Range Rover SV Coupé is officieel (de duurste)

Auteur: , 39 Reacties

De auto is getekend met laaange lijnen.

De SUV-bazen bij Range Rover konden natuurlijk niet achterblijven op het gebied van SUV Coupé’s. Geheel in stijl komen de Britten nu met een eigen interpretatie op deze niche. De Range Rover SV Coupé komt van SVO (Special Vehicle Operations) en met 999 exemplaren zal de SUV een zeldzame verschijning worden.

De Range Rover SV Coupé komt in de nieuwe kleur Contour Graphic, daarnaast zijn er vier duo-tone kleuropties. Ook leuk: voor het eerst is het mogelijk om een Range Rover te krijgen met 23-inch (!) wielen. Alles draait om luxe bij de Range Rover SV Coupé. De auto heeft een groot panoramadak en de deuren kunnen elektrisch worden gesloten.

De SV Coupé komt met de 5.0 Supercharged V8-benzinemotor, goed voor 565 pk en 700 Nm koppel. Het merk spreekt over de snelste Range Rover ooit. 0-100 is in 5,3 seconden gedaan en de top ligt op 266 km/u.

Het is tevens ook de duurste SUV ooit. In Nederland gaat de SV Coupé 390.000 euro kosten.

Update: een video van de SV Coupé zie je hier.



39 reacties

Doe mij dit maar ipv een wraith of continental gt
Brrrrr
Mooie stoelen, wel in 1 kleur graag. Hout ziet er ook erg mooi uit.
Ik zie er niet de meerwaarde van in ten opzichte van de normale. Waarschijnlijk wordt je penis er iets langer van, maar dat is dan ook alles.
@berlinetta: deze is mooier
@berlinetta: Mijne wordt hier wel een stuk langer van ja
@ariif: en dat zonder beursbabes!
Meer betalen voor minder minder minder
Zo’n ontzettend gruwelijk bakbeest zo, zou hem zo meenemen als het de 10e zou meezitten en ik een lot zou hebben.. Is in ieder geval de voorspelling van het vorige artikel niet uitgekomen, toch overduidelijk een prachtige 3-deurs geworden en daarmee ook bijvoorbeeld veel authentieker ook als coupe dan een X6 oid haha
Echt superslim van ze. Maak een auto lelijk, produceer er 999 van om het een ‘special’ te kunnen noemen en vraag er 390.000 euro voor. Zo verkoop je die dingen geheid en met winst.

Mocht het een gewoon ding wezen werd het waarschijnlijk amper verkocht.
@viezefreddyw: Mwah, ik denk dat dit juist erg slim is. Ze kunnen profiteren van de groei die dit soort SUV’s doormaakt, maar tegelijk kunnen ze het historisch verantwoorden doordat de Range Rover ooit als driedeurs begonnen is.
@granlusso: Ik zei ook dat het superslim is van ze in mijn eerste zin.
@viezefreddyw: Haha, ja zo kan ik het ook ;)
@viezefreddyw: Touché, by the way
Hoe komen de passagiers achterin de auto eigenlijk eruit? Lijkt me toch een flink stuk kruipen voordat je bij de voorstoelen bent.
@b2014209: maar dat kruipt wel heel lekker, die premium hoogpolige vloermatten
@b2014209: dat grote panorama schuifdak zit er niet voor niets.
En dan met 160 op de cruise naar Monaco tokkelen?
Saai, niet elegant, niet praktisch en geen coupe. Dit is een UME en geen SUV. (Useless Marketing Excercise)
Alweer de tweede two-tone interieur die ik vandaag tegenkom op Autoblog. De Bentayga hybride op het filmpje van de beurs heeft het ook is dit een nieuwe trend (in op komst)?
Binnenkort te zien bij uw dichtstbijzijnde advocatenkantoor!!
Leuk, deurtjes dicht gelast en verkopen maar. Vrij weinig aan veranderd voor die prijs
@janmetdelangeachternaam: Daar lijkt het in elk geval op en omdat ze haast hadden hebben ze de deur ook niet uitgespoten dat wordt dus 3 tone lack.
Leuk, zoals de eerste range rover met drie deuren. Ben niet kapot van het tweekleurige interieur.
@123bat: ja, een hoop reguurders lijken dat niet te weten. Mooi van RR om daar naar terug the grijpen. Hij is naar mijn smaak echter wel net iets te veel uit proportie getrokken, zeker met die bizar grote overhang aan de achterkant.
https://www.landrover.nl/explore-land-rover/45-years-of-british-design/image-gallery/generation-1-gallery.html/289-192801
@123bat: zijn wel meerdere RaRo’s geweest met 3 deuren toch?
@123bat: zou dat niet zijn om te laten zien wat voor kleuren ze hebben.. misschien stom van me, maar dat lijkt me nog best logisch?
Hier is de term coupé wel extreem op de verkeerde plek.
Zet maar voor de deur, wat een auto! Bizar dik
Wat een lekker nutteloos product. Verkooptoppertje dus….
@Esprit_de_Flandre: idd. Ik SUVerbaas me dat ze ’t toch telkens weer proberen.
Waarom ook niet? De RR classic was er ook gewoon als tweedeurs variant.
Wat is die clean van binnen!
De daklijn vind ik mooi maar het achterscherm lijkt uit proportie.
Vind het two tone interieur er wel mooi uitzien. Ook het houtwerk ziet er goed uit.

Jammer dat het maar een limited edition is.
Kan iemand mij uitleggen waarom je deze auto als “Coupe” zou kopen? Alleen voor ’t design? Maar waarom dan er 4 stoelen in? Maak er dan een 2-sits coupé van… Als ik namelijk mensen wil meenemen dan kan ik de 4-deurs pakken met dezelfde specs. Als ik met zijn 2-en door de woestijn wil crossen of flaneren over de Monte Carlo boulevard dan doe ik dat toch echt zonder achter passagiers… Nb ik vind m best gaaf maar het nu ben ik kwijt….
@tvr1974: als 2-zitter is het een soort hele dure VW caddy achtig ding ;)
Meh… Dit soort dingen deden de Amerikanen in de 70s toch veel mooier. En tbh: als 2-deurs vind ik de hudige Range alleen maar nog softer ogen
Begrijp ik dit nou goed.. Land Rober heeft er 14 jaar over gedan om van de range stormer concept uit 2004 een echte auto te maken? Desalniettemin, alsbik het geld had kocht ik hem!
Kan ‘ie zo op grijs kenteken of moet daarvoor het dak nog iets worden verhoogd? Best een leuke besteller voor bijv. een wijnhandel.

Maar ff serieus wat een afschuwelijk lelijk ding.

Geef een reactie:

Je moet ingelogd zijn om reacties te posten, registreren kan HIER (ook via Facebook).