

    Die achterkant blijft lelijk! Doe mij het vorige model maar.

    Login om te reageren
  4. noah_deheer zegt

    31 juli 2014 om 18:17

    Gaaf ding behalve die air vents boven de voorwielen

    Login om te reageren
  5. agera zegt

    31 juli 2014 om 18:17

    Waarom heeft Nissan de GT-R Nismo gebouwd, juist ja om de GT2(RS) en de GT3(RS) te verslaan en dat zal ze weer lukken verwacht ik. Persoonlijk vind ik de GT-R ook veel mooier

    Login om te reageren
    • thomcarspotter zegt

      31 juli 2014 om 18:25

      @agera: helemaal waar, alhoewel; ik blief dat Nismo pakketje niet echt. Doe mij maar een standaard GT-R en dan ben ik ook al lang al blij!

      Login om te reageren
    • jlm83 zegt

      31 juli 2014 om 18:40

      @agera: de GTR is en zal nooit een interessant alternatief zijn voor een Porsche enthousiast. Al helemaal niet in plaats van de GT3(RS). Deze GT3 rijders willen een motor zonder turbo’s en een interieur van Porsche kwaliteit. Dat dat meer kost en dat er een andere auto is die sneller is doet er niet toe. Ze hebben het er voor over, vast ook weer voor deze.
      Van mij hoeven al die gaten niet in deze RS, maar dat is een kwestie van smaak.

      Login om te reageren
      • rolov zegt

        31 juli 2014 om 18:52

        @jlm83: klopt. Maar zolang er mensen zijn die zeggen: het blijft een Nissan, blijft het fantastisch om er een te bezitten en de turbo een schop onder zijn reet te geven. de gt3 is een verhaal apart voor mij. Een echte killer.

        Login om te reageren
        • cossie300 zegt

          31 juli 2014 om 20:04

          @rolov: heb je Autoweek van 2 weken geleden gelezen ? De Nissan kreeg op zijn doos van de Porsche 911 turbo op elk vlak . Samen met de Audi r8 v 10 . Ze hadden er gewoon geen lap aan

          Login om te reageren
          • jrk68 zegt

            31 juli 2014 om 20:19

            @cossie300:
            Tja, het is maar wat je wil geloven, ik heb het niet zo op Vagweek, wat een amateuristisch reclame vodje is dat zeg….

            Login om te reageren
          • rolov zegt

            1 augustus 2014 om 07:04

            @cossie300: ja de autoweek Is een van de geloofwaardigste bladen. Due worden Zwaar gesponsord. In de rest van de wereld wint een gtr gewoon. Maar het maakt niet uit. Als je een porsche fan ben Is het altijd moeilijk te geloven dat een Jap wint. Maar dan kennen ze de geschiedenis van de Jap niet ;) zou jij toch wel moeten weten met de naam cossie.

            Login om te reageren
  6. nord zegt

    31 juli 2014 om 18:33

    En wat voor belachelijke vleugel hebben zu nu weer bedacht..

    Login om te reageren
    • fritsie zegt

      31 juli 2014 om 19:04

      @nord: Jong, das voor dn downforce

      Login om te reageren
  7. hollow zegt

    31 juli 2014 om 18:57

    500pk uit een atmosferisch 3.8 (??) liter 6 cilinder blok. Dat is kunst.

    De GTR is misschien sneller door z’n turbogeweld, maar ik zou deze GT3 kiezen, elke keer opnieuw.

    Login om te reageren
  8. alaings zegt

    31 juli 2014 om 19:07

    Geen auto wens ik mij meer dan een 991 GT3 RS … !!! Wat moet dat een hebbeding zijn als je er de centen voor hebt ! Ik kan alleen maar dromen … . Hebben nooit !!

    Login om te reageren
    • 888natan zegt

      31 juli 2014 om 19:12

      @alaings: je wilt toch ook luxe? Neem een carrera 4Sen je hebt ook nog eens – €30.000 voor extra dingetjes!

      Login om te reageren
  9. 888natan zegt

    31 juli 2014 om 19:10

    De gt3 RS vind ik echt ontzettend zonde van je geld. Je krijgt meer pk’s etc, maar comfortabel? Nee. ‘Rare’ hekken als je in de achterruit kijkt, komop alleen op het circuit en daarbuiten nee.

    Login om te reageren
    • rolov zegt

      1 augustus 2014 om 07:37

      @888natan: ja daar is hij ook voor….

      Login om te reageren
      • 888natan zegt

        1 augustus 2014 om 10:11

        @rolov: toch heb ik de gt2 op de autosnelweg gezien, meerdere malen. Ik vind dit echt nog erger dan de 996 met de fried eggs

        Login om te reageren
        • rolov zegt

          3 augustus 2014 om 10:18

          @888natan: dat is een keuze He. Ze maken hem op kenteken voor het circuit. En als je wrzdan mee op straat wil rijden Is je eigen keuze. Mij zou het niet uitmaken. Het Is toch nooit de enige auto in de garage.

          Login om te reageren
  10. JamesBond007 zegt

    31 juli 2014 om 19:20

    T’s wel een hele lelijke kever. Maar snel zal ‘ie zijn!

    Login om te reageren
  11. str8six zegt

    31 juli 2014 om 19:51

    Is dit geen gt2 (rs) met die turbo luchtinlaten op de heupen?

    Login om te reageren
  12. reistje zegt

    31 juli 2014 om 20:23

    Ik ben toch altijd benieuwd hoe goed er met een GT3 RS te leven is als zondagsauto.
    En ook hoe hij zich verhoud tegenover een Turbo of een GT3 Cup.

    Login om te reageren
  13. sulobb zegt

    31 juli 2014 om 20:26

    Mooi? Ja!
    Nieuw? Nee.
    Speciaal? Ook niet.

    Porsche’s zijn mooi en je kunt er qua exterieur niet veel aan doen, maar de mens verwacht nog altijd wat nieuws…

    Login om te reageren
  14. w0o0dy zegt

    31 juli 2014 om 20:59

    De 991 is best fraai maar deze lijkt vooral op het werk van een tuner… Erg lelijk.

    Login om te reageren
  15. w0o0dy zegt

    31 juli 2014 om 21:01

    Zet er voor de grap eens de 997 4.0 naast… You’ll see what i mean

    Login om te reageren
    • baasbas zegt

      1 augustus 2014 om 16:55

      @w0o0dy: Haha, ik wilde het met je eens zijn, maar die 4.0 vind ik van dezelfde orde met z’n lelijke stickers en opplak stukjes

      Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North