• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Porsche GT9 is coming!

Auteur: autoblogger, gepost 18 juni 2007 om 02:19 – 45 Reacties

Even de GT9 aanduwen


We schreven al eerder over het 9ff monster dat de 400km/u grens moet gaan doorbreken, het Duitse Bild heeft een korte update over deze potentiële Camaro-killer. De Porsche GT9 zal een gelimiteerde productie van 20 units kennen, met een prijskaartje van 476.000,- Euro per stuk (in Duitsland).

Zoals in de reacties op het vorige artikel al was te lezen, zijn er reeds twee units verkocht. Eentje daarvan aan een Arabier (uiteraard), met als randvoorwaarde dat de 400 km/u-grens wordt doorbroken.

De target voor topsnelheid zou nu 407 km/u zijn (vorige keer 409?), dit wordt mogelijk gemaakt door 910 paardjes uit een 4.2 liter zescilinder twin turbo. De GT9 is gebaseerd op de 997 GT3 (RS), maar er is weinig overgebleven van het origineel. 9ff heeft het motorblok verplaatst van de achterkant naar het midden en alle overige onderdelen (op twee na) zouden zijn vervangen door carbon en zelfs houten materialen. Verder is de Porsche 9ff GT9 zo’n 30 centimer langer gemaakt en het dak is 12 centimeter lager. Dit om te voorkomen dat de auto airborn gaat (via germancarblog).

Ook interessant!

  • Porsche 997 GT3 belandt in de vangrail op de A7
  • Porsche 992 GT3 Touring rijtest
    Porsche 992 GT3 Touring rijtest
  • Video: hier gaat de Porsche 992 GT3 RS!
    Video: hier gaat de Porsche 992 GT3 RS!
  • Porsche 992 GT3 rijtest video
    Porsche 992 GT3 rijtest video

Nieuwste artikelen

  • Hoeveel zakelijke youngtimers zijn er eigenlijk?
  • Duurste Nissan van Marktplaats kan er maar eentje zijn
  • WTF: Invalidenplek rondom auto geverfd, parkeerder krijgt toch boete
  • Autoblog-lezer bezoekt prachtige verzameling
FacebookTweetPinLinkedIn

911, 997, 9ff, GT3, gt9, Porsche, tuning

Vorig bericht: « Motorontwerp voor dubbele efficiency: 1L 2-cilinder 250pk
Volgend bericht: Pas op voor de Twentse methode… »

Lees Interacties

Reacties

  1. ThoMaster zegt

    18 juni 2007 om 02:26

    @ autoblogger

    Wat een tijdstip om nog achter je computer te zitten he;)

    Login om te reageren
  2. Hugo zegt

    18 juni 2007 om 02:30

    @ ThoMaster:
    Wat een tijdstip om nog te zitten F5’en ;)

    Login om te reageren
  3. autoblogger zegt

    18 juni 2007 om 02:30

    Ziek!

    Login om te reageren
  4. CSL zegt

    18 juni 2007 om 02:39

    Dit is pas Intressant. GT3RS met 910 pk eigenlijk dan. Doe mij maar zo 1, als die netzo goed rijdt als de RS

    Login om te reageren
  5. bnc zegt

    18 juni 2007 om 02:47

    zis is not ein car! zis is ein veapon! ;)

    Login om te reageren
  6. touaregv6tdi.driver zegt

    18 juni 2007 om 03:17

    ja, geef mj maar een witte GT3

    Wel mooi dat ze dit uit een 6cyl weten te persen!

    Login om te reageren
  7. Mauce zegt

    18 juni 2007 om 03:32

    Het is nooit te laat op achter de pc autoblog te checken. BTW ik werk liever ’s nachts dan overdag eigenlijk. Maar ja de meeste artiesten leven ook rond die tijd en iemand moet die gasten opnemen :P.

    Maar ingeval. Damn hell, 30cm langer en 12lager. Daar zitten wel wat engineers die wat van earodymica en wagenbouw.

    Login om te reageren
  8. Fasten your Seatbelt zegt

    18 juni 2007 om 07:20

    Ze moeten die damned Veyron eens een lesje leren.

