• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Porsche 919 Hybrid, dit is de nieuwe 24h racer

Auteur: rynnus, gepost 23 maart 2016 om 09:55 – 29 Reacties

Afbeelding Porsche 919 Hybrid, dit is de nieuwe 24h racerAfbeelding Porsche 919 Hybrid, dit is de nieuwe 24h racerAfbeelding Porsche 919 Hybrid, dit is de nieuwe 24h racerAfbeelding Porsche 919 Hybrid, dit is de nieuwe 24h racerAfbeelding Porsche 919 Hybrid, dit is de nieuwe 24h racerAfbeelding Porsche 919 Hybrid, dit is de nieuwe 24h racerAfbeelding Porsche 919 Hybrid, dit is de nieuwe 24h racerAfbeelding Porsche 919 Hybrid, dit is de nieuwe 24h racer

919 Hybrid
Porsche is er dit jaar weer klaar voor.

Je moet het maar kunnen, een auto bouwen die 24 uur lang op maximum snelheid kan worden gereden. Een bepaald team uit Ingolstadt is daar erg goed in, maar afgelopen jaar wist Porsche toch de overwinning van Le Mans te pakken met de 919 Hybrid. Ditmaal zien we de startnummers 1 en 2 op de auto, het resultaat van de titel in het FIA World Endurance Championship van 2015. Startnummer 1 is van wereldkampioenen Timo Bernhard, Brendon Hartley en Mark Webber. Dee andere is voor Romain Dumas, Neel Jani en Marc Lieb. Wederom winnen zal ongetwijfeld op hun agenda staan, maar de nieuwe Audi R18 zal een behoorlijk obstakel vormen.

Een tijdje geleden wisten we al wat voor motor er in de 919 zou komen te liggen. Een viercilinder in V-vorm met iets minder dan 500 pk, gekoppeld aan elektromotoren die het totaalvermogen opkrikken naar 900 pk. Verspreid over alle vier de wielen. Not bad. Regulaties van het WEC laten toe dat er een soort modulair aerodynamisch pakket mag worden toegepast. Porsche maakt hier gretig gebruik van en ontwikkelde voor het eerst drie verschillende aerodynamische pakketten, die ieder geschikt zijn voor een apart circuit. Handig.

Verdere ontwikkelingen zien we in de vooras, die nu preciezer afgesteld kan worden. Ook werden de banden in samenwerking met Michelin compleet herzien, zodat de auto weer geheel is aangescherpt ten opzichte van het model van vorig jaar.

Ook interessant!

  • Porsche LMDh
    Een eerste blik op de gloednieuwe Porsche Le Mans auto
  • Gele Porsche 911 GT3
    Gele Porsche 911 GT3 viert Le Mans succes
  • Waarom de 24u van Le Mans is uitgesteld
  • Nieuwe officiële onderdelen voor je oudere Porsche

Nieuwste artikelen

  • Deze iconische auto’s brachten dit weekend miljoenen op
  • Heeft deze occasion het record ‘snel kilometers maken’ in de pocket?
  • Staat de toekomst van de eigen auto op het spel?
  • Max Verstappen staat er voortaan alleen voor
FacebookTweetPinLinkedIn

919, Hybride, le-mans, le-mans-2016, Porsche

Vorig bericht: « Aanschouw de Lincoln Navigator Concept, de SUV met trap
Volgend bericht: Help! Er komen méér Nissan Qashqai’s »

Lees Interacties

Reacties

  1. giulio zegt

    23 maart 2016 om 09:58

    Tsjonge jonge, dezelfde chassis als de Audi..
    Als deze raceklasse is afgekocht, dat mag duidelijk zijn..

    Login om te reageren
    • Dutchdriftking zegt

      23 maart 2016 om 10:13

      @giulio: Waar haal je die info vandaan?

      Login om te reageren
    • baap zegt

      23 maart 2016 om 12:11

      @giulio: Jij praat liedje.

      Login om te reageren
    • mrrallycross zegt

      23 maart 2016 om 13:46

      @giulio: ik zou eens langs een brillenboer rijden

      Login om te reageren
  2. edjehaze zegt

    23 maart 2016 om 10:00

    Lekker bakkie. Hoop dat Porsche weer kan winnen dit jaar!

    Login om te reageren
  3. Svensson zegt

    23 maart 2016 om 10:04

    @rynnus: Afstellen van de vooras, wat moet ik me daar bij voorstellen? Bedoel je dan dingen als camber, caster, toe-in/toe-out enz?

    Login om te reageren
    • Dutchdriftking zegt

      23 maart 2016 om 10:13

      @Svensson: Ik gok inderdaad camber, stijfheid van dempers, type rubbers, spoorbreedte, dat soort dingen.

      Login om te reageren
    • rynnus zegt

      23 maart 2016 om 11:47

      @Svensson: Dat soort koek inderdaad. Porsche zelf: “For even better driving dynamics, balance, traction, grip and set-up options, the Porsche 919 Hybrid received a new front axle”

      Login om te reageren
  4. mrB zegt

    23 maart 2016 om 10:10

    De best uitziende LMP1, niet dat dat veel zegt. Ik hoop dat ze hun succes van vorig jaar kunnen voortzetten.

