• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Prijzen vernieuwde Audi A6 en RS6

Auteur: Wouter, gepost 17 september 2008 om 12:00 – 34 Reacties

Audi RS6 sedan geile uber-ultra-peaurneau in het rood jummie
De A6 is recent iets strakker in zijn velletje gegoten. Leuk nieuws natuurlijk, maar Audi wil het nog aantrekkelijker maken en geeft de facelift van de A6 ook nog eens een lagere instapprijs mee. Vanaf 42.485 staat er al eentje voor de deur.

Dat is dan wel een “karige” Business Edition die cruise control mist. Gelukkig maakt Audi het goed door wel MMI navigatie, metallic lak, knopjes op het stuur, telefoonvoorbereiding en een alarm er in te schroeven. Onder de motorkap is dan de 170 pk sterke 2.0 TFSI te vinden. Wil je liever dieselen dan kan dat vanaf 43.985 euro in de 136 pk 2.0 TDIe met A-label (maar wel gewoon 25% bijtelling) of in de 45.885 euro kostende 170 pk 2.0 TDI. Al deze varianten zijn tegen meerprijs ook met multitronic automaat of Avant (+3300 euro) te bestellen.

Wie een hagelnieuwe 3.0 TFSI (met supercharger, 290 pk en standaard zestraps tiptronic automaat) wil, moet minimaal 62.790 euro achterlaten bij de Audi-dealer. Vijfhonderdtachtig pk en eeuwige roem is al verkrijgbaar voor 163.275 euro, kruis daarvoor het vakje “RS6” aan op het bestelformulier.

PS: En nee die foto van de RS6 is geen persfoto, if you know what I’m saying…

Prijzen vernieuwde Audi A6

• Leverbaar vanaf € 42.485
• Audi A6 2.0 TDIe met A-label
• 70% groene labels voor vernieuwde Audi A6 modelreeks
• Pro Line, Pro Line Business en Business Edition voor (zakelijk) maatwerk

Leusden, 17 september 2008 – Eind oktober start de levering van de vernieuwde Audi A6. De nieuwe modellen vallen op door uiterlijke wijzigingen, maar vooral door technische innovaties die het brandstofverbruik verder beperken, het rijplezier vergroten en het bedieningsgemak verbeteren. Binnen de Audi A6-modelreeks heeft 70% van de motoren een groen label. Mede dankzij de Pro Line-, de Pro Line Business- en de Business Edition-uitvoeringen, is de nieuwe Audi A6 altijd een (zaken)auto op maat. De prijs voor de Audi A6 2.0 TFSI (125 kW/170 pk) Business Edition start bij € 42.485.

De Audi A6 is altijd een voorloper in de zakelijke klasse geweest. Dat wordt treffend onderstreept door het feit dat de auto twee keer tot Zakenauto van het Jaar is uitgeroepen – een unieke prestatie. Het vernieuwde model bouwt die voorsprong verder uit met onder meer nieuwe en nog zuinigere motoren. De Audi A6 2.0 TDIe beschikt bijvoorbeeld over een A-label en ten opzichte van de vorige Audi A6-reeks is het aantal modellen met een groen label verdubbeld. Dat is vooral te danken aan diverse technische innovaties. Zo zijn alle diesel- en benzinemotoren uitgevoerd met directe brandstofinspuiting. Het Audi Valve Lift System (AVS) zorgt bij de uitvoeringen met de 2,8-liter FSI-motor voor een variabele lifthoogte van de inlaatkleppen en dat leidt tot een lager verbruik, minder uitstoot en een groen energielabel. Nieuw is de toepassing van een zeer efficiënte mechanische compressor voor de Audi A6 3.0 TFSI. Deze compressor zorgt voor veel trekkracht bij lage toerentallen. Ondanks de hoge prestaties van de Audi A6 met deze 213 kW/290 pk sterke compressormotor bedraagt het gemiddelde verbruik slechts 9,4 l/100 km.
Ook op andere fronten is de Audi A6 verder verbeterd. Zo is het nieuwe MMI-systeem van de derde generatie nog krachtiger, uitgebreider en eenvoudiger te bedienen. Het onderstel is zodanig gewijzigd dat het comfort en het rijplezier van een nog hoger niveau zijn. Optioneel is adaptieve luchtvering beschikbaar.

