Porsche-verzamelaar dumpt zijn 918 én 911R

Auteur: , 30 Reacties
Porsche

Vast een liefhebber...

Sommigen zien auto’s als kunstwerken, anderen als een simpel vervoersmiddel. Weer anderen als geldmachines op vier wielen. De man in dit verhaal valt in die laatste categorie. Hij heeft zowel een 918 Spyder als een 911R in het bezit en wilt er nu vanaf.

De 918 Spyder komt uit 2015. De hypercar uit Zuffenhausen, met chassisnummer 290, heeft slechts 2.300 mijl ervaring. Porsche heeft uiteindelijk 294 US-spec gebouwd van de 918 Spyder. Omdat hij de auto van Porsche had gekocht, kreeg hij met de aankondiging van de 911R de kans om een order te plaatsen voor de gelimiteerde 991. Deze uitnodiging sloeg hij uiteraard niet af.

De 911R is door een Paint to Sample (PTS)-kleur extra bijzonder. De man kon rekenen op een speciale behandeling van Porsche, want het chassisnummer van de 911R is gelijk aan die van de 918 Spyder. Namelijk nummertje 290. Met de auto heeft hij verder niet zoveel gedaan, want op de klok staan een beschamende 37 gereden mijlen.

Heel lang heeft de verzamelaar niet ‘genoten’ van zijn collectie. Want beide auto’s zullen in januari door Bonhams worden geveild. Ze gaan ongetwijfeld een lekker bedrag opleveren en meneer zal 2018 met een glimlach tegemoet gaan.



30 reacties

Tja, aan de ene kant snap ik het financieel gezien aan de andere kant is dit wel heel hebberig.
Hou de auto’s twee jaar, zet er elk 5000 mijl op en verkoop ze dan.
Koop er een GT3 met touring package voor terug en stop de rest in de snoepig
@mrbasa: snoeppot
@mrbasa: ja fijn in de snoeppot voor 0,nix rente. Gewoon slim beleggen en in plaats van naar je Rabo-app-saldo naar deze twee schoonheden turen…
Geen Weissach Package, dus ik haak af.
@viezefreddyw: wat kieskeurig. Komt natuurlijk omdat je hem al zonder weissach package hebt😉
@viezefreddyw: dat is ook een mooie smoes om te zeggen “mijn vriendin haar wil is wet”
@viezefreddyw: eh, volgens mij wel hoor..
@kareljansen: Nee, is het niet.
@viezefreddyw: hoe zie je dat? Hij heeft in elk geval de wielen en het carbon in het interieur. De “deletes” niet zo te zien, maar dat zegt dan ook weer niet alles blijkbaar aangezien deze gratis er weer in kunnen.
@kareljansen: Bovenstaand exemplaar is een zwart exemplaar dus zie je het niet zo goed. Maar de 918 Spyder met Weissach Package heeft een zwarte (carbon) achterspoiler. Bij de gewone 918 Spyder is de achterspoiler meegespoten als het ware.

Maar hoe je het vooral goed kunt zien is aan de achterkant. De 918 Spyder met Weissach Package heeft aan weerszijden een ‘flapje’ zitten en de gewone niet. Op deze foto is dat goed te zien:
https://i.ytimg.com/vi/Xwxhp4KmxBQ/maxresdefault.jpg

Via die twee ‘flapjes’ aan weerszijden kan je altijd het beste zien of hij wel of geen Weissach Package heeft.
Tja als je de midellen hebt, en je kan je inhouden met rijden en kan genieten van kijken naar de autos een tijdje om dan met winst te verkopen, waarom niet? Snap nooit wat er zo erg aan is..
@spykerboy: Over het algemeen vind ik ook dat mensen lekker zelf moeten weten wat ze doen. Maar in dit soort gevallen snap ik niet waarom je er niet een paar honderd km meer op zet??
@schnellerbitte: als er nou 500 miles op stond, was je dan wel tevreden?
@lekkaah: ik vind het niet erg, maar wel oprecht onbegrijpelijk.
Dat die man nou niet een beetje benieuwd is hoe die 911 nou eigenlijk rijdt. Ik zou het willen weten.
En wat is nou het waardeverlies door er 500 km mee te rijden? Volgens mij moeilijk te zeggen, want de waardes zijn arbitrair
@hehe: omdat die kerel wss al weet hoe het rijdt en er voor de rest vrij weinig tijd/interesse in heeft, iig minder dan jij
@spykerboy: het ‘erge’ vind ik dat het de prijs opdrijft van schaarse goederen die ik ook wel wil hebben. Maar goed, ik kan deze Porsches sowieso niet betalen.
@spykerboy: omdat mensen die er wél in willen rijden dan ineens extra moeten betalen omdat zij niet de kans hadden een nieuwe bij de dealer te kopen. Als de fabriek zou willen dat de klant meer zou betalen dan vroegen ze zelf wel meer. Doen ze niet want ze zoeken een prijspunt dat mensen er juist mee blijven rijden.
@spykerboy: Je gaat toch ook niet naar de hoeren om er even naar te kijken?
@berlinetta: ik ben sws niet zo zielig dat ik naar de hoeren ga…
Dat de 911R optioneel geleverd werd bij de 918, betekent dat er van sommige chassisnummers geen 911R exemplaar is, er zullen ongetwijfeld kopers zijn die geen 911R bestellen.

Kan dat geen problemen opleveren met replica’s die als origineel verkocht worden? Toevallig iemand die hier meer over kan vertellen?
@wouteraerox: omdat deze serienummers matchen betekent dat niet dat ze allemaal matchen. Waarschijnlijk lopen ze gewoon in normale lineaire volgorde.
@wouteraerox: ik denk dat de Porsche dealer de nummers wel kan natrekken.
Volgens mij vergeten heel veel mensen dat gasten die dit soort autos hebben, vaak helemaal geen tijd hebben om te rijden. Die lui werken zich een slag in de rondte en hebben meerdere autos en worden, meer regel dan uitzondering, gereden. Dus puur een belegingsobject. Niks mis mee.
Auto’s koop je met geld, niet met liefde. Ook bij Porsche. Een echte liefhebber laat de 911R staan, koopt een “normale” GT3 en trapt hem vakkundig af.
@jorden: Misschien heeft deze persoon ook een GT3(RS) gekocht, en met het rendement van de 911R alleen kan ie hem hoogstwaarschijnlijk voor niks rijden!
Is dat acid green op de 911R?
Er zijn liefhebbers en niet-liefhebbers Punt

Echte liefhebbers zijn een beetje koekoek.

Gewone liefhebbers hebben dat gelukkig niet.

Heb lief,

Koekoek.
De man heeft vast en zeker 10 andere auto’s, maar verspreid over de wereld waar hij zijn andere huizen heeft staan. Het is een belegging, and niets meer en niets minder. Het gaat hem niet om het rijden dunkt me. Wellicht rijdt hij liever een echt comfortabele auto en geen PK monster waar je een cursus voor moet volgen om maar bij benadering de potentie van deze auto’s te kunnen benutten. Hij heeft groot gelijk.
Net op tijd om te cashen????
Gaat de bubble uiteen spatten? 18 witte GT3 exemplaren zijn ook al niet te slijten.

Geef een reactie:

Je moet ingelogd zijn om reacties te posten, registreren kan HIER (ook via Facebook).