• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Prijzen BMW 3 Serie Touring bekend

Auteur: willeme, gepost 14 juni 2019 om 10:11 – 95 Reacties

Afbeelding Prijzen BMW 3 Serie Touring bekendAfbeelding Prijzen BMW 3 Serie Touring bekendAfbeelding Prijzen BMW 3 Serie Touring bekendAfbeelding Prijzen BMW 3 Serie Touring bekendAfbeelding Prijzen BMW 3 Serie Touring bekendAfbeelding Prijzen BMW 3 Serie Touring bekendAfbeelding Prijzen BMW 3 Serie Touring bekendAfbeelding Prijzen BMW 3 Serie Touring bekend

BMW 3 Serie Touring (G21) '19
Met name de 330i is een raszuivere prijspakker.

Er zijn maar twee premium D-segment stationwagons met achterwielaandrijving op de markt en beide komen uit Zuid-Duitsland. De Mercedes-Benz C-Klasse Estate is al een tijdje op de markt, de auto krijgt nu hevigere concurrentie dan ooit van de BMW 3 Serie Touring. Van die laatste zijn nu de prijzen bekend.

Benzine vanaf 50.742 euro
Afgelopen week werd de BMW 3 Serie Touring onthuld. De auto is ruimer, sneller en beter dan zijn voorganger, uiteraard. Nu zijn ook de eerste prijzen bekend van BMW’s pakezel. Het feestje begint bij de BMW 320iA, die 184 pk en 300 Nm levert. Deze is er vanaf 50.742 euro. Daarboven staat de BMW 330iA, deze levert 258 pk en 400 Nm en kost in Introduction-uitvoering evenveel als een 320iA zónder.

BMW 3 Serie Touring (G21) '19

We hebben navraag gedaan bij BMW Nederland voor verduidelijking. De 320i is pas leverbaar vanaf november 2019. Om de auto scherp in de markt te kunnen zetten kun je tijdelijk in een 330i rijden voor de prijs van een 320i. Dat is precies waar de uitvoering ‘Introduction’ op slaat. Er is geen verschil in uitrusting. Eventueel is de 330i verkrijgbaar met vierwielaandrijving, xDrive genaamd.

Diesel vanaf 52.555 euro
Dieselen kan met de 320d, die goed is voor 190 pk en 400 Nm. De goedkoopste versie is de handgeschakelde 320d Touring, die weg mag voor 52.555 euro. Optioneel is een automaat leverbaar. Die variant is op zijn beurt weer eventueel beschikbaar met vierwielaandrijving. Dat laatste item is standaard op de 330dA met 265 pk en 580 Nm. Dat is tevens de enige BMW 3 Serie Touring die te bestellen is met een zes-in-lijn motor.

BMW 3 Serie Touring (G21) '19

Even wachten op plug-in hybride
In een later stadium komen er meer motoren leverbaar. BMW bevestigt dat in november van 2019 er nog twee benzinemotoren én een diesel bijkomen. Een van de benzinemotoren is de zes-in-lijn die komt te liggen in de reeds aangekondigde M340i xDrive Touring. Verder komen er nog een viercilinder benzinemotor (de 320i) en een viercilinder dieselmotor bij. Die laatste is een 318d met 150 pk en 320 Nm. In de zomer van 2020 staat er in een 3 Serie Touring op de planning met plug-in hybride aandrijving.

BMW 3 Serie Touring (G21) '19

Voorlopige prijslijst
Tot de eerder genoemde modellen aan het gamma worden toegevoegd, ziet de voorlopige prijslijst van de BMW 3 Serie Touring er als volgt uit:

Benzine
320iA Touring – € 50.742,-
330iA Touring Introduction – € 50.742,-
330iA xDrive Touring (258 pk / 400 Nm) – € 58.166,-

Diesel
320d Touring – € 52.555,-
320dA Touring – € 53.976,-
320dA xDrive Touring – € 57.833,-
330dA xDrive Touring – € 69.952,-

Prijzen concurrentie:
Audi A4 Avant 40 TFSI S Tronic (190 pk) – € 44.540
BMW 320iA Touring (184 pk) – € 50.742
Mercedes-Benz C200 Estate Aut. (197 pk) – € 49.469
Volvo V60 T4 Geartronic (190 pk) – € 42.695

Ook interessant!