De prijzen
De prijslijst van de nieuwe Audi A6-reeks start bij € 43.790 voor de Audi A6 2.0 TFSI Limousine (125 kW/170 pk). Het volgende benzinemodel in de reeks is de (nieuwe) zescilinder Audi A6 2.8 FSI (140 kW/190 pk). Deze is leverbaar vanaf € 47.390. De 2.8 FSI met 162 kW/220 pk en standaard zestraps multitronic-transmissie is er vanaf € 53.290. De nieuwe Audi A6 3.0 TFSI quattro met standaard zestraps tiptronic versnellingsbak is er vanaf € 62.790 en de Audi A6 4.2 FSI (V8) quattro vanaf € 87.500. De sportieve topmodellen S6 en RS6 staan te boek voor respectievelijk € 124.690 en € 163.275.

Het dieselgamma start met de Audi A6 2.0 TDIe met handgeschakelde zesversnellingsbak en A-label voor € 44.790. De Audi A6 2.0 TDI met automatische multitronic-transmissie is er vanaf € 48.090. De Audi A6 2.7 TDI is het eerste zescilinder dieselmodel. De prijs hiervan start bij € 51.790. De Audi A6 3.0 TDI wordt standaard geleverd in combinatie met quattro-aandrijving voor prijzen vanaf € 60.990. Alle zescilindermodellen zijn (voor zover niet standaard) optioneel leverbaar met quattro vierwielaandrijving. De meerprijs voor de Avant-uitvoering bedraagt afhankelijk van het energielabel € 3.300 (prijzen zijn inclusief BTW/ BPM en exclusief eventuele consequenties met betrekking tot het energielabel).

Pro Line, Pro Line Business en Business Editions
De Pro Line uitvoering van de vernieuwde Audi A6 biedt onder meer de volgende extra’s: MMI navigatie, een multifunctioneel stuurwiel, een volautomatische airconditioning, Audi parking system plus, het lichtpakket, Xenon plus-verlichting met LED-dagrijverlichting, een automatisch te openen kofferdeksel (limousine) en een alarmsysteem. De meerprijs voor deze uitvoering bedraagt voor de vier- en zescilindermodellen € 4.200. Bij de 4.2 FSI quattro is in de Pro Line-uitvoering ook MMI navigatie plus inbegrepen. Voor dit model bedraagt de meerprijs € 6.200.
De vernieuwde Audi A6 is er ook in Pro Line Business uitvoering. Tegen een meerprijs van slechts € 1.195 wordt de standaarduitrusting uitgebreid met MMI DVD navigatie, metallic, multifunctioneel stuurwiel, telefoonvoorbereiding en alarmsysteem.
De vernieuwde Audi A6 is vanaf de verkoopstart ook leverbaar in Business Edition-uitvoering. Deze uitvoering is te bestellen in combinatie met de modellen met 2.0 TDIe-motor, de 2.0 TFSI (125 kW/170 pk) en vanaf januari 2009 de 2.0 TDI (125 kW/170 pk). De Business Edition-uitvoeringen zijn uitgerust met alle Pro Line Business-items echter zonder automatische snelheidsregeling. De prijslijst van de Business Edition-modellen ziet er als volgt uit: de 2.0 TFSI is er vanaf € 42.485, de 2.0 TDIe vanaf € 43.985 en de 2.0 TDI (125 kW/170 pk) vanaf € 45.885. De 6-traps multitronic versnellingsbak is optioneel verkrijgbaar voor alle Business Edition-uitvoeringen. Uiteraard is de Business Edition-uitvoering ook beschikbaar voor de Avant-modellen.

