• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Red Bull: “werken met Honda voelt als eerste klas ticket”

Auteur: ikschrijfookoverautos, gepost 6 februari 2019 om 17:33 – 29 Reacties

Red Bull


Christian Horner is in zijn nopjes.

Sinds Red Bull Racing zijn banden met Renault heeft doorgezaagd, neemt het nog vaker de tijd om de Franse autofabrikant in slecht daglicht te zetten. In aanloop naar de eerste testdagen van het nieuwe Formule 1-seizoen hebben we de kopstukken van de renstal allerlei dingen horen uitkramen en ook deze week weet het team zijn mond nog niet dicht te houden.

Ditmaal is het teambaas Christian Horner die uitlegt waarom de keuze in zee te stappen met Honda de juiste is geweest. Tegenover persbureau Reuters vertelt de Brit dat hij direct wist dat de samenwerking met de Japanners totaal anders zou zijn dan met Renault. Op een positieve manier, welteverstaan. Dit heeft met name te maken met het feit dat Red Bull en Honda een technisch partnerschap zijn aangegaan.

“Effectively we’ve been paying for a first class ticket and you get an economy seat. An awful lot of frustration was born out of that… so I think with Honda, it being a true technical partnership, there’s much more collective responsibility from both sides rather than being a customer-supplier scenario.”

Hoewel ook Toro Rosso gebruik maakt van Honda-motoren en Red Bull dus niet het enige team op de grid is met de krachtbron, heeft het team hiervan eigenlijk alleen profijt. Immers, Toro Rosso is een dochterteam van het team waarvoor Max Verstappen rijdt. Honda vergaart hiermee dus tweemaal zoveel informatie.

Met het partnerschap tussen Honda en Red Bull is laatstgenoemde in zekere zin weer terug bij af. De periode dat het Formule 1-team van de energiedrankgigant zijn grootste successen kende, was Renault zelf niet actief in de koningsklasse. Toen de Fransen enkele jaren geleden officieel terugkeerden in de Formule 1, groeiden de onderlinge verhoudingen alsmaar schever. Logisch, want Renault heeft zelf ook de ambitie races en kampioenschappen te winnen en dus wil het niet dat Red Bull, een van zijn klantenteams, beter presteert. Omdat Honda geen eigen Formule 1-team heeft, heeft Red Bull niet het gevoel expres benadeeld te worden. Hierom voelt de samenwerking aangenamer. “I think we’ve had a really collaborative approach and open approach with Honda,” zo besluit Horner zijn verhaal.

Ook interessant!

  • Video: Verstappen op Zandvoort
  • Blijft Max Verstappen de rest van zijn carrière bij Red Bull?
  • Video: Red Bull Racing doet Europese roadtrip
    Video: Red Bull Racing doet Europese roadtrip
  • Video: Red Bull doet geheimzinnig met nieuwe livery
    Video: Red Bull doet geheimzinnig met nieuwe livery

Nieuwste artikelen

  • Gespot – Heerlijke Lancia Delta restomod in goed gezelschap
  • Waarom Lando Norris geen straf kreeg bij het inhalen van Tsunoda
  • LANDO NORRIS IS DE F1 WERELDKAMPIOEN VAN 2025
  • De enige Bugatti EB110 op Nederlands kenteken is gespot!
FacebookTweetPinLinkedIn

Christian Horner, Honda, Max Verstappen, Red Bull Racing, Renault

Vorig bericht: « Hete Volkswagen T-Roc R krijgt 300 pk?
Volgend bericht: Hoe HANS de wereld van autosport op zijn kop zette »

Lees Interacties

Reacties

  1. gertjan2012 zegt

    6 februari 2019 om 17:42

    1-2-3… reactie van cyril abiteboul incoming…

    Login om te reageren
  2. beast95 zegt

    6 februari 2019 om 17:42

    Ik word onderhand wel beetje moe van de artikelen over Red Bull Honda. Tuurlijk krijgen die mensen gewoon de vraag over hoe zij de samenwerking ervaren. Maar jongens, we zijn toch onderhand wel beetje uitgepraat. Ik zie niet het nut ervan in om 100x een dergelijke vraag te stellen (behalve de tijd tussen het grote nieuws door te vullen). Dan hebben we nog onze beste vriend van Renault die ook zo af en toe moet uithalen naar Red Bull en de ontwikkeling van Honda moet bekritiseren.