  • Video: BMW M3 Touring op de 'Ring
  • BMW: M3 Touring was origineel niet de bedoeling
  • 5 alternatieven op de BMW 5 Serie Touring voor € 40.000,-
    5 alternatieven op de BMW 5 Serie Touring voor € 40.000,-
  • Video: nieuwe BMW 7 Serie gesnapt
    Video: nieuwe BMW 7 Serie gesnapt

Nieuwste artikelen

  • Video: Een lekker stukje fietsen
  • Het ene na de andere Tesla-kopstuk neemt ontslag: wat is er aan de hand?
  • Speciale PHEV-batterij is goedkoper, lichter én verdubbelt het vermogen!
  • Nieuwe Mitsubishi Lancer Evo is minder ver weg dan je denkt
FacebookTweetPinLinkedIn

3-serie, BMW, g21, station, touring

Vorig bericht: « Mazda MX-5 gaat de Honda S2000 achterna
Volgend bericht: Deze Seat Tarraco is sneller en stoerder »

Lees Interacties

Reacties

  1. peter911 zegt

    14 juni 2019 om 10:14

    Jee, wat is die V60 dan toch een goede deal zeg!

    Login om te reageren
    • dave09ham zegt

      14 juni 2019 om 10:23

      @peter911: ja ik zou het ook wel weten, voor 55 rijd je in in Volvo met r-line paket en 250 pk

      Login om te reageren
      • berlinetta zegt

        14 juni 2019 om 10:27

        @dave09ham: Heb je het interieur van die V60 wel eens gezien? Als mensen al klagen dat ze het interieur van BMW verouderd vinden, dan ben ik benieuwd wat ze van het interieur van de V60 vinden.

        Login om te reageren
        • dave09ham zegt

          14 juni 2019 om 10:30

          @berlinetta: de nieuwe V60? Die ziet er toch strak uit vooral als je kijkt naar het infotainment

          Login om te reageren
          • berlinetta zegt

            14 juni 2019 om 10:34

            @dave09ham: Oh verrek ja. Helemaal vergeten dat er al een nieuwe V60 is! Ik ga maar weer in bed liggen denk ik.

            Login om te reageren
            • bischero zegt

              14 juni 2019 om 10:40

              @berlinetta: ignore onderstaande dan maar ?

              Login om te reageren
            • sjonniedeluxe zegt

              14 juni 2019 om 11:15

              @berlinetta: dat ding wordt al weer bijna gefacelift ;-)

              Login om te reageren
              • berlinetta zegt

                14 juni 2019 om 11:37

                @sjonniedeluxe: Ja ik weet niet waar ik met mijn hoofd zat. Waarschijnlijk al lurkend aan een toekomstig glas bier.

              • Loek zegt

                14 juni 2019 om 15:07

                @sjonniedeluxe: nou, niet overdrijven. De V90 bestaat al langer en die heeft nog zijn originele snuit. De XC90, vier jaar oud, die wordt nu gefacelift.

        • bischero zegt

          14 juni 2019 om 10:40

          @berlinetta: ik ben dat niet met je eens. De nieuwe is heel prettig om in te rijden, van binnen en buiten naar te kijken. Voor 10-15 mille verschil kies ik zonder te twijfelen voor de Volvo in R-Design. En ja, dat wordt voor mij een reële keuze.

          Login om te reageren
      • kennone zegt

        14 juni 2019 om 11:02

        @dave09ham: ik weet niet hoe de 330i voelt maar die T5 lijkt er verdomd veel moeite mee te hebben om zijn paarden er uit te persen

        Login om te reageren
        • bischero zegt

          14 juni 2019 om 11:53

          @kennone: 330i voelt heel tam en zacht. In welke drive modus dan ook.

          Login om te reageren
          • berlinetta zegt

            14 juni 2019 om 14:50

            @bischero: Ik heb geen ervaring met zowel de 330i als de T5, maar in rijtesten lees ik juist meestal dat mensen lovend zijn over de BMW-motor. Volvo’s daarentegen lijken meestal wat langzamer aan te voelen dan ze daadwerkelijk zijn.

            Login om te reageren
          • beefcake zegt

            14 juni 2019 om 20:24

            @bischero: ik vond de 330 juist heel erg fijn rijden, goede respons in alle rijmodi. Voelt juist heel strak aan.

