Prijs van R8 met achterwielaandrijving bekend

Auteur: , 28 Reacties

Wordt de R8 daarmee betaalbaar voor de gewone sterveling?

Nee, dat helaas niet. Je moet nog steeds een goed gevulde portemonnee hebben om de nieuwe en gelimiteerde instapper van Audi’s R8 te kunnen betalen. Voor de R8 RWS is de Nederlandse vraagprijs bekend. De pret begint bij de gesloten versie voor 219.090 euro, voor de Spyder bij 227.550 euro.

Het goede nieuws is dat dit speciaaltje (er worden er maximaal 999 stuks van gebouwd) goedkoper is dan de reguliere R8. Iets wat niet altijd evident is. Het wil nog weleens voorkomen dat fabrikanten aardige meerprijzen vragen voor een gelimiteerde uitvoering, al dan niet met wat extra opsmuk. Denk aan bijvoorbeeld de Lamborghini Gallardo LP 550-2 Balboni.

De R8 RWS is maar liefst 16.215 euro goedkoper dan de ‘gewone’ R8 met aandrijving op alle wielen. Daarmee hou je geld over voor bijvoorbeeld passende opties zoals keramische remmen en een dikkere uitlaat. Al met al toch wat meer fun.

Intern vergeleken; de huidige generatie van Lamborghini’s kleinste, de Huracán RWD, mag weg voor 244.341 euro. Als we kijken naar enkele andere concurrenten, zoals de McLaren 540C (212.680 euro), de Ferrari Portofino (nog niet bekend, California T deed 237.000), en de Mercedes-Benz AMG GT C (209.997 euro), dan is en blijft het een lastige case.

Mocht je in de markt zijn voor een achterwielaangedreven supercar en een dikke twee ton in je zak hebben branden, staat de R8 RWS dan hoog op de lijst, of zwicht je toch voor de concurrenten?



28 reacties

Lijkt me ook de leukste versie om te rijden.
@fanboy: Lijkt me juist niet. Als je een beetje goed gas wilt geven is vierwielaangedreven juist veel fijner.
@ferrari250gto: Als klakkeloos het gaspedaal instampen je ding is, kan je idd beter voor 4WD gaan ja.
@ferrari250gto: rechtuit ja, als je gaat hoeken niet….
@ferrari250gto: met vierwielaandrijving zal je best iets eerder op het gas kunnen bij het uitgaan van een bocht, maar of dat nou het aller leukste is?
De auto met je rechter voet kunnen sturen is toch veel toffer. Bovendien heb je geen aandrijfkrachten in het stuur.
@JanJansen: maar…als een 4wd gaat dan doe je er ook niks meer tegen.
@rufctr01: en …4wd weegt een hoop kg
@ferrari250gto: Ligt eraan wat je onder goed gas geven verstaat.
@ferrari250gto: Ik heb ook een auto met midden motor en achterwiel aandrijving.

Wat het leuke eraan is dat je kunt “sturen met de achterwielen”. Niet alleen met het gas geven, maar ook bij het remmen.
Voor de korte bochtjes (op het circuit he) ga ik nog wel eens express abrupt terugschakelen (koppeling snel laten op komen terwijl je al aan de bocht bent begonnen) om hem lekker de bocht in te laten draaien. Omdat de achterkant dan wat losser wordt.
@fanboy: Wat voor auto heb je?
@fanboy: Leuke auto vind ik dat!
@ferrari250gto: maar ook leuker?? Vind het gevoel als je gas geeft en je achterwielen blijven zoeken en je moet tegen blijven sturen veel leuker dan dat je zonder na te denk gekatapulteerd word in je 4wd.
@fanboy: E36 all over again ;-)
De quattro variant stuurt 90% naar de achterwielen sowieso al bij volgas
Neig toch altijd meer naar “echte” sportauto merken als Ferrari, Lamborghini en McLaren als het om 2 ton gaat.
@flatsix010: dan heb je geen nieuwe in gedachten
@bakingmynextbenz: ik was te snel… schatte de concurrentie duurder in
Ik zwicht voor de Mercedes AMG GT-C
vind ik wat eleganter in plaats van de hele scherpe lijnen van Audi.
Ik neig daar ook naar, tot ik mij realiseer dat ik dat niet heb en met frisse tegenzin in mijn leasediesel stap. FWD met 115 stampende paarden.
Heeft deze RWS uitvoering ook rear wheel steering?
@bitteeinbit: ja, daar is het rechter pedaal voor.
@ralfast: ja inderdaad een goeie! Zal vast daarmee te maken hebben dat ze dit een rear wheel series hebben genoemd ipv het gebruikelijke RWD.
Ongetwijfeld een fantastische auto met dito rijbeleving en ziet er ook goed uit. Maar als ik toch mag kiezen gaat mijn hart sneller kloppen bij het woord Ferrari, Lamborghini en McLaren. Gewoon, vanuit de jongensdromen tijd. Ik zou het mijzelf moeilijk kunnen verkopen een van deze merken te laten staan ten gunste van de R8. Maar ja, ik ben ook niet in de markt en hoef dus ook niet te kiezen of te verdiepen.
@wilbertg: dat heb ik helaas ook een beetje. Toch een vorm van badgegeilheid. “Ik heb een Ferrari” bekt toch wat lekkerder dan “ik ben een bumperklever” ;)
Ik ben serieus benieuwd naar de rijtest van dit apparaat!
Zouden bij Porsche wat van kunnen leren: Een uitgeklede versie maken en er dan minder geld voor vragen.
Dan heb ik liever een 991 Turbo voor hetzelfde geld. Veel meer auto en het is een Porsche.
De R8 blijft toch maar een Audi.

Geef een reactie:

Je moet ingelogd zijn om reacties te posten, registreren kan HIER (ook via Facebook).