• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Red Bull bevestigt: Verstappen heeft escape clausule

Auteur: jaapiyo, gepost 13 februari 2021 om 14:59 – 8 Reacties

Verstappen escape

Red Bull bevestigt dat onze held Max Verstappen een clausule in zijn contract heeft staan om ‘oké doei’ te zeggen voor 2024.

We zijn nog een maand verwijderd van het moment dat de nieuwe F1 bolides in actie zullen komen. Dat zal dan gebeuren in Bahrein tijdens de eerste en meteen ook enige F1 wintertest van het jaar. Twee weken later volgt dan de eerste race van het seizoen in het oliestaatje en wellicht blijft het circus net als vorig jaar weer even hangen, om er ook maar meteen de tweede race van het seizoen te doen.

Max-nieuws

Voor het zover is ontdooit de F1 wereld echter nog even uit de vriekoude met heet nieuws. Zo tekende Lewis Hamilton eindelijk zijn lang verwachte nieuwe deal met Mercedes en werd Spandex-fan Alonso op zijn fiets recht in de wenkbrauw getroffen door een auto. Maar ja, allemaal leuk en aardig, doch wij oranje brillen zijn natuurlijk alleen maar benieuwd of er ook nog Max-nieuws is.

Clausule

Wel, gelukkig vallen we weer met onze neus in de boter die Helmut Marko heet. De zachtaardige Oostenrijker laat ons namelijk weten dat Max Verstappen wel degelijk een clausule in zijn contract heeft staan die hem in staat stelt Red Bull Racing vroegtijdig te verlaten. Verstappen staat officieel onder contract bij team rode stier tot en met 2023. F1 Insider heeft echter uit Der Helmut weten te trekken dat Max weg mag als de auto knaak is:

Yes, there is a performance clause. I don’t want to go into details, but it more or less says that Max can compete for race wins and the world championship on his own merits. If he can do that, his contract is extended. If not, he would be free.

Helmut Marko, moest een traantje wegpinken bij Free Willy

Op zich is dit overigens geen nieuws dat komt als een donderslag bij heldere hemel. Meerdere publicaties dachten al langer te weten dat Max een dergelijke clausule in zijn contract had staan. Nieuw is nu echter dat Red Bull er niet meer (heel) vaag over doet. Zonder in details te treden, treedt Helmut Marko namelijk redelijk in detail over wat de clausule precies behelst.

0,3 seconden

Volgens F1 Insider is ‘ie zo geformuleerd dat de auto van Red Bull Racing gemiddeld niet meer dan 0,3 seconden per ronde langzamer mag zijn dan de snelste auto van het veld. We gaan ervan uit dat het contract nog wel wat preciezer stipuleert hoe die 0,3 seconden dan berekend worden.

Maar goed, de bottom line is dus dat Max Emilian weg kan als de auto knaak is. En in dat licht bezien is het wel lekker dat de twee coureurs in de snelste auto van het veld beiden maar een contract hebben voor één jaar. Verstappen in 2022 naar Mercedes dan maar?

Ook interessant!

  • Blijft Max Verstappen de rest van zijn carrière bij Red Bull?
  • Jos Verstappen praat over toekomst van Max Verstappen
  • Nieuwe helm van Max Verstappen voor de GP van België
    Red Bull overweegt nóg meer straf voor Max in Rusland
  • Sky misbruikt crashbeelden Max Verstappen, Red Bull furieus

Nieuwste artikelen

  • BREEK: BMW iX3 komt volgend jaar ook met echte premium
  • Biem! Hoe vaak crasht die Tesla Robotaxi nu eigenlijk?
  • Gespot – Heerlijke Lancia Delta restomod in goed gezelschap
  • Waarom Lando Norris geen straf kreeg bij het inhalen van Tsunoda
FacebookTweetPinLinkedIn

Formule 1, Helmut Marko, Max Verstappen, Racing, Red Bull Racing

Vorig bericht: « Autoblog advies: sportief Golf alternatief voor 7 mille
Volgend bericht: Extreme luxe op de achterbank van de Mercedes S-klasse »

Lees Interacties

Reacties

  1. joos straetmans zegt

    13 februari 2021 om 15:08

    En als Max bij Maxedes zit 10 jaar lang kijken naar races waarbij hij de concurrentie op 5 ronden zet ?

    Login om te reageren
    • piedlourd zegt

      13 februari 2021 om 16:01

      Als hij dan de goat wordt met 12 keer wereldkampioen dan vind ik het prima, mits er daarachter leuke en bloedstollende gevechten plaatsvinden. En dat zal heus wel.

      Ik vind dat de F1 zich moet zien als opera of klassieke muziek, waar nu en nog heel lang een groot publiek voor is.

      Ofwel: geluid door merg en been! VINCEROOO!!!!! (Puccini)

      Straatauto’s elektriek, dus meer als Billie Eilish.

      Prima geregeld dan toch?!!

      Login om te reageren
    • Wolfeschlegelsteinhausenbergerdorff zegt

      13 februari 2021 om 16:09

      Het is te hopen dat met de nieuwe reglementen de verschillen kleiner worden.

      Login om te reageren
  2. HZW zegt

    13 februari 2021 om 16:39

    De toekomst zal het leren.

    Login om te reageren
  3. ghini zegt

    13 februari 2021 om 19:45

    Max naar Ineos

    Login om te reageren
  4. flyerbunch zegt

    13 februari 2021 om 22:49

    Dit zijn dingen die in het verleden ook al in z’n contract stonden. Eigenlijk niks nieuws dus..

    Login om te reageren
  5. 560pk zegt

    13 februari 2021 om 23:19

    Het is te hopen dat de F1 nog lang genoeg bestaat om Max meerdere WK’s te laten winnen, laat staan voor goat te gaan.

    Login om te reageren
  6. gregorius zegt

    15 februari 2021 om 12:55

    Als die 0.3 waar is, dan betekent dat dus eigenlijk dat Max gewoon altijd weg kan/mag naar MB als hij zou willen: aangezien bij de meeste races LH44 die 0.3 per ronde wel haalde; en dat is op heelhoudt modus. In de qualies zal hij er ook meer dan 0.3 voor bij zo ongeveer de helft van de races (gok ik).

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North