• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Dit kost een jong gebruikte Porsche 911R inmiddels

Auteur: jaapiyo, gepost 23 juli 2016 om 09:12 – 39 Reacties

Afbeelding Dit kost een jong gebruikte Porsche 911R inmiddelsAfbeelding Dit kost een jong gebruikte Porsche 911R inmiddelsAfbeelding Dit kost een jong gebruikte Porsche 911R inmiddelsAfbeelding Dit kost een jong gebruikte Porsche 911R inmiddelsAfbeelding Dit kost een jong gebruikte Porsche 911R inmiddelsAfbeelding Dit kost een jong gebruikte Porsche 911R inmiddelsAfbeelding Dit kost een jong gebruikte Porsche 911R inmiddelsAfbeelding Dit kost een jong gebruikte Porsche 911R inmiddels

Porsche-911R
Nu de kop eraf is zal de prijs wel een beetje gedaald zijn, niet?

Mensen die niet onder een steen geleefd hebben de laatste paar jaar weten natuurlijk dat het antwoord op die vraag ‘neen’ is. In navolging van de klassiekermarkt, exploderen de prijzen van gelimiteerd beschikbare nieuwe auto’s van de topmerken al een paar jaar lekker mee. De gedachte lijkt te zijn dat deze auto’s toch toekomstige klassiekers zijn en net als de klassiekers van vandaag de dag dus enorm veel Ekkermannen waard zullen zijn in de toekomst. Mensen met een beetje economisch inzicht weten dat iets wat ‘morgen’ veel geld waard is, vandaag al veel geld waard is. De vraag is alleen of er daadwerkelijk topbedragen betaald gaan worden voor deze auto’s in de toekomst, maar de speculanten hebben hun glazen bol nog eens goed opgepoetst en denken van wel. Zoals bij alles is het niet de eerste keer dat dit fenomeen zich voordoet. In de vorige klassiekerboom van de jaren ’80 werden bijvoorbeeld Ferrari Testa’s niet zelden voor flink meer dan de officiële prijs verkocht omdat de prijzen daarvan ook alleen maar omhoog konden gaan, zoals we gezien hebben in de jaren ’90…

Enfin, ze zijn dus duur die speciaaltjes. Laffe’s, 458 Speciale’s, GT3-RS-en, als je ze nu tweedehands wil kopen betaal je door de Nase. De uitverkorenen die er een mogen kopen van de respectievelijke fabrikanten hebben goud in handen. Autoblog-lezers daarentegen moeten zich helaas troosten met pindakaas. Maar op welk prijsniveau moet je precies rekenen vandaag de dag? Per wijze van voorbeeld zoeken we het eens uit in het geval van de Porsche 911R. Meteen toen we er kennis van namen dat Porsche de oplage van de ‘ultieme 911 voor stuurlui’ flink ging limiteren, meldden we je al dat het model van een hoopbrengend lichtbaken voor de autoliefhebber gedegenereerd was tot een cynisch irrelevant verzamelaarsobject dat standaard geleverd zou moeten worden met een financiële bijsluiter. En jawel, enige tijd later stond er al een nog niet afgeleverde ‘ERRR’ te koop op Ebay voor een bizar bedrag.

Inmiddels heeft Magnitude Finance, een Brits bedrijfje dat zich bezig houdt met het financieren van supercars, wat research gedaan naar de prijsontwikkeling van de 911R. Zij melden dat 911R’s daadwerkelijk verkocht worden voor prijzen van ongeveer zeven keer de prijs die Porsche zelf vroeg, in het Verenigd Koninkrijk het mooi afgeronde bedrag van 136.901 Pond. Echter, een korte zoektocht op de bekende internationale okkazie-sites leert dat er ook 911R’s te koop worden aangeboden voor iets minder dan die prijs. Op mobile.de staan er bijvoorbeeld momenteel twee voor rond de zes ton. Een woordvoerder van Magnitude Finance zegt dan ook dat hij verwacht dat dit ongeveer het prijspunt is waar de prijzen voorlopig op settelen. Alsnog betekent dat een ongekende verviervoudiging van de vraagprijs, waarmee de 911R koning rendement is. Zelfs LaFerrari’s zijn relatief gezien gemiddeld minder in waarde gestegen, hoewel een enkeling je die ook graag zou willen verkopen voor vier keer de originele vraagprijs.

