Reminder: Top Gear S19E06, BBC 2, 21:00 uur

Auteur: , 88 Reacties

Vanavond gaat het gebeuren: een nieuwe challenge. Serieus werk aan de winkel want de 2 J's en de Hamster gaan in auto's die maximaal €1730,- kosten opzoek naar de oorsprong van de Nijl.

Opnieuw een avontuur in Afrika. Waar Richard, James en Jeremy de vorige keer hun uiterste best deden zoutvlaktes te vernielen in het midden en westen van Afrika, zoeken ze hun geluk nu in het noordoosten. Egypte en omgeving? We zijn benieuwd waar ze beginnen. De Nijl stroomt van zuid naar noord half Afrika door. Sudan, Ethiopië en Kenia horen er allemaal bij.

Hoe gaat het Top Gear trio die uitputtende rit maken? Als we de reeds gepasseerde foto’s erbij pakken: in ‘klassieke’ nineties superstations. Een Volvo 850R, Subaru Impreza WRX en BMW 5 Serie.

Geen SIARPC of autotests op het circuit. Vandaag alleen het eerste deel van wat ruikt naar een lekkere vakantie-special. ‘Autoreizen die je meegemaakt moet hebben’. Offroad rijden, rivieren oversteken en moddersporen volgen in drie fantastische stations. Gewone straatauto’s zoals je ze ook hier van Marktplaats plukt. Zouden ze de BMW, Volvo en Subaru dit keer (wel) een beetje heel weten te houden?



88 reacties

Dit word toch in 2 keer uitgezonden?
@dennisr: yup.
Deze *hont is benieuwd naar special!
“Big Smile”
leuk artikeltje over hoe de 2 delige aflevering tot stand is gekomen & waarom deze beter moet worden dan India, voor mensen die dat graag eens zouden lezen.
http://transmission.blogs.topgear.com/2013/03/03/coming-up-on-tonights-top-gear/
Challenge is vaak erg leuk!
Top Gear is te moeilijk voor mij ..
een soap kan ik nog wel aan .. en een sitcom net aan ..
maar een combinatie brengt teveel verwarring met zich mee ..
@lincoln:

Even volhouden nog, Goede Tijden Slechte Tijden komt morgen weer.
Aan die luchthapper op de volvo te zien, voorspelt dat niet veel goeds voor de subaru,…
Die Wrx station komt uit 2002 de rest komt wel uit de ninties.
Volvo 850R, gekocht toen die er net was en nu staat ie helaas al 10 jaar te stoffen in de garage…
@ravi: Zonde. Prachtauto!
@ravi: waarom.
@betonstaal: Ik rijd er 1x per maand in, maar toch kan ik het als echte autoliefhebber niet over mijn hart verkrijgen om de 850R weg te doen….
@ravi: die uit 1996/’97 waren het sterkst, 250 pk, de sprint van 0-100 in 5,8 seconden.
@betonstaal: ja dat klopt, ik heb de 96′ versie en tot 00′ echt veel in gereden. Voor die tijd echt een snelle auto (nu ook nog wel) en na 00′ steeds minder gebruikt. Jammer maar helaas….
@ravi:

