• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Prosit! 911 Sport Classic met eendenstaart op Marktplaats

Auteur: jaapiyo, gepost 21 februari 2017 om 22:43 – 49 Reacties

Afbeelding Prosit! 911 Sport Classic met eendenstaart op MarktplaatsAfbeelding Prosit! 911 Sport Classic met eendenstaart op MarktplaatsAfbeelding Prosit! 911 Sport Classic met eendenstaart op MarktplaatsAfbeelding Prosit! 911 Sport Classic met eendenstaart op MarktplaatsAfbeelding Prosit! 911 Sport Classic met eendenstaart op MarktplaatsAfbeelding Prosit! 911 Sport Classic met eendenstaart op MarktplaatsAfbeelding Prosit! 911 Sport Classic met eendenstaart op MarktplaatsAfbeelding Prosit! 911 Sport Classic met eendenstaart op Marktplaats

911-Sport-Classic
Als een bodyguard van Donald Trump ziet dat iemand op het punt staat een aanslag te plegen op de president, zou hij dan ‘Donald, duck!’ exclameren?

We were you before you even existed
. Deze zinsnede komt voor in de enge banger van M83 genaamd ‘Intro’, onder andere gebruikt voor snowboard-docu ‘The Art of Flight’. De 997 911 Sport Classic had de zin ook uit kunnen spreken tegen de 991 911R (rijtest). Op een iets andere manier grijpen beide bijvoorbeeld terug op de Carrera 2.7 RS van lang geleden. Zo zie je de 911R vaak in de wit-groene livery van die auto en heeft de Sport Classic de welbekende ducktail van zijn voorouder geërft.

Uiteraard zijn er ook de nodige verschillen. De 911 Sport Classic heeft bijvoorbeeld ‘gewoon’ een gekietelde variant van de krachtbron uit de toenmalige 911 S onder de kap. Sterker nog, de vermogensupgrade kon je ook aanvinken op de optielijst van die laatste. De 911R daarentegen deelt zijn briljante krachtbron met de 911 GT3. Puristen zullen wellicht tegenwerpen dat dat niet zo veel meer zegt nu de GT3 ook niet meer beschikt over de legendarische Mezger-motor, maar toch. Als het op sportieve bragging rights aankomt, is de 911R de meer indrukwekkende machine.

Maar dat alles, maakte direct niks meer uit toen Porsche de beslissing name beide modellen ernstig te limiteren qua oplage. Op dat moment werden allebei de auto’s namelijk in één klap een beleggingsinstrument. In geval van de Sport Classic waren alle 250 exemplaren binnen 48 uur uitverkocht. Bij de 911R ging het waarschijnlijk nog sneller. Binnen Porsche mort men daar inmiddels een beetje over, maar dat valt in dezelfde categorie als bankheld Rijkman Groenink. Ook hij aanvaarde zijn vergoeding van ruim 28 miljoen Euro naar eigen zeggen met passende tegenzin.

Het is wel balen voor de 911-liefhebber met een goedgevulde doch eindige beurs. Had Porsche een paar duizend van deze modellen weggezet, dan had deze nu namelijk lekker kunnen scheuren met deze epische elfjes. Nu echter zijn ze schier onbetaalbaar en als je er dan een hebt, is het financiële zelfmoord om er serieuze kilometers in af te leggen. De beste remedie: toch gewoon zo’n ding kopen en ‘m vervolgens inzetten als daily driver. Dat zal Porsche en al die notoire verzamelaars leren! Laat hen zich maar weer toeleggen op tuinkabouters en postzegels.

Het goede nieuws is dat dit nu kan, want er staat een Sport Classic te koop op Marktplaats. Van buiten is ‘ie, net als alle Sport Classics, saai grijs. Maar, details als de Fuchs-velgen en het double-bubble dak maken het toch tot een aparte verschijning. Van binnen is de auto helemaal een feest, tenminste als je van klassieke 911-jes houdt met zo’n heerlijk bruin interieur. Nostalgie met een modern randje.

Het slechte nieuws hebben we eigenlijk al aangestipt. Je moet namelijk helaas je huis verkopen om de auto te kunnen betalen. Porsche Centrum Gelderland wil er graag 354.900 Euro voor hebben. Dat wordt dus in een studentenkamer leven met je gezin. Maar ach, je moet er iets voor over hebben om het systeem snoeihard de vinger te geven.

Bedankt Rachid voor de tip!

