• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Prijzen Cupra Leon PHEV en Sportstourer bekend

Auteur: willeme, gepost 17 november 2020 om 13:17 – 16 Reacties

Prijzen Cupra Leon PHEV

We hebben de prijzen van de Cupra Leon PHEV voor je!

Al meer dan 20 jaar is de Seat Leon eigenlijk de leukere Volkswagen Golf. Zeker als het gaat om de sportievere uitvoeringen. Daarvoor heeft Seat een enorm aantal badges bedacht: Sport, Topsport, FR, Cupra, Cupra 4, Cupra R zijn de meest bekende.

Cupra

Maar Seat heeft het zichzelf makkelijk gemaakt, alle sportieve Leons worden verkocht met een Cupra-badge. Dus het is geen Seat Leon Cupra, Maar CUPRA Leon. Voor nu zullen we stoppen met de hoofdletters voor de merknaam: Cupra leest net even iets prettiger. Het is voornamelijk marketing. Daar is overigens niets mis mee, door de naamsverandering praten we er immers wel over.

Prijzen Cupra Leon PHEV

Prijs Cupra Leon PHEV

Voor nu hebben we de prijzen van de Cupra Leon PHEV. Dit is voor Nederland waarschijnlijk de meest belangrijke versie. De 1.4 motor werkt samen met een elektromotor. het systeemvermogen bedraagt 245 pk.

Via een zestraps DSG automaat worden de krachten overgebracht op de voorwielen. De Cupra Leon 1.4 e-TSI kan in 6,7 tellen naar de 100 km/u accelereren en een topsnelheid halen van 225 km/u. De prijs van al dit moois: 40.990 euro.

  • Prijzen Cupra Leon PHEV
  • Prijzen Cupra Leon PHEV
  • Prijzen Cupra Leon PHEV
  • Prijzen Cupra Leon PHEV
  • Prijzen Cupra Leon PHEV

Prijs Cupra Leon Sportstourer PHEV

Voor dat geld krijg je de instapper, de Cupra Leon in ‘Business’-uitvoering. Optioneel zijn de Adrenaline, Performance en Copper Edition leverbaar. In alle gevallen geldt dat je alleen de uitvoering en kleur kunt kiezen, er zijn geen losse opties.

Wel kun je kiezen voor de stationwagon-versie, de Cupra Leon Sportstourer 1.4 e-TSI Business. De prijs van de Cupra Leon Sportstourer bedraagt 42.290 euro.

Verschillende uitvoeringen, geen opties

De ‘Performance’ heeft 19 inch lichtmetalen wielen, parkeerhulp, stuur- en stoelverwarming en draadloze smartphonelader. De Cupra Leon Performance heeft een ‘supersport stuur’ (echt waar!), panoramadak en nog meer veiligheidssystemen. Nog even over dat stuurwiel: daar zit een Cupra-knop op. Cool, hè?

Als laatste is er dan de Cupra Leon 1.4 e-TSI Copper Edition. Deze onderscheidt zich met de herkenbare koperen accenten. Ook zit je op lederen bekleding en is de stoel aan de bestuurderszijde elektrisch bedienbaar.

Concurrentie Cupra Leon PHEV

  • Cupra Leon 1.4 e-TSI (€40.990)
  • Mercedes-Benz A250e Business Solution AMG (€41.995)
  • Volkswagen Golf GTE (€ 42.610)

Conclusie prijzen Cupra Leon PHEV

Als het gaat om sportieve PHEV-hatchbacks, dan is de concurrentie vooralsnog dun gezaaid. De Cupra is duidelijk iets goedkoper dan de Golf GTE, dat in feite exact dezelfde auto is met dezelfde aandrijflijn. De Mercedes is stiekem best een goede aanbieding en volgens collega @RubenPriest een fijne auto op de Duitse Autobahn.

