• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Red Bull: “Gridstraf of twee voor extra motoren is oké”

Auteur: jaapiyo, gepost 10 februari 2019 om 11:07 – 22 Reacties

Horner


Die stok dat zijn wij, de lat die bepaal jij.

Jezelf ontwikkelen is extreem belangrijk dezer dagen. Elke dag is een nieuwe kans om meer skills te vergaren, zowel op het professionele als persoonlijke vlak. Je kan bijvoorbeeld een nieuwe taal leren, naar de sportschool gaan om een fitb0i te worden, of innerlijke rust vinden door een cursus mindfullness te volgen. Christian Horner is een man die dit principe duidelijk ook onderschrijft. Waar hij in het verleden namelijk snoeihard was richting zijn motorleverancier(s), kiest hij nu voor de zachte approach. Live and learn.

Afgelopen week vergeleek Max’ teambaas werken met Honda al als een ‘eerste klas ticket‘. Deze mooie woorden kon je ook direct uitleggen als de zoveelste sneer naar voormalig motorenpartner Renault. De Fransen kunnen kennelijk beter vergeleken worden met een galgenmaal eten terwijl je voor de zesde keer Ratatouille kijkt en een bloedprop zich ontwikkelt in je onderste ledenmaten door het gebrek aan beenruimte. Enfin, over de goed gedocumenteerde gecompliceerde relatie tussen Red Bull en Renault hoeven we het verder niet te hebben. Het volstaat om te zeggen dat Mercedes ooit claimde dat het Red Bull geen motoren wilde leveren, omdat het niet zat te wachten om op enig moment potentieel dezelfde bak kritiek over zich heen te krijgen als Renault.

Of dat laatste nu waar is of niet, vooralsnog lijkt het alsof Horner geleerd heeft van zijn ‘fouten’. Sterker nog, bij Motorsport-Total laat de Brit zelfs optekenen dat een aantal gridstraffen incasseren komend seizoen op zich wel acceptabel zou zijn:

We zien het liefst een constante evolutie, ook als dat betekent dat we enkele gridstraffen op de koop toe moeten nemen. We hebben vorig jaar immers gezien dat de invloed daarvan op bepaalde circuits minimaal is.

Horner refereert daarmee aan enkele races waarbij Max en Daniel startten vanaf de staart van de grid en uiteindelijk toch weer in de buurt kwamen van hun ‘natuurlijke’ posities in de race. Maar daarbij moeten we aantekenen dat het verschil tussen de beste drie teams en de rest vorig jaar enorm groot was. Rijdend in de RB14 was, mits alles heel bleef, P6 daarmee eigenlijk altijd een zekerheidje. Of dat dit seizoen weer het geval zal zijn valt te bezien. Andere teams, zoals bijvoorbeeld Renault, zal er veel aan gelegen zijn om dit te voorkomen. Eens kijken hoe lang Horners zen-approach dan standhoudt…

Ook interessant!

  • Honda blijf tóch motoren leveren aan Red Bull!
  • Video: Red Bull Racing doet Europese roadtrip
    Video: Red Bull Racing doet Europese roadtrip
  • Video: Red Bull doet geheimzinnig met nieuwe livery
    Video: Red Bull doet geheimzinnig met nieuwe livery
  • Video: Red Bull fans vieren een groot feestje

Nieuwste artikelen

  • Deze Porsche op Marktplaats is in vier jaar zestig procent afgeschreven
  • Lijst F1 coureurs 2025: wie vonden wij na Verstappen de beste?
  • BMW heeft voor iedere Nederlander een 3-Serie gemaakt
  • Mathieu van der Poel klaar voor het veldrijden met zijn Lamborghini Sterrato
FacebookTweetPinLinkedIn

Christian Horner, Honda, motor, Racing, Red Bull Racing, Renault

Vorig bericht: « Man wordt gereanimeerd, steelt politieauto
Volgend bericht: Porsche en Audi weggeblazen door Tesla’s techniek »

Lees Interacties

Reacties

  1. str8six zegt

    10 februari 2019 om 11:15

    Tja, dat zijn ze al gewend van Renault, dus kan alleen maar beter worden wss.

    Login om te reageren
  2. Dutchdriftking zegt

    10 februari 2019 om 11:21

    Hoe ging dat spreekwoord ook alweer? “Hoogmoed komt voor de val”???

    Login om te reageren
    • ghost zegt

      10 februari 2019 om 11:33

      @dutchdriftking: hahaha idd! Wellicht ook beetje afgekeken bij Ferrari, die zijn altijd hier en meester in slappe excuses nog voordat het kalf is verdronken..

      Login om te reageren
    • str8six zegt

      10 februari 2019 om 11:37

      @dutchdriftking: net als Mercedes?

      Login om te reageren
    • peug206 zegt

      10 februari 2019 om 11:59

      @dutchdriftking: mercedes heeft het de afgelopen jaren in ieder geval waar weten te maken. Red Bull roept ieder jaar weer en daar is weinig van te zien in de prestaties op de baan.