Sportieve zakelijkheid
De S line-modellen van de nieuwe Audi A6 laten overtuigend zien dat zakelijk en sportief rijden elkaar niet hoeven uit te sluiten. De S line-modellen danken hun extra sportieve karakter onder meer aan hun 18 inch lichtmetalen velgen, het verlaagde (30 mm) sportonderstel, een extra sportief interieur met sportstoelen (bekleding stof/leder), zwarte bekleding van hemel en dashboard en accenten in geborsteld aluminium. Ook elektrisch verstelbare lendensteunen, een multifunctioneel sportstuur, een met geperforeerd leer beklede pookknop zijn evenals diverse S line-aanduidingen standaard. Voor de Audi A6 2.8 FSI en 2.7 TDI is bovendien een 17 inch reminstallatie inbegrepen.

Ook interessant!

  • YES! Er komt een elektrische Audi RS6
  • kaatsheuvel audi a6 brand
    Audi A6 brandt volledig af in Kaatsheuvel
  • gefacelifte Audi A6 L
    Gefacelifte Audi A6 L voorbode op 'onze' facelift A6
  • Deze lekker samengestelde Audi A6 heeft een basismotor

Nieuwste artikelen

  • Video: Mijn knipperlicht staat aan, DUS ik kom
  • Porsche pakt de beste Carrera op de juiste wijze aan
  • Nee maar! Keert de leukste hot hatch terug?
  • De PORSCHE 997.2 Turbo Cabrio van Dick heeft het ALLEMAAL #MijnAuto
FacebookTweetPinLinkedIn

a6, Audi

Vorig bericht: « Bind je auto aan een boom!
Volgend bericht: Rijtest & video: Audi Q7 V12 TDI »

Lees Interacties

Reacties

  1. Werner zegt

    17 september 2008 om 12:03

    aha, binnenkort een rijtestje van de RS6 :-)

    Login om te reageren
  2. mercedes R driver zegt

    17 september 2008 om 12:06

    oeeeh wat is die RS6 nieuw toch geil…
    nog beter eigenlijk als de station

    Login om te reageren
  3. Hendrik zegt

    17 september 2008 om 12:06

    we wachten in spanning af

    Login om te reageren
  4. Jesper zegt

    17 september 2008 om 12:09

    Dat is DE geilste kleur die ik ooit op een auto gezien heb!! Vergeet wit, vergeet matzwart, metallic barbequesaus-tint is helemaal in :D
    In combi met die donkergecoate velgen en die dikke diffusor is dit porno :D
    Ik ben er nu uit in welke kleur ik zo mn RS6 ga bestellen :P

    Login om te reageren
  5. Igor zegt

    17 september 2008 om 12:12

    Ik vind het een geslaagde auto. Ik vind deze audi veel mooier dan de 5 serie en de E klasse maar dat is een persoonlijke mening. En de nieuwe achterlichten zijn trouwens ook heel mooi.

    Login om te reageren
  6. TBK zegt

    17 september 2008 om 12:15

    Eindelijk ‘ns een Audi die me doet glimlachen. Kijk al uit naar de rijtest!

    Login om te reageren
  7. MrSelected zegt

    17 september 2008 om 12:18

    Wat een humor, wel navigatie en geen cruise control.

    Uiterlijk is er op vooruitgegaan. Wel nog meer kermisverlichting. Maar zeker niet lelijk.

    Login om te reageren
  8. Nico Degraef zegt

    17 september 2008 om 12:29

    Ach, hier zijn we weer.
    Elke wagen die gerestyled heeft bij audi is hetzelfde: vanvoor een lichtblok met erges een LED-stroom. Achteraan neme men de A4 lichtblokken en men trekt wat met de hoekjes om ze groter te maken voor de A6 of duwt er wat op om ze kleiner te maken voor de A3.

    Wanneer maakt audi nog eens verschillende wagens? Zoals (om een dom voorbeeld te geven) citroen, wiens lichtblokken voor de C3, C4 en C5 al heel verschillend zijn. Geef elke wagen toch zijn identiteit

    *teleurgesteld*

    Login om te reageren
  9. Gerard Bowling zegt

    17 september 2008 om 12:52

    zo wat een bak die RS6 Sedan!

