• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Dit is het interieur van de nieuwe G-Klasse

Auteur: ikschrijfookoverautos, gepost 13 december 2017 om 08:06 – 40 Reacties

Afbeelding Dit is het interieur van de nieuwe G-KlasseAfbeelding Dit is het interieur van de nieuwe G-KlasseAfbeelding Dit is het interieur van de nieuwe G-KlasseAfbeelding Dit is het interieur van de nieuwe G-KlasseAfbeelding Dit is het interieur van de nieuwe G-KlasseAfbeelding Dit is het interieur van de nieuwe G-Klasse

Onthuld: Interieur van de nieuwe G-Klasse
Pak de popcorn!

Met de onthulling van de nieuwe Mercedes G-Klasse op de loer begint het merk langzaam maar zeker pikante informatie te delen. Hoewel we nog even zullen moeten wachten op officiële plaatjes van het exterieur, krijgen we, na het voorproefje van eerder, alvast te zien hoe de binnenkant eruit gaat ogen.

Ondanks dat het een bijzonder fraai interieur is, zien we weinig dat afwijkt van de nieuwe designtaal die Mercedes bij hun vloot hanteert. Opvallend is dat de G-Klasse, evenals de E-Klasse, in plaats van zijn analoge cockpit gebruik maakt van twee 12,3″ schermen die alle benodigde informatie zullen weergeven. Daarnaast herkennen we ook het stuur terug van zowel de E-Klasse als de S-Klasse. De bestuurder van de aanstormende Geländewagen zal zijn infotainmentsysteem middels kleine aanrakingsgevoelige knoppen kunnen bedienen.

Daarnaast wordt er nog steeds aan de bijrijder gedacht, door een handgreep op het dashboard te plaatsen voor in het ondenkbare geval dat iemand zijn G-Klasse van de weg zal sturen. Verder zien we een viertal ventilatieroosters die enorm doen denken aan de iconische koplampen van de SUV en worden de chromen knoppen om het differentieel te bedienen recht in het midden geplaatst.

Tenslotte is de nieuwe G-Klasse net een stukje ruimer, waardoor Mercedes kan claimen dat de wagen praktischer is dan voorheen. De voorruit is 30 mm naar voren geplaatst voor meer ruimte aan de voorzijde, terwijl ze achterin 150 mm extra beenruimte voor de kiezen krijgen. Daarnaast is er nog 38 mm meer ruimte voor de schouders en 68 mm extra plek voor de ellebogen. De achterstoelen vouwen zich op in een 60:40 verhouding.

De wagen zal over enkele weken debuteren op de NAIAS in Detroit.

Ook interessant!

  • Video: nieuwe Mercedes S-klasse doet de elandtest
    Video: nieuwe Mercedes S-klasse doet de elandtest
  • Mercedes-Benz C-klasse (2021) rijtest
    Mercedes-Benz C-klasse (2021) rijtest
  • Nieuwe Mercedes G-klasse 4X4² verbergt zich niet langer
    Nieuwe Mercedes G-klasse 4X4² verbergt zich niet langer
  • Nieuwe Mercedes G-Klasse W464 is stiekem stokoud

Nieuwste artikelen

  • Grote verandering bij elektrisch opladen op komst
  • Gespot – Miami Vice in het kwadraat
  • Meer goed nieuws, merken denken weer aan de echte liefhebbers
  • De meest gewilde occasions worden goedkoper!
FacebookTweetPinLinkedIn

detroit-2018, g-klasse, interieur, Mercedes

Vorig bericht: « Porsche-verzamelaar dumpt zijn 918 én 911R
Volgend bericht: Nieuwe Volkswagen Jetta te zien op schetsen »

Lees Interacties

Reacties

  1. jeroen92 zegt

    13 december 2017 om 08:20

    Hopelijk ligt de kwaliteit van de afwerking een stuk hoger dan de vorige generatie. Doug demuro was niet echt positief over de g65 amg

    Login om te reageren
    • Design_Driven zegt

      13 december 2017 om 08:42

      @jeroen92: Dat is omdat de koets in de basis nog origineel is en dus flinke toleranties verschillen heeft. Als ik het goed begrepen heb lijkt deze op het origineel maar is het voor het eerst een complete nieuwe koets. Dat zou de afwerking van binnen en buitenkant goed moeten doen.

