• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Porsche lanceert een snelle nieuwe circuit-911

Auteur: jaapiyo, gepost 12 mei 2016 om 12:23 – 32 Reacties

Afbeelding Porsche lanceert een snelle nieuwe circuit-911Afbeelding Porsche lanceert een snelle nieuwe circuit-911Afbeelding Porsche lanceert een snelle nieuwe circuit-911Afbeelding Porsche lanceert een snelle nieuwe circuit-911

911-RSR-2017
Porsche onthulde zojuist de eerste plaatjes van de nieuwe 911 ‘RSR’ waarmee ze in 2017 de mondiale circuits gaan veroveren.

Enige tijd geleden is de ‘dawn of the vacuum cleaner’ ook voor Porsche aangebroken en kreeg de gewone 911 Carrera (rijtest) een stofzuiger en kleine optische veranderingen. Een gelifte 911 betekent dat ook de racevariant mee moet in de vaart der volkeren, want je kan marketing-technisch natuurlijk niet met een ‘oude bak‘ aan de start van races verschijnen. Porsche weet dat als geen ander en dus draait de opvolger van de huidige Carrera RSR momenteel zijn eerste rondjes op Porsche’s testbaan in Weissach.

De nieuwe race-bolide wordt de opvolger van de 911 RSR die momenteel lekker meedoet in de verschillende GTE en GTLM klassementen die de wereld rijk is. Of de auto ook weer RSR gaat heten is echter nog niet bevestigd, Porsche claimt namelijk dat de nieuwe racer verder af zal staan van de productie-Elfjes dan voorheen. De huidige 911 RSR heeft een 4.0 liter groot atmosferisch blok in het achtersteven dat zo’n 470 pk levert en weegt 1.245 kilogram. Of de nieuwe auto net als de straatversie en het 919 Le Mans Prototype één of meerdere turbo’s krijgt is op dit moment nog niet duidelijk.

Ook interessant!

  • 911 SC door Porsche in ere hersteld
  • GT3
    Video: nieuwe Porsche 911 GT3 RS gespot in actie
  • Mijn Auto: Porsche 911 Carrera CS van Arjen
  • Mijn Auto: Porsche 911 Carrera S van Rene
    Mijn Auto: Porsche 911 Carrera S van Rene

Nieuwste artikelen

  • Grote verandering bij elektrisch opladen op komst
  • Gespot – Miami Vice in het kwadraat
  • Meer goed nieuws, merken denken weer aan de echte liefhebbers
  • De meest gewilde occasions worden goedkoper!
FacebookTweetPinLinkedIn

911, 991, 991-II, Porsche, Racing, rsr

Vorig bericht: « Te koop: splinternieuwe Spyker C8 Spyder
Volgend bericht: Jeremy Clarkson onthult zijn beste herinnering aan TopGear »

Lees Interacties

Reacties

  1. bartteeuwen zegt

    12 mei 2016 om 12:28

    “motor”kapje van lotus geleend?

    Login om te reageren
  2. theyoungsaablover zegt

    12 mei 2016 om 12:29

    Lijkt me wel fijn sturen zo’n apparaat!

    Login om te reageren
  3. uncivilsum zegt

    12 mei 2016 om 12:31

    Porsche zegt dat ze de motor en versnellingsbak een beetje naar voren hebben geplaatst, maar er zijn geruchten dat ze met behulp van waivers een midden motor versie hebben ipv een motor achterin.

    Login om te reageren
    • carmasterr zegt

      12 mei 2016 om 13:18

      @uncivilsum:

      Dan krijgen we straks net zulke toestanden als met de BMW E46 GTR V8.
      Ik denk dat de concurrenten niet happy zullen zijn.

      Login om te reageren
      • mrrallycross zegt

        12 mei 2016 om 13:58

        @carmasterr: mag ik vragen wat voor toestanden je bedoeld?

        Login om te reageren
        • thierryvth zegt

          12 mei 2016 om 14:22

          @mrrallycross: dat heb ik ook gemist, die rijden ook nog niet vooraan mee bytheway

          Login om te reageren
        • rikkon zegt

          12 mei 2016 om 14:38

          @mrrallycross: De auto wordt illegaal verklaard: http://www.roadandtrack.com/motorsports/g6685/banned-race-cars/?slide=4

          Login om te reageren
        • carmasterr zegt

          12 mei 2016 om 15:13

          @mrrallycross:

          De E46 M3 GTR had een speciaal ontwikkelde racemotor die niet in de straatversie leverbaar was.
          Via een loophole kon ie toch racen ondat BMW beloofde na het seizoen de productieversie uit te brengen.

