• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Porsche onthult speciale editie 718 Cayman GT4

Auteur: willeme, gepost 14 oktober 2019 om 13:01 – 21 Reacties

Afbeelding Porsche onthult speciale editie 718 Cayman GT4Afbeelding Porsche onthult speciale editie 718 Cayman GT4Afbeelding Porsche onthult speciale editie 718 Cayman GT4Afbeelding Porsche onthult speciale editie 718 Cayman GT4

718 Cayman GT4 Sports Cup Edition (982C) '19
De lekkerste Porsche van het moment, nu nog specialer.

Het is een van de meest puristische en leukste auto’s van het moment: de Porsche 718 Cayman GT4. Het is een auto die bijna geen nadelen kent. Wellicht dat ‘ie in Nederland wat prijzig is dankzij de hoge BPM-uitstoot, maar zelfs met die prijs in het achterhoofd is het een geweldige auto. Althans, als het gaat om een nieuwe sportwagen, zijn er weinig betere manieren om 150.000 euro stuk te slaan.

het is de combinatie van een handbak de gekoppeld is aan een vierliter grote zescilinder boxer zónder turbo’s. Deze motor huilt, jankt en schreeuwt. We gaan niet cliché-matig beginnen over een ‘ziel’, maar dit is wel een auto waar je enorm blij van wordt als je erin rijdt. Naast een straatversie is er ook een raceserie met de 718 GT4. Dit weekend was de seizoensfinale in Hockenheim, waarbij tevens een heus Porsche Experience Center werd gehouden.

718 Cayman GT4 Sports Cup Edition (982C) '19

Om al deze gebeurtenissen te vieren, onthult Porsche de 718 Cayman GT4 Sports Cup Edition. De wijzigingen aan de auto zijn enkel optisch, de Sports Cup Edition gaat geen kilometer per uur sneller dan een gewone GT4. Aan de buitenkant kun je de Sports Cup Edition herkennen aan de witte lak, rode striping met het cijfer 15 (het aantal jaar dat de Sports Cup in Duitsland actief is). Verder krijg je standaard zwartgelakte velgen met een rode rand. Daarachter zien we zwarte remklauwen, die normaal gesproken rood zijn.

718 Cayman GT4 Sports Cup Edition (982C) '19

Het feest gaat verder in het interieur van de 718 Cayman GT4 Sports Cup Edition. We zien geinige details als rode gordels, rode stiksels en de lichtgewicht schaalstoelen. Bij de bestuurderszijde zijn deze voorzien van rood Alcantara, de bijrijder zit op zwart Alcantara. Verder krijgt de 718 Cayman GT4 Sports Cup Edition diverse badges waarop staat ‘718 Cayman GT4 Sports Cup Edition’ en ‘Porsche 15 Jahre Sports Cup Deutschland’. De auto is vanaf vandaag te bestellen bij de betere Duitse Porsche-dealer.

Ook interessant!

  • Porsche 718 Cayman GT4 RS maakt stoutste dromen waar
    Porsche 718 Cayman GT4 RS maakt stoutste dromen waar
  • Porsche Cayman GT4 RS Clubsport: GT3 Cup in kleiner jasje
  • Officieel: Porsche 718 Cayman GT4 RS draait 9.000 tpm [video]
    Officieel: Porsche 718 Cayman GT4 RS draait 9.000 tpm [video]
  • Porsche geeft 718 Cayman GT4 RS op z'n donder! [video]
    Porsche geeft 718 Cayman GT4 RS op z'n donder! [video]

Nieuwste artikelen

  • Hoeveel zakelijke youngtimers zijn er eigenlijk?
  • Duurste Nissan van Marktplaats kan er maar eentje zijn
  • WTF: Invalidenplek rondom auto geverfd, parkeerder krijgt toch boete
  • Autoblog-lezer bezoekt prachtige verzameling
FacebookTweetPinLinkedIn

718, cayman, gt4, Porsche

Vorig bericht: « Beleef de jaren ’80 opnieuw met deze fraaie Mercedes-Benz
Volgend bericht: Grote elektrische SUV’s, dit zijn de keuzes »

Lees Interacties

Reacties

  1. cazzo046 zegt

    14 oktober 2019 om 13:07

    Waanzinnig gave auto.
    Alleen die verschillende stoelen vind ik minder fraai.
    De vraag is natuurlijk of hij sneller is dan een M3P…

    Login om te reageren
    • willeme zegt

      14 oktober 2019 om 13:12

      @cazzo046: Bij de Cayman gaat het om fun, balans, geluid en ‘communicatie’ tussen gaspedaal, bak, onderstel en stuurwiel. Snelheid is niet zo relevant, maar met 304 km/u laat je elke EV in het stof bijten en op de Nordschliefe is de GT4 ook sneller.