      Login om te reageren
      • jeroen92 zegt

        13 december 2017 om 09:13

        @sketcher: dat snap ik ook, maar hij was vooral aan het bashen op de g65 amg. Een “goedkope g” zal hij vast anders over praten omdat die een stuk goedkoper is. Begrijp me niet verkeerd. Ik ben een g klasse fan, maar ik snap zijn punten wel

        Login om te reageren
        • Design_Driven zegt

          13 december 2017 om 10:16

          @jeroen92: ja had ook gezien, en hij had helamaal gelijk die prijs is echt belachelijk. Maar ook de goedkopere heeft een afwerking die niet meer van deze tijd is. Maar dat accepteer je bij een G. Wel mooi als ze dat nu kunnen verbeteren terwijl hij nog wel herkenbaar blijft.

          Login om te reageren
    • jeroen13 zegt

      13 december 2017 om 08:49

      @jeroen92: die Doug liep veel te veel te zeuren over dingen die de G juist zo iconisch maken

      Login om te reageren
      • basv zegt

        13 december 2017 om 09:13

        @jeroen13: Maar toch dingen die echt niet kunnen op een auto van ruim 2 ton.

        Login om te reageren
        • jeroen92 zegt

          13 december 2017 om 09:14

          @basv: in nederland zit je al tegen de 4 ton

          Login om te reageren
        • 406_v6 zegt

          13 december 2017 om 14:01

          @basv: de W463 is én blijft in basis een model wat bij de truckdivisie van Mercedes vandaan komt…

          Login om te reageren
    • MAB zegt

      13 december 2017 om 09:16

      @jeroen92: haha toevallig gister nog gekeken en inderdaad 350k betalen in nederland endan nog geen keyless go

      Login om te reageren
      • jeroen92 zegt

        13 december 2017 om 09:18

        @mab: een g65 amg is voor mensen die niet weten wat ze met hun geld moeten doen. Voor dat geld koop je ook een g63 amg en een leuke a45 amg

        Login om te reageren
    • bassx zegt

      13 december 2017 om 17:13

      @jeroen92: Alles wat zo’n beetje Doug zegt in z’n review over de G65 is exact de reden waarom wij destijds de G55 Anniversary hebben gekocht. Z’n review heeft een hoog Maarten van Rossum gehalte en is hetzelfde als klagen waarom lampen met industrie-look zo duur moeten zijn terwijl ze erg goedkoop zijn afgewerkt en qua materiaal en fabricage weinig kosten. Je weet niet of het satire is of gewoon een hele domme review van iemand die zichzelf petrolhead noemt maar een auto niet kan of wil begrijpen. En dan ondertussen wel zijn onpraktische dure slome Hummer H1 aanprijzen die voor belachelijke bedragen werden verkochten tot aan 2006. Jalopnik mist er niet veel aan dat Doug is weggegaan, z’n “boze” columns waren daar ook vaak slecht.

      Login om te reageren
  2. connielingus zegt

    13 december 2017 om 08:24

    Doen ze net of al die schermen duurder zijn dan een normaal dash. Die schermen kosten 3 euro in China. Wel de hoofdprijs vragen. Oplichters. Oplichters!!!

    Login om te reageren
    • rikus zegt

      13 december 2017 om 09:19

      @connielingus: en dan is het waarschijnlijk ook nog een optie. Niet eens standaard.

      Login om te reageren
    • eelco74 zegt

      13 december 2017 om 09:58

      @connielingus: waar staat dat dan en is 2x oplichter niet teveel van het goede ?

