• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Porsche eindbaas: 911 mag niet groter worden

Auteur: CasperH, gepost 2 april 2014 om 16:45 – 44 Reacties

Porsche 911: dikke reet gekregen


Als je een nieuwe Porsche 911 (991) naast de eerste generatie 911 zet kan je niet ontkennen dat de auto in in 50 jaar enorm gegroeid is. Grote baas Matthias Müller is daar klaar mee.

In een interview met Auto Motor und Sport geeft Matthias Müller aan dat de Porsche 911 zijn maximale grootte bereikt heeft. Zoals een collega hier net hardop dacht: “Da’s maar goed ook, anders wordt het een Panamera.” Een volgende stap om de auto beter te maken mag dus niet meer gezocht worden in de buitenmaten, wel in hybride techniek aldus de directeur. Hybride en elektrisch rijden zijn volgens hem sowieso de toekomst. Hij laat weten dat het elektrische Boxster concept nog altijd doorontwikkeld wordt en dat er uiteindelijk waarschijnlijk een puur elektrische auto op de markt zal komen met een Porschebadge op de neus. De actieradius zal echter minstens 300 tot 400 kilometer moeten zijn en er moet een mogelijkheid zijn om snel te kunnen laden, anders heeft het volgens Müller geen toekomst. Een range-extender is overigens geen optie volgens de Duitser. Wel in de pijplijn: een viercilinder boxer voor de kleinere modellen. Er wordt druk gespeculeerd of onderstaande op de ‘Ring gespotte 991 ontwikkelingsauto van Porsche een viercilinder turbo aan boord heeft, volgens Müller zou het ding tot 400 pk moeten kunnen leveren.

Een andere interessante passage uit het interview betreft de Porsche 918 Spyder, deze is nog niet uitverkocht namelijk. Müller wijt dit aan het feit dat er nog teveel mensen zijn die geen proefrit hebben kunnen maken met de hybride supercar. Als ze nog een 918 kwijt moeten in Stuttgart: we zoeken nog uitbreiding voor het Autoblog duurtestwagenpark, bel me, liefst voor een gele. En ze mogen me overigens ook bellen voor een toekomstig model dat tussen de Porsche 918 en de Porsche 911 Turbo S moet vallen. Er zingen al een tijdje geruchten over deze auto over het web maar Müller benoemt het nu zelf: er is ruimte in het gamma tussen de Turbo S en de 918. Klopt, vullen dat gat want we willen meer supercars!


Ook interessant!

  • Video: Porsche 911 met hybride technologie gesnapt
    Video: Porsche 911 met hybride technologie gesnapt
  • Video: dronken vader en zoon slopen Porsche 911
    Video: dronken vader en zoon slopen Porsche 911
  • Porsche 911 documentaire nu gratis te zien
    Porsche 911 documentaire nu gratis te zien
  • Hybride Porsche 911
    Hybride Porsche 911 nu eindelijk op komst

Nieuwste artikelen

  • Goed nieuws: EV’s zijn net zo dodelijk als benzineauto’s – hybrides zijn veel gevaarlijker
  • Lolbroek rijdt expres te hard langs politie en vraagt agenten om geinige flitsfoto
  • Volkswagen heeft goed nieuws voor de Polo met verbrandingsmotor!
  • Premium sedans verkopen voor geen meter in Europa, op deze EV na
FacebookTweetPinLinkedIn

911, 918, 991, boxster, Elektrisch, Hybride, Matthias-Muller, Porsche

Vorig bericht: « Jaguar XE krijgt Supercharged V6 uit de F-Type
Volgend bericht: Video: motor moet kiezen, frontale botsing of afgrond »

Lees Interacties

Reacties

  1. eklasse zegt

    2 april 2014 om 16:54

    Helemaal mee eens hoor maar zet eens de eerste 3-serie naast de huidige, of n Ford Taunus naast een Mondeo..

    Dan is die Porsche nou ook weer niet zoveel meer gegroeid.

    Login om te reageren
    • matje140 zegt

      2 april 2014 om 17:15

      @eklasse: auto’s zijn tegenwoordig nou eenmaal groter dan vroeger, maar er zit ool veel meer in; climate control,navigatie enzovoort enzovoort. Ool helpt het natuurlijk niet dat auto’s tegenwoordig veel veiliger moeten zijn, dat moet ook ergens worden gelaten!

      Login om te reageren
  2. Mairsil zegt

    2 april 2014 om 17:07

    Porsche is zeker niet de enige waarvan de modellen continu groter en zwaarder zijn geworden, maar wel goed dat ze dit een halt toeroepen. Eerder was Mazda ook al goed bezig door de huidige Mazda2 lichter te maken dan de vorige, en ze hebben vergelijkbare plannen met de nieuwe MX-5. De nieuwe Renault Twingo is ook kleiner dan de vorige generatie, dus het lijkt er op dat de trend om alles groter te maken wel een beetje afgelopen is.