    Login om te reageren
  9. tvr zegt

    18 juni 2007 om 07:46

    wat een lelijke velgen

    Login om te reageren
  10. Rossi zegt

    18 juni 2007 om 07:46

    Dit word gemaakt door Porsche of door Ruf?
    Want dit staat in de link: Dit keer is het 9ff, die al in bezit is van de snelste cabrio. De tunert komt met een van de meest extreme 997 tot nu toe, die luistert naar de naam GT9. Deze Porsche haalt 910 pk uit een 4.2 liter zescilinder en claimt daarmee een topsnelheid van 409 km/u! Hiermee heeft 9ff in theorie een (ja, we kunnen het niet laten) Veyron-killer in huis.

    Login om te reageren
  11. Vinox zegt

    18 juni 2007 om 07:50

    *BOENK* (valt van stoel) Beest van een auto, ik kan ni wachten tot daar videos van komen!

    Login om te reageren
  12. EC911 zegt

    18 juni 2007 om 08:04

    Hoe zit het met die 400+ project, welke werd voorgestelt op de Essen Motor Show?

    Deze zou in oktober een recordpoging wagen op Nardo.

    De 9ff is wel een prachtig beestje.

    Login om te reageren
  13. autoblogger zegt

    18 juni 2007 om 08:28

    @Rosssi: dit wordt gemaakt door 9ff

    Login om te reageren
  14. Klassiekerrally zegt

    18 juni 2007 om 08:59

    Wat zijn die raamstijlen van de deur grof…

    En die velgen worden hopelijk vervangen door mooie exemplaren?

    Login om te reageren
  15. autoblogger zegt

    18 juni 2007 om 09:04

    @Klassiekerrally: die velgen zijn vrijwel “standaard” bij 9ff:
    http://www.autoblog.nl/archive/2006/05/20/9ff_cayman_cr42
    http://www.autoblog.nl/archive/2007/02/08/porsche-911-turbo-airforce-bodykit-van-9ff

    Login om te reageren
  16. Alwood zegt

    18 juni 2007 om 09:22

    Heel erg gaaf!!! maar ik gun ze best dat ze die 300kpu grens halen enzo… ik zie het alleen nog niet heel makkelijk gebeuren. Daarbij ga ik ook liever voor een RUF CTR3 en eigenlijk ook liever voor een RT12, ah blijft toch leuk dat fantaseren ;)

    enneh… “9ff heeft het motorblok *is* verplaatst van de achterkant naar het midden en alle overige onderdelen (op twee na) zouden zijn vervangen door carbon en zelfs houten materialen.” ??
    –edit: thanks, gefixt!–

    ik ben er overigens wel heel erg voor dat er nu eindelijk een paar auto’s komen die wél de 400 halen. Komen er tenminste weer leuke vergelijk-testjes met de veyron enzo!

    Login om te reageren
  17. Alwood zegt

    18 juni 2007 om 09:28

    o, en 300 daarow… das dus 400 heh! ;)

    Login om te reageren
  18. Poekie Lauda zegt

    18 juni 2007 om 09:31

    Die velgen :S
    Maar er gingen toch al een paar 9ff’s al iets van 400, die gebaseerd zijn op gewone 911 (zonder motorverplaatsing)?

    Login om te reageren
  19. Rob USA zegt

    18 juni 2007 om 09:39

    @autoblogger wij USA carlovers voelen ons vereerd met “Camaro-killer” maar moet het niet Veyron-killer zijn ?? Of wil je hem echt vergelijken met die dragster Camaro uit 1967 ??
    Die ik best wel samen een x wil zien op een dragstrip en dan kijken wie er wint.

    Login om te reageren
  20. Steve11NL zegt

    18 juni 2007 om 09:45

    Lijkt me niet verkeerd om eens een blokje mee re rijden.

    Maar waarom maken ze het zich so moeilijk. Ze proberen iets te doen qua vormgeving, wat door porsche al jaren geleden gedaan is. Ze maken er een GT1 van.

    Lijkt me ook veel veiliger om een GT1 te kopen en die dan een beetje motorisch te veranderen. Dan moet die 400 kmh geen probleem zijn denk ik. Bijkomend voordeel is dat je ECHTE porsche techniek hebt. En niet van een tuner die wel even denkt met veel pk´s de vele onderzoeksmiljoenen van een fabriekant achter zich te laten.

