
Deze ontbrak nog in de configurator.
Het is je vergeven als je niet weet welke versies van de 992.2 al wel en niet onthuld zijn. Daar zijn wij voor. We zullen het even op een rijtje zetten: op dit moment kun je kiezen uit de Carrera, Carrera T, Carrera S, Carrera GTS, Carrera 4 GTS en de GT3. De Turbo, GT3 RS en GT2 RS hebben we natuurlijk nog te goed, maar er ontbrak nóg een versie: de 992.2 Carrera 4S. Die onthult Porsche vandaag. Spannend!
Het recept van de 4S is bekend: het is een Carrera S, maar dan met vierwielaandrijving. Dit is een auto waar veel klanten op zitten te wachten, want volgens Porsche is de verdeling tussen de Carrera S en de 4S ongeveer 50-50.




Met de facelift levert de Carrera S – en dus ook de 4S – 480 pk. Dat is een upgrade van 30 pk ten opzichte van de 992 Mk1. Met vierwielaandrijving verloopt de sprint van 0 naar 100 km/u wel een stukje vlotter: die neemt 3,3 seconden in beslag in plaats van 3,5 seconden. De topsnelheid van 308 km/u is gewoon hetzelfde.
De 992.2 Carrera 4S is wederom verkrijgbaar als coupé, cabrio én Targa. De Targa is momenteel alleen te bestellen als Targa 4 GTS, dus de 4S is een welkome ‘goedkopere’ aanvulling. De Targa heeft overigens wat te vieren dit jaar, want het is 60 jaar geleden dat de eerste Targa het levenslicht zag.


Net als de S is de 4S standaard al vrij rijk uitgerust, met zaken als Porsche Torque Vectoring Plus en een sportuitlaat. De Nederlandse prijs is nog niet bekend, maar we kunnen wel een inschatting maken. Reken op een prijskaartje van €225.000 tot €230.000 voor de coupé, en nog meer voor de cabrio en de targa.
Goed, de 4S kunnen we dus afvinken. Nu de Carrera 4, Turbo, Turbo S, GT3 RS en GT2 RS nog! Daarna is het tijd voor de nieuwe generatie 911 en beginnen we gewoon weer opnieuw. Zo houdt Porsche ons lekker bezig.





Laatste zin moet daar niet 1 van de 2, GT2 RS staan.
Ja twee GT3 RS-en is een beetje teveel van het goede, is gefixt
Slechts 0,2sec verschil in de sprint naar 100 is best indrukwekend voor de standaard versie. Geeft eigenlijk aan dat de 4 wiel aandrijving overbodig is in deze auto
De markt zegt dus iets anders
Eigenlijk wel maar als je er 2 x per jaar er mee naar de wintersport gaat is het wel fijn en leuker ivm de sneeuw.
Dat is wel met ideale omstandigheden gemeten. Met nat wegdek zal het verschil al stukken groter zijn. Voormij is de enige reden de brede body om voor de 4 te gaan. Echter heeft de GTS 2 deze ook maar krijg je daarbij ook dat hybride systeem er bij wat ik dan weer niet zou willen.
Het verschil in body is er niet meer, alle Carrera’s hebben tegenwoordig brede heupen
Brede achterkant zit toch al jaren op alle modellen? Ook de gewone Carrera.
4wd is dan ook zelden bedoeld als prestatieverhoger, maar als extra veiligheidssysteem.
Als je zo’n auto gaat bouwen voor dragraces op ongeprepareerd wegdek is 4wd wel weer de versie om voor te gaan.
In Zwitserland en Oostenrijk zullen ze een andere mening hebben
Je kunt ervan vinden wat je wilt, maar kudos voor Porsche. Het blijft een meesterlijke zet om van één model zoveel verschillende varianten aan te bieden — voor ieder wat wils.
Zelf zou ik nooit voor een 4(S) gaan. Nog meer gewicht, en een 911 met alleen achterwielaandrijving is wat mij betreft meer dan genoeg. Als het geen GT moet zijn, dan graag een Carrera T of GTS. Of eigenlijk eender welke, eerlijk gezegd. :)
Volgens mij wordt het tijd voor een 2liter 6-cilinder met extra elektromotoren. Lage CO2-uitstoot, zeg 400pk en graag ook een flink stuk goedkoper. Noem em 921, iets strakgetrokken, goedkoper en dan aantallen maken. Een A110, maar dan beter.
Waar blijft het bericht van de nieuwe Ferrari Amalfi???
Oeps iets te snel gereageerd!Heb het gevonden.
Ik vind het bijzonder wat Porsche doet met de 911.
Alle ‘normale’ premium merken stoppen >500pk motoren in al hun modellen uit een 3.0T. Of >600pk uit een hybride.
Nu hebben alle sportauto’s standaard >500pk en moeten ze >700pk modellen hebben.
Baby Lambo’s, Baby Ferrari’s, 2deurs-AMGs,
Maar Porsche? Die levert nog altijd 400 of 480pk uit hun 3.0T, maar vraagt nog altijd wel de hoofdprijs. En mensen kopen het. Hier in Zurich zie je nog altijd meer 911’s dan Golfjes!