gaaf ding ..
welke versie heb je .. de coupe of de shooting-break ??
@lincoln: de shooting-break, goddelijk veel ruimte haha;)
@betonstaal: Het spijt me maar de R zit in 6,7 sec op de 100km/h
@ravi: dat kan ik heel goed snappen. Ik als ware Japanner freak heb een grote soft spot voor Volvo en de 850 in het bijzonder. En natuurlijk zijn de turbogeblazen uitvoeringen de lekkerste. Bij vol gas wielspin van hier tot Tokio maar ó wat rijden en klinken ze lekker. Is jouw exemplaar volledig standaard of zitten er stiekem een aantal kleine modificaties op en aan? En nog belangrijker: is het een automaat of handgeschakelde?
@ej20g: handbak natuurlijk! Ik had het geluk dat ik op mijn 18e deze auto ter beschikking kreeg. Toentertijd vond ik het echt stoer om zo’n snelle auto te hebben. Maar het moest sneller, dus er zijn wel enige aanpassingen aan gedaan:p Ik heb m op mijn 19e een keer goed in de prak gereden, gelukkig kon die gemaakt worden maar hierdoor is er in de motor iets kapot gegaan waardoor die wat power heeft verloren…. Vandaar ook wel de tuning!
@ravi: klinkt erg goed! Ben een hele grote fan van van 850’s. De stiefvader van een vriend van mij heeft er tot nu toe 3 gehad, allemaal automaat. Automaat heeft ook mijn voorkeur omdat het een grote, luxe auto is. Maar een handbak heeft ook zo zijn charmes en is bij verdere aanpassingen sterker dan de automaat die het bij net geen 400 pk voor gezien houdt. De eerste die hij had was overigens een 850R station, de kleur ben ik kwijt maar die was goed voor 270 pk door enkele kleine aanpassingen. De tweede was een grijze sedan, een T5, goed voor ongeveer 315 pk. Op dit moment heeft hij een groene station in zijn bezit, een T5-R. Deze is motorisch nog standaard maar er wordt op dit moment een 2.3 blok opgebouwd voor ongeveer 350 pk. Details weet ik niet, maar ik weet wel dat het nu al een heerlijke auto is. Ik wens je verder natuurlijk veel plezier met de 850, vooral de T5-R’s en “gewoon” R’s zie ik veel te weinig hier in de omgeving.
@ej20g: Wauw een ware auto liefhebber is die man, en jij natuurlijk ook! Mijn 850R was goed voor 305 pk met aanpassingen. Handbak is mijn favoriet (nu rijd ik wel automaat) omdat dit gewoon hét autorijden is. Als echte autoliefhebber, heb ik een rs6 c6 aangeschaft! Het harde werken heeft geloond en heb er heeeeel veel plezier van! Maar toch vind ik persoonlijk dat de 850R beter is, er zit gewoon veel meer emotie in. De 850R is gewoon een gave, stijlvolle en heerlijke wagen die niet vervangbaar is. Het enige nadeel is dat hij 1 op 6/7 rijdt en dat vind ik gewoon heel zonde….
@ravi: rs6 c7*
@ravi: Hoe kun je precies plezier hebben van een auto die nog niet eens rondrijd? C7 is de nieuwste rs6 met de v8, de C6 is met die goddelijke v10. De C7 komt pas deze maand op de markt.
@mustang84664: Volgens mij is de 2011 versie c7 maar weet t niet zeker?
@ravi: Nope, c7 is de nieuwste 2013 versie, de C6 is van 2008-2010, vanaf toen is er tot de 2013 c7 geen rs6 gemaakt. Hij kan wel op kenteken staan als 2011 omdat de auto dan pas op kenteken is gezet.
@mustang84664: oke bedankt, ik dacht dus dat 2008-2010 is c6 en dus een rs6 uit 2011 een c7, stom van me… Maar goed het is en blijf dezelfde soort auto;)
@ravi: ik snap je punt volledig! Een handbak is het echte rijden, dat weet zelfs ik als 17-jarige (nog wel, rijbewijs komt eraan en hetzelfde geldt voor een auto). Een RS6 is inderdaad ook leuk, maar de Volvo overtreft dat. Het geluid, de ruimte, zelfs de geur. Het is gewoon Volvo, gewoon Volvo. Dat zegt in ieder geval voor mij genoeg. Zelf ben ik een echte Subaru man, daarom wordt mijn eerste auto ook een Subaru Impreza. Mocht ik het geld ervoor hebben en ik groter moeten gaan rijden dan komt er een Legacy, maar dan wel de Twin Turbo versie. Maar goed, als ik het geld ervoor heb blijft die Legacy niet lang standaard en ook niet lang trouw aan de dubbele turbo. De Impreza moet straks overigens ook richting de 350 pk gaan maar daar heb ik alle tijd voor, de eerste jaren gaat die niet weg. Het is weliswaar een totaal andere auto dan de 850, maar ze hebben 2 dingen gemeen: een fantastisch geluid in combinatie met een onvervangbaar karakter. Ik heb ook zo’n grote auto obsessie dat elke cent naar het sparen voor een Impreza gaat, en zodra die er is gaat al het over blijvende geld ook de auto in. En het verbruik kun je inderdaad als een “probleem” zien, maar mij zou het niet uit maken. Zo’n Subaru doet ook gemiddeld 1 op 7/8 en met stevig trappen 1 op 5/6. Een soort haat/liefdesverhouding zou je het kunnen noemen.
@ej20g: wauw 17 en al zo geïnteresseerd, erg leuk om dat te zien. Ik ben nu 29 en ben dus al sinds mn 18e leuke wagens aan t rijden;) Goed je best doen op school, kan je gemakkelijker je droom waar maken om mooie auto’s te kopen!!! Hoe kom je trouwens aan die vroege interesse in auto’s als ik vragen mag?
@ravi: haha dat ben ik aan het doen. Ik doe op dit moment niveau 2 autotechnicus omdat ik daarop moest beginnen vanwege mijn opleiding op het middelbaar onderwijs. Maar ik voel me behoorlijk tegengehouden omdat ik de meeste dingen die ik nu leer al (deels) wist. Praktijk stelt ook niks voor, verder dan kleppen stellen en distributieriemen (de)monteren krijg ik nog niet. En dat vind ik jammer omdat ik persoonlijk, net als iedereen om mij heen, het idee heb dat ik al verder kan. Dat hoop ik begin volgend jaar op te lossen door naar niveau 3 te gaan, maar dat hangt allemaal af van hoe ik de laatste stage van dit jaar afsluit.