            Login om te reageren
      • Erickson zegt

        14 juni 2019 om 11:05

        @dave09ham: Dat is dus precies even duur als de introductie versie met 258 pk en m pakket van bmw. Ik denk ook dat de instappers straks naar de €44.000,- gaan zakken.

        Login om te reageren
      • b088y zegt

        14 juni 2019 om 15:26

        @dave09ham: T5 is niet de concurrent van de 330. Volvo heeft lagere top en acceleratie 0-100 scheelt een seconde. Verschil tussen de T4 en T5 is 60 pk 0-100 scheelt halve seconde, waarom zou je dan 4K extra betalen (ook nog eens zelfde blok).
        T6 komt in de buurt maar is ander type auto.

        Login om te reageren
        • sl0wpoke zegt

          14 juni 2019 om 22:26

          @b088y: wat topsnelheid is hetgeen waar het om gaat, niet het comfort van genoeg vermogen natuurlijk..

          Login om te reageren
          • b088y zegt

            15 juni 2019 om 01:51

            Ik zeg toch niet dat het om topsnelheid gaat, ik zeg alleen de een T5 niet vergelijkbaar is met een 330. Allebei een 2 liter 4-cylinder, daar houd het vergelijk op.
            BMW +8 PK
            BMW +50NM
            BMW haalt max. Vermogen met 500 touren minder
            BMW haalt max. Koppel met 250 touren minder
            BMW +15 km/h topsnelheid
            BMW 0-100 0,9 sneller
            BMW verbruikt 0,8L/100KM minder
            BMW staat 22 gram CO2 minder uit
            BMW is een C i.p.v. D label

            Login om te reageren
    • 3246cm252kw zegt

      14 juni 2019 om 10:27

      @peter911: 8k voor achterwielaandrijving is het meer dan waard :-)

      Login om te reageren
      • bischero zegt

        14 juni 2019 om 10:42

        @3246cm252kw: ben ik niet met je eens. Heb in beide units gereden, 330i en T5, heeft voor 98% van de tijd geen enkele – 0 – meerwaarde, laat staan €8k

        Login om te reageren
        • sjonniedeluxe zegt

          14 juni 2019 om 11:19

          @bischero: ja maar dan kan je niet driften met je lease stationwagon…….

          Login om te reageren
        • kareljansen zegt

          14 juni 2019 om 11:47

          @bischero: rij nu met fwd en >250pk, en dat gaan we bij de volgende auto niet meer doen.. 4wd of rwd is met nat wegdek wel echt een enorm verschil.

          Login om te reageren
          • bischero zegt

            14 juni 2019 om 11:52

            @kareljansen: met zowel >250pk+ op FWD als RWD ervaring, ook op nat. Met gezond verstand en gevoel in de rechter voet beiden prima te rijden, maar op de limiet beiden niet fijn. Dan zou ik alsnog de T6 van Volvo bestellen, AWD en 300pk.

            Login om te reageren
            • kareljansen zegt

              14 juni 2019 om 13:10

              @bischero: ik heb het nog niet eens zozeer over de limiet, maar gewoon als je even vlug de weg wilt oversteken bijvoorbeeld.

              Login om te reageren
              • mashell zegt

                14 juni 2019 om 17:21

                @kareljansen: dat gaat met spinnende achterwielen en een verontwaardigd ESP precies even lastig als met spinnende voorwielen en een verontwaardigd ESP.

              • frederik zegt

                14 juni 2019 om 21:48

                @mashell: Nee, want bij optrekken drukt de auto op de achterwielen en heeft daar dus veel meer grip dan op de voorwielen.

              • laptom zegt

                15 juni 2019 om 10:48

                @frederik: er zit standaard veel meer gewicht op de voorwielen. Die houden de wielen aan de grond.

              • jzaero zegt

                15 juni 2019 om 13:52

                @laptom: dan snap jij de basics van aandrijving nog niet haha

    • denniyo zegt

      17 juni 2019 om 11:23

      @peter911: de V60 een goeie deal? Zoek de vergelijkende test met de C-Klasse estate van autoweek nog maar eens op, vergelijkbare uitrusting en motor maar de Mercedes was bijna 20k goedkoper!

      Login om te reageren
      • peter911 zegt

        17 juni 2019 om 15:52

        @denniyo: en ik maar dat lijstje onderaan het artikel aanhouden…dom dom dom ;)

        Login om te reageren
  2. pier zegt

    14 juni 2019 om 10:19

    Achterwielaandrijving is leuk, maar dat verschil met die Volvo is niet te rechtvaardigen.

