• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Prijs vernieuwde Mercedes-AMG E63 vs BMW M5 LCI

Auteur: RubenPriest, gepost 2 november 2020 om 11:14 – 25 Reacties

Prijs vernieuwde Mercedes-AMG E63 vs BMW M5 LCI

Wat zijn de prijzen van de vernieuwde Mercedes-AMG E53, E63 of zelfs de E63 S? Trek uw portemonnee maar voor deze kanonnen. En dit doet zijn concurrent, de vernieuwde BMW M5.

Werp een blik naar buiten en je beseft maar al te goed dat we ons in het najaar begeven. Dat betekent ook dat er facelifts en updates op het programma staan. BMW heeft bijvoorbeeld de 5 Serie LCI en M5 LCI, maar ook uit de koker van Mercedes en AMG valt er op dit vlak nieuws te melden in vorm van de E63, E63 en E63 S prijzen.

In september heeft Mercedes de E-klasse facelift voorgesteld. Inmiddels zijn de prijskaartjes officieel en aanspreekbaar op de site van Mercedes. De dikste kanonnen zijn de Mercedes-AMG E53, E63 en de E63 S, maar hoe zit het met de prijzen? Laten we maar met de voordeligste beginnen. De E53 heeft een geblazen zescilinder turbomotor, wat met 435 pk echt niet lullig is. Het is duidelijk de goedkoopste E-klasse AMG met een prijskaartje van 119.248 euro voor de sedan en 123.058 euro voor de estate.

Duidelijk zeggen we, want de stap naar de E63 is fors. Niet alleen qua vermogen, maar ook qua prijskaartje. De Mercedes-AMG E63 met 571 pk is er vanaf 168.730 euro. Als station mag je er 173.356 voor neertellen. Het topmodel is de E63 S met maar liefst 612 pk. De facelift kost je 176.488 euro voor de sedan of 180.706 euro voor de estate. Pittige prijzen voor een pittige bolide.

Concurrentie

Maar wat gaat die BMW M5 LCI dan doen hoor ik je denken. De link naar de prijslijst op de website van BMW had er vanmorgen geen zin in. Gelukkig is er altijd nog de configurator. De BMW M5 LCI begint bij 159.016 euro. Het model is er enkel en alleen als sedan, dus daar kan de vergelijking met de E63 ook meteen mee stoppen. Daarmee is de heetste 5 Serie fors goedkoper in vergelijking met zijn directe concurrent. Bovendien heb je geen 571, maar 600 pk in de M5 LCI.

Ook interessant!

  • Video: brute Mercedes-AMG GT73e komt in actie
    Video: brute Mercedes-AMG GT73e komt in actie
  • Video: Mercedes AMG One in het wild!
  • Video: Het F1-geluid van de Merces-AMG One!
    Video: Het F1-geluid van de Mercedes-AMG One!
  • Mercedes-AMG GT 73 voor het eerst officieel op beeld

Nieuwste artikelen

  • Hoeveel zakelijke youngtimers zijn er eigenlijk?
  • Duurste Nissan van Marktplaats kan er maar eentje zijn
  • WTF: Invalidenplek rondom auto geverfd, parkeerder krijgt toch boete
  • Autoblog-lezer bezoekt prachtige verzameling
FacebookTweetPinLinkedIn

5-serie, amg, e-klasse, e53, e63, geld, LCI, m5, Mercedes, Vergelijkingen, Video

Vorig bericht: « Nieuwe BMW 4 Serie in Nederlands straatbeeld
Volgend bericht: Prijs Toyota GR Yaris véél lager dan verwacht! »

Lees Interacties

Reacties

  1. Robert zegt

    2 november 2020 om 11:21

    Een prijsvergelijking tussen € 168.730 en € 159.016 is “fors goedkoper” als in: 6,1%. In deze prijsklasse is dat verwaarloosbaar. Wat eveneens zal gelden voor het verschil in performance tussen 571 en 600 pk.

    Login om te reageren
    • por100 zegt

      2 november 2020 om 11:33

      Nou dat weet ik nog niet hoor. Zijn waarschijnlijk behoorlijk oppervlakkige types die vandaag de dag voor deze auto’s in de markt zijn :p

      Login om te reageren
      • dromedaris zegt

        2 november 2020 om 12:46

        @por100: oppervlakkige types kopen een SUV.

        Login om te reageren
    • reactief zegt

      2 november 2020 om 11:39

      Ja, en opties zijn extreem bepalend in de uiteindelijke prijs. De M5 is mogelijk ook minder luxe aangekleed in de basisversie…

      Login om te reageren
    • fernie zegt

      2 november 2020 om 16:24

      @RRRobert: inderdaad verschil van niets. En deze auto’s koop je ook met een hoop korting…

      Login om te reageren
    • kareljansen zegt

      3 november 2020 om 08:07

      @RRRobert: Maar zou je op basis van vermogen dan niet de AMG-s tegenover de M5 moeten zetten? Dan zit je rond de 17k verschil, ofwel 10%.

