• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

‘Porsche belazert de kluit met antieke elektrische P1’

Auteur: sir_smokalot, gepost 21 februari 2014 om 17:24 – 14 Reacties

Afbeelding ‘Porsche belazert de kluit met antieke elektrische P1’Afbeelding ‘Porsche belazert de kluit met antieke elektrische P1’Afbeelding ‘Porsche belazert de kluit met antieke elektrische P1’Afbeelding ‘Porsche belazert de kluit met antieke elektrische P1’Afbeelding ‘Porsche belazert de kluit met antieke elektrische P1’Afbeelding ‘Porsche belazert de kluit met antieke elektrische P1’Afbeelding ‘Porsche belazert de kluit met antieke elektrische P1’Afbeelding ‘Porsche belazert de kluit met antieke elektrische P1’

Egger-Lohner (Porsche) P1
Kort geleden kondigde Porsche vol trots aan de ‘eerste Porsche ooit’ aan zijn museum toe te voegen. Vanuit eigen land komt er nu echter ongezouten kritiek op
de onthulling van deze elektrische P1: er zou mee geknoeid zijn.

De kritiek komt uit eigen land, en niet van de kleinste partij, zogezegd. De Duitsers fakkelen het momenteel toch al niet zo heel brandbestendige Porsche compleet af. Volgens het persbericht van Porsche zelf is het ‘the original and unrestored vehicle‘, en bovendien: ‘Porsche engraved the code “P1” (standing for Porsche, number 1) onto all of the key components, thus giving the electric vehicle its unofficial name‘.

De speurneuzen laten echter aan de hand van foto’s van 5 jaar geleden zien dat deze P1-markeringen op verschillende plekken achteraf op zijn aangebracht, een doodzonde als je aan het publiek verkoopt dat alles origineel is.

Daarnaast zorgde de claim dat het ‘de eerste Porsche ooit is’ destijds al voor gefronsde wenkbrauwen. Het feit dat Porsche een elektromotor in andermans ontwerp heeft gelepeld maakt dit volgens critici nog geen Porsche.

Porsche heeft zijn museum ondertussen al helemaal heringericht, met een centrale plek voor de P1. We zijn dan ook zeer benieuwd naar een reactie op de kritiek: is het vuil spel van een medium dat nog een rekening met ze te vereffenen heeft, of gaat Porsche hier gewoon nat?

Ook interessant!

  • Een onderhuidse blik op de volgende Porsche Cayman
    Een onderhuidse blik op de volgende Porsche Cayman
  • Porsche weigert elektrisch VW-platform vanwege hoge kosten
  • Porsche Mission R: elektrisch en sexy
  • Dit is de Porsche Taycan Cross Turismo!

Nieuwste artikelen

  • Koop deze puike Aston Martin voordat het te laat is
  • Superschattig Kevertje heeft een geweldenaar onder de kap
  • Kijk, deze moderne auto heeft geen verblindende koplampen
  • Meest ongepaste auto voor vleugje F1 krijgt een vleugje F1
FacebookTweetPinLinkedIn

Elektrisch, Klassiekers, P1, Porsche

Vorig bericht: « Volvo Concept Estate, ben jij dat?
Volgend bericht: Gemeente Amsterdam trekt taxivergunning TCM in »

Lees Interacties

Reacties

  1. mdemooistelettervanhetalfabet zegt

    21 februari 2014 om 17:30

    Best dom van Porsche. Iemand bij de marketingafdeling zal wel fiks op z’n donder krijgen.

    Login om te reageren
    • autonieuwsvandestraatje zegt

      21 februari 2014 om 18:14

      @mdemooistelettervanhetalfabet: voor iedereen die het nog niet wist, er is dus een porsche museum en er staat een oude electrowaggie te shinen.

      Goede pr voor het museum.

      Login om te reageren
      • mdemooistelettervanhetalfabet zegt

        21 februari 2014 om 19:15

        @autonieuwsvandestraatje: Goede PR inderdaad; Porsche liegt en dat komt naar buiten.

        Login om te reageren
        • luuktb zegt

          22 februari 2014 om 12:32

          @mdemooistelettervanhetalfabet:
          There is no such thing as bad publicity !

          Login om te reageren
        • Esprit_de_Flandre zegt

          22 februari 2014 om 19:56

          @mdemooistelettervanhetalfabet: Haha, alsof we dat nog niet wisten…

          and I quote:

          “Er komt geen Porsche SUV”
          “Er komt geen Porsche diesel”
          “Er komt geen Porsche hybride”
          “Er komt geen kleine Porsche SUV”
          “Er komt geen andere motor dan flat6 in de 911”

          Etcetera…

          Login om te reageren
  2. turbotoll zegt

    21 februari 2014 om 17:38

    Wat een hoop gebakken lucht voor een boeren kar met een batterijenmotortje…

    Login om te reageren
    • rolov zegt

      21 februari 2014 om 17:41

      @turbotoll: de p1 is.natuurlijk een concurrent van.de 918. Dus als zij kunnen beweren dat p1 hun eerste naam was, kunnen ze mclaren uitlachen om.hun naam.

      Login om te reageren
    • SDM zegt

      21 februari 2014 om 23:00

      Nein! Nein! Nein! Die elektronische P1 war ein Befehl!!

      Login om te reageren
  3. desjonnies zegt

    21 februari 2014 om 18:35

    Dus……..
    De ADAC belazert de kluit
    Porsche belazert de kluit
    Zou Merkel de kluit ook belazeren?
    Met die ‘leningen’ aan Griekenland??????????

    Login om te reageren
    • zesinlijn zegt

      21 februari 2014 om 18:45

      @desjonnies: er wordt in Duitsland, helaas net als in Nederland, wel meer belazerd. Ik meen me nog iets te herinneren over bezoekersaantallen van de Nürburgring die zijn gebruikt om bepaalde financieringen rond te krijgen.
      Het resultaat kennen we allemaal…

      Login om te reageren
  4. zesinlijn zegt

    21 februari 2014 om 18:41

    Zouden ze nou echt gedacht hebben dat niemand hier achter zou komen?!

    Login om te reageren
  5. pjp911 zegt

    21 februari 2014 om 18:43

    Because Porsche

    Login om te reageren
  6. norge zegt

    21 februari 2014 om 19:37

    Gaat hard achteruit bij Porsche sinds de overname.

    Login om te reageren
  7. mpwpeter zegt

    22 februari 2014 om 09:35

    VAG groep alweer betrokken bij een gevalletje fraude? Het concern dook al op bij het ADAC verhaal en nu weer dit…

    Toch wil ik er een kanttekening bij plaatsen: AutoBild is een beetje de Telegraaf van autoland en ook nu is de “journalistiek” halfbakken.

    Ze verwijzen in het artikel naar “foto’s uit 2009” en laten dan maar één uitsnede van één wielnaaf zien.Daarnaast spreken ze zichzelf tegen met deze zin:

    ‘Porsche hat einen zentralen Platz freigeräumt und das Auto zur “ersten Porsche-Konstruktion der Welt” erklärt’ Porsche doet dus niets verkeerd, immers vertaald staat hier dat ‘Porsche een centrale plaats heeft ingeruimd en de auto tot de “eerste Porsche-constructie ter wereld” heeft verklaard’

    De eerste Porsche-constructie is heel wat anders dan de eerste auto met de naam Porsche.

    Storm in een glas water….

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North