Stap jij nu in en neem je je 911R mee naar de ‘Ring, of vind je dit toch teveel ping-ping?

Ook interessant!

  • Dit kost een jaar Porsche 911 rijden
    Dit kost een jaar Porsche 911 rijden
  • Video: Porsche 911 met hybride technologie gesnapt
    Video: Porsche 911 met hybride technologie gesnapt
  • 911 R
    Wordt dit de allerduurste Porsche 911 ever ooit?
  • Video: dronken vader en zoon slopen Porsche 911
    Video: dronken vader en zoon slopen Porsche 911

Nieuwste artikelen

  • Nieuw automerk uit controversieel land, maar het is geen Chinees!
  • Is de dieselauto dood en begraven?
  • Doemscenario: komende jaren meer verkeersdoden
  • Video: Dit ongeluk zie je van een kilometer ver aankomen
FacebookTweetPinLinkedIn

911, 911R, 991, geld, occasion, Porsche

Vorig bericht: « Deze Peugeot 404 uit 1965 was de snelste dieselauto ooit
Volgend bericht: NL-Alert door dikke fik bij autobedrijf in Vlissingen [updated] »

Lees Interacties

Reacties

  1. bmwm3gtr zegt

    23 juli 2016 om 09:13

    Toch te veel ping ping

    Login om te reageren
    • kimhung zegt

      23 juli 2016 om 10:08

      @bmwm3gtr: https://pbs.twimg.com/media/A9OYPfnCUAAyDk6.jpg

      Login om te reageren
      • bmwm3gtr zegt

        23 juli 2016 om 11:16

        @kimhung: made my day!

        Login om te reageren
  2. bertorelli zegt

    23 juli 2016 om 09:21

    Veel geld voor een kever.

    Login om te reageren
    • rikus zegt

      23 juli 2016 om 17:18

      @bertorelli: voor open doel scoren.

      Login om te reageren
    • dawwg zegt

      23 juli 2016 om 18:34

      @bertorelli: Ach, een Rembrandt is ook maar een paar kilo gekleurde olie op een stuk canvas en wat plankjes hout … de intrinsieke waarde is echter onbetaalbaar.

      Login om te reageren
  3. Graafke zegt

    23 juli 2016 om 09:22

    Waar houdt dit op? Waanzin gewoon. Ik vraag me af of hoe lang deze ‘bubbel’ nog voort blijft duren. Dit is niet alleen met auto’s aan de gang maar ook al jaren met bijvoorbeeld speciale whisky’s die ook gigantisch in prijs aan het stijgen zijn.

    Login om te reageren
    • jongenmetblokjes zegt

      23 juli 2016 om 09:34

      @graafke: die ‘bubbel’ gaat niet barsten, dat komt doordat auto’s ( en dan vooral klassieke ) meer als kunst objecten worden gebruikt en ja ook verzameld worden dus dan wordt er ook maar een kunst prijskaartje aan gehangen. Kijk naar schilderijen , het is een beetje verf op een doek en ook dat wordt al jaren verkocht voor honderden miljoenen.

      Login om te reageren
      • Graafke zegt

        23 juli 2016 om 10:05

        @jongenmetblokjes: ik vind dit een lastig vergelijk omdat schilderijen er vaak maar een van is en vaak vele honderden jaren ouder is. Daarnaast vergt een auto ook meer onderhoud om hem in ‘running condition’ te houden

        Login om te reageren
        • lekkerlinksrijden zegt

          23 juli 2016 om 10:35

          @graafke: vraag en aanbod. Voor de rest een investering. De meeste van deze exoten komen nooit buiten, maar staan droog en afgedekt. Vreselijk jammer

          Login om te reageren
    • mashell zegt

      23 juli 2016 om 09:39

      @Graafke: het duurt zolang de rente laag is en de beurs onvoorspelbaar. Vanwege de onrust in de wereld duurt dat laatste nog wel even. Ook hebben de centrale banken al aangegeven nog niet op korte termijn de rente opnieuw in te voeren. Conclusie: het duurt nog wel een paar jaar.

