• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Gave startup van F1-coureur vraagt faillissement aan

Auteur: Loek, gepost 24 oktober 2024 om 18:20 – 6 Reacties

Radford Lotus Type 62-2

Het mocht niet zo mooi zijn voor een veelbelovende startup van een F1-coureur.

Als Formule 1-coureur heb je heel wat voeten in de aarde als het gaat om de autowereld. Je behoort dan toch eigenlijk tot een soort elite. Je hebt het immers toch zo ver geschopt dat je op een bepaald moment bij de snelste twintig autocoureurs ter wereld hoorde. En als je dan ook nog hebt kunnen bewijzen dat je dé snelste was door een wereldkampioenschap op je naam te zetten, dan ben je vereeuwigd in de geschiedenisboeken. Dan verandert alles wat je aanraakt in goud.

Radford

Tenminste, op papier. Een startup met de naam van een F1-coureur eraan verbonden heeft na een kort debuut faillissement aangevraagd. Het gaat dan om Radford. We moeten eerlijk zeggen ‘onder meer’, maar dit project heeft de naam van Jenson Button aan zich verbonden. Button ken je uiteraard als de persoon die dankzij de sluwe engineering van Ross Brawn ietwat onverwacht met Brawn GP in 2009 het wereldkampioenschap won. Als enige seizoen, overigens, zijn jaren tot en met 2017 bij McLaren wist hij niet meer met een WDC af te sluiten. Daarna stortte de Brit zich op andere dingen, waaronder racen in de FIA WEC en zelfs in NASCAR.

Radford Lotus Type 62-2

En nu? Nu had hij tijd om zich te storten op Radford met technicus Ant Anstead en designer Mark Stubbs. Het idee leek ook kraakhelder. Op basis van de Lotus Evora wilde het team achter Radford een revival bouwen van de Lotus 62, genaamd de Radford-Lotus Type 62-2.

Men neme een bekende basis, voegt er 600 pk aan toe, zorgt ervoor dat het hele zwikkie niet boven de 1.000 kg uitkomt, ontwerpt hem om een perfecte moderne hommage aan de Lotus 62 te zijn én de auto heeft marketing aan zijn zijde dankzij Jenson Button. En toch gaat het mis. Motor1 heeft vernomen dat het moederbedrijf van Radford een faillissement aanvroeg in een ‘Chapter 11 Business Restructure’. Ondergetekende is helaas geen Harvey Specter dus vraag niet te veel door, maar het komt erop neer dat het geld op is en er een nieuw plan moet komen om door te zetten. Het is dus niet hopeloos, maar het lijkt erop dat Radford toch wat veel hooi op hun vork heeft geprikt.

In grote lijnen lijkt het erop dat Radford weer verder kan als er een zak geld gevonden wordt. Maar dan moeten je zakken dus dieper zijn dan die van Jenson Button. En dat voor één van zo veel Engelse coachbuild- c.q. kleine bedrijfjes met sportauto-plannen, dus je moet misschien met meer komen. We hopen het beste!

Ook interessant!

  • Zoveel verdient kersvers F1 coureur Brad Pitt
  • Gestolen Ferrari van F1-coureur na 28 jaar weer boven water
  • Eigenaar hoopt dik te verdienen aan McLaren F1 investering
    Eigenaar hoopt dik te verdienen aan McLaren F1 investering
  • Deze McLaren F1 is voor kleingeschapen mannen

Nieuwste artikelen

  • Video: Automobilist doet Dukes of Hazzard op rotonde
  • Jonge automobilisten zijn een stel angsthazen op de weg
  • Lotus Eletre PHEV krijgt een teleurstellende motor
  • Je betaalt wegenbelasting, maar waarvoor eigenlijk
FacebookTweetPinLinkedIn

Jenson Button, radford

Vorig bericht: « Audi A6 e-tron goedkoper dankzij nieuwe instapper
Volgend bericht: Raad eens welke auto je dit jaar nog steeds niet mag kopen? »

Lees Interacties

Reacties

  1. potver7 zegt

    24 oktober 2024 om 18:39

    Dus binnenkort zien we Ant weer terug bij Wheeler Dealers?

    Dit is natuurlijk een behoorlijk kostbaar project. En niet het eerste project dat om wat voor reden dan ook ernstige vertraging oploopt, zodat het geld op is voordat de eerste auto af is.

    Wel jammer, de auto ziet er goed uit.

    Login om te reageren
    • XiPHiAS zegt

      25 oktober 2024 om 11:19

      Er is voor zover ik weet minstens één customer car afgeleverd tijdens het exclusive Monterey Car Week in California. Shashi Reddy zou de gelukkige eigenaar zijn. Misschien wordt zijn aankoop nu nog meer waard wegens 1 of 1? 😎

      Login om te reageren
  2. ericc zegt

    24 oktober 2024 om 19:39

    Ook TVR en Noble brachten een mooie wagen uit maar daarna werd het stil. Heel jammer.

    Login om te reageren
  3. harrie zegt

    24 oktober 2024 om 19:58

    Toch wel erg zonde, zoiets is toch veel gaver dan die lompe F80 of zielloze W1.

    Login om te reageren
  4. 550maranello zegt

    24 oktober 2024 om 23:29

    Ach wat bij me opkomt is nutteloos, overbodig, piepkleine doelgroep, niet meer van deze tijd, enzovoort. Ik snap wel dat ze daar zelf ook geen geld meer in staken.

    Login om te reageren
  5. Fruitcake zegt

    25 oktober 2024 om 00:27

    Ant date al een paar jaar met Renee Zellweger, kan zij niet even wat investeren? ;)

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North