• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Reminder: morgen 130 km/u op A2 (Amsterdam-Utrecht)

Auteur: Dizono, gepost 2 juni 2016 om 10:28 – 23 Reacties

A2 Rijksweg


Hè hè, poeh poeh, eindelijk. Lees wel even de bijsluiter…

Tijdens de eerste vier maanden van dit jaar gingen er in Leeuwarden ruim 278.000 acceptgiro’s op de bus naar sukkelaars die de trajectcontrole op de A2 tussen Amsterdam en Utrecht (en vice versa) binnen de gestelde tijd aflegden. Dat zijn ruim 163 mensen per uur of 2,7 per minuut! Een behoorlijk rendabele geldmachine dus, maar wel eentje die vanaf morgen wat vriendelijker staat afgesteld.

Hoewel wij ter redactie van mening zijn dat 100 op die snelweg sowieso aan de langzame kant is (behalve wellicht bij de afslag Vinkeveen, waar door filevorming op de afrit nogal eens gevaarlijke situaties ontstaan), gaan ze deze moneymaker natuurlijk niet helemaal onklaar maken door de snelheid te allen tijde naar 130 km/u te verhogen.

In plaats daarvan krijgt het traject een variabele maximumsnelheid, wat betekent dat je tussen 19:00 en 06:00 het gas dieper in kunt trappen en 130 km/u mag rijden. Overdag sukkelen we dus nog gewoon met 100 km/u door. Dat was al even bekend, maar vanaf morgen (en dus klokslag middernacht) gaat de wijziging eindelijk in. Let wel, ook ’s nachts blijft de trajectcontrole gewoon zijn ding doen, naar het schijnt zijn ze geijkt op snelheden tussen de 10 en 300 km/u. Wil je bij een bezwaarschrift dus enige kans van slagen hebben, dan weet je wat je te doen staat…

Foto: jonathan1993 op Autojunk.nl, met dank aan Sander voor de heads up!

Ook interessant!

  • LOL: 25 km-auto scheurt weg van politie met 130 km/u
  • Maximumsnelheid Duitsland
    "Maximumsnelheid Duitsland na verkiezingen 130 km/u"
  • Video: slepen en bellen met 130 km/u kan gewoon
  • Gaat Audi eindelijk weer een A2 maken?

Nieuwste artikelen

  • Verrassend. Een plan van de overheid dat niet werkt
  • De Chinezen vinden ons oerdom
  • Range Rover ontwikkelt de beste auto voor elke narcist
  • Snelwegblokkeerders lopen straks het risico op een flinke tik
FacebookTweetPinLinkedIn

a2-rijksweg, boetes, trajectcontrole

Vorig bericht: « Duits-Nederlandse grens dicht door aardverschuiving
Volgend bericht: Auto’s van voor 1997 niet meer welkom in Parijs »

Lees Interacties

Reacties

  1. mrrallycross zegt

    2 juni 2016 om 10:30

    Beter! Nu overdag nog.

    Login om te reageren
  2. Edge zegt

    2 juni 2016 om 10:46

    “naar het schijnt zijn ze geijkt op snelheden tussen de 10 en 300 km/u. Wil je bij een bezwaarschrift dus enige kans van slagen hebben, dan weet je wat je te doen staat…”

    Goed nieuws voor de bezitters van supersportwagens dus! Lekker 300+ rijden, en dan bezwaar aantekenen omdat het meetgevaarte niet overweg kan met 300+.

    Login om te reageren
    • dannys zegt

      2 juni 2016 om 11:30

      @Edge: rechter ziet je aankomen : Zo meneer en waarom bent u het niet eens met deze bekeuring? Jaa ik reed zeker wel harder als 300…

      Login om te reageren
      • volvologisch zegt

        2 juni 2016 om 12:08

        @dannys: harden dan….
        Grammernazi to the rescue!