Ook interessant!

  • Porsche 911 Sport Classic
    Porsche 911 Sport Classic maakt comeback
  • Video: Porsche 992 Sport Classic mét ducktail
  • Ziehier, de lekkerste Porsche 911 Cabrio van Marktplaats
  • Dít is de goedkoopste Porsche 911 GT3 RS van Marktplaats

Nieuwste artikelen

  • Goed nieuws: EV’s zijn net zo dodelijk als benzineauto’s – hybrides zijn veel gevaarlijker
  • Lolbroek rijdt expres te hard langs politie en vraagt agenten om geinige flitsfoto
  • Volkswagen heeft goed nieuws voor de Polo met verbrandingsmotor!
  • Premium sedans verkopen voor geen meter in Europa, op deze EV na
FacebookTweetPinLinkedIn

911, 997, Coupe, grijs, marktplaats, occasion, Porsche, spoiler, sport-classic

Vorig bericht: « Volkswagen arbeiders krijgen een moddervette bonus
Volgend bericht: Range Rover Velar: nieuw model tussen Evoque en Sport »

Lees Interacties

Reacties

  1. roberto zegt

    21 februari 2017 om 22:45

    Ik vind hem ubervet! Alleen geen 3,5 ton waard..

    Login om te reageren
    • banaan7 zegt

      21 februari 2017 om 22:51

      @roberto: bijna 3.55 ton zelfs! Pow!

      Login om te reageren
    • ptothem zegt

      21 februari 2017 om 23:12

      @roberto: vorig jaar gingen ze voor 5 a 6 ton de markt op, dus dit valt mij nog enigszins mee. Voor mij 1 van de mooiste 911jes.

      Login om te reageren
      • hight96 zegt

        22 februari 2017 om 00:12

        @ptothem: Voor mij toch wel echt dé mooiste 911

        Login om te reageren
      • beefcake zegt

        22 februari 2017 om 00:28

        @ptothem: 911R is nog een treetje hoger wat mij betreft, sowieso geen groot fan van de 997. Toch zou ik geen nee zeggen als ik rijk was en de auto voor pak ‘m beet een derde van dit bedrag werd aangeboden.

        Login om te reageren
    • Boomer zegt

      21 februari 2017 om 23:17

      @roberto: als ik het had had ik hem gekocht. Niet nadenken kopen en dan pas rijden. Mooiste elfje van de laatste 10 jaar.

      Login om te reageren
      • roberto zegt

        21 februari 2017 om 23:33

        @airc: voor het geld koop ik wel mijn ultieme Porsche (964 Turbo) en van het wisselgeld komt een andere droomauto (Ferrari 360CS) ;-)

        Login om te reageren
      • Jochempie zegt

        22 februari 2017 om 00:01

        @airc: Doet u mij maar een 997.2 GTS met een handbak. In essentie ongeveer dezelfde auto, maar nog relatief betaalbaar. Zeg zo’n 90.000 euro..

        Login om te reageren
    • rufctr01 zegt

      22 februari 2017 om 18:30

      @roberto: idd 1 van de leukste 911-jes!

      Login om te reageren
  2. perry_snijders zegt

    21 februari 2017 om 22:45

    TL;DR, ik kon alleen maar plaatjes kijken. Ganz geil!

    Login om te reageren
    • jaapiyo zegt

      21 februari 2017 om 22:48

      @perry_snijders: affengeil?

      Login om te reageren
      • perry_snijders zegt

        21 februari 2017 om 23:04

        @jaapiyo: Entengeil!

        Login om te reageren
  3. jobberns zegt

    21 februari 2017 om 22:48

    Als iemand ‘m nou inderdaad koopt en gewoon als daily ofzo gaat gebruiken… Dát zou stoer zijn! En ach, het blijft een Limited Edition, dus ik ben benieuwd of mensen die er een willen hebben m laten staan als ie 50.000 of meer op de klok heeft, want zo vaak wordt er geen Sport Classic aangeboden volgens mij…

    Login om te reageren
  4. smoked zegt

    21 februari 2017 om 22:52

    Stiekem veel leuker dan een (991) 911 R…

    Login om te reageren
  5. e36thuglife zegt

    21 februari 2017 om 22:53

    Ja die eendenstaart die geeft dus downforce achter de achterwielen en je waggi wordt een wipwap want hoe harder je rijdt hoe meer de voorwielen omhoog komen. Staat lekker old school maar ik denk niet dat die spoiler op een 911 veel nut heeft als je kijkt naar de gewichtsverdeling. Ik denk zelfs dat de handling er slechter van wordt.