    Login om te reageren
  3. fritsie zegt

    2 april 2014 om 17:08

    Een 4 cilinder in een Porsche 911? Belachelijk!

    Login om te reageren
    • desjonnies zegt

      2 april 2014 om 17:19

      @fritsie:
      Die was er
      En was een groot succes,vooral in deStates.
      En heette de 912
      Concurrent van de in de States heersende MGB Triumph TR, Sunbeam Alpine en andere shake rattle ’n roll roadsters.
      Zo’n 912 werd trouwens zoek gereden door een MGB.
      Omdat ‘ie de krachtbron van de ouwe trouwe 356 had.

      Login om te reageren
      • puhpuh zegt

        2 april 2014 om 17:30

        @desjonnies: Veel recenter waren er de 924, 944 en 968 … allemaal met viercilinders!

        Login om te reageren
        • kaeser zegt

          2 april 2014 om 17:48

          @puhpuh: de 968 niet toch? Kreeg een V8 mee zover ik weet.

          Login om te reageren
          • tupperware zegt

            2 april 2014 om 17:54

            @kaeser:
            Dat was 928, niet de 968.

            Login om te reageren
            • kaeser zegt

              2 april 2014 om 18:43

              @tupperware: oops! Je hebt gelijk;)

              Login om te reageren
      • fritsie zegt

        2 april 2014 om 19:22

        @desjonnies: Welk van genoemde auto’s is een 911? Geen? okee dankjewel

        Login om te reageren
        • mashell zegt

          2 april 2014 om 19:56

          @fritsie: de 912 is gewoon een 911 (je kunt het verschil alleen aan het type plaatje en onder de motorkap zien).

          Login om te reageren
          • Robert zegt

            2 april 2014 om 22:00

            @mashell: Niet alleen onder de motorkap, hoor. Zo kwam de 912 alleen met stalen velgen op de markt, waar de 911 z’n beroemde Fuchs-velgen had. Ook in het interieur was een 912 (nog) kariger dan een 911 in die tijd.

            Login om te reageren
          • fritsie zegt

            2 april 2014 om 22:37

            @mashell: learn to porsche please. Daar klopt echt geen hol van

            Login om te reageren
            • SimonMc zegt

              2 april 2014 om 22:58

              @fritsie: Porsche is een achternaam, geen werkwoord…

              Login om te reageren
  4. alaings zegt

    2 april 2014 om 17:13

    @fritsie : een 912 dus (anno eind zestiger jaaaaaren) … .

    Login om te reageren
  5. alaings zegt

    2 april 2014 om 17:15

    We zullen in de toekomst – jammer genoeg (?) – moeten leren leven met termen zoals downsizing, hybride, CNG, etc etc etc .

    Login om te reageren
    • k-man zegt

      2 april 2014 om 18:52

      @alaings: Waarom is hybride jammer? Wat is er mis met een 918?

      Login om te reageren
  6. markietwo zegt

    2 april 2014 om 17:23

    Het laatste model X3 is net zo groot als het eerste X5 model…. de Clio estate is net zo groot als de eerste megane estate…. de polo van nu is groter dan de golf 1…. mensen willen meer veel net zo veel geld… en de industrie gaat daar ook mee door om daar gehoor aan te geven

    Login om te reageren
    • tupperware zegt

      2 april 2014 om 17:28

      @markietwo:
      Helaas krijgen ze niet meer waar voor hun geld.
      De door jou genoemde Golf 1 was net zo groot als de huidige UP en de prijs daarvan is vergelijkbaar. De huidige Golf is 3x zo duur als de Golf 1, helaas heb je niet 3x zoveel ruimte gekregen..

      Login om te reageren
      • mashell zegt

        2 april 2014 om 20:00

        @tupperware: nee, niet in ruimte. Maar ga je inflatie meerekenen en wat nu allemaal extra aan uitrusting krijgt dan blijken auto’s eigenlijk best wel goedkoop geworden te zijn.

        Login om te reageren
  7. tupperware zegt

    2 april 2014 om 17:24

    Eerst werd ons die heerlijke rasp van de luchtgekoelde boxer al afgenomen en straks maakt een 911 helemaal geen geluid meer.

    Ik vrees met grote vrezen voor de Petrolhead, niet elke vernieuwing is een verbetering..

    Login om te reageren
  8. C6_R zegt

    2 april 2014 om 17:27

    Valt wel mee toch?

    Login om te reageren
    • CasperH zegt

      2 april 2014 om 17:34

      @C6_R: lol!

      Login om te reageren
    • EJS zegt

      2 april 2014 om 17:44

      @C6_R:

      Zo kun je wel mooi zien dat hij vooral breder en slechts weinig hoger is geworden!

      Login om te reageren
    • sydney zegt

      2 april 2014 om 17:44

      @C6_R: Geweldig!

