• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Porsche kiest hier voor een nieuwe manier van transport

Auteur: RubenPriest, gepost 29 maart 2019 om 10:55 – 39 Reacties

Porsche kiest hier voor een nieuwe manier van transport


Een slimme en logische ontwikkeling.

Sla onze artikelen over de verkoop van Porsche in 2018 en 2017 er maar op na. China is booming. 31 procent van de geproduceerde Porsches heeft China als eindbestemming. Het Aziatische land is echter ook een pokke-eind reizen vanuit Stuttgart. De auto’s worden in Duitsland geproduceerd en gaan vervolgens op een lange tocht naar China.

De Duitse autobouwer doet dit nu nog door middel van scheepstransport. Een vrij normale gang van zaken voor transport buiten Europa. Het kent echter een aantal nadelen. Een nadeel is bijvoorbeeld de lange reistijd. Over zee legt een schip ongeveer 18.500 kilometer af om de gigantische havens van Guangzhou, Shanghai of Tianjin te bereiken. Een reis van bijna twee maanden.

Porsche gaat het daarom anders doen. De autobouwer heeft besloten een gedeelte van de transport te verplaatsen van boot naar trein. Men maakt hiervoor gebruik van de Nieuwe Zijderoute. Vanaf april maakt circa 11 procent van alle voor China bestemde Porsches gebruik van deze spoorverbinding. De Nieuwe Zijderoute is een traject van 11.000 kilometer en gaat dwars door de landen Duitsland, Polen, Wit-Rusland, Rusland en Kazachstan naar het Chinese Chongqing. Vervolgens worden de Porsches naar regionale dealers vervoerd.

De keuze voor de Nieuwe Zijderoute is genomen naar aanleiding van een eerdere testperiode die succesvol is bevonden. Via de trein zijn de Porsches ongeveer drie weken sneller op de bestemming in China in vergelijking met scheepstransport

Ook interessant!

  • Nieuwe officiële onderdelen voor je oudere Porsche
  • Porsche Paint to Sample Plus
    Porsche heeft nieuwe manier gevonden om geld te verdienen
  • Porsche online
    Porsche verkoopt steeds meer nieuwe auto's online
  • GT3
    Video: nieuwe Porsche 911 GT3 RS gespot in actie

Nieuwste artikelen

  • Video: Mijn knipperlicht staat aan, DUS ik kom
  • Porsche pakt de beste Carrera op de juiste wijze aan
  • Nee maar! Keert de leukste hot hatch terug?
  • De PORSCHE 997.2 Turbo Cabrio van Dick heeft het ALLEMAAL #MijnAuto
FacebookTweetPinLinkedIn

autotransport, autoverkoop, boten, China, Porsche, trein

Vorig bericht: « Leaserijders lopen korting mis door 0 schadevrije jaren
Volgend bericht: Dit is de nieuwe auto van Fast & Furious-acteur The Rock »

Lees Interacties

Reacties

  1. theblazerunner zegt

    29 maart 2019 om 11:02

    Oke ..

    Login om te reageren
    • theblazerunner zegt

      29 maart 2019 om 11:03

      @theblazerunner: Eikel!

      Login om te reageren
      • jasbelle zegt

        29 maart 2019 om 11:32

        @theblazerunner: Een Schizofreen is nooit alleen.

        Login om te reageren
  2. ghost zegt

    29 maart 2019 om 11:02

    Kedekedeng Kedekedeng! Oeh oeh!!

    Login om te reageren
  3. e36thuglife zegt

    29 maart 2019 om 11:03

    Ja Wit Rusland en Kazachstan dat zijn wel dope landen om met een trein vol met Porsches doorheen te rijden.

    Login om te reageren
    • rhellema zegt

      29 maart 2019 om 12:40

      @e36thuglife: dat doen ze omdat ze niet via Marokko willen.

      Login om te reageren
    • rulefollower zegt

      29 maart 2019 om 13:01

      @e36thuglife: Onzin, Azie, met China voorop is er alles aan gelegen om van het one-belt-one-road initiatief een succes te maken. De economische toekomst van West Europa ligt in het oosten en Porsche begrijpt dit.

      Login om te reageren
    • erwh zegt

      29 maart 2019 om 16:53

      @e36thuglife: u bent hier in Kazachstan altijd welkom voor een bak koffie en een goed verhaal. Wel zelf koekjes meenemen.