Concurrentie Cupra Leon PHEV Sportstourer

  • Kia Ceed Sportswagon GDI PHEV DynamicLine (€ 34.495)
  • Renault Mégane Estate E-Tech Hybrid R.S.-Line (€ 37.090)
  • Skoda Octavia Combi 1.4 iV TSi Business Edition (€ 37.190)
  • Cupra Leon 1.4 e-TSI Sportstourer (€ 42.990)
  • Mercedes-Benz CLA250e Shooting Brake Business Solution AMG (€ 48.195)

Conclusie prijzen Cupra Leon PHEV Sportstourer

Op zich is de Cupra Leon wel een aardige aanbieding met deze aandrijflijn. Ja, hij is duurder dan drie concurrenten, maar ook luxer en aanzienlijk krachtiger. De Kia en Renault zijn met name vrij beperkt qua prestaties. Nu zijn die auto’s niet uitgesproken traag, maar de Cupra Leon Sportstourer is vrij vlot.

De Skoda is technisch grotendeels identiek aan de Leon, maar heeft de zwakkere PHEV-aandrijflijn (met 204 pk). De Mercedes is de premium aanbieding en dat zie je terug in de prijs.

Prijzen Cupra Leon PHEV

Beschikbaarheid

Alle Cupra’s zijn per direct te bestellen. Daarvoor kun je niet simpelweg naar de Seat-garage. Nee, je moet speciaal naar een Cupra-dealer. In Nederland zijn er vier: Rotterdam, Den Bosch, Groningen en Amsterdam.

Ook interessant!

  • milde Cupra Leon
    Milde Cupra Leon nu eindelijk in productie
  • Cupra Leon VZ
    Cupra Leon VZ Cup is geslaagd topmodel
  • CUPRA Formentor e-Hybrid rijtest
    CUPRA Formentor e-Hybrid rijtest
  • ABT Cupra Leon Sportstourer
    ABT Cupra Leon Sportstourer is 370 pk sterke familiestation

Nieuwste artikelen

  • Citroën komt met een eigenwijze, kleine versie van de ID Buzz
  • Kia EV4, GEWAAGD uiterlijk maakt het een gedurfde keuze #test
  • Bugatti krijgt een keiharde primeur van Rimac
  • Volvo XC60 Executive Edition
    Volvo maakt van de XC60 een heerlijke dikzak
FacebookTweetPinLinkedIn

cupra, geld, Hybride, leon, plug-in, Prijzen

Vorig bericht: « Video – een dreun op je kin van je eigen motor…
Volgend bericht: Mansory RS-Q8 heeft 4 vijfhoekige uitlaten »

Lees Interacties

Reacties

  1. bernoulli zegt

    17 november 2020 om 13:34

    “De Skoda is technisch grotendeels identiek aan de Leon, maar heeft de zwakkere PHEV-aandrijflijn (met 204 pk).”

    De Spaanse evenknie daarvan is de SEAT Leon FR 1.4 TSI eHybrid met exact dezelfde 204pk aandrijflijn.

    Login om te reageren
  2. karhengst zegt

    17 november 2020 om 13:44

    Ik dacht dat Cupra het sportieve broertje moest zijn van het sportieve broertje van de Golf. En vervolgens lepelt men er een 1.4 TSI in. Is er een merk in de geschiedenis van de automobiel welke z’n waarden sneller heeft laten verwateren?

    Wat betreft die copper edition, komt die inclusief zwaailicht?

    Login om te reageren
  3. Dutchdriftking zegt

    17 november 2020 om 14:03

    Had deze GTE concurrent nou FR genoemd IPV Cupra…. FR, FR-H en FR-D. En dan de overtreffende trap in de vorm van Cupra. Op deze manier wordt de naam (net als FR tegenwoordig) een losse huls die niks voorstelt.

    Login om te reageren
    • bernoulli zegt

      17 november 2020 om 16:23

      Ben het helemaal met je eens. Helaas is het nu een merk en een merk moet aantallen maken.

