De Volkswagen T Roc R raakte betrokken bij een aanrijding in Rotterdam.
Een hoop rondvliegende stukjes auto op de Mathenesserweg in Rotterdam gisteravond. Door een nog onbekende knalden twee auto’s op elkaar. Het gaat hier om een Volkswagen Polo en een 300 pk sterke T Roc R. Laatstgenoemde beschikte over een Duits kenteken. Onduidelijk is of we hier te maken hebben met een Duitse toerist, of over een huurauto.
In Rotterdam zijn wel vaker huurauto’s met Duits kenteken te bespeuren. Voor het autoverhuurbedrijf is het een stuk goedkoper om via een dergelijke constructie auto’s aan te bieden. Er is geen sprake van BPM, waardoor snelle auto’s een stuk voordeliger zijn in aanschaf in vergelijking met Nederland. Maar nogmaals, het is niet bekend of het hier ook om een huurauto gaat. Een gevalletje speculatie.
T Roc R officieel niet in Nederland verkrijgbaar
De T Roc R in kwestie is er eentje van na de facelift. Volkswagen Nederland levert de T Roc hier enkel met de 1.0 met 110 pk of de 1.5 met 150 pk. De T Roc R is uitgerust met de aandrijflijn van zijn hatchback broer, de Volkswagen Golf. Dat betekent een 2.0 TFSI met 300 pk, gekoppeld aan een DSG en vierwielaandrijving.
De aanrijding heeft een behoorlijke ravage aangericht. Bij het ongeluk tussen de twee auto’s waren ook twee geparkeerde voertuigen de sigaar. Een Nissan Qashqai raakte flink beschadigd aan de voorzijde. Ook een geparkeerde Toyota Yaris incasseerde klappen. Bij de frontaal geraakte Polo gingen de zijairbags af.
Een ambulance moest ter plaatse komen en heeft een persoon nagekeken. Een berger had het er vervolgens druk mee gisteravond. De vier betrokken auto’s moesten afgesleept worden op de Mathenesserweg. De politie had de weg tijdelijk afgesloten zodat hulpdiensten veilig hun werk konden doen.
Fotocredit: Colin de Bles / Media-TV
iannuzi zegt
Mijn motorrij-instructeur zei “ze hadden geen airbags in auto’s moeten stoppen, maar bommen”. Men gaat rustiger rijden en zo niet dan hebben we een idioot minder op de weg.
Hubert zegt
totdat een idoot met huurauto besluit om te kijken of jouw auto uitgerust is met airbags.
Richmond zegt
Dan moeten ze hem in een auto stoppen zonder airbags en hem frontaal ergens tegenaan laten rijden , kijken hoe blij hij dan nog is om geen airbags te hebben. Overleefd hij het niet om het na te vertellen, dan is dat een idioot minder op de wereld.
tortuga zegt
Goed bezig, dus een ongelukkig ongeluk door een andere partij die jou raakt, is dan meteen jou dood ook
bpc zegt
airbags zijn bommen
rulefollower zegt
Wat is de definitie van een toerist?
roadkill zegt
8,51 % van de nieuw verkochte auto’s in NL is een VW.
38,57 % van de crashes in NL is met een VW.
karhengst zegt
Conclusie: Mensen zijn niet-VW’s eerder zat en ze worden geëxporteerd, of ze hebben een flink langere levensduur dan de concurrentie.
Of was dat niet het punt wat je wilde maken?
rutgerg zegt
Heel veel grijze import. Volgens mij is meer dan de helft vd verkochte jong gebruikte golfjes polo’s tiguans etc afkomstig uit Duitsland…
Robert zegt
Dat is al decennia zo. Ik heb ooit vernomen dat de Nederlandse importeur ooit 300 Corrado’s in één jaar op kenteken had gezet terwijl er terugkijkend op dat bewuste bouwjaar meer dan 3000 exemplaren met Nederlandse platen rondreden.
Hawkeye72 zegt
Je weet toch…
flyerbunch zegt
Patsers..
AudiRS zegt
Rotterdam, Duitse plaat, 4 uitlaten, zwarte jas met capouchonnetje.
Ik weet genoeg.
rutgerg zegt
Jules Deelder is al even geleden overleden…
scott zegt
Wollah
raoufff zegt
Wat zonde van al dat mooie asfalt dat nu helemaal naar de klote is.