    Login om te reageren
  21. jvvv zegt

    18 juni 2007 om 11:13

    Ik wil niet lullen, maar dit kan toch geen degelijke betrouwbare motor zijn? In een Veyron kan je wel elke dag rijden, maar dit ding heeft wss service om de 2000km nodig en een volledige rebuild om de 10000. Een beetje absurd als je het mij vraagt…

    Login om te reageren
  22. autoblogger zegt

    18 juni 2007 om 11:23

    @Rob USA: een aantal mensen zijn nogal moe van het woord “Veyron-killer” ;)

    Login om te reageren
  23. Dennis zegt

    18 juni 2007 om 12:04

    nog een lekker fotootje

    Login om te reageren
  24. pipo zegt

    18 juni 2007 om 12:51

    houten onderdelen? krijgt ie dan een triplex motorkap of zo? ;)
    en ik moet me aansluiten bij de meerderheid: die velgen trekken echt op niets!

    Login om te reageren
  25. Klassiekerrally zegt

    18 juni 2007 om 13:01

    Waarschijnlijk een pookknop van balsahout?

    Login om te reageren
  26. lodewijk zegt

    18 juni 2007 om 13:10

    Wtf? houten onderdelen???
    Hout weegt vrij zwaar, is niet stevig en brand snel: dat kan echt niet.
    Vindt de ‘gewone’ GT3 (RS) toch pakken mooier, dit is gewoon een mislukte tuningbak.

    Login om te reageren
  27. Robin zegt

    18 juni 2007 om 13:12

    En veyron killer wordt het nooit. Kijk maar naar wat steve en jvvv zeggen.
    Een motor die uit 6 cilinders 900+pk haalt en 400+km/u is geen lang leven toegewenst.

    en @autoblogger: idd, iederen is veyron-killer beu omdat het bj elke auto staat die rond de 1000pk heeft en rond de 400/u kan gaan. Als het nu eens alleen gebruikt werd bij elke auto die zo snel gaat en zoveel pk heeft zonder dat je op top-speed helemaal door elkaar geramd wordt en dat de motor het langer uithoudt als 2maanden. Aangezien er zo maar 1 auto is zal je het niet zo dikwijls hoeven typen en worden wij het niet beu.

    mvg.

    Login om te reageren
  28. joe zegt

    18 juni 2007 om 13:34

    ik vind het zo jammer dat porsche de snelste auto ter wereld heeft k vind het veel beter bij de bugatti passen

    Login om te reageren
  29. mattie zegt

    18 juni 2007 om 13:54

    @ Lodewijk

    De verhouding gewicht/sterkte is zeer gunstig bij hout(goede kwaliteit). gunstiger dan staal.

    velgen kunnen echt niet.
    waarom bouwen die gasten niet gewoon zelf een volledige auto. hebben ze de kennis voor en hebben inmiddels ook genoeg naamsbekendheid.

    Login om te reageren
  30. tibor zegt

    18 juni 2007 om 14:00

    je kan ook een 2200 pk motor in een opel zetten of een nissan skyline tuen tot 1300 pk maar dat maakt het niet een leukere auto hij blijft naar mijn mening emotieloos en niet mooi

    http://www.youtube.com/watch?v=VQoQhDXeT_I
    http://www.youtube.com/watch?v=0HGE6qfBvvw

    Login om te reageren
  31. tomrs6 zegt

    18 juni 2007 om 14:00

    Sorry, maar ik vind dit echt geniale velgen, passen perfect in de balans van de wagen.

    Love it!

    Login om te reageren
  32. Jordey zegt

    18 juni 2007 om 14:03

    dat hout is voor de motor. om lekker veel stoom op te blazen gaat dat beest opgang:p

    nee geintje;)

    dikke wagen. alleen snap ik niet waarom die auto 200.000 euro goedkoper is dan de carrera gt ”was”. want die carrera gt haalt pas na 3.9 sec de 100 en deze waarschijnlijk in 2.9 en top van carrera gt is 335 en deze dus 407 ( proberen ). die carrera gt eigenaren voelen zich dan best belachelijk. want deze is gewoon veel sneller en ”veel” ( nou ja, voor ”ons” dan ) goedkoper! ja ja oke de carrera gt is gewoon mooi + geluid bla bla, maar alsnog. deze ziet er niet zo uit als een auto die waarschijnlijk de veyron het nakijken geeft! en dan nog de vraag of ie zuinig wordt en hoe ‘ie rijdt op topsnelheid ( qua balans en controle )

    Login om te reageren
  33. Vapid zegt

    18 juni 2007 om 15:08

    geweldig dat er uit een redelijk kleine motor zoveel pk’s uitgeperst kunne worde.
    daar kan men 3.2 A3 nog een puntje uit zuigen.

    ps : die velgen zijn afschuwelijk

    Login om te reageren
  34. phantom zegt

    18 juni 2007 om 15:30

    @ Rob USA, ik denk dat de camaro wint op de dragstrip dan.