      Login om te reageren
      • Graafke zegt

        23 juli 2016 om 10:06

        @mashell: wat jij beschrijft denk ik zelf ook. Wellicht dat de afkoeling van de economie in Azië/nieuwe wereldlanden ook effect heeft.

        Login om te reageren
    • stfu zegt

      23 juli 2016 om 09:55

      @graafke: het houdt op bij een volgende crisis.

      Login om te reageren
      • Graafke zegt

        23 juli 2016 om 10:07

        @stfu: of is de crisis juist een reden om in dergelijke items te investeren? Kijk wat de prijzen van edelmetaal heeft gedaan de afgelopen jaren (ik ben me bewust dat er ook meer vraag is gekomen door al onze elektronische apparatuur)

        Login om te reageren
  4. racerx zegt

    23 juli 2016 om 09:22

    Debiele prijs voor een gechopte GT3 met handbak. Doe dan maar een gewone GT3, eventueel een RS (hoewel ook daar de prijzen boven cataloguswaarde kunnen liggen). Als je écht wilt, kun je daar ook wel een handbak in laten zetten door een bedrijf als RUF.

    Login om te reageren
    • mashell zegt

      23 juli 2016 om 09:42

      @racerx: maar als het je te doen is om waarde stijgingen, moet je de wagen origineel laten en er maar weinig mee rijden. Mijn tip: koop gewoon een gebruikte Boxster, heb de tijd van je leven en verlies er amper geld op.

      Login om te reageren
      • racerx zegt

        23 juli 2016 om 09:43

        @mashell: volledig ander prijssegment, verder mee eens.

        Login om te reageren
      • JanJansen zegt

        23 juli 2016 om 10:18

        @mashell: daar komt nog bij dat een Boxster een mooiere balans heeft en lichter is, daardoor de betere rijders auto. Maar ja dat hoogtoerige blok van die GT3…

        Login om te reageren
        • willeme zegt

          23 juli 2016 om 11:41

          @janjansen:

          Doe je een Ruf 3800S voor je vriendin en voor je zelf een Ruf RGT 4.2.

          Betere auto’s en een betere investering. Ook na de bubbel blijven Ruf’S hun geld waard ..

          Login om te reageren
          • racerx zegt

            24 juli 2016 om 09:15

            @willeme: heb de RGT even opgezocht. Laat maar zitten die GT3 RS… ;-)

            Login om te reageren
  5. mercedesclk350 zegt

    23 juli 2016 om 09:33

    Zie je wel. Je bouwt de ultieme versie van de ultieme Porsche en de gelukkige ‘petrolheads’ die er eentje konden bemachtigen zijn er nu de prijs vervijfvoudigt ineens klaar mee. Dit is waarom je de ultieme rijdersauto niet moet limiteren. Dan staat de helft na een halfjaar al weer op internet te koop.

    Login om te reageren
    • Onehp zegt

      23 juli 2016 om 10:43

      @mercedesclk350: dat is inderdaad echt zonde voor de echte rijders enthousiast. Heb je dan toch net een 991R met je zuurverdiende centen kunnen kopen, dan kan je er alsnog niet van gaan genieten want met zo een waardestijging moet je goed zot zijn om er alsnog mee te rijden, tenzij er reeds een tienvoud op je ‘bankrekening’ staat. En moest je dat toch gaan rijden ermee maar dan toch op zijn minst wilt dat de verzekering de effectieve markwaarde dekt, dan betaal je je vast helemaal blauw reeds daar…

      Waarom limiteren Porsche hun modellen? Tja, ik vermoed dat ze er ook goed aan verdienen (als dealernetwerk?)?

      Login om te reageren
  6. bartsmit zegt

    23 juli 2016 om 09:34

    Gewoon niet de tijd voor een gebruikte Porsche. Mijn buurman had in 2010 een nette zilvere 997 Carrera uit 2004 voor 35K. Dat waren nog eens prijzen.

    Login om te reageren
  7. jonasdg zegt

    23 juli 2016 om 09:41

    Je kan toch nog steeds eentje bestellen? Op Porsche.be kan je toch 1-tje samenstellen :-) Beter m’n huis verkopen, 911R kopen en paar maanden nadien voor 700k verkopen. Heb je meteen een groter huis :-)

    Login om te reageren
    • metalmike zegt

      23 juli 2016 om 10:17

      @jonasdg: Denk je werkelijk dat ze nog te bestellen zijn? Zou iedereen dan niet gewoon een nieuwe bestellen voor een kwart van de tweedehands prijs?