      Las zelfs dat er van de CUPRA Formentor een 1.5TSI met 150PK komt… Al komt die dan weer niet naar Nederland.

      Login om te reageren
  4. soundgarden zegt

    17 november 2020 om 14:18

    Dat hele cupra merk had er nooit moeten komen … Was gewoon bij Seat FR en als hete versie Cupra gebleven, niet als een op zichzelf staand merk. Het heeft gewoon niks. Jammer

    Login om te reageren
    • kareljansen zegt

      17 november 2020 om 23:43

      @soundgarden: Wacht maar tot de 5 cilinder Formentor (?) er is. Die zou als seat

      Login om te reageren
      • kareljansen zegt

        17 november 2020 om 23:44

        @kareljansen: nooit op de markt hadden mogen komen.

        Login om te reageren
  5. PunicaOase zegt

    17 november 2020 om 16:01

    Ik vind het een ‘overdreven’ auto: die matchrome kleurtjes, logo’tjes, maakt em clownesk.. jammer!

    Login om te reageren
  6. ar156sw zegt

    17 november 2020 om 16:19

    Toch wel benieuwd of Cupra als apart merk neerzetten nou een slimme keus blijkt uiteindelijk… Puur op gevoel verwacht ik van niet: Seat heeft geen sportieve versies meer (slecht voor de merknaam), CUPRA is een “onbekend” merk, moet je dus toch uitleggen (aan de koper, maar de koper ook aan z’n buurman) en uiteindelijk is het toch gewoon een Seat Leon Cupra, daar verandert met de badge spelen niet zo veel aan natuurlijk…

    Login om te reageren
    • maussieknip zegt

      17 november 2020 om 17:21

      @ar156sw: en dan is die badge nog niet om aan te zien ook. Een badge die verwant is aan bijv. badges van verschillende soorten gabbermuziek, feesten etc. Vind ik dat je als VAG wel diep zinkt. Petjesmuziek, petjesauto hoort een petjesbadge bij dus zo gek is het nog niet.

      Login om te reageren
      • ar156sw zegt

        17 november 2020 om 17:29

        @maussieknip: Dat helpt ook niet inderdaad, zowel de naam (zeker in hoofdletters) als de badge zijn weinig overtuigend.

        Login om te reageren
  7. jumpman zegt

    17 november 2020 om 19:14

    Waarom staan die plug-ins toch allemaal zo hoog op de poten?
    Is dat vanwege accupakket?

    Iemand een idee?

    Ik vind het iig niet mooi.

    Login om te reageren
  8. kalesander zegt

    17 november 2020 om 20:38

    Leuke auto, wellicht 1 van de leukste uit de VAG stal in dit segment die je nu kan kopen. Waarom het een zelfstandig ‘merk’ is geworden is me nog niet echt duidelijk. Lijkt alsof ze er een soort ‘Alpina’ image aan wilden geven.. maar dan hebben ze nog een lange weg te gaan.

    Login om te reageren
  9. michaelb zegt

    17 november 2020 om 22:22

    Megane een concurrent? Met 80pk minder is dat geen concurrent te noemen.

    Login om te reageren
    • Verhoeven zegt

      17 november 2020 om 23:02

      @michaelb: je bedoeld meer megane heeft 160pk

      Login om te reageren
  10. Verhoeven zegt

    17 november 2020 om 23:13

    Ik heb in het verleden cupra’s gereden toen ze nog onder de naam Seat uitgebracht werden. FR waren toentertijd de motorblokken van VW zoals golf en polo gti. En de cupra’s hadden de Audi blokken S3 en Audi TT. Ik vind dat het merk CUPRA een kans verdient. Ze hebben met de Formentor al een eigen model. Dus dat er alleen een andere batch op geplakt wordt is niet zo. Denk dat er wel markt voor is. Maar voorlopig zul je geen petjes volk zoals ze hier genoemd worden in zien rijden. Prijzig zijn ze wel. Vooral de 300pk modellen.

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North