      Login om te reageren
      • connielingus zegt

        13 december 2017 om 10:52

        @eelco74: Dat staat in de Donald Duck van vorige week. En 2x oplichter is eigenlijk te weinig voor dit ooit statige merk.

        Login om te reageren
    • mashell zegt

      13 december 2017 om 09:59

      @connielingus: die schermen zijn ietsjes meer dan €3. Maar de kosten gaan natuurlijk zitten in de computers en de software die dingen op die schermen laten zien. Neemt niet weg dat LCD kombiinstrumenten net als LED verlichting voor de fabrikanten goedkoper zijn maar graag als dure opties verkocht worden.

      Login om te reageren
    • JanJansen zegt

      13 december 2017 om 11:15

      @connielingus: een goed beeldscherm met alle bijbehorende elektronica en software goedkoop?
      Waarom zit het dan niet standaard op een VW Up!?

      Login om te reageren
      • connielingus zegt

        13 december 2017 om 14:20

        @janjansen: Omdat ze graag “opties” verkopen. De volgende generatie vw brommobiel zal wel standaard een schermpie hebben. Als optie zul je waarschijnlijk kunnen kiezen voor mooiere graphics en/of nog n schermpie.

        Login om te reageren
  3. centric zegt

    13 december 2017 om 08:28

    Ziet er gelikt uit. Maar die digitale schermen en al die elctronica vind ik iets teveel van het goede. Met name in zo een auto horen gewoon analoge klokken.

    Login om te reageren
    • viezefreddyw zegt

      13 december 2017 om 08:44

      @centric: Tegenwoordig wordt het ding gebruikt voor andere doeleinden in plaats van waarvoor hij eigenlijk gebouwd wordt. Cruisen over de boulevard en de P.C. Hooftstraat kan prima met digitale tellers.

      Login om te reageren
      • centric zegt

        13 december 2017 om 09:04

        @viezefreddyw: Dat is dan wel zo, maar het past niet bij de uitstraling van de auto. En ook met analoge klokken kun je prima cruisen over de boulevard en de P.C.

        Login om te reageren
        • connielingus zegt

          13 december 2017 om 10:54

          @centric: Schermpies, computerkes en software kosten niets. Dat betekent nog meer cashen over de rug van voetballers, voetbalvrouwen en andere zeecontainerliefhebbers die meer geven om uitstraling dan kwaliteit.

          Login om te reageren
  4. TimoBac zegt

    13 december 2017 om 08:39

    Ziet er netjes uit. Toch denk ik dat de buitenkant niet heel erg anders gaat worden. Als je naar de èèn-na-laastste foto kijkt zie je nog steeds drukknoppen om de deuren open te doen, en deur scharnieren aan de buitenkant van de portieren. Ben benieuwd!

    Login om te reageren
  5. lebeaunl zegt

    13 december 2017 om 08:42

    Wat een retrokitsch.. had wel wat strakker en tijdlozer gemogen, zeker voor de G-klasse.. het is duidelijk dat de afzetmarkt in de afgelopen jaren is veranderd (en dus ook de smaak van de gemiddelde koper). Blijft reine Geschmacksache ;-)

    Login om te reageren
  6. rulefollower zegt

    13 december 2017 om 08:49

    Proved? Wat is dat nu weer voor een kreet. Ik zou sowieso iets Duits verwachten, of misschien approved.

    Login om te reageren
    • postzegel zegt

      13 december 2017 om 09:22

      @rulefollower: Schöckl is niet een persoon die de auto zijn goedkeuring geeft, (approved) maar een ’test-strecke’, een oefen terrein, waar de auto is getest. (proved) “Getest en goed bevonden op het Schöckl terrein”

      Dat ’t engels is, tja… Duitsers doen veel Engelse woorden verduitsen. Gefaked?