    Maar om op een positieve noot te eindigen: het wachten op het nieuwe seizoen is weer een dag korter!!

    Login om te reageren
    • reactief zegt

      6 februari 2019 om 18:42

      @beast95: Het is logisch dat bij een interview van Horner dit onderwerp ook aangesneden wordt.
      Hier (en op andere plekken) worden citaten uit dergelijke interviews echter eindeloos gebruikt, waardoor je vaak hetzelfde verhaal krijgt…

      Login om te reageren
      • drdre1 zegt

        6 februari 2019 om 21:39

        @reactief: ’t lijkt wel voetbal ⚽

        Login om te reageren
        • gandini zegt

          7 februari 2019 om 00:58

          @drdre1: Ja zelfs qua fans tegenwoordig…

          Login om te reageren
    • atrak zegt

      6 februari 2019 om 18:55

      @beast95: Tot dat de motor van Max een paar keer ploft, en de snelheid niet is wat het moet zijn.

      Login om te reageren
    • elemento zegt

      6 februari 2019 om 19:14

      @beast95: ik zeg ook dat ban moet komen. 1 dag hoor je red bull wilt verlaten , ander dag hoor je verstappen wilt weg als honda niet gaat worden, ander dag hoor je honda en redbull goeie keus. Soms heb je op 1 dag twee strijdige artikelen. Ik geef beast 95 ook gelijk

      Login om te reageren
  3. evdw zegt

    6 februari 2019 om 17:46

    Het vertrouwen is in ieder geval in orde. Het zou me positief verrassen maar ik hoop dat het een groot succes wordt.

    Login om te reageren
  4. gregorius zegt

    6 februari 2019 om 17:53

    Volgens mij hebben ze gewoon een database met reacties klaar zijn die ze na een middagje zuipen snel hebben opgeschreven. Elke 3 dagen publiceren ze er random eentje.

    Login om te reageren
  5. robbiehifi zegt

    6 februari 2019 om 17:53

    Hoop niet dat het de categorie betreft….veel geblaat, weinig wol. Het is een overvloed aan berichten, waarbij Red Bull veer na veer in het Japanse hol van Honda steekt. Laten we dit gevlij wachten tot het binnenhalen van het wereldkampioenschap, nu eerst maar eens de overwinningen aaneenrijgen.

    Login om te reageren
    • stfu zegt

      6 februari 2019 om 19:15

      @robbiehifi: ik moet het nog maar zien. Honda heeft al jaaaaren niet mee gedaan.

      Login om te reageren
  6. Dutchdriftking zegt

    6 februari 2019 om 17:53

    De theorie is in ieder geval leuk.

    Login om te reageren
  7. niex zegt

    6 februari 2019 om 18:10

    Het zou toch wat zijn als die Renaults straks beter gaan als de RBs? Als ze dit maar vaak genoeg herhalen ga ik er stiekem op hopen.

    Login om te reageren
    • harrie zegt

      6 februari 2019 om 18:18

      @niex:
      Renault laat ook geen moment onbenut om maar te roepen dat hun superduper nieuwe 2019 motor het gat gaat dichten.
      Hoop geblaat van beide kanten.
      Zou ook wat zijn als Renault achter Toro Rosso staat straks.

      Login om te reageren
      • acizane80 zegt

        6 februari 2019 om 22:19

        @harrie: dat hebben ze in het verleden ook zo vaak zitten roepen. Zeggen dat er een uodate komt die de gat met merc en fer dicht, dat de verschil in pks bijna onbestaande gaat zijn. Wat bleek eindeloos uitstel tot het moment dat Mercedes en Ferrari ondertussen zodanig geëvolueerd waren dat de update geen verschil maakte en al dat werk van renault enkel diende om bijna te kunnen volgen. Ik begrijp de positieve reactie van rb wel, die willen sponsors geruststellen. En als later blijkt dat het goed gelukt is zeggen ze ja dat is de reden van overstap. Zo niet zullen ze iets vinden om te verwijten.

