• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Prijs Mercedes-AMG GLC63S interessanter dan C63S

Auteur: willeme, gepost 29 augustus 2023 om 11:02 – 12 Reacties

prijs Mercedes-AMG GLC63S

Let op: de prijs van de Mercedes-AMG GLC63S ten opzichte van hun concurrenten is interessant

We hebben het de laatste tijd geregeld over de Mercedes-AMG C63. Deze heeft nu geen V8 meer, maar een viercilinder. Dat vinden we heel erg lastig te bevatten. Gek genoeg hebben we het er wel over in het geval van de C63, maar is iedereen vrij stil als het aankomt op de GLC63S. Die heet namelijk exact dezelfde aandrijflijn!

De Nederlandse prijs van de Mercedes-AMG GLC63S is inmiddels bekend: 159.321 euro. Nu durven we het bijna niet over onze lippen te krijgen, maar dat is een scherpe prijs! Zeker in vergelijking met de prijs van de C63S AMG. We zullen het eventjes toelichten. In vergelijking met zijn concurrenten is de C63S namelijk best prijzig.

prijs Mercedes-AMG GLC63S
Zo ziet de Mercedes-AMG GLC63S standaard uit.

Zeker omdat ‘ie een PHEV-aandrijflijn heeft, zou je verwachten dat ‘ie goedkoper zou zijn, maar de C63 is dorstiger, trager en duurder dan de zescilinder BMW M3.

Terug naar de GLC63S, deze is slechts 10 mille dan de C63S Estate. De aandrijflijn is gelijk, dus een PHEV-setup met 476 pk sterke 2.0 viercilinder en elektro-aandrijving. Het resultaat is een systeemvermogen van 680 pk en een systeemkoppel van 1.020 Nm.

Er is ook een Performance Edition 1

Naast het reguliere model kun je ook kiezen voor de Mercedes-AMG GLC63S E Performance Edition 1. Een hele mond vol voor een hoge prijs, maar daar krijg je wel wat voor terug.

Denk aan het Night Pakket, Night Pakket II, AMG Premium Plus-pakket, Manufaktur Hightechzilver Magno-lak, 21 inch kruisspaak velgen in het zwart, Digital Light met projectfunctie, Nappaleder met gele stiknaden) en carbon-inleg. Verder kun je dit model herkennen aan de niet al te subtiele stickerset.

Prijs Mercedes-AMG GLC63S best scherp in vergelijking

Uiteraard hebben we de stagiair ook weer langs de Autoboulevard langs laten gaten om de prijzen van de concurrentie op te snorren:

  • BMW X3 M Competition Package | € 158.492,20
  • Mercedes-AMG GLC63S | € 159.321
  • Porsche Macan GTS | € 158.600
  • Alfa Romeo Stelvio Quadrifoglio | € 166.000
  • Maserati Grecale Trofeo | € 178.354
  • Jaguar F-Pace SVR | € 183.441

De BMW is alsnog de goedkoopste en zonder Competition-pakket is ‘ie nog goedkoper. De Porsche is aanzienlijk minder krachtig en al behoorlijk op leeftijd. De Alfa Romeo heeft wel die geweldige V6 en sinds kort 520 pk. De Grecale is wel eventjes een Maserati én gloedjenieuw. De Jaaaaaaaag is het duurst, maar ook het dikst: in deze auto ligt nog die geweldige AJ-III 5.0 V8 met supercharger.

prijs Mercedes-AMG GLC63S
Zo ziet de Mercedes-AMG GLC63S uit met een paar opties

Voorlopig is alleen prijs van de Mercedes-AMG GLC63S in de SUV-uitvoering bekend. De nieuwe Coupé staat (nog) niet als AMG in de prijslijsten, maar verwacht dat die twee, drie mille duurder wordt als die komt.

Enfin, je kan de auto hier configureren!

Ook interessant!