    Trouwens, die gt9 die een paar weken gelden in de autovisie stond was echt veel mooier dit ding ZIET ER GEWOON NIET UIT

    Login om te reageren
  35. tibor zegt

    18 juni 2007 om 16:01

    @ jordey die 476.000 euro is in duitsland daar koste de carrera gt 422.000
    dus wees gerust deze zal ook wel meer dan 650.000 kosten trouwens
    wat dacht je van dit, dit is pas value for money
    http://www.hennesseyperformance.com/hennesseyperformance/ItemDetail.php?Item_ID=238&cart=uypGujDs&DoThis=Venom+1000+Twin+Turbo+SRT&ActionReq=Where

    of dit:
    http://www.hennesseyperformance.com/hennesseyperformance/ItemDetail.php?Item_ID=230&cart=uypGujDs&DoThis=Ford+GT&ActionReq=Where

    and last but not least:
    http://www.heffnersperformance.com/twinturbosystems.htm

    Login om te reageren
  36. Alwood zegt

    18 juni 2007 om 17:23

    na wat meer naar plaatjes te hebben gekeken… en info te hebben gelezen:
    Ik vind hem toch wel héél erg bruut! :D
    vooral dit plaatje ziet er heel veelbelovend uit

    En ik vind em ook een stuk mooier dan de wagen van jurgen motorsport. Deze is veel ingrijpender verbouwd. Ik zeg DUO TEST!!! met de CTR3 :D

    Login om te reageren
  37. Josh zegt

    18 juni 2007 om 17:44

    er zijn al veyron’s bekend met meer dan 60000 km mer nogmale service beurtjes…. dat zie ik hier niet snel gebeuren!

    Login om te reageren
  38. marex zegt

    18 juni 2007 om 20:16

    sorry maar dit is echt de lijlijkste porsche ever, vind het echt lelijk.

    Login om te reageren
  39. Alwood zegt

    18 juni 2007 om 22:25

    @Josh

    ja… inderdaad, ik zie die supercar-fabrikanten al schreeuwende reclame borden maken…

    “high mileage, low service costs!”

    Lamborghini en Ferrari zijn immers ook groot geworden op hun betrouwbaarheid en degelijke manier van construeren.

    Login om te reageren
  40. GOD zegt

    18 juni 2007 om 23:25

    dat valt best mee hoor ik hou van lamborghini maar die dingen branden ook redelijk snel uit, daar hadden de diablo’s last van en murcielago’s ook nog steeds en murcielago’s schijnen hier en daar ook wel eens haaks van de weg te vliegen op een recht stuk door een raar iets
    daar zijn zelfs speciaal websites voor gemaakt door lambo owners met hun verhalen

    maar aan de andere kant lopen de meesten makkelijk een paar ton gallardo’s zijn nog het meest betrouwbare denk ik

    Login om te reageren
  41. Rick dos zegt

    18 juni 2007 om 23:49

    Kan niet wachten………..Totdat een Veyron eindelijk gekilled wordt……….kunnen we tenminste weer met een gezond verstand gaan nadenken………

    Login om te reageren
  42. phantom zegt

    19 juni 2007 om 14:27

    Met die frisbeewielen zeker :)

    Login om te reageren
  43. Nick zegt

    21 juni 2007 om 13:53

    @Rob USA: Als deze slicks heeft, dan zou hij in principe met heel wat minder PK’s al kunnen winnen van de drag-Camaro.

    Mede- vanwege het Porsche All-Wheel-Drive en Porsche Traction Management systeem.
    Een hogere overbrengingswaarde (van wagen naar asfalt) vanwege vierwielaandrijving.

    Login om te reageren
  44. dennis@22inchhummer zegt

    12 juli 2009 om 15:08

    ik vindt die gt9 toch wel heel vet, maar uiteindelijk vindt ik de veyron toch mooier, alleen een beetje jammerdebammer dat de veyron 1.3 miljoen kost.
    wel vette filmpjes trouwens, die van de vauxhall en de skyline.
    welke auto ook wel vet is, is de gemballa carrera gt:P

    Login om te reageren
  45. dennis@22inchhummer zegt

    12 juli 2009 om 15:10

    en eigenlijk denk ik dat de gt2 en de gt3 van porshe zelf al bruut genoeg zijjn, maar toch wel mooi dat er een tuner is, die er het max uit probeert te halen, maar met name vindt ik de gt2 standaard sowieso wel vet

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North