• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

PSA schrapt nog eens 1.500 banen in Frankrijk?

Auteur: sir_smokalot, gepost 22 januari 2014 om 15:54 – 23 Reacties

Peug 208 GTI


Het noodlijdende PSA, fabrikant van Peugeot en Citroën, is van plan extra in het Franse personeelsbestand te snijden. Bovenop de 11.200 al aangekondigde banenverliezen wil het 1.500 extra arbeidsplaatsen schrappen.

Bovenstaande werd eerder vandaag door een vakbondsleider in de media gebracht, PSA ontkent noch bevestigt het verhaal.

Het nieuws zal niet als een grote verrassing komen, PSA was in 2013 van alle autofabrikanten de grootste daler op de Europese automarkt. Voor zover er groei wordt geboekt is dit in het buitenland, waar de productie ook steeds meer naar zal verschuiven.

Eerder deze week liet PSA weten met de Chinese fabrikant Dongfeng en de Franse overheid in gesprek te zijn over een kapitaalinjectie. Beide partijen zouden 750 miljoen euro meenemen, in totaal wil PSA 3 miljard euro aan kapitaal aantrekken.

Ook interessant!

  • Peugeot 208 PSE
    Peugeot 208 PSE wordt eerste leuke Hot Hatch EV?
  • Peugeot 308 SW is even wennen
    Peugeot 308 SW is even wennen
  • Gespot - Deze Peugeot kende je nog niet
  • Video - Peugeot komt even binnenvallen

Nieuwste artikelen

  • Dit Italiaanse bedrijf is niet langer in handen van Audi
  • Aankoopadvies: elektrische stadsauto voor 15.000 euro
  • Geen hond koopt een Nissan Ariya, dus flinke prijsverlaging
  • Is de EV nu echt dood? Mensen kiezen aantoonbaar liever voor verbrandingsmotoren
FacebookTweetPinLinkedIn

Carmageddon, Citroen, Peugeot, psa

Vorig bericht: « Voor mensen met vrienden: Mazda MX-5 met vier zitplaatsen
Volgend bericht: Kleine auto’s falen jammerlijk bij nieuwe crashtest [video] »

Lees Interacties

Reacties

  1. kiasoulrocks zegt

    22 januari 2014 om 16:01

    Net nu naar mijn mening Peugeots mooi worden wordt het verliesgevend. Was bij Opel ook het geval. Met andere woorden: bouw saaie en lelijke auto’s om te overleven!

    Login om te reageren
    • alcantara zegt

      22 januari 2014 om 16:28

      @kiasoulrocks: Bouw snelle luxe wagens om te overleven ipv die guitige koffiemolen-gebakjes. De Duitse merken die zich aan die formule houden maken namelijk nog wel gewoon dikke winst.

      Login om te reageren
      • Esprit_de_Flandre zegt

        22 januari 2014 om 17:50

        @alcantara: Het zijn nochtans ook de koffiemolen versies van die Duitsers die het best verkopen. Mensen betalen graag voor een badge blijkbaar.

        Het bewijs: “Premium”-merken Audi en BMW verkopen meer dan Peugeot, terwijl Peugeot toch een mooi pakket producten heeft. Ipv een 308 kopen blijkbaar veel mensen liever een A3 of 1-serie, want “Premium”… Zucht.

        Login om te reageren
    • reistje zegt

      22 januari 2014 om 16:41

      @kiasoulrocks: Welke jaren van Opel heb je het over?

      Login om te reageren
      • kiasoulrocks zegt

        22 januari 2014 om 16:43

        @reistje: nu

        Login om te reageren
        • reistje zegt

          22 januari 2014 om 16:49

          @kiasoulrocks: de Opels van 15-20 (en meer) terug vond ik geweldig.
          Maar als ik kijk naar de gemiddelde Opel van nu.

          Ik weet niet wanneer jij Opels dan wel mooi vond?

          Login om te reageren
          • kiasoulrocks zegt

            22 januari 2014 om 16:50

            @reistje: de huidige modellijn vind ik toch echt tig keer beter dan die Opels van pak em beet 10 jaar terug..

            Login om te reageren
  2. mdemooistelettervanhetalfabet zegt

    22 januari 2014 om 16:04

    Aha, binnenkort een artikel over stakingen bij fabrieken van PSA in Frankrijk dus.

    Login om te reageren
  3. audifreak zegt

    22 januari 2014 om 16:14

    Ja, dat is dan uiteindelijk de logische consequentie als je jarenlang inferieure auto’s op de markt brengt. Wie gaat voor kwaliteit rijdt Duits, zo simpel is het. (Al is er altijd een klein kliekje dat tegen beter weten in volhoudt dat het niet zo is, maar dat is eigenlijk alleen maar omdat ze te trots zijn om hun ongelijk toe te geven).