      Login om te reageren
      • peug206 zegt

        10 februari 2019 om 12:00

        @peug206: was een reactie op @str8six

        Login om te reageren
        • pa045 zegt

          10 februari 2019 om 12:28

          @peug206: en wat hebben ze dan niet waargemaakt? Ze ontwikkelen al jaren achterelkaar het beste chassis. Denk je nu echt dat Mercedes geen motoren wil leveren aan RB omdat ze niet tegen een beetje kritiek kunnen? Mercedes kan niet tegen hun verlies! En dat had gebeurt wanneer RB de beste motoren had gehad de afgelopen jaren.
          Laat RB maar geworden. Ik hoop dat die Japanners hun karakter laten zien en een juweeltje bouwen. Dan komt het helemaal goed.

          Login om te reageren
          • acizane80 zegt

            10 februari 2019 om 13:13

            @pa045: groot gelijk als je zoet dat rb met een ondermaatse renault motor bij mb en fer aanleunt stel ik mij de vraag wat het zou geweest zijn als wel over dezelfde vermogen beschikt hadden. In dat geval was de wk waarschijnlijk anders ingedeeld. Ik hoop alleen dat de huidige chassis minstens evengoed is tov de mb en fer chassis en dat de honde motor voldoende betrouwbaar is met de nodige vermogen. Het zou mooiere wedstrijden geven als de race gewonnen kan worden door 3 teams ipv 2. Enjele weken gelden heeft Hamilton ook iets dergelijks uitgesproken. Dat is ook mooier voor de toeschouwers en de sport in het algemeen.

            Login om te reageren
          • mashell zegt

            10 februari 2019 om 19:48

            @pa045: ik zie dat net even anders. Qua aerodynamica nemen de top teams in de loop van het seizoen elkaars vondsten over en zijn dus vrij snel gelijkwaardig. In de 2e seizoenshelft worden de verschillen door de motoren en coureurs gemaakt. Verstappen scheelt vrijwel niks meer in niveau van Hamilton of Vettel, de erg sterke performance van die Verstappen doet mij daarom denken dat ook Renault aan het eind van het seizoen heel dicht bij Mercedes en Ferrari zat. Daarom ben ik bang dat RBR Honda dit seizoen niet verder komt dan een 4e of zelfs 5e team te zijn.

            Login om te reageren
            • peug206 zegt

              10 februari 2019 om 22:03

              @mashell: och laat ze maar dromen dat max dit jaar kampioen wordt. Als red bull 3e constructeur is aan het eind van het seizoen mogen ze denk ik blij zijn…

              Login om te reageren
            • pa045 zegt

              11 februari 2019 om 12:39

              @mashell: chassis en aërodynamica zijn verschillende dingen. Meer ga ik hier nu niet o aanvullen.

              Login om te reageren
      • notsobig zegt

        10 februari 2019 om 12:20

        @peug206: Naar mijn weten hebben zo nooit geroepen dat ze wel ff wereldkampioen gaan worden. Alleen dat het hun ambitie is, daar is toch niks mis mee?
        Moeten ze dan maar ambiëren om 2e of 3e te worden?

        Login om te reageren
        • peug206 zegt

          10 februari 2019 om 12:25

          @notsobig: mercedes heeft wel degelijk een aantal keren laten vallen dat ze grote stappen in performance hebben gemaakt alleen wordt daar niet over geschreven op autoblog ;-)

          Login om te reageren
          • acizane80 zegt

            10 februari 2019 om 13:15

            @peug206: dat is op eich normaal, ieder team verbeterd hun auto en blijft verbeteren tijdens de seizoen. Als mer dat niet doet kunnen ze fluiten achter de overwinning.

            Login om te reageren
          • notsobig zegt

            10 februari 2019 om 21:51

            @peug206: Ik had het over Red Bull…

            Login om te reageren
  3. niex zegt

    10 februari 2019 om 11:33

    RB kan enkel tegenvallen na het kweken van onrealistische verwachtingen.

    Login om te reageren
  4. rufctr01 zegt

    10 februari 2019 om 13:22

    We zullen pas aan het eind van seizoen weten of Red Bull en Honda goed samengaan!

    Login om te reageren
    • racerx zegt

      10 februari 2019 om 15:47

      @rufctr01: denk dat we halverwege (of eerder) ook al wel een prima inschatting kunnen maken.

      Hopelijk verrassen de Japanners ons met een snel en betrouwbaar blok, maar ik ben er nog steeds bang voor… Dat ze Mario Illien de laan uit hebben gestuurd voorspelt niet veel goeds.

      Login om te reageren
  5. stijnvermeersch zegt

    10 februari 2019 om 13:55

    Ben benieuwd of Max dezelfde reactie zal hebben als hij achteraan moet starten.

    Login om te reageren
  6. frank2b zegt

    10 februari 2019 om 13:57

    De stok, DIE zijn wij ….

    Login om te reageren
    • jaapiyo zegt

      10 februari 2019 om 18:30

      @frank2b: i am legion, for we are many.

      Login om te reageren
  7. gandini zegt

    10 februari 2019 om 21:49

    Ik mis hier eigenlijk nog een reactie Lincoln over hoog opgeleiden.

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North