    Login om te reageren
  10. IlCuoreSportivo zegt

    17 september 2008 om 12:59

    Waarom kan ik het verschil niet zien met een A4???
    Ik begrijp niks van dat éénlijnig design, een auto moet toch een beetje een eigen gezicht hebben.
    Dit is gewoon een A4 die 10 cm langer is.

    Login om te reageren
  11. Majinstar zegt

    17 september 2008 om 13:08

    Een premium merk begint toch niet met lagere prijzen. :D

    Login om te reageren
  12. VonStroke zegt

    17 september 2008 om 13:10

    Uitgerekte A4, boeiend!

    Login om te reageren
  13. jorden zegt

    17 september 2008 om 13:17

    De design afdeling van audi heeft weer druk gehad! :P

    Login om te reageren
  14. prop zegt

    17 september 2008 om 13:21

    mmh.. deze lampen staan ‘m beter dan de nieuwe A4 .. die hadden ze zo moeten laten

    Login om te reageren
  15. Laurens zegt

    17 september 2008 om 13:32

    Leuk, die diesel Eco trend. Stop er een motor in van een of twee modellen geleden en je bent klaar.

    Maar ja, om benzine prestaties te krijgen uit een diesel, mag je ook een benzine verbruik verwachten.

    Login om te reageren
  16. Heyhuub zegt

    17 september 2008 om 13:47

    @Laurens

    Alle motoren in deze nieuwe A6 zijn nieuw of nog maar 2 jaar oud…

    Login om te reageren
  17. GS_ultrAslan zegt

    17 september 2008 om 13:59

    Ik moet eerlijk toegeven dat Audi het heel erg goed doet. De RS6 avant is bloedmooi.
    Een vraag aan de mensen hier die er meer over weten. De RS6 Avant is ook nieuw te noemen, komt daar ook een facelift van of gaat die een tijdje mee?

    Login om te reageren
  18. Laurens zegt

    17 september 2008 om 14:13

    @Heyhuub: wat ik bedoelde is dat een 1.9 rood i’tje ook al 130 paardjes had in 1998 of zo. En toen min of meer het verbruik van de huidige eco had.

    Sinds die tijd is het met diesels in mijn ogen een beetje uit de hand gelopen qua vermogen, waardoor ze nu ongeveer hetzelfde verbruik hebben als een benzine variant met gelijkwaardige prestaties, min de 20% energie die er nu eenmaal meer zit in een liter diesel.

    De eco trend brengt ons weer terug naar de essentie van de diesel, in mijn ogen is dat het zijn van een kosten bespaar model voor de veelrijders onder ons. Iets zoals de W123 2 liter diesel met 65 pk of zo, die niet harder ging dan 130.

    Login om te reageren
  19. Tom zegt

    17 september 2008 om 14:32

    http://static.autoblog.nl/images/wp2008/Audi%20RS6%20sedan%20geile%20uber-ultra-peaurneau%20in%20het%20rood%20jummie.jpg

    LOL HAHA!

    Login om te reageren
  20. Tom zegt

    17 september 2008 om 14:32

    dan bedoel ik de filename…

    Login om te reageren
  21. Tom zegt

    17 september 2008 om 14:34

    @ allen : is er iemand die de prijs weet van de 2.0tdi 170 pk ? Die lijkt mij qua power ideaal

    Login om te reageren
  22. Sjeuf335 zegt

    17 september 2008 om 14:58

    WoW wat een wagen die rs6 en die kleurcombo….. Kan niet beter :D

    Login om te reageren
  23. Melchior zegt

    17 september 2008 om 15:17

    Ik dacht toen ik de foto zag dat het om een opgesmeukte a4 ging. Hun modellenaanbod is toch echt wel eenheidsworst à volonté. Hier en daar enkele modellen ingekrompen of verlengd maar allemaal eigenlijk hetzelfde.

    Login om te reageren
  24. audirijder zegt

    17 september 2008 om 15:34

    @TBK ….eindelijk een audi die me doet glimlachen? Onder welke steen heb jij geleefd afgelopen jaren….