  • Mijn Auto video: Mercedes-AMG C63S van Kenan
    Mijn Auto video: Mercedes-AMG C63S van Kenan
  • Mijn Auto video: Mercedes-AMG C63S Estate van Stefan
  • Gespot - nieuwe Mercedes EQ SUV
    Gespot - nieuwe Mercedes EQ SUV
  • Mercedes trekt doek van nieuwe GLE af
    Mercedes GLE facelift: prijzen zijn bekend!

Nieuwste artikelen

  • Renault Clio 2025 test
    Renault flirt wederom met terugkeer van Renault Sport dankzij nieuwe Clio
  • Welke merken gaat Stellantis killen?
  • Ga niet met je supercar naar Londen…
  • Minister Robert Tieman: niet zuipen en rijden
FacebookTweetPinLinkedIn

geld, glc, glc63s, Mercedes, Prijzen, x254

Vorig bericht: « Prijsverschillen laadpalen zijn veel te groot
Volgend bericht: Is dit de dikste betaalbare stationwagon van Marktplaats? »

Lees Interacties

Reacties

  1. PunicaOase zegt

    29 augustus 2023 om 11:49

    Lekker doorsparen voor die Jaguar, die klinkt echt lekker en ziet er bijna net zo chique uit als een Land-/RangeRover..

    Login om te reageren
    • mashell zegt

      29 augustus 2023 om 12:38

      Je spelt Porsche verkeerd!

      Login om te reageren
    • kennone zegt

      29 augustus 2023 om 14:49

      Bij ons thuis hebben ze dat blok in de RR Sport. Serieus een juweeltje die 5.0sc maar in dit geval twijfel ik toch tussen de Jag en de Alfa

      Login om te reageren
  2. O plaat zegt

    29 augustus 2023 om 12:58

    Als ik dan toch voor dat budget bij Mercedes-Benz moet shoppen dan liever een aangeklede E klasse dan dit opgehoogd hok of een viercilinder “AMG” C klasse.

    Login om te reageren
  3. drsjeroen zegt

    29 augustus 2023 om 13:11

    150k? Wow voor DEZE auto? Weinig verschil met een reguliere met een AMG pakketje

    Login om te reageren
    • wimof zegt

      29 augustus 2023 om 13:36

      Je ziet enkel een plaatje, hoe degelijk ze hem gebouwd hebben merk je pas na 10 jaar / 250.000km

      Login om te reageren
  4. tortuga zegt

    29 augustus 2023 om 13:19

    160k voor een 2.0? Dan liever een huidige GLC 43 AMG met wat upgrades

    Login om te reageren
  5. FiXeR zegt

    29 augustus 2023 om 13:31

    Iedereen kiest dan toch voor een BMW X3M met die fantastisch S58 motor.

    Login om te reageren
  6. gregorius zegt

    29 augustus 2023 om 13:47

    Ik zou graag eens spreken met iemand in NL die zo’n ding koopt en geen ‘f-you-money’ heeft. Ik vind het toch erg veel voor een C-klasse SUV met een 2.0 turbo motor, wel of niet 480pk en wel of niet 200pk aan batterijen erbij.
    En dan ook nog 30-50 belasting er bovenop.
    Had je er een ruige V8 in en vind je de GLE minder mooi (dat snap ik, want de GLC oogt wel lekker), dan snap ik het nou; maar hier wordt je toch minder wild van, toch?
    Zet je deze combinatie in een hot-hatch: dan begrijp ik het helemaal. Maar een hot-hatch gaan ze niet 150k maken toch?

    Login om te reageren
  7. Willy500E zegt

    29 augustus 2023 om 15:27

    150k voor een 4 cylinder??? No way!

    Login om te reageren
  8. kennone zegt

    29 augustus 2023 om 15:36

    Ben wel wat hij qua gewicht doet tegen over decal veelste zware concurrenten

    Login om te reageren
  9. AudiRS zegt

    31 augustus 2023 om 09:37

    Een Alfa voor 170mille heb ik nooit begrepen…

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North