Ik ben eigenlijk vrij simpel aan deze interesse, wat eerder een passie/obsessie is tegenwoordig, namelijk door mijn vader en opa. Mijn vader is nooit automonteur geweest maar deed al zijn onderhoud zelf. Ik kan daardoor ook de Opel Omega B1 en Astra F dromen omdat ik zo’n beetje elk schroefje vast heb gehad. Mijn opa heb ik nooit echt meegeholpen met zijn auto’s, maar hij rijdt al Toyota sinds ik me kan heugen. Of Toyota, hij reed Toyota tot 7 jaar terug en sindsdien rijdt hij zijn huidige auto, een Daihatsu Grand Move met vanzelfsprekend een Toyota motor. Dus zowel Opel als Toyota zijn er bij mij met de paplepel ingegoten. Waar mijn grote passie voor Japanse auto’s vandaan komt is duidelijk: van mijn opa. Maar waar mijn grote liefde voor Subaru vandaan komt is een groot mysterie. Niemand in mijn familie heeft namelijk wat met Subaru. Het is denk ik begonnen zo’n 8 jaar terug, toen ik ongeveer 10 jaar oud was. Toen zag en hoorde ik voor het eerst bewust een Impreza GT Turbo wegrijden. Ik was spontaan verliefd op die auto, toen nog onbewust van het merk en model. Kort daarna kwam ik erachter dat het een GT Turbo was van de eerste generatie Impreza. ik ben toen tot 3 jaar geleden helemaal gek geweest van de Hawk-Eye (2006-2007) en ben nu terug bij mijn ware liefde, de GC8 (1992-2000). Dit wordt ook mijn eerste auto, een GT Turbo uiteraard. Ik kan eigenlijk mijn geluk niet op dat ik een vriend heb met een GT Turbo. Tot ik zelf een exemplaar heb (hopelijk ergens in november/december) kan ik hem altijd vragen om me op te halen of weg te brengen. Ik doe ook mijn best om alle informatie rondom Subaru, Nissan, Toyota, Mitsubishi en Honda te verzamelen. Ik heb een passie voor al die merken, maar mijn passie is het grootst voor Subaru gevolgd door Nissan op nummer 2 en Toyota op nummer 3. Ik wil ook verder in Japanners, omdat andere merken mij gewoon niet zo trekken. Universeel al helemaal niet.