    Login om te reageren
    • Boomer zegt

      21 februari 2017 om 23:21

      @e36thuglife: dusssss lees even wat een spoiler doet. Deze is niet voor downforce maar om de lucht los te trekken van de vlak aflopende achterkant.

      Login om te reageren
      • e36thuglife zegt

        22 februari 2017 om 00:02

        @airc: oh natuurlijk ja “lucht lostrekken”… en wat doet dit voor handling? Of is dit om het brandstofverbruik te verminderen omdat Jesse Klaver van de anti auto partij dat wil?

        Login om te reageren
    • badmat zegt

      21 februari 2017 om 23:27

      @e36thuglife: Nou ik denk dus dat Porsche echt wel weet waar ze mee bezig zijn en dat ding er niet op hebben geplakt om mindere prestaties te bereiken…

      Login om te reageren
      • e36thuglife zegt

        21 februari 2017 om 23:55

        @badmat: ja zeker zorgt deze staart voor betere prestaties…. betere VERKOOPprestaties! Een spoiler aan de achterkant voor een waggi die achter zonder spoiler al veel te zwaar is is gewoon slecht plan. Als Porsche echt alleen voor prestaties ging had de 911 al lang een middenmotor en 50/50 gewichtsverdeling. Porsche bewijst al jaren dat traditie en retro looks belangrijker voor ze zijn dan prestaties. En fanboys zeggen dan dat ie zo “lekker listig” is maar eigenlijk is het gewoon achterhaalde engineering.

        Login om te reageren
        • kilum zegt

          22 februari 2017 om 10:50

          @e36thuglife: Then explain the GT3 RS. Daar zit een taartschep groot genoeg achter op dat je er met 8 man aan kan dineren.

          En toch op het circuit sneller dan de 458 Speciale pizza macaroni.

          Login om te reageren
        • mashell zegt

          22 februari 2017 om 16:59

          @e36thuglife: is het zwaartepunt van de motor van de 911 niet ook telkens een beetje meer naar voren geschoven?

          Login om te reageren
    • MARS zegt

      22 februari 2017 om 00:49

      @e36thuglife: nog nooit met een duck gereden zeker?

      Login om te reageren
  6. toyotafortuner zegt

    21 februari 2017 om 22:55

    Mooiste hedendaagse Elf!

    Login om te reageren
  7. super zegt

    21 februari 2017 om 22:55

    tering, hoeveel badges kun je op een auto plakken.

    Login om te reageren
  8. kareljansen zegt

    21 februari 2017 om 22:58

    Ik kwam echt niet door de tekst heen, dus ben maar snel door gescrolld naar de foto’s. Prachtig!

    Login om te reageren
  9. jippie zegt

    21 februari 2017 om 22:59

    Deze en de 911R zijn zoals een 911 moet zijn. Helaas zijn die dan in beperkte oplage gemaakt. Best vreemd eigenlijk.

    Login om te reageren
  10. drf76 zegt

    21 februari 2017 om 23:05

    Zag er een paar maanden geleden eentje rijden in Rotterdam. Een plaatje en in elk geval die dag ingezet als daily driver ;-)

    Login om te reageren
  11. bisazza zegt

    21 februari 2017 om 23:09

    Wat een slechte 1e alinea… heeft echt totaal niets met dit artikel te maken… beetje moe van dat Trump bashen. Zullen we het gewoon lekker over auto’s hebben ipv politiek? Dan is dit een nog fijnere plek om je daily feed te lezen

    Login om te reageren
  12. Svenska_Aeroplan_AB zegt

    21 februari 2017 om 23:10

    Dat interieur is precies goed zo! Alleen hadden ze niet wat vaker de uitvoering kunnen vermelden!?? Sjiiiit he…

    Login om te reageren
  13. gerjan zegt

    21 februari 2017 om 23:11

    Laatste mooie 911. Prachtige auto in prachtige kleur

    Login om te reageren
  14. pomoek zegt

    21 februari 2017 om 23:18

    Donald Duck. Het beste van dit jaar. Van alles. Nu al op 21 februari. Zelfs al wint Verstappen 19 races. Beter wordt het niet.