      Login om te reageren
  4. Arnoud zegt

    29 maart 2019 om 11:07

    Een beetje containerschip vaart in 16 dagen van Rotterdam naar Guangzhou. Dat het twee maanden duurr zal meer te maken hebben de logistiek vóór en ná de zeereis.

    Login om te reageren
    • camber24 zegt

      29 maart 2019 om 11:26

      @Original_Arnoud: weet je dat zeker? Is een gemiddelde snelheid van 48km/u. Vaart een containerschip zo snel? Ik heb er geen idee van, ben gewoon nieuwsgierig en hoop dat je dieper in de materie zit dan ik.

      Login om te reageren
      • vroaaar zegt

        29 maart 2019 om 11:51

        @camber24: yep gemiddeld halen op ze operationele snelheid 22 tot 27 knopen (41-50 km/uur). Maar een containerschip vaart normaal gesproken niet in 1 keer van A naar B. Er worden natuurlijk onderweg in diverse havens containers gelost en geladen. Maar 2 maanden lijkt me – voor alleen de zeereis – wat lang. Zal ook wel wat tijd gaan zitten in voor- en natransport.

        Login om te reageren
        • spykerboy zegt

          29 maart 2019 om 14:23

          @vroaaar: Wij hebben in shanghai gewoond, en om onze inboedel te transporteren was het tussen de 2 a 3 maanden op schip… Dat is zonder de rest vd logistieke rambam…

          Login om te reageren
        • joostgrn zegt

          29 maart 2019 om 15:52

          @vroaaar: Is dat niet de max. snelheid? Wanneer je wind/stroming tegen hebt scheelt dat ook enorm lijkt me.

          Login om te reageren
          • vroaaar zegt

            29 maart 2019 om 22:42

            @joostgrn: en als je wind/stroming mee hebt ook. Maar antwoord op je vraag is ja, dat is de optimale operationele snelheid. Voorheen waren er snellere schepen, maar daarvan liepen de stookkosten te zeer uit de klauwen.

            Login om te reageren
      • Arnoud zegt

        29 maart 2019 om 11:51

        @camber24:
        Zat het net even na te lezen. De nieuwste generatie containerschepen vaart een stukje langzamer dan voor 15-15 jaar geleden. Toen deden ze 23 tot 26 knopen (43 tot 48km/u dus ruim geschikt om achter te waterskiën). Tegenwoordig doen ze ongeveer 19 knopen (35km/u), levert 40 tot 50% besparing op qua brandstofverbruik. Dus nu doen ze er inderdaad langer over. Nog steeds heel erg snel aangezien ze tegenwoordig tot 23.000 twintig voets containers mee kunnen nemen.

        Login om te reageren
        • camber24 zegt

          29 maart 2019 om 12:37

          @Original_Arnoud: @vroaaar

          Dank voor de uitleg allebei, weer wat wijzer :-)

          Login om te reageren
      • ttr6 zegt

        29 maart 2019 om 13:48

        @camber24: Een containerschip doet er > 32 dagen over omdat ze langzaam varen. Doen ze om brandstof te besparen en nee, niet omdat dat zo milieuvriendelijk is, maar omdat de tarieven zo laag zijn, vinden zij……Vervolgens moet je in China minstens 1 week (en meestal langer) rekenen om alles in te klaren en verder te versturen.

        Login om te reageren
        • camber24 zegt

          29 maart 2019 om 15:22

          @ttr6: merci!

          Login om te reageren
    • kannito zegt

      29 maart 2019 om 11:34

      @Original_Arnoud: autos staan ook vaak vast voor en na transport bij de doune. Wachten op het schip ook. Dus dat zal ook meespelen

      Login om te reageren
    • bassx zegt

      29 maart 2019 om 13:19

      @original_arnoud: Klein rekenfoutje. Auto’s worden niet getransporteerd middels containerschepen maar met autoschepen. Die hebben een vele lagere kruissnelheid (lees: goedkoper) en duurt het zeker 30+ dagen alleen aan varen.

      Login om te reageren
  5. xjs678qr zegt

    29 maart 2019 om 11:09

    Dus brengt de trein ons Volvo XC90’s en neemt ie Porsches mee terug!