    Login om te reageren
  3. troljedemoeder zegt

    14 juni 2019 om 10:25

    Shut up and take my money!

    Login om te reageren
  4. viezefreddyw zegt

    14 juni 2019 om 10:35

    Mensen, mensen… Een 3-serie… Vanaf 50.000 euro… Een vanafprijs… Het gaat echt de verkeerde kant op met de veels te gekke nieuwprijzen in dit land.

    Login om te reageren
    • dave09ham zegt

      14 juni 2019 om 10:38

      @viezefreddyw: zonder bpm zou de 320i alweer €5700 goedkoper zijn

      Login om te reageren
      • bischero zegt

        14 juni 2019 om 10:45

        @dave09ham: en bruto prijzen zijn nergens zo laag als in NL. Als de bruto prijzen door de NL importeurs zouden worden gelijk getrokken met andere landen, dan zou je echt achterover slaan van de consumenten prijzen.

        Login om te reageren
        • arkenbout zegt

          14 juni 2019 om 10:47

          @bischero: metro bedoel je

          Login om te reageren
          • arkenbout zegt

            14 juni 2019 om 10:48

            @arkenbout: pfffff. Netto dus

            Login om te reageren
            • bischero zegt

              14 juni 2019 om 10:51

              @arkenbout: je hebt volledig gelijk, voor wat betreft netto. De metro neem ik alleen in London, NYC en Milano ?

              Login om te reageren
        • ghost zegt

          14 juni 2019 om 10:50

          @bischero: maar dat zal nooit gebeuren helaas..

          Login om te reageren
          • bischero zegt

            14 juni 2019 om 10:54

            @ghost: inderdaad, net als de volledige afschaffing van BPM. Althans, dat is een wassen neus, vloeit rechtstreeks in de accijnzen, houderschapsbelasting, km-heffing (horror nieuws weer deze week, consumenten artikelen weer duurder want bedrijven – leaserijders en vrachtvervoer – berekenen dat gewoon door in de kostprijs) en parkeerheffing.

            Login om te reageren
        • Joerek zegt

          14 juni 2019 om 12:52

          @bischero: Dat is gewoon niet waar, de nettoprijzen zijn in NL vaak OOK hoger dan omringende landen. Vergelijk voor de gein maar eens de netto prijzen hier met die van Belgie. In BE zijn zelfs de nettoprijzen lager

          Login om te reageren
    • SpiderIV zegt

      14 juni 2019 om 11:24

      @viezefreddyw: je krijgt wel erg veel lijnen voor je geld!
      Als je nu die achterkant ziet wat een onrustig design. lijnen die niet doorlopen, tussenstukjes e.d. rommelig. Is dit nieuwe mode? elke ontwerper een eigen lijntje?

      Login om te reageren
      • viezefreddyw zegt

        14 juni 2019 om 11:26

        @spideriv: De ontwerpers bij BMW houden wel van een lijntje hier en daar. Dat is terug te zien in hun designs van de afgelopen jaren.

        Login om te reageren
        • berlinetta zegt

          14 juni 2019 om 11:38

          @viezefreddyw: De lijn-prijsverhouding is bij BMW erg goed ja.

          Login om te reageren
          • viezefreddyw zegt

            14 juni 2019 om 11:39

            @berlinetta: Qua ontwerp zitten ze helaas niet in een stijgende lijn.

            Login om te reageren
            • laptom zegt

              15 juni 2019 om 10:49

              @viezefreddyw: waarschijnlijk een lintje gebruikt die designers.

              Login om te reageren
    • Sir_Vmax zegt

      14 juni 2019 om 12:28

      @viezefreddyw: https://www.autoblog.nl/nieuws/zoveel-betaalde-je-in-1994-voor-deze-18-topsedans-113086 Kijk even bij het verhaal van de e34.

      Login om te reageren
  5. snowbird zegt

    14 juni 2019 om 10:45

    Net even opgezocht..Hier in Canada heb je 1 model Touring in de prijslijst..De 330i X Drive. Vanaf prijs $53000 CAD wat overeen komt met 35205 Euro inclusief belasting en afleverings kosten. Bijna 23000 Euro verschil ! En Rutte blijft maar lachen ….