      Login om te reageren
      • jonasdg zegt

        23 juli 2016 om 10:23

        @metalmike: waarschijnlijk niet, je zal je gewoon nog wat kunnen amuseren op die configurator. Als gewone sterveling :-)

        Login om te reageren
  8. Dimglor zegt

    23 juli 2016 om 09:47

    4 keer de prijs? Op zo’n korte tijd???
    Dit is toch onbegrijpelijk?
    Dat er meer wordt voor gevraagd, da’s “logisch”.. maar 4 maal de prijs…

    Login om te reageren
  9. ghost zegt

    23 juli 2016 om 09:55

    Het blijft een soort GT3 met handbak en wat minder gewicht. In dit geval is de wagen gewoon te schaars. Porsche zou er gewoon meer moeten maken, dan heb je dat gebiggel van prijsstijgingen ook minder.

    Login om te reageren
  10. JamesBond007 zegt

    23 juli 2016 om 10:05

    Zo speciaal vind ik ‘m niet. Leentjebuur met de GT3 en een handbak. Waaauuw.. Not.. Kom dan met een compleet andere auto.

    Login om te reageren
  11. dagdromer zegt

    23 juli 2016 om 10:50

    De reacties hier geven al aan dat het gros (zo niet alle) van de Autoblogreaguurders, mezelf incluis, niet vermogend genoeg zijn om een dergelijke investering of beter kapitaalvastlegging kunnen doen. Volstrekt irrelevante auto, hoe goed deze ook mag rijden, Porsche weet retegoed dat een dergelijke auto een prachtige imagobouwer is. Extreme prijsstijgingen helpen alleen maar de heldenstatus te bevestigen. Mocht ik het geld hebben ? Nah, dan liever een mooie Carrera 4S als Targa, in zwart alstublieft. Maar goed, dat is terug naar het begin van mijn reactie, ik kan de ‘waarde’ van een 911R ook niet in perspectief zien.

    Login om te reageren
  12. Breinstein zegt

    23 juli 2016 om 10:59

    Het gaat mis bij de autofabrikant, niet de markt. De markt reageert op vraag en aanbod, echter doordat het aanbod bewust laag wordt gehouden wordt het een geval van ‘wat de gek er voor geeft’. Zonde alleen dat in dit geval Porsche niet in ziet dat ze een fabrikant van auto’s zijn (die gebruikt moeten worden) ipv zich te gedragen als bank.

    Login om te reageren
    • willeme zegt

      23 juli 2016 om 11:46

      @breinstein: Voor Porsche is het niet zo rendabel om te veel GT3’s en RS’en te verkopen. Te veel uitstoot.

      Boxstertjes, Cayennes Diesel en hybride Panamera’s. Veel interessanter. De RS’en zijn er om de naam hoog te houden.

      Login om te reageren
  13. harrie zegt

    23 juli 2016 om 11:10

    Bijna 959 bedragen vragen voor een actiemodelletje van een 911… Iets zegt mij dat we met R wel een bubbletje te pakken hebben.

    Login om te reageren
  14. Supreem zegt

    23 juli 2016 om 11:32

    Porsche zou beter 30% van een dergelijk model zelf kopen, wat uitmuntende werkkrachten belonen met een weekendje 911R, om vervolgens die beestjes de tweedehandsmarkt binnen te laten sijpelen. Als ze dat al niet doen…

    Login om te reageren
  15. allesmetturbo zegt

    23 juli 2016 om 12:24

    Liever de classic

    Login om te reageren
  16. sabrerator zegt

    23 juli 2016 om 14:40

    En zo worden rijken steeds rijker.

    Login om te reageren
  17. svdv zegt

    23 juli 2016 om 21:32

    Het zou leuk zijn als ze hem niet gelimiteerd maakten

    Login om te reageren
  18. TimD zegt

    23 juli 2016 om 23:54

    Vraagprijs, niemand gaat dit betalen

    Login om te reageren
  19. pinut187 zegt

    24 juli 2016 om 11:11

    Jammer maar helaas..

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North