• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

McLaren geeft ons deze bizarre Senna GTR Concept

Auteur: autoblogger, gepost 6 maart 2018 om 11:41 – 22 Reacties

Afbeelding McLaren geeft ons deze bizarre Senna GTR ConceptAfbeelding McLaren geeft ons deze bizarre Senna GTR ConceptAfbeelding McLaren geeft ons deze bizarre Senna GTR ConceptAfbeelding McLaren geeft ons deze bizarre Senna GTR ConceptAfbeelding McLaren geeft ons deze bizarre Senna GTR ConceptAfbeelding McLaren geeft ons deze bizarre Senna GTR ConceptAfbeelding McLaren geeft ons deze bizarre Senna GTR ConceptAfbeelding McLaren geeft ons deze bizarre Senna GTR Concept

McLaren Senna GTR Concept
Track-only en fokking dik.

McLaren maakte eerder al bekend dat alle 500 exemplaren van de gelimiteerde Senna verkocht zijn. Nu laat het merk weten dat er max 75 exemplaren van een speciale circuitversie worden gemaakt, met een prijskaartje van ongeveer 1 miljoen Britse pond (ex lokale belastingen). CEO Mike Flewitt laat ons weten:

Excelling on the track underpins the heritage of the McLaren brand and is as important and relevant today as it has ever been. The track-only McLaren Senna GTR will have more power, more grip and more downforce – up to 1,000kg – than the McLaren Senna and post even faster lap times; the very limited number of customers who secure this car will be buying the closest experience you can get to a race car without actually lining up on a circuit grid.

De gewone McLaren Senna heeft een 4-liter twin-turbo V8 met 800 pk en max 800 Nm koppel. Daarmee gaat de 1.198 kg wegende supercar in 2,8 seconden naar de 100 km/u, en er zijn slechts 6,8 seconden nodig om van stilstand naar de 200 km/u te knallen. De topsnelheid is 340 km/u.

McLaren Senna GTR Concept

De GTR-versie zal ongeveer hetzelfde gewicht hebben als de gewone Senna, maar krijgt wel meer vermogen en koppel. Exacte getallen worden nog niet genoemd, maar er wordt gesproken over minimaal 825 pk. Aan het uiterlijk vallen meteen de enorme voorspoiler (front splitter) en de diffuser aan de achterkant op: “The rear deck is the lowest of any McLaren and aids both aerodynamic performance and cooling, as well as helping to optimise the performance of the active rear wing.”

Ook interessant!

  • Weet jij welke McLaren dit ook alweer is?
  • Gespot - Is het een McLaren Senna? Of toch een 720S?
  • McLaren maakt het wel heel bont met deze 765LT
  • P1 GTR en Chiron maken de Maasvlakte onveilig

Nieuwste artikelen

  • Lexus LFA is terug als gelikte coupé
  • Zo stel je de goedkoopste Tesla Model 3 Standard van je dromen samen
  • Toyota GR GT is hier: V8, 650 pk, 850 Nm en een aluminium frame
  • Wat als je een supercar als schilderij gebruikt?
FacebookTweetPinLinkedIn

Autoshows, concept, geneve, geneve-2018, McLaren, Racing, Senna, senna-gtr

Vorig bericht: « De Lexus UX: een eigenzinnige crossover
Volgend bericht: Range Rover SV Coupé is officieel (de duurste) »

Lees Interacties

Reacties

  1. royaledeluxe zegt

    6 maart 2018 om 11:43

    Japanse tuning scene @McLaren

    Login om te reageren
  2. E34M5Touring zegt

    6 maart 2018 om 11:45

    Er stond een foto van de normale Senna op de insta van Jonny Lieberman, echt een kapotlelijk ding als je het mij vraagt. Al was het de snelste auto allertijden hoefde ik hem nog niet. Zal allemaal wel ‘functie over vorm’ zijn maar als ik dergelijke bedragen moet stukslaan wil ik er wel naar kunnen kijken zonder dat m’n netvlies terugtrekt naar Duitsland…

    Login om te reageren
  3. dare2think zegt

    6 maart 2018 om 11:46

    Wie het mooi vindt mag het zeggen.