    Login om te reageren
    • b00st zegt

      14 juni 2019 om 11:02

      @snowbird: F30 of G20?

      Login om te reageren
      • snowbird zegt

        14 juni 2019 om 11:13

        @b00st: De G20, 2019 3 serie Touring.

        Login om te reageren
    • phevtreb zegt

      14 juni 2019 om 14:56

      @snowbird: heeft de 330i in CA wel dezelfde motor als de 330i in EU?

      Ik weet dat een aantal jaren geleden de specs van een 328i in Noord Amerika overeen kwamen met de 320i in EU

      Login om te reageren
  6. kevin82 zegt

    14 juni 2019 om 10:46

    Gewoon huidige 3-serie touring pakken. Bomvol voor 40k. Alleen jammer van die 3 cilinder 136pk ?

    Login om te reageren
  7. gregorius zegt

    14 juni 2019 om 10:46

    Yeey, een 330i voor de prijs van een 320i. Ipv dat 4-cilinder blokje uit de 2 Grand-Opa 220i, krijg je nu die fijne 6-in-lijn voor …. O wacht. BMW 30i is tegenwoordig een 2.0 blok.
    Wat zeg je? Het 20i blok is eigenlijk hetzelfde als het 30i blok met een beetje andere software enzo?
    Nou, lekker dan.

    Verder een leuke auto natuurlijk.
    Waar staat die ‘A’ eigenlijk voor?

    Login om te reageren
    • rutgerg zegt

      14 juni 2019 om 10:51

      @gregorius: die A staat voor Audi, zo hebben die ook een beetje het gevoel mee te doen in de premium klasse….

      Login om te reageren
    • b00st zegt

      14 juni 2019 om 11:00

      @gregorius: wat denk je van Automaat? :-D

      Login om te reageren
      • por100 zegt

        14 juni 2019 om 11:34

        @b00st: ik houd het bij Audi,

        Login om te reageren
    • silenro zegt

      14 juni 2019 om 12:34

      @gregorius: daar ben ik ook wel benieuwd naar. Ik dacht altijd dat het stond voor Allrad (4WD)

      Login om te reageren
    • elmerblues zegt

      15 juni 2019 om 20:33

      @gregorius: allemaal mis. Het staat voor Automaat.

      Login om te reageren
  8. Dutchdriftking zegt

    14 juni 2019 om 10:48

    Tja, 50k voor een nieuwe 3 serie is een flinke vanafprijs. Anderzijds, 258pk is ook gewoon flink meer dan wat 15 jaar geleden in een instapper geboden werd. Mogelijk komt er nog een goedkopere 318i 3 pitter op termijn.

    Login om te reageren
  9. ghost zegt

    14 juni 2019 om 10:49

    Haha voor dit geld reed je 10 jaar geleden een dikke 5 serie..succes met de verkoop BMW..

    Login om te reageren
    • rutgerg zegt

      14 juni 2019 om 10:53

      @ghost: maar dat geldt toch voor alle auto’s? Tegenwoordig ben je ook al snel 35-40k kwijt voor een Golf of Corolla Reed je vroeger ook een klasse groter voor.

      Login om te reageren
  10. frederik zegt

    14 juni 2019 om 10:56

    Ik snap nooit waarom die motoren zo gefaseerd uitkomen. Die hebben ze toch al jaren op de plank liggen en het past er gewoon in. Pure marketing?

    Login om te reageren
    • camber24 zegt

      14 juni 2019 om 11:34

      @frederik: ik snap dat ook niet. Misschien iets met correcte totstandkoming uitstootwaarden (of gesjoemel daarmee), verbruik, acceleratie? Of met afstelling bakverhoudingen? Heeft een 318d dezelfde verhoudingen als een 118d bv? Ik heb echt geen idee, maar deel je vraagstuk :-)

      OT Wat een absurde prijzen in Nederland zeg. Zoals hierboven al gemeld; dik meer dan 50K voor een dieselversie. Handbak. Absurd.

      Login om te reageren
    • por100 zegt

      14 juni 2019 om 11:38

      @frederik: Dat idee heb ik ook. Misschien zijn ze bang dat dan iedereen voor de 330e kiest en dat dan te weinig gewone benzinemotoren worden besteld, waardoor ze voor die hele aandrijflijn in de fabriek te weinig werk hebben. Misschien dat zoiets erachter zit.