    Login om te reageren
    • baap zegt

      23 maart 2016 om 12:14

      @mrB: Dit is een schoonheid vergeleken met Quasimodo R18.

      Login om te reageren
  5. Dutchdriftking zegt

    23 maart 2016 om 10:14

    Gaaf hoor, al vond ik de LMP1 racers van een jaar of 5 geleden toch mooier.

    Login om te reageren
    • motoragent zegt

      23 maart 2016 om 11:10

      @dutchdriftking: Maak daar maar 25 van.

      Login om te reageren
      • baap zegt

        23 maart 2016 om 12:16

        @motoragent: de 787B is een schoonheid indd.

        Login om te reageren
  6. janmetdelangeachternaam zegt

    23 maart 2016 om 10:16

    Vind het toch knap hoe ze die auto’s toch iedere keer weer sneller krijgen dan vorig jaar, als ik ze mag geloven tenminste.

    Login om te reageren
  7. Relief zegt

    23 maart 2016 om 10:20

    -edit: dank u, is inmiddels gefixt-

    http://www.autoblog.nl/nieuws/audi-doet-boekje-open-over-aandrijflijn-nieuwe-r18-85691

    Login om te reageren
    • niekie1999 zegt

      23 maart 2016 om 11:03

      @Relief: goed punt, ik had de livery launch van audi gemist. Hij ziet er ook een stuk beter uit. Bedankt voor de link!

      Login om te reageren
  8. koeckenbacker zegt

    23 maart 2016 om 10:20

    Ik ga ze aanschouwen in spa. Vorig jaar was duidelijk te zien dat de porkers veel harder boven aankwamen na de raidillion. Zin in!

    Login om te reageren
  9. 100octane zegt

    23 maart 2016 om 10:33

    Op naar nummer 18! #theBest

    Login om te reageren
  10. gitaarknul zegt

    23 maart 2016 om 10:36

    Ik blijf het bijzonder vinden dat ze 500pk uit een V4 persen en dat dat ding het ook nog 24 uur volhoud

    Login om te reageren
    • baap zegt

      23 maart 2016 om 12:19

      @gitaarknul: En dat indd uit exact 2000 cc. 250 pk per liter en dat op full speed en volle belasting, 24 uur lang. Behoorlijk ruig.

      Login om te reageren
  11. gregorius zegt

    23 maart 2016 om 10:52

    Ik mis even wat er nou echt anders is voor deze 919 voor LeMans tov het vorige model.
    Dat je meer dingen kan afstellen is leuk; maar ik kan me voorstellen dat de 919 voornamelijk is ontworpen voor LeMans; en dat de Lemans-series bijzaak zijn.
    Als ik dit dan zo lees, lijkt het er meer op dat de 919 nu beter is af te stellen voor andere circuits; maar ik zie niks over waarom deze 919 nu sneller is over 24h in LeMans.

    Login om te reageren
  12. willyjee zegt

    23 maart 2016 om 11:07

    *kwijl

    Login om te reageren
  13. vtechlover zegt

    23 maart 2016 om 12:39

    Offtopic: Weet iemand het verschil van rondetijden tussen de lmp1 en f1?

    Ontopic: ziet er veel strakker uit dan de r 18, ben benieuwd wie het sterkste is dit jaar..

    Login om te reageren
    • motoragent zegt

      23 maart 2016 om 12:54

      @vtechlover: In de Top Gear magazine van vorige maand stond een mooi stukje over de Porsche 919 vs. de Mercedes W06. Op de juiste circuits zal het verschil beperkt zijn, maar over het algemeen is de F1 toch wel een tikkeltje sneller. Qua acceleratie hebben LMP1’s een aardig voordeel door het vermogen en 4-wiel aandrijving, maar ze verliezen het op gewicht.

      Als ik zo vrij mag zijn: http://www.topgear.com/car-news/formula-one/showdown-porsches-wec-racer-vs-mercs-w06-f1-car#2

      Login om te reageren
      • vtechlover zegt

        23 maart 2016 om 14:31

        @motoragent: thanks!!

        Login om te reageren
  14. pinut187 zegt

    23 maart 2016 om 13:47

    24 uur zo hard mogelijk boenen is toch wel een prestatie.

    Login om te reageren
  15. Edge zegt

    23 maart 2016 om 13:59

    Waar de Audi R18 juist steeds meer op een F1 wagen met spatborden en cockpit gaat lijken, gaat de 919 er steeds meer uitzien als een hypercar met wat extra vleugeltjes. Qua looks is de 919 voor mij de winnaar, maar laten we hopen dat het niet alleen bij looks blijft en Porsche ook de overwinning weet te pakken

    Login om te reageren
  16. fapfap zegt

    23 maart 2016 om 17:23

    Ben benieuwd naar de Nissan :)

    Login om te reageren
  17. wernerv8 zegt

    23 maart 2016 om 21:04

    Ligt het aan mij of worden die krengen met het jaar lelijker

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North