        Login om te reageren
        • dannys zegt

          2 juni 2016 om 12:12

          @volvologisch: doe het dan wel goed *harder dan

          Login om te reageren
          • volvologisch zegt

            2 juni 2016 om 12:40

            @dannys: als je het nou in 1x had goed gedaan dan hadden we hier nu niet gezeten xD

            Login om te reageren
  3. n54coupe zegt

    2 juni 2016 om 10:50

    Volgens mij heb je met een Bulgaars, Roemeens of Pools kenteken nog steeds vrijstelling van deze boetemachine.

    Login om te reageren
    • wildewesten zegt

      2 juni 2016 om 19:50

      @n54coupe: of een CD kenteken

      Login om te reageren
      • ghost zegt

        2 juni 2016 om 20:24

        @wildewesten: wat lastig aan te komen he

        Login om te reageren
  4. pinut187 zegt

    2 juni 2016 om 10:53

    Hehe eindelijk, nu overdag nog!

    Login om te reageren
  5. Dutchdriftking zegt

    2 juni 2016 om 11:02

    Dit was toch allang zo? Of gaat het nu over het stukje Amsterdam-Breukelen?

    Login om te reageren
    • markie123 zegt

      2 juni 2016 om 11:49

      @dutchdriftking: Ik denk dat het over het meest noordelijke stuk (van/naar abcoude) gaat. Daar was het dag en nacht 100. Die verdere stukken, Breukelen en Maarssen, zijn inderdaad altijd 130 na 7 geweest.

      Login om te reageren
    • Thomas20vt zegt

      2 juni 2016 om 11:52

      @dutchdriftking: heb het stukje een paar keer gelezen maar kan er weinig uit opmaken…. beetje vaag geschreven. In het originele nieuwsartikel staat dat het stuk tussen Vinkeveen en Abcoude tussen 19:00 en 06:00 ook 130 wordt. Nu is het nog vanaf Maarssen tot Vinkeveen 130 en Vinkeveen Abcoude 100. Dit hele stuk (Maarssen – Abcoude ) wordt dus tussen 19:00 en 06:00 130.

      Login om te reageren
    • iijayvee zegt

      2 juni 2016 om 11:53

      @dutchdriftking: Stukje Breukelen – Utrecht is al enige tijd ’s avonds 130. Begrijp ik goed dat nu over het hele traject ’s avonds 130 gereden mag worden?

      Login om te reageren
    • edjehaze zegt

      2 juni 2016 om 12:10

      @dutchdriftking: dat dacht ik ook. Weekendje in Alkmaar, denk pak ’s nachts even de auto van m’n oma om naar een vriend in 3bergen te gaan. Kunnen we weer 197eu lappen..

      Login om te reageren
      • debunker zegt

        2 juni 2016 om 18:45

        @edjehaze: borden lezen blijft lastig natuurlijk…

        Login om te reageren
        • turbobrick zegt

          2 juni 2016 om 19:04

          @debunker: Ja blijft lastig want het zijn er slechts 2453254 en ze veranderen iedere 800 meter …

          Login om te reageren
          • debunker zegt

            3 juni 2016 om 00:42

            @turbobrick: deel 1 is 100, deel 2 is 100, en 130 tussen 7 en 6. Is geen hogere wiskunde, gewoon kijken. En anders download je flitsmeister, en kijk je daar.

            Login om te reageren
            • turbobrick zegt

              3 juni 2016 om 01:40

              @debunker: De meesten (en ook mijzelf) die niet op de A2 wonen zegt deel 1, deel 2, etc helemaal niets.

              Je kan net doen alsof het duidelijk is maar dat is het niet, getuige het feit dat er vreselijk veel boetes gereden worden terwijl men weet dat er traject controle is.

              Login om te reageren
  6. prod zegt

    2 juni 2016 om 12:36

    Niet alleen morgen, maar vanaf morgen!

    Login om te reageren
  7. spykerboy zegt

    2 juni 2016 om 12:49

    Ik rijd al tijden na 19:00 uur daar 130 nooit een boete gehad hoor…

    Login om te reageren
  8. e1000bmw zegt

    2 juni 2016 om 16:54

    Dit is wat je noemt een dooie mus…

    Login om te reageren
  9. Shaw zegt

    2 juni 2016 om 18:28

    160 is hier een passender snelheidslimiet

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North