      Login om te reageren
    • karhengst zegt

      14 juni 2019 om 13:06

      @frederik: Ik denk dat ze daarmee een snelle start willen bewerkstelligen. Niks biedt meer exposure dan je wagen op de straat rond te zien rijden, gratis reclame en hopelijk een sneeuwbaleffect. De motor is dan minder belangrijk, zolang de productie maar optimaal is. De marge op de snellere motoren is ongetwijfeld hoger, 2 Liter is immers 2 Liter. Het totaalpakket voor de potentiële klant is echter interessanter.

      En dan zijn er velen die gewacht hebben op dit model, maar die wel asap moeten bestellen. Die kunnen dus geen goedkopere versie bestellen, wederom extra inkomsten dus. “Dan maar een duurdere versie, ik krijg er wel een hoop voor terug”

      Login om te reageren
      • frederik zegt

        14 juni 2019 om 13:39

        @karhengst: Aan de andere kant, als je nu een 340i wil, kan dat gewoon niet. Dat is ook vreemd.

        Login om te reageren
    • phevtreb zegt

      14 juni 2019 om 14:57

      @frederik: sterker de motoren zijn hetzelfde, alleen de software is anders..

      Login om te reageren
  11. b00st zegt

    14 juni 2019 om 10:59

    Vanaf 40.700 € staat op bmw.be te lezen. Lekker zo 25% verschil. Ok komt nog BIV bij (jullie BPM), maar dat is niet zo heel veel.

    Triestig dat de 330i een 4-cilinder is. Blijf nog wel even bij mijn 6-cilinder diesel dan :-)

    Login om te reageren
  12. ddimi zegt

    14 juni 2019 om 11:34

    -edit: dank u, is inmiddels gefixt-

    Login om te reageren
  13. thomasthomas zegt

    14 juni 2019 om 11:47

    Een maat van me kocht een 325i touring met alle opties leer, automaat, panoramadak enz. Dat was in 2007 voor 62000 euro maar dan had hij wel de 6 cilinder. Maar nu krijg je voor hetzelfde geld een 4 cilinder die ook in een 114i hangt totaal niet speciaal of exclusief…

    Login om te reageren
    • kareljansen zegt

      14 juni 2019 om 11:50

      @thomasthomas: hoeveel vermogen en koppel had die 6 cilinder?

      Login om te reageren
      • ouwedibbes83 zegt

        14 juni 2019 om 12:03

        @kareljansen: 325i had begin 2007 volgens mij 218pk en 250Nm, werd later een 3.0L blok met iets meer Nm. De 2.5L wil graag wat toeren maken

        Login om te reageren
        • kareljansen zegt

          14 juni 2019 om 13:12

          @ouwedibbes83: In dat geval zijn de prestaties van de 4 cilinder een stuk beter toch?

          Login om te reageren
          • ouwedibbes83 zegt

            14 juni 2019 om 13:30

            @kareljansen: NA vs turbo, dat is een ander karakter. Mooie waarden, hoewel ik de 325i puurder vind en zelf hou ik ook wel van t toeren maken. Een 3 serie met zes-in-lijn heeft mijn voorkeur!

            Login om te reageren
    • frederik zegt

      14 juni 2019 om 12:49

      @thomasthomas: Mijn vroegere 325i uit 2007 kostte nieuw niet veel meer dan 52k. Ik zou het wel weten…

      Login om te reageren
      • verplicht zegt

        14 juni 2019 om 23:20

        @frederik: Ik zou nu geen 52k meer neertellen voor een 325 uit 2007 …

        Login om te reageren
        • frederik zegt

          15 juni 2019 om 08:47

          @verplicht: Ik zou denk ik liever die auto nu nieuw kopen dan de G20 in 330i uitvoering. Meer rijplezier.

          Login om te reageren
          • alexnaoumov zegt

            16 juni 2019 om 10:50

            @frederik: misschien toch een keer een proefrit maken. Je onderschat een g20 enorm..

            Login om te reageren
            • frederik zegt

              16 juni 2019 om 14:02

              @alexnaoumov: Tja, ik heb drie kinderen dus een 3-serie is helaas wat te klein. Heb nu een 5 maar mis de 325 nog wel qua lichtheid en het fijne sturen.