    Ik vond het wel grappig dat de XC90’s voor de USA per trein uit China komen om hier vervolgens toch verscheept te worden…

    Login om te reageren
    • granlusso zegt

      29 maart 2019 om 11:23

      @xjs678qr: Gaat dat echt zo ja?

      Login om te reageren
    • momo zegt

      29 maart 2019 om 11:37

      @xjs678qr: Als dat echt zo is, kunnen ze die Volvo’s liever hier in Born in elkaar zetten.

      Login om te reageren
  6. lincoln zegt

    29 maart 2019 om 11:18

    3 weken sneller dan de 2 weken wat een schip er over doet ..

    Toegeven .. dat is best wel innovatief ..

    Login om te reageren
  7. berlinetta zegt

    29 maart 2019 om 11:33

    Ik heb ook wel eens wat via Silk Road besteld …

    Login om te reageren
    • hotze zegt

      29 maart 2019 om 12:28

      @berlinetta: dan komt Porsche wel heel dichtbij voor jou.

      Login om te reageren
      • berlinetta zegt

        29 maart 2019 om 13:45

        @hotze: Ik ging na het ontvangen van mijn bestelling in ieder geval wel als een trein.

        Login om te reageren
        • hotze zegt

          29 maart 2019 om 15:42

          @berlinetta: niet als een Porker?

          Login om te reageren
  8. cossiekiller zegt

    29 maart 2019 om 11:35

    De bestellingen gingen in elk geval al als een trein in China.

    Login om te reageren
  9. pomoek zegt

    29 maart 2019 om 12:20

    哈哈,然後還有人害怕團結歐洲!向偉大的領袖西京坪低頭!

    Login om te reageren
    • alassad zegt

      29 maart 2019 om 14:37

      @pomoek: De zijde route is nu eenmaal zeer belangrijk. Vind het zelf raar dat de EU daar niet compleet op inspringt ipv het over te laten aan de landen zelf. volgens mij zijn Italie en Luxemburg nu zelf ingesprongen. En terecht.

      Login om te reageren
      • hotze zegt

        29 maart 2019 om 15:44

        @alassad: dwars door oosteuropese bananenrepublieken, dat ligt allemaal moeilijk…

        Login om te reageren
  10. kempenaer zegt

    29 maart 2019 om 12:39

    Ik vind het ronduit geniaal van Porsche.
    Hoe verzinnen ze dit soort dingen toch.

    Login om te reageren
  11. Esprit_de_Flandre zegt

    29 maart 2019 om 12:55

    Wauw, innovatief. Net als alle andere die dat al een paar jaar doen…

    Login om te reageren
  12. haaren zegt

    29 maart 2019 om 12:58

    als je de gemiddelde snelheid van de boot berekend moet je die ook van de trein berekenen:
    2 maanden is 9 weken – 3 weken sneller is 6 weken*7 dagen*24 uur = 1008 uur
    11000 km / 1008 uur = gemiddeld 10,9 km/h
    zodoende moet je aannemen dat de reistijden gezien worden vanaf porsche fabriek tot aan plaats van bestemming

    Login om te reageren
  13. tjorque zegt

    29 maart 2019 om 13:18

    Het zou zowaar ook milieutechnisch een stuk beter kunnen uitvallen.

    Login om te reageren
  14. Dutchdriftking zegt

    29 maart 2019 om 13:26

    En dan lekker a la Fast and Furious Porsches van de trein jatten?

    Login om te reageren
  15. erwh zegt

    29 maart 2019 om 16:50

    Kijk, dit zijn mooie ontwikkelingen! Nu nog het merendeel van het wegtransport in Europa naar het spoor verplaatsen.

    Login om te reageren
  16. Calimero zegt

    30 maart 2019 om 11:15

    Inderdaad zoals eerder hiervoor aangegeven zijn er meerdere autofabrikanten die kiezen voor het vervoer over spoor. Alles wat het in tijd scheelt is meegenomen voor de nieuwe/toekomstige eigenaar.

    De auto’s op de foto in ” transportverpakking” zien er grappig uit. Vooral de dichte wielen (velgen) Het zou een striping/stylingset kunnen zijn die als limited edition kan worden aangeboden. De ” Transsport-edition” of zoiets ;-)

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North