      Login om te reageren
  9. motoragent zegt

    2 april 2014 om 17:52

    2 mooie lijstjes waarin je goed ziet hoe lomp auto’s gedurende jaren zijn geworden:

    http://www.carthrottle.com/10-images-that-show-just-how-fat-cars-have-become/
    http://www.carthrottle.com/10-more-images-that-show-how-fat-cars-have-become/

    Login om te reageren
    • sirmustang zegt

      2 april 2014 om 20:43

      @motoragent: Ook leuk om te zien dat de foto van de Jaguars van Autojunk komt

      Login om te reageren
  10. sydney zegt

    2 april 2014 om 18:15

    De twee Renault 25 V6 en V6 Turbo en Safrane V6 RXE van pa en ma waren net zo groot als hun huidige Insignia en alles wat er tussen in zat.Het is van alle tijden en in alle segmenten.Anders wordt het met succesvolle auto’s die generaties lang dezelfde typeaanduiding krijgen, en uitzondering daar gelaten altijd door een groter model word afgelost.Vervolgens roomt de fabrikant het modellengamma opnieuw aan de onderkant opnieuw af en komt Upnieuw met een kleine moderne auto om op die manier haar bestand met potentiële kopers te verkopen.Centjes verdienen in auto’s betekent helaas meer schaalvergroting als fabrikant wat uiteindelijk haaks staat op de belangen die importeurs, dealers en uiteindelijk dus ook klanten hebben.

    Login om te reageren
  11. jorden zegt

    2 april 2014 om 18:30

    918 niet uitverkocht? Appart dat de laferrari dan wel direct uitverkocht is en daarin heeft niemand een proefrit kunnen maken.

    Login om te reageren
    • k-man zegt

      2 april 2014 om 18:53

      @jorden: Zijn de oplages gelijk?

      Login om te reageren
      • jorden zegt

        2 april 2014 om 20:27

        @k-man: is de prijs gelijk? Beide auto’s zijn precies het zelfde concept.

        Login om te reageren
        • k-man zegt

          2 april 2014 om 22:10

          @jorden: Het is niet netjes om een vraag te beantwoorden met een wedervraag.

          Login om te reageren
    • Vincegail zegt

      2 april 2014 om 19:09

      @jorden: Niet zo vreemd als je je bedenkt dat van de LaFerrari er 399 gemaakt gaan worden (officiëel, zal me niets verbazen als het 500 blijken te zijn) en van de McLaren P1 375, mar van de Porsche 918 918 stuks. Maar de 6:57 ronde op de ‘Ring schijnt veel goede reclame en nieuwe klanten gegenereerd te hebben. Denk dat ze wel los raken met hun 918 918’s.

      Login om te reageren
      • sydney zegt

        2 april 2014 om 19:51

        @Vincegail: Alle 918 zullen ver voordat de productie ten einde is verkocht zijn.Daar kan een niet nader benoemde fabrikant van exclusieve hypercars nog een puntje aan zuigen.

        Login om te reageren
        • Vincegail zegt

          2 april 2014 om 20:05

          @sydney: Dat zeg ik toch ook met “Denk dat ze los raken met hun 918 918’s”???

          Welke nader genoemde fabrikant van hypercars bedoel jij eigenlijk? De Italiaanse of de Zweedse?

          Login om te reageren
          • Vincegail zegt

            2 april 2014 om 20:06

            @Vincegail: Waarschijnlijk bedoel je de Molsheimse :D

            Login om te reageren
          • sydney zegt

            2 april 2014 om 20:12

            @Vincegail: De Franse in Duitse handen.

            Login om te reageren
            • tupperware zegt

              3 april 2014 om 08:24

              @sydney:
              Smart?

              Login om te reageren
  12. Rob zegt

    2 april 2014 om 18:58

    Onlangs hadden jullie een zelf ook een mooi voorbeeld dat auto’s steeds groter worden:

    http://www.autoblog.nl/nieuws/kies-maar-jaguar-xj-of-jaguar-xj-60146

    Maar daar klaagden ze 20 jaar geleden vast ook al over ….

    Login om te reageren
  13. alaings zegt

    2 april 2014 om 20:13

    @k-man : begrijp me niet verkeerd : jammer voor de echte petrolheads, want ook ik ben aanhanger van de hybride-“stroom” die er aan zit te komen. Is niks mis mee, integendeel zelfs !

    Login om te reageren
    • carmasterr zegt

      2 april 2014 om 20:59

      @alaings:

      Je erkent tenminste dat je geen echte petrolhead bent.

      Login om te reageren
    • toniominestrone zegt

      3 april 2014 om 09:17

      Geniet er nog maar van zolang het kan, zowel hybride stroom als volledig elektrisch rijden is een tussen oplossing in de ontwikkeling van energie voorziening voor auto’s, ik begrijp eerlijk gezecht niet wat je in elektrisch rijden ziet.@alaings:

      Login om te reageren
  14. alaings zegt

    3 april 2014 om 08:11

    @carmasterr : niet meer zoals ik dat vroeger was. Zal m’n leeftijd zijn, zeker ? :)

    Login om te reageren
  15. baars1992 zegt

    3 april 2014 om 11:31

    Idd, Matze vertel eens meer over de 960 ;)

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North