• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Rammend ordinaire Manhart CRT-800 is ordinair (maar wel dik)

Auteur: willeme, gepost 13 mei 2022 om 11:55 – Reageer

Manhart CRT-800

De techniek van de Manhart CRT-800 is echter om van te likkebaarden.

Er komt een tijd dat extreem foute creaties weer cool worden. Kijk maar naar de Strosek-creaties van Koenig Specials. Of oude producten van Gemballa, AC Schnitzer of Hamann. Nieuw was het extreem fout, gebruikt was het enorm ordinair. Maar, ver nadat de youngtimer-periode is verstreken, worden het vanzelf stiekem weer coole auto’s.

Het gaat nog eventjes duren voordat de Manhart CRT-800 een salonfähige auto zal worden. Het apparaat is namelijk rammend ordinair. De basis voor de Manhart CRT-800 is de Porsche Cayenne Coupé. Dat is van zichzelf niet de meest subtiele en elegante auto.

Manhart CRT-800

Manhart CRT-800

De exacte basis is de Cayenne Turbo, niet de Turbo S of de Turbo GT. Die is standaard voorzien van een 4.0 V8 met 550 pk en 770 Nm. In principe meer dan voldoende voor extreme prestaties. Maar bij Manhart vinden ze ‘meer dan voldoende’ niet, eh, voldoende.

Daarom werd de 4.0 V8 voorzien van hybride turbo’s en een nieuwe Manhart-intercooler. Tevens is er een sportuitlaat gemonteerd. Het geheel wordt middels een MHtronic-ECU aangestuurd om zo optimaal te werken. Het resultaat is 807 pk aan vermogen en maar liefst 1.090 Nm aan koppel. 1.090!!

Manhart CRT-800
Manhart CRT-800
Manhart CRT-800
Manhart CRT-800

Als je vindt dat je niet genoeg opvalt, kun je ervoor kiezen om de OPF te verwijderen en 200-cels sportkats te monteren. Dan hoort iedereen in de winkelstraat dat jij je Cayenne aan het uitlaten bent.

Manhart haast zich erbij te zeggen dat deze twee onderdelen niet aan de strenge TüV-eisen voldoen en enkel voor ‘export’ geschikt zijn. Opvallen die je verder ook met de bekende stickerset. Slim gedaan van Manhart. In plaats van moeilijke bodykits, hebben ze aan wat stickers voldoende. Zwart met gouden striping? Moet Manhart wel zijn.

Manhart CRT-800
Manhart CRT-800

Wielen

Om de foute Manhart CRT-800 nog fouter te maken, kun je ervoor kiezen om de Manhart-velgen te monteren. Voor zijn ze 10,5 x 22, achter 12 x 22. De bandenmaat voor is 285/35 ZR22 en achter 315/30 ZR22. Waarschijnlijk krijg je bij de bandenboer een privé-parkeerplaats. Met wat koppelstangen heeft Manhart de CRT-800 verlaagd met zo’n 35 millimeter.

Manhart CRT-800
Manhart CRT-800

Mocht je toch nog wat dikkere koetswerkdelen verlangen op je Porsche om het écht een foute bak te maken, dan hebben we heel erg goed nieuws voor je. Voor de Manhart CRT-800 zijn binnenkort koolstofvezel spoilers en diffusors leverbaar. Alle onderdelen kun je nu bij Manhart bestellen.

Meer lezen? Dit is het verhaal achter Koenig Specials (en 14 gave voorbeelden)!

Ook interessant!

  • Porsche Cayenne Turbo GT rijtest video
    Porsche Cayenne Turbo GT rijtest video
  • Video: on board Porsche Cayenne Nurburgring record
    Video: on board Porsche Cayenne Nurburgring record
  • Porsche komt met übersportieve Cayenne
  • Porsche Cayenne Turbo GT: sneller dan een 992 GT3

Nieuwste artikelen

  • Video: Mijn knipperlicht staat aan, DUS ik kom
  • Porsche pakt de beste Carrera op de juiste wijze aan
  • Nee maar! Keert de leukste hot hatch terug?
  • De PORSCHE 997.2 Turbo Cabrio van Dick heeft het ALLEMAAL #MijnAuto
FacebookTweetPinLinkedIn

banden, carbon, cayenne, Coupe, manhart, Porsche, spoiler, stickers, striping, tuning, turbo, V8, velgen, verlaagd, Video

Vorig bericht: « Picnic betaalt Verstappen niet: ‘was een geintje’
Volgend bericht: Waarom deze gepantserde 530i (ex arrestatieteam) ironisch is »

Lees Interacties

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North