    Login om te reageren
  25. RenJie zegt

    17 september 2008 om 16:02

    Die oranje RS6 is zóóó dik hè !! 8) Ben benieuwd..

    Login om te reageren
  26. Simpson zegt

    17 september 2008 om 16:24

    42 mille, wel navi, maar geen cruise control? is er daar iemand gans beschuurd geworden?

    wat kost die cruisecontrol dan? 6 mille zeker?

    Login om te reageren
  27. Edman zegt

    17 september 2008 om 17:57

    Wauwawiewa, waar ik net genoeg had van de A6, gaat mijn nekvel rechtop staan als ik deze barbeque kleur op deze RS6 sedan (met die dikke velgen) zie.

    Login om te reageren
  28. Tommy zegt

    17 september 2008 om 18:18

    Vindt de RS6 Limousine toch de vetste auto die Audi momenteel aanbied, mooi, snel, sterk, ruim, lux! Je moet er wat voor over hebben maar dan heb je ook wat! Goed gedaan met de facelift ook, de A6 was al erg lekker om te zien, deze vast nog meer! Die ledjes maken het helemaal af, straalt een soort van gezag uit in de verte.

    Login om te reageren
  29. drumz zegt

    17 september 2008 om 22:58

    Ja, nou heb ik wel genoeg Audi’s gezien. Ik word hier echt moe van. Hup, andere achterlichten en weer een nieuw model. Ik zie onderhand drie A4’s uit hetzelfde jaar met verschillende achterlichten per dag…
    Kappen nou met die Audi-sponsering…

    Login om te reageren
  30. drumz zegt

    17 september 2008 om 23:00

    @ Tommy

    Hahaha, een soort gezag door led-lampjes! Word je ook zo opgewonden als je de glintsterende lampjes boven een oliebollen-kraam ziet? Het is zó Kermis…

    Login om te reageren
  31. Root zegt

    18 september 2008 om 13:36

    *sigh* – Wat een vermoeiende auto om naar te kijken.

    – Kermisledjes, mooi man op ieder model.
    – Zelfde lijnen en lichtbakken, apart ook op ieder model
    – Dashboard zo ouderwets dat een Senator mij bijna nog eerder aanspreekt.

    http://www.autoweek.nl/images/480/f/3ed7597af0f95ca3201f49fa253365cf.jpg

    De huidige / vorige A6 vond ik interessanter (de buitenkant dan).

    Login om te reageren
  32. Tommy zegt

    18 september 2008 om 19:30

    @drumz: Kom op man, het is zo makkelijk en goedkoop om iets af te kraken, kermisverlichting is totaal niet vergelijkbaar. Volgens mij ben jij nog nooit op een kermis geweest of je hebt nog nooit ledjes in het echt in een auto gezien.. En dat van die A4 slaat ook nergens op, die gaat gemiddeld zo’n 4 jaar mee in hetzelfde gedaamte en om de 8 jaar een totaal nieuw model.

    @Root: Dat jij het dashboard van de A6 ouderwets noemt verklaart gelijk al dat je er geen bal vanaf weet. Weet je wel wat een auto is? iets met 4 wielen? Zeker nog nooit in een A6 gezeten. Ga eerst eens achter het stuur zitten, en oordeel dan nog is.

    Gelukkig zijn er genoeg mensen die wel waardering hebben voor een auto, en niet in een goedkope achterhaalde koreaan rijden die zo min mogelijk verbruikt.

    Login om te reageren
  33. jan zegt

    18 september 2008 om 19:55

    het is helemaal niks.
    leuk een a6 voor voor 45000 euro, en dan met wat opties erbij hup kost die in eens 70.000 euro voor de zelfde a6 2.0 TFSI en dan inruilen 2 jaar later.
    AUW krijg je er geen flikker meer voor terug.

    Login om te reageren
  34. Windhoos zegt

    18 september 2008 om 21:32

    Zo heeeey ben tamelijk verrast. Een A6 met redelijk wat opties voor nog geen 45.000€? RS6 is ook zo’n 3000€ goedkoper geworden zie ik wel, goed bezig Audi! ;-)

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North