        Login om te reageren
      • thierryvth zegt

        7 februari 2019 om 11:01

        @harrie: helaas zijn er ook mensen die wel een beetje weten hoe het zit, het grote verschil in de motoren zit in het turbo concept, Merc en Honda hebben de turbo in en uit gesplitst waardoor er minder turbo intercooling nodig en dat weer een aerodynamisch voordeel heeft, ferrari heeft een tussen variant en renault heeft gewoon de klassieke setup en daarmee hebben ze een achterstand die ze niet inhalen want de motor is in de basis nogsteeds het zelfde en dus zonder het gesplitste turbo concept

        Login om te reageren
    • rolov zegt

      6 februari 2019 om 18:20

      @niex: rbr heeft een beter chassis.

      Login om te reageren
  8. ghost zegt

    6 februari 2019 om 18:19

    VTEC just kicked in Yo!

    Login om te reageren
  9. dees zegt

    6 februari 2019 om 18:20

    Wow wat gek. ze zeggen positieve dingen over de nieuwe partner en negatieve dingen over de oude partner.
    Zo voorspelbaar en nul nieuwswaarde.

    Login om te reageren
  10. JMWPvG zegt

    6 februari 2019 om 18:20

    Het wordt wel spannender naar de eerste race te kijken. Over 39 dagen weten we het.

    Login om te reageren
  11. moveyourmind zegt

    6 februari 2019 om 18:34

    Het kan nog erger, betalen voor VIP tickets en kaartjes voor derderangs staanplaatsen krijgen…

    Hoef je alleen maar een blikje Red Bull voor te kopen.

    Login om te reageren
    • metalmike zegt

      6 februari 2019 om 19:33

      @moveyourmind: Ik zet erop in dat er minimaal bij een van de Red Bulls een groot probleem is in de trainingen, waarbij er zonder voorbereiding aan de kwali moet worden begonnen én dat er eentje ploft tijdens de race.
      Achteraf dan Helmut die nogmaals benadrukt dat 2019 een testjaar is, wat van kwaad tot erger gaat. De uitslag zal gelijk zijn aan afgelopen jaren, aangezien de top 3 mijlenver voorop ligt en Ferrari teveel prutst.

      Tot zover mijn glazen bol.

      Login om te reageren
      • mashell zegt

        7 februari 2019 om 07:22

        @metalmike: ik ben alleen bang dat de nummer drie in de top drie dit jaar een andere dan die van vorige jaren is. Al die positieve PR van Red Bull van hoe geweldig Honda wel niet is, doet vermoeden dat Honda elke dag een schaaltje koekjes neer zet maar de motor nog steeds niet snel of betrouwbaar is.

        Login om te reageren
  12. autospotterkerkrade zegt

    6 februari 2019 om 18:41

    Haha, 1ste klas behandeling en 3de klas motor .

    Login om te reageren
  13. w0o0dy zegt

    6 februari 2019 om 19:25

    De wagen van Toro Rosso is komend jaar vanaf de tub eigenlijk hetzelfde als de RedBull qua hardware. Dus is er feitelijk ook maar een aandrijflijn en daar richten ze zich samen op… Honda heeft eigenlijk dus gewoon 4 auto’s om te ontwikkelen, testen en doorontwikkelen…

    Login om te reageren
  14. pomoek zegt

    6 februari 2019 om 19:42

    Mocht RB over een paar jaar de F1 willen verlaten dan is de deal snel gemaakt denk ik?

    Login om te reageren
  15. vaakbenjetebang zegt

    6 februari 2019 om 23:12

    Dat gejengel van Red Bull ben ik zo ontzettend beu, ik hoop dat ze volgend jaar eerst eens lekker een paar races tegen de diffusers van Renault aan kijken.

    Login om te reageren
  16. cossiekiller zegt

    7 februari 2019 om 08:39

    Nu heeft Red Bull in alle geval geen excuses meer om geen kampioen te worden dit seizoen.

    Login om te reageren
  17. mwti zegt

    9 februari 2019 om 18:44

    Fransen zijn echt een kutvolk. Alles in dat land is ongedisciplineerd, onvriendelijk en niet af.

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North