    Login om te reageren
  15. desjonnies zegt

    21 februari 2017 om 23:25

    Er is niets, maar dan ook helemaal niets klassieks aan deze auto, de tekst mag dit dan tegenspreken maar, zet deze wagen naast een 1976 of 1983 of 1974 911 en het lijkt op een Scania die naast een Suzuki Carry staat.
    Deze is zo ontieglijk groot en vooral vies vet, dat het een karikatuur is van het origineel.

    Login om te reageren
    • viezefreddyw zegt

      22 februari 2017 om 08:04

      @desjonnies: Dit is de reactie die ik zocht. En ook de enige juiste.

      Login om te reageren
  16. schreute01 zegt

    21 februari 2017 om 23:28

    Laat foto 6 de veelgeroemde afwerkingskwaliteit van Porsche zien? Wat een naad!

    Login om te reageren
    • Svenska_Aeroplan_AB zegt

      22 februari 2017 om 01:06

      @schreute01: Da’s een retro classic naad…

      Login om te reageren
  17. jorden zegt

    21 februari 2017 om 23:30

    Te “doorsnee” 911 techniek, om tot een echt begeerde klassieker te groeien. Dan is de 911R toch exotischer.

    Login om te reageren
  18. willempieee zegt

    21 februari 2017 om 23:31

    911R ontleent toch echt de motor etc aan de GT3 RS en niet aan de GT3….

    Login om te reageren
  19. Edge zegt

    21 februari 2017 om 23:44

    Wat mij betreft is dit dé versie van de 997 die je moet hebben. Veruit het mooist van ze allemaal, zowel qua interieur als exterieur en ook zonder GT3 of GT2 motor heb je meer dan genoeg vermogen onder je bips. En de handbak!

    Login om te reageren
  20. trolle zegt

    21 februari 2017 om 23:53

    Nee toch niet, er is wel beter spul te vinden voor die prijs

    Login om te reageren
  21. bietje zegt

    21 februari 2017 om 23:56

    Zooo mooi !! : ) …mijn favoriete moderne Porsche

    Login om te reageren
  22. jvthof zegt

    22 februari 2017 om 00:50

    Ik weet er 1 voor een iets betere prijs, afgelopen weekend voor een vriend daar een auto (mooie s60!! R design met 2.0t!) wezen aanschaffen. Tot mijn verbazing stonden daar 2 Porsches binnen, een 4.0 gt3 rs a 229k (http://voorraad.autodatawheelerdelta.nl/porsche/911/40-gt3-rs-pdk-500-pk-1100-km-10-11-2015/occ2603675-02c2e machtige bak!) en een sport Classic a 325k. http://voorraad.autodatawheelerdelta.nl/porsche/911/38-sport-classic-no-106250/occ2629409-02c2e

    Login om te reageren
  23. Dutchdriftking zegt

    22 februari 2017 om 06:43

    Op de 997 kon je fanbrieksaf al eeen ducktail laten monteren. Dus een gewone 911 S, staartje er op, fuchs wielen er onder, motortje kietelen en klaar. Kan je tenminste wel zelf de kleur kiezen!

    Login om te reageren
  24. focusrs1 zegt

    22 februari 2017 om 07:18

    Prachtige 911 één van mijn favorieten!

    Login om te reageren
  25. martijn11 zegt

    22 februari 2017 om 07:22

    Ben ik de enige die dit niet zo heel bijzonder vind?

    Login om te reageren
  26. sjakietrekhakie zegt

    22 februari 2017 om 07:32

    Mooi verhaal daar bij Porsche… ze zeggen zelf dat geen beleggingsobjecten maken maar auto… maar ondertussen wel lekker een ton bovenop de nieuwprijs gooien bij de Porsche dealer beetje hypocriet

    Login om te reageren
  27. shibby zegt

    22 februari 2017 om 08:44

    Ducktail én Fuchs! Heel fijn! Beetje jammer dat ie alleen zo gruwelijk duur oet zijn

    Login om te reageren
  28. mrrallycross zegt

    22 februari 2017 om 10:13

    Wow! Zo een ducktail is wel echt lekker

    Login om te reageren
  29. rob636 zegt

    22 februari 2017 om 11:21

    Wat een prachtige wagen

    Login om te reageren
  30. koningcaris zegt

    22 februari 2017 om 13:52

    Nummer 107/250 staat ook te koop met 16600km een stuk goedkoper. voor €325000 ben je koopman. gevonden op Gaspedaal

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North