• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Radical RXC Turbo 500 blaast alles van zijn sokken [specs]

Auteur: sir_smokalot, gepost 4 maart 2015 om 11:52 – 16 Reacties

Radical RXC Turbo 500


Een Radical met Ford (V6) Ecoboost-powerrrr, dat is de RXC Turbo 500.

Radical is altijd een apart merk geweest. In het liberale Verenigd Koninkrijk (en zo te zien ook in Zwitserland) kan je hem gewoon op kenteken zetten, maar we kwalificeren Radicals doorgaans eerder als circuit- dan als straatauto, zeker als je naar de onderhoudsintervallen kijkt.

Hun nieuwe RXC Turbo 500 maakt gebruik van een 3.5 V6 24-klepper van Ford, wellicht in de basis hetzelfde als in de Ford GT ligt. Op dit aan een 7-traps Quaife-flipperbak gekoppelde blok met 12 brandstofinjectoren zitten Garett GT28 twin turbochargers, de remmerij is in handen van 350/310 mm schijven met 6 zuigers.

Op topsnelheid genereert deze Radical meer dan 900 kg aan downforce. De prijs? £119.500 (zo’n anderhalve ton), ex belastingen. Tot op de Nürburgring!


Ook interessant!

  • Video: dragrace tussen Taycan Turbo S, 911 Turbo S en RS6
  • Porsche 911 Turbo S Lightweight Package is sneller dan Tesla
  • Deze Turbo 3 is een kneiterdikke restomod
  • BMW M8 Competition Cabrio vs Porsche 911 Turbo S Cabrio
    BMW M8 Competition Cabrio vs Porsche 911 Turbo S Cabrio

Nieuwste artikelen

  • Lexus LFA is terug als gelikte coupé
  • Zo stel je de goedkoopste Tesla Model 3 Standard van je dromen samen
  • Toyota GR GT is hier: V8, 650 pk, 850 Nm en een aluminium frame
  • Wat als je een supercar als schilderij gebruikt?
FacebookTweetPinLinkedIn

Autoshows, geneve, geneve-2015, Lichtgewicht, radical, rxc, turbo, wit

Vorig bericht: « De wulpse derrière van de Audi Prologue Avant
Volgend bericht: Nieuwe Toyota Auris krijgt 1.2 turbo: 20 procent bijtelling »

Lees Interacties

Reacties

  1. Dutchdriftking zegt

    4 maart 2015 om 12:07

    Voor dit geld velen malen liever de Donkervoort!

    Login om te reageren
  2. volvoturbo zegt

    4 maart 2015 om 12:23

    2 injectoren per cilinder? Hoe zeldzaam is dat?

    Login om te reageren
    • motoragent zegt

      4 maart 2015 om 12:31

      @volvoturbo: Wordt wel vaker toegepast, met name Alfa is er bekend mee geworden (Twin Spark).

      Login om te reageren
      • rcolt zegt

        4 maart 2015 om 12:40

        @motoragent: volgens mij slaat t TwinSpark op twee bougies per cilinder en niet voor twee injectoren

        Login om te reageren
        • volvoturbo zegt

          4 maart 2015 om 12:45

          @rcolt: Zou anders inderdaad ’n onlogische naam zijn :)

          Login om te reageren
      • sanderm3 zegt

        4 maart 2015 om 12:41

        @motoragent: dat waren 2 bougies per cilinder hoor

        Login om te reageren
        • motoragent zegt

          4 maart 2015 om 13:04

          @sanderm3: Dat was inderdaad even een brainfart van jewelste, mijn excuses.

          2 injectoren per cilinder wordt blijkbaar ook zo nu en dan toegepast (Nissan/Infinity is er mee bezig op hun V6 blokken en ook de Corvette C4 ZR1 had er 2 bijvoorbeeld)

          Login om te reageren
          • tupperware zegt

            4 maart 2015 om 13:51

            @motoragent:
            Tja, de ontwikkeling van die motor hadden ze ook aan Lotus uitbesteedt, dan krijg je een stukje techniek dat zijn tijd een kwart eeuw vooruit is..

            Zonder dat ze op hun borst kloppen en iets met voorsprong door.. Schreeuwen…

            Login om te reageren
            • jpoers zegt

              4 maart 2015 om 17:39

              @tupperware: in dit geval krijgen ze er wel een hoop freude am….

              Login om te reageren
          • SimonMc zegt

            4 maart 2015 om 19:30

            @motoragent: Infiniti ! :)

            Login om te reageren
  3. vlammer zegt

    4 maart 2015 om 12:31

    Ik snap dat dit apparaat niet gemaakt is voor de looks, maar voor dat geld zet ik toch wel wat vraagtekens bij de achterlichten. Ik krijg er een Halfords-gevoel bij.

    Login om te reageren
  4. stephanotis zegt

    4 maart 2015 om 12:43

    Ter aanvulling op de Ring: ze rijden in augustus a.s. op Dunlop SportMaxx straatbanden van de fabriek naar de Eiffel en doen daarop een eerste run, gevolgd door een run op Dunlop Direzza D03G straatlegale banden (als bij eerdere recordpogingen), om af te sluiten op Dunlop SP Sport slicks.

    Login om te reageren
  5. SimonMc zegt

    4 maart 2015 om 13:01

    Zo’n auto met turbomotor, is gewoon fout. Het is zoals aardappels zonder zout.

    Login om te reageren
    • dmk94 zegt

      4 maart 2015 om 14:09

      @SimonMc:doel je op patat of naturel chips.

      Login om te reageren
  6. sr20det zegt

    4 maart 2015 om 13:04

    Zit daar nou een blond woifie achter het stuur?

    Login om te reageren
  7. mrrallycross zegt

    4 maart 2015 om 18:06

    Ik denk dat je alles voor de sokken rijd op een trackday. Ik denk trouwens niet dat dit echt de motor is die in de gt komt te liggen. Ford zal niet willen dat de motor uit hun supermodel in andere auto’s komt te liggen.

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North