    Login om te reageren
    • m4ple zegt

      22 januari 2014 om 16:19

      @audifreak: Duits is kwalitatief goed, maar vergeet Japans niet, niet stuk te krijgen

      Login om te reageren
    • mashell zegt

      22 januari 2014 om 18:34

      @audifreak: wat is kwaliteit? Als het gaat om het aangename gevoel dat de kunststoffen in het interieur bij aanraking geven gaat zijn die Duitse dure 3 inderdaad onovertroffen. Als het gaat om gewoon niet stuk gaan en blijven rijden, ben je volgens de statistieken bij de Japanners maar ook bij de Fransen veel beter af.

      Login om te reageren
    • moveyourmind zegt

      22 januari 2014 om 19:18

      @audifreak: Zelf rijdt ik Saab, maar desondanks ben ik het met je eens dat dat Duitse spul niet stuk te krijgen is. In mijn 9-5 zit een kilometerteller van Duits fabrikaat en die zet er zelfs na drie ton de kilometers er nog net zo makkelijk bij als toen hij nieuw was. En het mooie is dat dat ding er nog makkelijk twee ton bij kan schrijven. Toch om heel eerlijk te zijn maak ik me wel eens zorgen, dan ben ik bang dat de teller stuk gaat terwijl de auto nog makkelijk een paar keer de wereld rond kan rijden.

      Login om te reageren
      • moveyourmind zegt

        22 januari 2014 om 19:29

        @moveyourmind: on topic, ik hoop dat het tij weer keert voor Peugeot. Heb wel een zwak voor dit merk door de mooie modellen die ze door de jaren heen heeft gebouwd. Zoals de 404, 504, 205 GTI, 607 en 407 SW en de huidige 408.

        Login om te reageren
  4. rob68 zegt

    22 januari 2014 om 16:20

    Vond Peugeot altijd wel goede auto,s maken, maar jij weet er meer van lees ik…

    Login om te reageren
  5. drijver zegt

    22 januari 2014 om 16:34

    Krijg je er van als je niet meedoet in landen als de vs en china (citroen is wel in china maar wat aan de late kant).
    Ben je ineens wel erg afhankelijk van sales in zuid europa.

    Login om te reageren
    • kiasoulrocks zegt

      22 januari 2014 om 16:49

      @drijver: sinds 1992 is ook nou ook weer niet zo jong hè..

      Login om te reageren
      • kiasoulrocks zegt

        22 januari 2014 om 16:49

        @kiasoulrocks: in China

        Login om te reageren
  6. drijver zegt

    22 januari 2014 om 16:36

    Daar komt bij dat citroen veel klandizie kwijt is door af te stappen van hun unique selling point. En dan te bedenken dat een lijn stuitergebakjes de naam ds mag dragen. Heiligschennis!

    Login om te reageren
  7. drijver zegt

    22 januari 2014 om 17:01

    @kiasoulrocks: ik heb begrepen dat de boel daar pas echt ging lopen met de komst vd ds lijn. En dan nog alleen voor citroen.

    Login om te reageren
  8. freezzr zegt

    22 januari 2014 om 20:07

    Ze kunnen beter alvast iets meer mensen eruit mikken met die emotieloze 308 op komst…

    Login om te reageren
  9. azenomei zegt

    22 januari 2014 om 20:09

    In La France halen ze de fakkels, hooivorken en guillotines maar weer van zolder. Tijd om te staken, dingen in brand te steken en directieleden te gijzelen!!!

    Login om te reageren
  10. kingdecay zegt

    23 januari 2014 om 02:57

    Ach, geen ramp. Er zullen ongetwijfeld ergens op onze planeet wel weer een paar duizend andere mensen uit de werkloosheidsstatistieken verdwijnen omwille van deze hypothetische bedrijfsingreep. Of dat is toch wat een op onder andere menselijkheid en redelijkheid gefundeerde samenleving zou doen veronderstellen.

    Login om te reageren
  11. desjonnies zegt

    23 januari 2014 om 09:40

    Probleem is dat PSA altijd een reorganisatie cq grote ontslagronde in Frankrijk vor zich uit heeft geduwd.
    Toen PSA het noodlijdende Chrysler Europe (Simca en Sunbeam -later Talbot) moest overnemen, hebben ze de Britse fabriek in Ryton bij Coventry, gooiden ze 1 van hun meest productieve productiefaciliteiten dicht waar o.a. praktisch alle snelle Peugeots werden gebouwd.
    Dit omdat men bang was voor problemen in eigen land, dat ontslagen in Frankrijk tot dalende verkopen zouden leiden en omdat Frankrijk qua arbeidsverhoudingen gewoon Communistisch georganiseerd is.

    Zonder een politiek leider a la Thatcher is er voor Frankrijk en de Franse economie geen toekomst, pleur de beuk er maar in en laat ze de boel maar kapot staken.
    Zolang Franse leiders hun maîtresses belangrijker vinden dan het reorganiseren van de Franse economie, zal het nooit meer wat worden met dat land.

    En daar betalen wij in the end de rekening voor, binnen de EU was de Frans- Duitse balans altijd van levensbelang.

    Oh, heb trouwens in België en Frankrijk een paar van die 308’s zien rijden, hartstikke mooie wagen om te zien, hoef je je niet voor te schamen.
    Mocht ik kleiner gaan rijden, staat deze zeker op de lijst!

    Ik heb gezegd.

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North