
Na de patentfoto’s en de uitgebreide Nederlandse prijsinformatie lijken we nu de eerste officiële afbeelding van de Porsche 911 (991) Targa voor onze neus te hebben.
Bovenstaande afbeelding lekte via Google+ ons blikveld binnen, met een hoedtik naar de collega’s van GT Spirit. Het zal nu niet lang meer duren tot de onthulling tot ons komt, over vier dagen start de Detroit Motor Show. Tot die tijd gooit Porsches PR-machine er nog even een teasertje in. VIDEO! (via InAutonews)
Niet verkeerd, dat glazen dakje! Vette velgen ook.
Het zicht naar achteren lijkt mij niet optimaal.
@robert110: Hier, alsjeblieft dan: http://srv2.betterparts.org/images/opel-agila-05.jpg
Vind het een bijzonder geslaagd ontwerp, en zoals al eerder werd gezegd; retro design staat de 991 goed!
@SCscreamGT2: Dankje net wat ik zocht, goede instap ruimtelijk opgezet, goed zicht. Is die toevallig ook leverbaar met een diesel, 4wd en een canvas dak?
@robert110: Dan lijkt me dit meer iets voor jou: http://www.setz-suzuki.nl/uploads/2a/c3/2ac3af2d3c231074a71755df1573e2c0/Jimny.jpg
@motoragent: Kijk eens aan, helemaal perfect. Bedankt voor het meedenken.
Ik ben benieuwd hoe het dak wegklapt, of zou het uitneembaar zijn met hand?
@kraakensmaak: Dit lijkt me een wegneemdakje, ik zou in ieder geval niet weten waar ze het anders neer moeten klappen.
@kraakensmaak: afneembaar, netals de 918 en carrera gt
@kraakensmaak:
Zal helaas een automatisch wegklapdakje worden:
http://www.vierenzestig.nl/13070/automatisch-dak-porsche-991-targa-bevestigd/
Vaarwel achterbank dus…
@StijnB: Dat is eigenlijk een doodeenvoudige constructie als ik het zo bekijk. Ik ben benieuwd hoe dat er in de praktijk uit ziet.
@motoragent: Transformerlike futuristisch ;p
@StijnB: achterbank? De 911 had toch gewoon “noodzitjes” voornamelijk te gebruiken als extra bagageruimte.
@mashell:
Tot 1,7m passen kinderen en vrouwen (!) daar normaliter best in…
@kraakensmaak: waarschijnlijk idd met de hand wegnemen en opruimen in de kofferbak.
@kraakensmaak: De teaservideo in het artikel laat een hydraulisch klapdak van een gebouw zien, dat zal het dus ook wel zijn op de auto ;-)
@kraakensmaak: Het dak klapt automatisch weg, waarbij de achterkant van de auto als het ware omhoog opengaat waardoor het dak achter de achterbank komt te liggen. Dus je behoud de, weliswaar, minimale achterbank gewoon.
Mooier dan zijn voorganger, maar alsnog meer van hetzelfde.
@Lennaert: hoe bedoel je “voorganger”?
@thomcarspotter: de vorige 911 targa?
@Lennaert: en dan bedoel je welke? want niet elke gen. 911 is een targa versie van gemaakt he :)
Mooier dan ik dacht, maar toch niet echt mijn ding. Doe mij dan maar een 4S Cabriolet.
Mooi, ik dacht dat de boog geborsteld alu zou worden ipv bodycolour?
@sketcher: Duits, dus zal wel een optie zijn.
@motoragent: een dure optie…
@sketcher: Nope, is als het goed is gewoon standaard geborsteld alu (retro)
Ben niet zo’n fan van de gebogen achterruit maar de auto ziet er een stuk beter uit met een meegespoten beugel (C-stijl?) ipv een metalen of verchroomde beugel.
Eventueel kans op soft window in optie-lijst?
De achterkant klopt alleen niet, want een 4 en 4s hebben namelijk een doorlopende rode lichtbalk aan de achterkant tussen de achterlichten.
Ik blijf het een aquarium vinden.
Foto klopt niet… Dit is gewoon een of andere render en degene die m gemaakt heeft is op z’n minst de lichtbalk vergeten.
Over 4 dagen weten we hoe ie er echt uitziet….
Ik hoop toch wel een glazen dak, anders is het niet een echte targa vind ik..
@utr1984: Aanvulling: anders kan je net zo goed een dichte 911 halen met schuifdak
@utr1984: De 911 targa heeft tussen 1965 en 1995 nooit een glazen dak gehad.
Porsche koos voor de naam “Targa”, omdat deze verwijst naar de Targa Florio (Targa wordt vrij vertaald als “Schaal” net als die van “Johan Cruijff Schaal”) en het Italiaanse woord Targa dat “plaat” betekent. Dit is wat het ook 30 jaar was: een uitneembare dakplaat en geen wegschuivend panoramisch glasdak ;-) Persoonlijk vind ik die glazen daken dan ook niet de naam Targa waardig.
Is duidelijk een render en geen foto. Misschien een officiële render.. Misschien niet.
-edit: dank voor feedback, maar je kan mailen of wachten op artikel hierover-
Ik was enthousiast, maar na het zien van de meerprijs is dat al wat bekoeld. Nu ik de patenttekeningen heb gezien is het gewoon een over-engineerde versie van de cabrio. Waarom nu niet gewoon een vast achterruit en vaste beugel en een uitneembaar dakje zoals de oude targa?
@freez65: omdat Targa rijders uit de 997 gewend zijn geraakt aan een elektrisch bedienbaar dak en natuurlijk nu niet meer met een handbediend dak willen kloten
@mashell:
Dat glazen elektrisch dak is er al sinds de 993 Targa uit ’95…
Erg gaaf! Mooiste retro auto tot nu toe!
Ik denk ook eerder een render of fotoshop.
De targa komt enkel in 4 en 4S dacht ik.
Raar dat er dus geen rode lichtbalk achteraan tussen de achterlichten zit?
Terug naar retro! Erg gaaf!
Ik snap eigenlijk het model Targa niet, kan iemand mij dat eens uitleggen?
@maurits123: meer open dan een schuifdak, minder open dan een cabrio maar je kunt wel veel vaker en sneller open rijden dan met een cabrio.
Dit is gewoon n photoshop.
Hier is het origineel…
@suzy991: ik zie hem je net op FB posten en wilde m ook even hier neerzetten, maar je bent me voor ;-)
Scherp van je! En ik denk dat je gelijk hebt. Het grijs is ook niet hetzelfde als de lak kleur.
@circlestorm69:
Haha ;)
Nee er is wel meer mis met deze foto. Geen C4(S) widebody, geen lichtbalk, te smalle Targabeugel die ook nog eens niet in brushed alu is uitgevoerd en als je door de achterruit kijkt, klopt het interieur niet. Gewoon de zoveelste slechte photoshop ;)
Nog 4 dagen en dan is de officiele persconferentie. Kan niet wachten… Ik denk dat ik deze absoluut wil! :D
@suzy991: Ik zag het ook al. Jammer dat er dus (web)redacteuren bij Autovisie/de Telegraaf zitten die de shop als ‘eerste officiële foto 911 targa’ neerzetten.