Alwood, mijn excuses voor deze verschrikkelijk lange, offtopic tekst.:)
@ej20g: supervet, iemand die zijn droom al helemaal gepland heeft!! Ik moet helaas toegeven dat jij hoogst waarschijnlijk meer over auto’s weet dan ik! Ik houd mn verhaal maar ff kort; heb 2 passies, mensen genezen en auto’s. Mijn familie heeft ook niet echt een auto historisch leven, al sinds 4 generaties zijn al mij ‘voorvaderen’ arts geweest en zo ben ik dat ook maar geworden. Ik kan wel zien dat jou passie op je 17e al groter is dan de mijne! Veel succes met je studie en hoop dat je volgend jaar je subaru hebt!!
@ravi: de 4 jaar hiervoor had ik alleen theorie, dus ik moest iets te doen hebben. Dus wat deed ik? In tegenstelling tot veel van mijn leeftijdsgenoten zat ik veel op informatieve sites, forums en blogs rond te snuffelen. Dat heeft zich uitbetaald want ik schijn over een goede autotechnische kennis te beschikken, dat zal ik van mezelf natuurlijk niet zeggen want ik wil altijd bijleren, maar het zal wel waar zijn haha. Maar arts is ook een mooi beroep, het zou niks voor mij zijn maar heb diep respect voor artsen. Mensen zullen eerder zonder auto’s kunnen dan artsen natuurlijk. Maar ook ik heb 2 passies: auto’s en slangen. Auto’s is altijd nummer één geweest en zal het ook altijd blijven, maar ik vind slangen zulke mooie beesten dat ik er zelf ook 2 heb zitten. Uiteraard geen extreme soorten, maar gewoon mooie beestjes. Maar in ieder geval bedankt, ik zal uiteraard doorgaan en als je tegen die tijd nog op autoblog zit krijg je ‘m zeker nog te zien, er zijn hier al meerdere mensen die ‘m willen zien tegen die tijd. Jij natuurlijk succes met je beroep, dat je er maar plezier in blijft hebben!

Oh, en in verhalen kort houden ben ik niet goed, veel te detailgericht en zo.:)
@ej20g:

lust je spruitjes ??
wat is je lievelingskleur ??

+1 voor je enthousiasme ..
@lincoln: echt persoonlijke details hou ik wel achter haha. Maar ach, de droogkloot als ik ben: nee ik vind spruitjes verschrikkelijk goor en mijn lievelingskleur is blauw. Af en toe moet je meespelen, niet waar?
@lincoln: Enthousiaste 17-jarige hebben we op AB nodig toch;)
@ej20g: Goed in je vak zijn is altijd fijn, ik zat al op mijn 17e te popelen om geneeskunde te studeren en jij zal dat wel met auto’s hebben.(misschien is de IVA wel een optie voor je??). Ik zie graag foto’s van je subaru maar ik zou niet weten hoe ik die straks kan krijgen, zit namelijk nog niet zo lang op AB. Ik zou als ik jou was al beginnen met zoeken naar een goede subaru als je hem 2e hands koopt, kan nooit kwaad! Succes!
@ravi: misschien is dat nog wel een optie, dat is iets voor tegen die tijd haha. De foto’s zullen wel verschijnen op autojunk, die staan dan rechts een keertje. Ik ben inderdaad ook al aan het zoeken, er staan enkel mooie te koop in zowel Japan als Engeland. Ik had het nog niet verteld, maar ik wil perse een exemplaar met het stuur rechts. Daar heb ik een zwak voor. Ik kijk al goed naar prijzen voor goede en dergelijke en maandelijkse kosten zijn al bekend, alles met ruime marge uiteraard om te zorgen dat ik ’t nog steeds kan betalen als de prijzen het komende jaar flink stijgen.
@ej20g:
Leuk, nog een 17 jarige die enorme autofan is! Ik ben zelf een enorme liefhebber van oude BMW’s (Heeft met opvoeding te maken denk ik:-D) Ik heb al een rijbewijs (Gehaald in een LR Discovery :-D) Een eigen auto zit er helaas voorlopig niet in vrees ik (Ik haal als het goed is dit jaar mn VWO en ga volgend jaar elektrotechniek studeren dus veel tijd om geld te verdienen heb zal ik waarschijnlijk helaas niet hebben, daarnaast kost het studeren en het wonen naturlijk ook veel gled dan) Maar Ik hoop na mn studie een leuk baantje te vinden zodat een auto wel mogelijk is :-D
@undifined1: dat klinkt allemaal erg leuk! Ik wens je veel succes, want een auto is niet goedkoop jammer genoeg. Ik heb het geluk dat ik straks op niveau 3 maar 1 dag school heb en 4 dagen werk. En daarnaast het geluk dat ik eigenlijk niet drink, niet rook en niet uitga en daardoor dus al mijn geld naar een eventuele auto kan. Maar met een beetje geluk heb jij straks een goede baan, je doet immers niet voor niets VWO, en kun je ook één of meerdere van je droomauto’s bezitten. Ik weet nog dat ik ook VWO kon doen, maar er toen vanwege mijn PDD (ik heb een lichte vorm, wat betekend dat ik van mezelf uit minder sociaal ben dan de gemiddelde mens en ook erg praktisch ingesteld ben in plaats van theoretisch) heb ik ervoor gekozen om VMBO-T+ te gaan doen. Op de school waar ik op zat was T+ bijna hetzelfde als Havo maar dan met extra hulp voor als je PDD, ADHD of iets dergelijks had. Na 3 jaar T+ heb ik ervoor gekozen om T te gaan doen omdat ze op die school in de 4de geen T+ hadden en je dus naar een andere school zou moeten voor 1 jaar, iets wat voor mij met PDD dus geen optie was omdat ik bang ben voor nieuwe plekken en dingen. Eind vorig jaar ben ik daar geslaagd met een mooi cijfer en ben ik dus deze opleiding gaan doen. En dat alles omdat ik geen theoretisch ingesteld mens ben maar juist heel erg praktijkgericht ben, was het net anders om geweest was ik wel naar VWO gegaan. Ik moet iets met mijn handen kunnen doen, anders slaap ik alleen in de les. Dat deed ik dus ook op de vorige school. En dat is ook de reden dat ik nooit een kantoorbaan of iets vergelijkbaars zou kunnen doen. Ik moet sleutelen, olie en brandstof ruiken en de voldoening voelen van een motor die weer loopt nadat er iets mis was. Dat is een reden dat ik zo gek ben op Subaru, alles is in verhouding heerlijk mechanisch, vooral de vroegere modellen. Ik heb er alles voor over. Ik blijf ook langer thuis wonen, dat scheelt een hele hoop in de kosten. Maar veel succes, een goede studie is belangrijk en als ik het zo hoor kom jij er wel.:)
@ej20g:
Ja inderdaad, als ik elektrotechniek ga studeren, kan ik tijdens de studie geen mooie auto erbij betalen vrees ik.