      Login om te reageren
  2. Marc zegt

    2 november 2020 om 11:35

    Beauties. Nadeel is dat je elke 380 km bij de tank staat als je n paar uurtjes tussen de 180 en 250 kruist.

    Login om te reageren
    • scrmeagle zegt

      2 november 2020 om 11:49

      @Marc: wat maakt dat nu uit, als je zo’n wagen kan kopen

      Login om te reageren
      • bitd zegt

        2 november 2020 om 12:03

        @scrmeagle: tijd is geld…
        Ik irriteer me daar ook aan.

        Login om te reageren
      • bitd zegt

        2 november 2020 om 12:22

        @scrmeagle: tijd is geld…
        Ik irriteer me daar ook aan dat tanken.

        Login om te reageren
        • opa4auto zegt

          2 november 2020 om 20:16

          Jup. Daarom ook nog steeds lekker dieselen!
          Zo jammer dat BMW gestopt is met de quad-turbo diesel!

          Login om te reageren
      • unknown32 zegt

        2 november 2020 om 15:07

        @scrmeagle: Dat tanken is behoorlijk irritant en smerig. Ik mijd het zo vaak ik kan maar sta er helaas soms meerdere keren per week (ik doe veel kilometers).
        Ik reed vroeger met een 760Li van de baas en dat was soms 2x per dag 98 tanken:-(

        Login om te reageren
    • karhengst zegt

      2 november 2020 om 11:53

      Als dat een regelmatige toestand is ben je met een E400d natuurlijk ook goed bediend.

      Overigens zou ik met dergelijke pegels de E63 laten staan en een fraaie CLS 53 halen. Geen taxigrappen en net wat ingetogener, maar niet minder indrukwekkend. Dat ding heeft echt een fraai geluid.

      Login om te reageren
      • kennone zegt

        2 november 2020 om 12:09

        @karhengst: waarom dan niet de CLS 63?

        Login om te reageren
        • berlinetta zegt

          2 november 2020 om 13:03

          Omdat die niet bestaat. CLS53 is het topmodel.

          Login om te reageren
          • opa4auto zegt

            2 november 2020 om 20:14

            Hebben jullie het wellicht over verschillende generaties CLS-sen?
            Zie bijvoorbeeld:
            https://www.autoblog.nl/nieuws/autoblog-video-mercedes-cls-63-amg-shooting-brake-70616

            Login om te reageren
      • katoenboer zegt

        2 november 2020 om 14:48

        @karhengst: mee eens dat het een hele mooie auto is, maar ook wel echt een pooier bak.

        Login om te reageren
        • karhengst zegt

          2 november 2020 om 15:00

          Niks wat een fatsoenlijke kleur als mooi rood, statig blauw of klassiek zilver niet op kan lossen.

          Login om te reageren
  3. Dutchdriftking zegt

    2 november 2020 om 11:49

    Tja, het is een fors verschil, ook in percentage, maar laten we eerlijk zijn, je koopt in dit segment een Mercedes, een BMW of een Audi omdat je die wilt. Niet de goedkoopste is, of welke de journalist het beste vind.

    En dan zijn er natuurlijk nog mensen met een afwijkende mening of smaak. Deze gaan voor een Alpina B5, een snelle Lexus, of doe eens gek, een Cadillac.

    Login om te reageren
  4. sntial zegt

    2 november 2020 om 11:55

    @RubenPriest Soms zijn Excel-tabellen handig om prijsvergelijkingen te maken :)

    Login om te reageren
  5. Variomatic zegt

    2 november 2020 om 12:20

    Juist ja… in dit segment is het onderhand vrij informatief om er even bij te vermelden hoeveel BPM er onderdeel is van die nieuwprijzen. In het geval van de E63 maar liefst 50 (!?) mille.. ‘omdat milieu’..
    Resumé: even jaartje wachten en dan als Jahreswagen met forse BPM korting importeren, want dit soort overheidsbemoeienis slaat kant noch wal.

    Login om te reageren
    • Variomatic zegt

      2 november 2020 om 12:21

      @variomatic: raakt kant noch wal, pardon

      Login om te reageren
    • 993carrera4s zegt

      2 november 2020 om 14:29

      @variomatic: Pre facelift modellen van 2018 beginnen bij 65K op mobile. Komt misschien nog 20 bpm bij. Ik zou het ook wel weten.

      Login om te reageren
  6. Rick-dos zegt

    2 november 2020 om 14:59

    Je hebt toch de M5 en M5 competition? Die kun je toch vergelijken met E63 en E63S?

    Login om te reageren
  7. poeperman zegt

    2 november 2020 om 20:44

    Ik zou de 5-serie kopen omdat alles wat tegenwoordig uit Muchen komt gehakt maakt van de concurrentie. Ff Carwow filmpjes bekijken en je gaat zelfs niets meer uit Zuffenhausen of Ingolstadt overwegen

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North