
De prijs van de hybride Toyota Land Cruiser is bekend! Hol maar niet voor een koopje naar de dealer, want hij is duurder dan ooit…
Half juni een ronkend persbericht in de Autoblog mailbox. Toyota lepelt eindelijk een hybride aandrijflijn in de Land Cruiser! Wij in de pen voor een mooi artikel, want hybride is natuurlijk minder uitstoot dus eindelijk een meer betaalbare Land Cruiser?
Wij zitten dus al een tijdje met smart te wachten op het persbericht uit Raamsdonksveer met de mededeling hoeveel goedkoper de Land Cruiser gaat worden nu hij eindelijke als hybride beschikbaar wordt. Wel een hybride op basis van een diesel maar dat mag de pret niet drukken.
Dat persbericht kwam alleen maar niet. We hebben inmiddels wel een vermoeden waarom. Want hij is niet in prijs gedaald, nee hij is in prijs gestegen. Dat is toch wel een beetje een teleurstelling…

Prijs Toyota Land Cruiser Hybrid hoger
De vanafprijs is vanaf deze week bekend. De Toyota Land Cruiser zal alleen nog verkrijgbaar zijn als hybride. Zoals het hoort bij het Japanse merk.

In de afbeelding hierboven hebben we het even voor je onder elkaar gezet. Boven de prijslijst van 1 januari 2025. Onder de nieuwe prijslijst per afgelopen maandag.
De instapper was voorheen de Professional uitvoering. Met vijf zitplaatsen is die met de nieuwe hybride aandrijflijn maar liefst 8.645 euro in prijs gestegen. Nu was er als instapper eerder dit jaar al de Navigator uitvoering toegevoegd aan het aanbod, maar ook die is 4.640 euro in prijs gestegen naar een vanafprijs van 182.495 euro.
Grijs kenteken
In Nederland is de personenuitvoering van de Toyota Land Cruiser al jaren onbetaalbaar. Daarom verkoopt de Toyota dealer in Nederland vooral de versie met twee zitplaatsen en een grijs kenteken. De Toyota Land Cruiser Van heet die.

Ook die is vanaf nu alleen nog maar te bestellen met de hybride aandrijflijn en ook die is in prijs gestegen. Hier is de prijsverhoging wel iets bescheidener. Exclusief de BTW is de instapper Navigator 2.400 euro duurder geworden en de Professional moet 5.400 euro exclusief de BTW meer kosten.
Het blijft eeuwig zonde dat zo’n dikke échte SUV in ons land eigenlijk onbereikbaar is geworden. Want laten we eerlijk zijn, als het kon dan willen we allemaal zo’n mastodont voor de deur. @nicolasr is al aan het shoppen, al gaat die waarschijnlijk niet voor een diesel…





Volgens jullie artikel in juni zou de uitstoot ook omlaag gaan, goed voor 5% lagere BPM. Ook door Toyota bevestigd volgens dat artikel. Maar in de prijslijst staan zelfs hogere uitstoot waarden. Dus daar is de reden waarschijnlijk dat de prijs niet omlaag is gegaan.
Zie ze regelmatig rijden idd op grijs kenteken bij ons in het Noorden. Persoonlijk vind ik de LC veel stoerder en ruiger dan de Defender.
Jezus, bijna 110.000 BPM op een kale prijs van 71.000. Ik ben zo benieuwd wanneer het dankzij alle uit proportie zijnde belastingen klaar is met kopen van nieuwe producten. Van een bosje bloemen tot aan een flesje bier, alles is zo buitenproportioneel belast. En nog is er te weinig geld.
Ik ga in elk geval voor een tweedehands Land Cruiser… ;-)
Er zijn er hier verschillende op het forum dat dat volledig normaal vinden! De kip met de gouden eieren slachten heet dit. Als je te veel belast komt er een omslag punt waardoor je altijd maar minder gaat ontvangen omdat niemand het er nog voor over heeft. (Of is gevlucht naar een ander oord)
Zelfs op een vol aangeklede G63 zit minder BTW/BPM!!!
Hoe krijg je een Toyota LC verkocht voor 185k als een Cayenne Hybrid met een volle lijst opties onder de 180k blijft?
De aanschafprijs of (rest)waarde achterweg gelaten, zou ik toch liever zo’n nieuwe LC rijden dan een Cayenne.
Grijs kenteken!
Dat bestaat al eventjes niet meer..
Jawel hoor als Landcruiser Van, kost incl btw 102.000 euro.
Holy moly. Dit gaat helemaal nergens meer over.
Het plaatje prijzenoverzicht is natuurlijk niet te lezen voor de gemiddelde AB bezoeker van middelbare leeftijd.
Ben wel benieuwd wie dit dan nog koopt..