              Login om te reageren
  14. balboni zegt

    14 juni 2019 om 11:51

    Man man man wat een bak geld

    Login om te reageren
  15. RiKe zegt

    14 juni 2019 om 12:10

    50k voor een 3 serie, ook dit wordt vast weer een verkoop kanon (not). Fantastisch toch hoe onze politieke keuzes dit direct reflecteren? De dames en heren die er nu zitten snappen er in ieder geval geen hol van

    Login om te reageren
    • kniesoor zegt

      14 juni 2019 om 13:25

      @rike: deze auto’s zijn in NL voornamelijk voor de leasenmarkt bedoeld, lijkt me. Dan zal de leaseprijs de doorslag geven. Met een vermoedelijk hogere restwaarde zou die nog wel eens mee kunnen vallen.

      Login om te reageren
      • RiKe zegt

        14 juni 2019 om 14:25

        @amghans: de prijzen op de volledige automarkt lijken de laatste jaren meer gericht op de lease. In de reclames hoor je ook niets meer van catalogus prijzen maar alleen maar lease prijzen

        Login om te reageren
        • sirprize zegt

          14 juni 2019 om 15:01

          @rike: er zijn naar weinig particulieren die zo veel geld uit kunnen en willen geven aan een nieuwe auto in deze klasse. Dus dat je daar je marketing op afstemt is toch logisch?

          Login om te reageren
          • RiKe zegt

            14 juni 2019 om 15:34

            @sirprize: Je hoort het ook bij de auto’s van de categorie Toyota Aygo

            Login om te reageren
            • sirprize zegt

              14 juni 2019 om 15:53

              @rike: klopt, maar dan gaat ’t om private lease en geen zakelijke lease.

              Login om te reageren
      • rutgerg zegt

        14 juni 2019 om 15:45

        @amghans: voor de berijder is de prijs wel belangrijk want de prijs vd auto bepaald wel de hoogte vd bijtelling…

        Login om te reageren
  16. freshlife2 zegt

    14 juni 2019 om 12:12

    Geen 335d? Jammer dat de 330d er niet met handbak is. Heerlijke motor om op koppel door het verkeer heen te zoefen. De zf8 bak gaat gelijk terugschakelen als je hem wat dieper intrapt, totaal niet nodig bij een dikke diesel

    Login om te reageren
    • kniesoor zegt

      14 juni 2019 om 13:27

      @freshlife2: heeft de ZF8 geen manuele (flipper)stand ? In die modus houdt-ie wellicht gewoon z’n versnellingdstand vast (dat doet-ie in ieder geval bij de DCT van m’n F82).

      Login om te reageren
      • silenro zegt

        14 juni 2019 om 15:52

        @amghans: jawel hoor. En in de Comfort of Eco Pro stand is het terugschakelen niet te voelen.. Als die het al doet.

        Login om te reageren
  17. saffie89 zegt

    14 juni 2019 om 19:28

    Qua uiterlijk een mooie auto. Interieur vind ik echter niks. En dan deze prijs.. ik zou het wel weten (V60 dus)

    Login om te reageren
    • p993 zegt

      15 juni 2019 om 14:57

      @saffie89: ik vind het uiterlijk juist niets…smaken

      Login om te reageren
  18. mpgc zegt

    15 juni 2019 om 08:13

    Jaren lang volvo gereden. Sinds een jaartje een F31. Die Volvo’s waren hele goede auto’s, maar de BMW stuurt zo veel fijner… Ik lees over de G20 dat ie nog beter is. Ik zou het geld er wel voor over hebben.

    Login om te reageren
  19. p993 zegt

    15 juni 2019 om 14:56

    Wat is dat voor rare doorgezakte vouw in het plaatwerk van het achterscherm?… de designers wisten van gekkigheid niet meer wat te doen…maar bmw koopt men toch al niet voor fijnzinnig ontwerp!

    Login om te reageren
  20. freezzr zegt

    15 juni 2019 om 22:00

    Wat een goede grap dat mensen serieus twijfelen tussen een V60 of een 3. Ik was een verstokt Volvo-fan, begrijp mij niet verkeerd. Ik rijd nu al een paar BMW, waarom? Omdat het zoveel lekkerder rijd. Heb de V60 in de meerdere versie getest, maar het kon mij echt niet bekoren. De D4 voelde sloom, automaat net niet, stuurgedrag, wegligging, hoe graag ik het ook mooi wilde vinden, de BMW gaf zoveel meer rij plezier….

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North