          De raceversie won in de tussentijd nogal veel en het was uitgerekend Porsche die daar een probleem mee had. Zij zetten druk op de organisatie waardoor de BMW verbannen werd.
          Iets soortgelijks gebeurde later met de E92 GT2, die dezelfde flatplane V8 onder de kap had

          Login om te reageren
  4. dutchcorvette zegt

    12 mei 2016 om 12:46

    De 911 blijft toch mijn favoriete auto.

    Login om te reageren
    • berlinetta zegt

      12 mei 2016 om 13:13

      @dutchcorvette: Had je dan niet dutch911 moeten heten?

      Login om te reageren
      • dutchcorvette zegt

        12 mei 2016 om 14:05

        @berlinetta: ik kan m’n username niet veranderen.

        Login om te reageren
  5. vandaap zegt

    12 mei 2016 om 13:01

    Duister apparaat, Nice!

    Login om te reageren
  6. mrrallycross zegt

    12 mei 2016 om 13:21

    Kunnen ze doen maar de Ford GT gaat toch winnen

    Login om te reageren
    • thefmanl zegt

      12 mei 2016 om 13:54

      @mrrallycross: en dat weer jij hoe???

      Login om te reageren
      • thefmanl zegt

        12 mei 2016 om 13:55

        @thefmanl: *weet

        Login om te reageren
      • mrrallycross zegt

        12 mei 2016 om 13:58

        @thefmanl: because of magic

        Login om te reageren
    • thierryvth zegt

      12 mei 2016 om 14:20

      @mrrallycross: de Ford is veel belovend maar voorlopig domineren de 458 en 488 Ferrari’s in de GT series

      Login om te reageren
      • mrrallycross zegt

        12 mei 2016 om 15:04

        @thierryvth: in America op laguna seca heeft de GT z’n eerste winst gehaald. Spa was hij tweede. Dat ‘domineren’ valt wel mee hoor

        Login om te reageren
  7. pomoek zegt

    12 mei 2016 om 13:30

    Ik ben geen pk fetisjist, maar 470 uit 4 liter klinkt niet erg veel?

    Login om te reageren
    • wachtmaartotmijnvtecinkicktyo zegt

      12 mei 2016 om 14:17

      @pomoek: uit een atmosferisch blok wel

      Login om te reageren
    • Fruitcake zegt

      12 mei 2016 om 14:54

      @pomoek:
      Heeft met het reglement te maken ;)

      Login om te reageren
      • pomoek zegt

        12 mei 2016 om 14:58

        @Fruitcake: & @wachtmaartotmijnvtecinkicktyo: Dank jullie, wist het niet van het reglement en ben door die Turbo blokken een beetje van de wap wat inhoud/pk verhouding betreft.

        Login om te reageren
  8. martijn11 zegt

    12 mei 2016 om 13:32

    Achterkant mogen ze niet laten zien

    Login om te reageren
    • thierryvth zegt

      12 mei 2016 om 14:21

      @martijn11: aan de achterkant zie je geen verschil

      Login om te reageren
  9. horza zegt

    12 mei 2016 om 13:52

    Leuk…

    Login om te reageren
  10. thierryvth zegt

    12 mei 2016 om 14:19

    de neus lijkt wel heel veel op de 911 GT3 R die in de blancpain series rond rijd die mij dan opviel omdat de afgeronde voorkant mij deed denken aan een 959

    Login om te reageren
  11. rorywest zegt

    12 mei 2016 om 14:27

    Ik hoop op een na blok er rijden al genoeg turbo’s mee in de gtlm.

    Login om te reageren
    • carmasterr zegt

      12 mei 2016 om 15:19

      @rorywest:

      Dat valt best mee.

      De Corvette, Aston Martin Vantage en de huidige versie van de 911 zijn nog N/A.

      De Ferrari 488 GTB, Ford GT, BMW M6 hebben turbo’s.

      50/50 dus.

      Login om te reageren
  12. Dutchdriftking zegt

    12 mei 2016 om 17:29

    Tja, gewoon een hele brede plate 911.

    Login om te reageren
  13. ericc zegt

    12 mei 2016 om 17:30

    Wel even melden dat het raceteam, waar Queen Sabine in rijd zich teruggetrokken heeft uit de VLN. Hun huidige GT3 zou te traag zijn en ze willen niet in de middenmoot rijden. Ook geen 24h voor Sabine.

    Login om te reageren
    • carmasterr zegt

      12 mei 2016 om 17:52

      @ericc:

      De GT3 is alleen een hele andere auto.

      Login om te reageren
  14. rorywest zegt

    12 mei 2016 om 18:18

    @carmasterr

    Ja klopt maar vorig jaar waren alle auto’s nog N/A dus dat gaat wel snel zo.

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North