      Login om te reageren
      • cazzo046 zegt

        14 oktober 2019 om 13:19

        @willeme: Was alleen om Botje een beetje te plagen;)

        Login om te reageren
      • opdemotor zegt

        14 oktober 2019 om 14:09

        @willeme: Sinds P100D alles voorbij rijd gaat het opeens om beleving, range en panel gaps ;-p Heb het idee dat de 0-100 en 100-200 tijden nergens meer genoemd worden sinds de P100D op de markt is

        Login om te reageren
        • willeme zegt

          14 oktober 2019 om 14:12

          @opdemotor: Jawel hoor, 0-100 km/u sowieso. Maar ook voordat er Tesla’s waren: er is een verschil tussen pure snelheid en beleving. De Cayman GT4 is écht een liefhebbersauto, een raszuivere sportwagen voor de enthousteling. Den koop je niet vanwege de snelheid, maar dus puur die heh, beleving. Eerlijk is eerlijk: van 0-100 in een Model S is ook een vorm van belevin ;-)

          Login om te reageren
          • B00G1E zegt

            14 oktober 2019 om 21:58

            @willeme: wanneer word die 159 JTD ingeruild voor de cayman gt4 dan?

            Login om te reageren
        • gandini zegt

          14 oktober 2019 om 14:15

          @opdemotor: Ik heb het idee dat het daar altijd al om ging, voor de echte liefhebbers dan tenminste. Om die reden staat de Exige ook al jaren op mijn verlanglijstje. Zeker niet de snelste maar oh zo gaaf om mee te rijden.

          Wil je een wedstrijdje ver pissen willen winnen, dan is de P100D natuurlijk de perfecte auto. Nou ja… buiten de Nordschleife dan…

          Login om te reageren
  2. Dutchdriftking zegt

    14 oktober 2019 om 13:25

    over 15 jaar voor 1 miljoen te koop bij een youngtimer paleis.

    Login om te reageren
    • flatsixx zegt

      14 oktober 2019 om 13:55

      @dutchdriftking: ben ik ook bang voor

      Login om te reageren
    • cazzo046 zegt

      14 oktober 2019 om 14:21

      @dutchdriftking: Denk ik niet. Een Cayman zal nooit, hoe goed ook, de status krijgen van een 911.

      Login om te reageren
      • bottles zegt

        14 oktober 2019 om 15:15

        @cazzo046: Dat is een beetje het punt van de Cayman. Het gaat om ’t rijden, niet om de status

        Login om te reageren
        • cazzo046 zegt

          14 oktober 2019 om 15:24

          @bottles: Dat klopt, maar bij een 911 is de status natuurlijk wel ergens op gebaseerd; 10-tallen jaren successen in allerlei vormen van autosport.
          Eerlijk; ik zou liever een gebruikte GT3 hebben dan een nwe GT4.

          Login om te reageren
          • rufctr01 zegt

            14 oktober 2019 om 19:00

            @cazzo046: poeh, ik denk dat je als amateur beter af bent in een GT4!
            Een GT3 is wel een beest hoor!

            Login om te reageren
            • mpgc zegt

              14 oktober 2019 om 19:59

              @rufctr01: niet alleen als amateur ?. De 911 racers waar het fabrieksteam op dit moment mee rijdt hebben de motor vóór de achteras liggen… ?

              Login om te reageren
          • mashell zegt

            14 oktober 2019 om 19:04

            @cazzo046: is de status bij de 911 op autosport resultaten gebaseerd of gewoon op het feit dat het model er al ruim 50 jaar is en qua design niet zo veel veranderd is? Wat er ook gebeurd, auto’s worden hoekig, ze worden rond, ze worden hoog maar de 911 lijft gewoon de 911.

            Login om te reageren
  3. karaya zegt

    14 oktober 2019 om 13:27

    Gooi het blok van de GT2 RS eens in die Cayman.

    Login om te reageren
  4. rollingstoned zegt

    14 oktober 2019 om 13:52

    Gaaf ding hoor.

    Login om te reageren
  5. johnwaters zegt

    14 oktober 2019 om 14:38

    Is hij ook als EV verkrijgbaar?

    Login om te reageren
  6. Ram-G-maN zegt

    14 oktober 2019 om 14:55

    Meh, dit kan ik zelf veel smaakvoller samenstellen. Maar ja die zal niet meer waard worden met de tijd.

    Login om te reageren
  7. maotje zegt

    14 oktober 2019 om 16:48

    Zou eerder voor 1 of 2 jaar oude gt3 gaan

    Login om te reageren
  8. mashell zegt

    14 oktober 2019 om 19:05

    Die verschillende stoelen, dat ziet er zo pijnlijk als aftermarket gerommel uit.

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North