    Login om te reageren
    • boomhauwer zegt

      6 maart 2018 om 19:09

      @dare2think: ik

      Login om te reageren
  4. valentinomaxi zegt

    6 maart 2018 om 11:47

    balls of steel!

    Login om te reageren
  5. antoonniels zegt

    6 maart 2018 om 11:51

    Max en Daniel wisten dit al lang.
    http://www.gettyimages.com/event/red-bull-racing-japan-674392395

    Login om te reageren
  6. Corrado16v zegt

    6 maart 2018 om 12:00

    Function before form gaat hier heel erg voor op.

    Login om te reageren
  7. davelepeef zegt

    6 maart 2018 om 12:07

    Zouden kopers van het normale model van dit soort series op de hoogte zijn vóór aanschaf?? Lijkt me best ruk als je zo’n ding aanschaft (voor circuitgebruik, verder is de mate van lelijkheid niet fatsoenlijk meer) en dan later leert dat er een heftiger versie komt.

    Login om te reageren
  8. Teerdz zegt

    6 maart 2018 om 12:10

    Ik vindt het toch wel een dik apparaat op zich, denk ook zeker dat hij er in het echt een stuk beter uitziet nog. De Aston Martin Valkyrie AMR PRO wordt ook op Geneve onthuld, die is alleen dus denk ik nog iets begeerlijker als het over circuitmonsters gaat naar mijn mening..

    Login om te reageren
    • coubie74 zegt

      6 maart 2018 om 13:55

      @teerdz: ze hadden het wel kunnen verwachten, gezien de voorgaande modellen (P1 bijvoorbeeld). Als er nu weer een bedrijf deze GTR straatlegaal maakt, zal dat weer voor McLaren een reden zijn om vervolgens ook weer een nog gelimiteerdere versie van een straatlegale GTR te maken.

      Login om te reageren
  9. Dutchdriftking zegt

    6 maart 2018 om 12:22

    Lichtelijk gestoord.

    Login om te reageren
  10. iphonistvongates zegt

    6 maart 2018 om 12:27

    Wellicht een generale repetitie voor een beperkte LeMans series. McLaren zou in staat moeten zijn om LeMans te winnen in de LMP-klasse.

    Login om te reageren
  11. rijnounsdoor zegt

    6 maart 2018 om 12:55

    Mansory heeft McLaren overgenomen. RIP McLaren.

    Login om te reageren
  12. mrrallycross zegt

    6 maart 2018 om 12:57

    Een gte concept voor le mans?

    Login om te reageren
  13. jochempie zegt

    6 maart 2018 om 12:57

    Ik zie gewoon een hoop ruis op wielen..

    Login om te reageren
  14. misterpepper zegt

    6 maart 2018 om 13:15

    Die splitter aan de voorkant….das toch vragen om kapot gereden te worden op een curbstone.

    Login om te reageren
  15. Edge zegt

    6 maart 2018 om 14:08

    Ik vind hem prachtig. Natuurlijk is ‘ie hondslelijk, maar dat zal McLaren ook een zorg zijn. Deze wagen is maar voor één ding ontworpen: zo snel mogelijk een circuit rond gaan. Of dat dan een mooie auto oplevert of niet (zoals hier) is bijzaak. Die houding kan ik als autosportliefhebber erg waarderen, en daarom vind ik het ook een prachtige auto.

    Login om te reageren
  16. ikkee zegt

    6 maart 2018 om 14:36

    Dus een track focused versie van een track focused auto. Stopt ook niet vanzelf…

    Login om te reageren
  17. Gulli zegt

    6 maart 2018 om 14:49

    @autoblogger: “Exacte getallen worden nog niet genoemd, maar er wordt gesproken over minimaal 825 pk”

    De grote baas zelf heeft het in zijn quote toch al over bijna 1000pk?

    Login om te reageren
    • autoblogger zegt

      6 maart 2018 om 17:48

      @gulli: je haalt pk in de war met kg?

      Login om te reageren
      • Gulli zegt

        6 maart 2018 om 18:22

        @autoblogger: misschien ?

        Login om te reageren
  18. rob5nismo zegt

    6 maart 2018 om 17:33

    Mooi in de Renault f1 kleuren

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North