Prijzen Porsche 911R dalen als een malle

Auteur: , 30 Reacties

Net goed.

Verzamelaars die nu nog een Porsche 911R in het bezit hebben en hopen op een dikke winst komen vermoedelijk bedrogen uit. Het lijkt over en uit met de waardestijging van de gelimiteerde 911. Sterker nog, de prijzen lijken als een kaartenhuis in elkaar te zakken.

Porsche wist de ogen van de wereld op zich te vestigen met de komst van de 911R in 2016. Ik weet het nog goed. In maart 2016 was ik in Genève bij de wereld première aanwezig van de Porker. De pers was niet weg te slaan bij het apparaat. De looks van een GT3, zonder de spoilers. 500 pk van de GT3 RS én een manuele versnellingsbak. Vervolgens werd bekend dat Porsche slechts 991 exemplaren van het ding ging maken en de orders stroomden binnen.

Het moest een echte rijdersauto worden. Althans, dat had Porsche voor ogen. Door de auto te limiteren gebeurde het tegenovergestelde. De 911R werd gekocht door verzamelaars die de auto’s later doorverkochten op veilingen. En met succes. Enkele maanden na de introductie doken al de eerste ‘tweedehands’ exemplaren op. De vraagprijs bedroeg soms het zevenvoudige van de oorspronkelijke aanschafprijs. Eén durfal zette een 911R te koop voor 950.000 euro. Nuts.

Met de komst van de 911 Touring Package en de 911 Carrera T is de 911R niet meer zo bijzonder. Dat voelen investeerders ook, want een praktijkvoorbeeld vond onlangs plaats tijdens een veiling van RM Sotheby’s. Een fraaie witte 911R met blauwe strepen werd van de hand gedaan. De auto werd verkocht voor ‘slechts’ 300.000 dollar. Net goed.



30 reacties

Goedemorgen Autoblog…
@mzonneveld: Sorry dat ik klink als een azijnpisser.
@mzonneveld: het is hier al middag hoor!
Die wit blauwe is ook echt lelijk tering
En die 3 ton was ook nog inclusief de veilingkosten, dus de vorige eigenaar heeft dat bedrag niet eens in z’n geheel voor z’n R gekregen. Dus geloof niet, dat-ie veel winst op maakt. Áls-ie er al wat op verdient . . .
@amghans: Die veilingkosten zijn meestal zo’n 10%; dus de verkoper heeft ongeveer 270K geincasseerd, afhankelijk van hoe & waar die z’n 911R gekocht heeft, kan dat alsnog een ton ‘winst’ zijn …
@dawwg:
Kan me niet voorstellen, dat de R in de VS te koop was voor 170k DOLLARS, dat is eqv 135-140k EURO’s.
@amghans: U.S. sticker price Porsche 911R was $185,950 before options
@min2max:
Klinkt als te laag, maar zal het doublechecken.
@amghans:
Mmm, schijnt idd de kale prijs te zijn. Moet nog wel de state tax(es) bij opgeteld worden, or ?
@amghans: Die heb je niet in USA, ideaal autoland!
@theblazerunner: Heb je weldegelijk, varieert per staat. Nog steeds aanzienlijk goedkoper dan in NL. Als ie eerste eigenaar is nog steeds een goede winst, maar er zijn er al meerdere die die van hen voor 5 ton + gekocht hebben. Die gaan balen als ze hem puur als investering kochten.
Wat een gezeur altijd over die 911R en dat het alleen als verzamelobject werd gezien. Zoiets kon je op je klompen aanvoelen wanneer je er een beperkte oplage van maakt. Bij Ferrari en Lambo zijn ze er gek op en maakt nooit iemand er een probleem van.
3 ton. Not my kind of in elkaar gezakt kaartenhuis.
@pomoek: yes, i agree helemaal met you!
@thomcarspotter: 😂😂😂stone cabbage english.
Buy the dip
Eerst de Bitcoin, nu de 911R. Wat volgt….
@potjak: hypes komen en gaan..
@flutterby: en hyves gaan en komen.
@galgootje: de glitterplaatjes, dat waren nog eens tijden!
@foramen: flippo’s 😀
Karma is a bitch
Net goed? Proef ik daar wat afgunst…AB onwaardig!
En na de volgende crisis is het een klassieker die als een malle weer in waarde stijgt want gelimiteerd en dat verkoopt.
Eindelijk
Hij is misschien wat overprijst maar het blijven ontiegelijk dikke apparaten.
“Net goed” hoe sneu ben je dan als je dat denkt en zegt…
Tja, gaat de bubbel echt barsten? Wie zal het zeggen…
Vind er niks aan met die lelijke plakplaatjes erop.

Geef een reactie:

Je moet ingelogd zijn om reacties te posten, registreren kan HIER (ook via Facebook).