      Login om te reageren
  7. trustmeiamanengineer zegt

    13 december 2017 om 09:47

    Nu nog meer een wanstaltig hok, maar de zandjurken en Chinezen vreten het als koek…

    Login om te reageren
  8. shadowbroker zegt

    13 december 2017 om 09:55

    Vind het nogal kamper

    Login om te reageren
  9. deora zegt

    13 december 2017 om 10:39

    Ik ben benieuwd of er ook weer een Professional komt. Dus zonder alle overdreven luxe opsmuk van de 500 en de AMG’s.

    Login om te reageren
    • pomoek zegt

      13 december 2017 om 11:57

      @deora: Ik hoop het wel maar ik denk het niet. Er zullen nog weinig legers geïnteresseerd zijn in een nieuwe G-klasse. Voor het lichtere werk kopen ze liever goedkopere auto’s a la VW Amarok. Voor het zware werk willen ze auto’s die goed beschermd zijn tegen ied’s en dergelijke zoals de L-ATV en de Bushmaster.

      Login om te reageren
      • deora zegt

        13 december 2017 om 13:18

        @pomoek: voor het leger misschien niet, maar wel voor de mensen die nu bijvoorbeeld een Pajero of Landcruiser gebruiken. Ik zou het in ieder geval tof vinden ?

        Login om te reageren
  10. berlinetta zegt

    13 december 2017 om 11:04

    Ik vind het best fraai. Voor een terreinwagen een tikkeltje kitsch, maar gezien de andere interieurs van Mercedes valt het nog behoorlijk mee.

    Login om te reageren
  11. avdb55 zegt

    13 december 2017 om 11:24

    Ik vroeg me al af waar de kreet “Schöckl proved” vandaan kwam, maar toen had ik de foto’s nog niet gezien. Zou “Schöckl proven” moeten zijn, maar ok. Een G moet 16.000 km op de Schöckl omhoog en omlaag voordat de techniek wordt goedgekeurd. Vandaar.
    Voor de gasten die op de Schöckl een testrit mogen maken zijn er plaquettes met de tekst “Schöckl tested driver” Als je daarvan er 10 had kreeg je vroeger een veer om op je hoed te steken!

    Login om te reageren
  12. jorden zegt

    13 december 2017 om 14:06

    Gewoon een top bak. Een unieke auto waar BMW en Audi niet eens antwoord op durven te geven.

    Login om te reageren
    • mopar zegt

      13 december 2017 om 14:46

      @jorden: Omdat het ook totaal niet bij het imago van BMW of Audi past. Voordat de X5 uitkwam had BMW nog nooit een vierwielaangedreven voertuig geproduceerd. Iconisch of niet, met deze nieuwe generatie gaat niemand de zware bagger in. Zoveel elektronica wil je simpelweg niet hebben als je op expeditie gaat.

      Login om te reageren
      • bassx zegt

        13 december 2017 om 16:36

        @mopar: In de jaren 80 had BMW al ix modellen en die hadden vierwielaandrijving.

        Login om te reageren
  13. jasbelle zegt

    13 december 2017 om 14:06

    Vandaag toevallig een gecamoufleerde versie zien rijden en ik moet zeggen, hij oogt wel war frisser dan het huidige model, maar dat ligt vooral aan het feit dat de lampen er een stuk strakker uitzien

    Login om te reageren
  14. Graficon zegt

    13 december 2017 om 22:01

    Een opgepompte A klasse interieur. Kijk nog maar is goed naar de foto’s van beiden.
    Zonde, want wat differentiatie is wel leuk.

    Login om te reageren
  15. carspotter058nl zegt

    13 december 2017 om 22:16

    Ik vindt dat brede scherm maar niks in Mercedessen.

    Login om te reageren
  16. avdb55 zegt

    16 december 2017 om 16:17

    Dit hele schermgedoe komt niet in de basisversie. Dus voor elk wat wils

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North