Wat een pech dat dat dan niet lukt ivm je PDD. Maar Als je VMBO T hebt gedaan, kun je toch ook meteen naar niveau 3 of 4 gaan? Of wilde je dat niet?

Thuis blijven wonen is voor mij geen optie als ik naar een tu wil, andere tu’s zitten hier 3,5 uur reizen vandaan, dus als ik vroeg zou moeten beginnen zou het al niet kunnen, en 7 uur per dag reizen lijkt me ook niet echt goed voor mn studie :-D En ik wil eigenlijk wel universiteit gaan doen, omdat er bij ons op school maar heel weinig mensen zijn die een technische opleiding op de universiteit gaan doen, en wel veel van de HAVO die ies techisch gaan doen op het HBO. Daarom schat ik mijn toekomstkansen beter in met een WO opleiding;


IK ben zelf niet heel erg praktisch aangelegd, maar toch wel een beetje, verder vind ik de theorie achter natuurkundige/scheikundige/informatiekunde ook erg interessant.

Ik vind ook de oudere modellen van BMW en LR minstens zo mooi als de nieuwere, vooral omdat die wat “puurder” zijn, alhoewel elektronica mij ook erg interesseerd (Vandaar ook mn studiekeuze) en ik daarom ook wel interesse heb in de elektronica van de nieuwere modellen.


Haha, dankjewel. Als ik het zo lees, gaat het met jou ook wel goedkomen, volgens mij zit jij nu wel goed op je plek dan,

succes met je opleiding/werk en je Sub!
@undifined1: dan is het inderdaad een ander verhaal, ik woon in ieder geval de komende 3,5 jaar nog 9,5 km van school af dus dat is met de fiets nog geen half uurtje en straks met de auto is het nooit meer dan een half uur in verband met het feit dat ik dan toch in de stad ergens werk. We hebben inderdaad wel gevraagd of ik niet gelijk naar niveau 3 of 4 kon, maar dat kon niet omdat ik helemaal geen techniek heb gehad op het middelbaar onderwijs. Nouja, het heette wel techniek maar we deden alleen dingen met hout.

Ik snap je studiekeuze wel goed ja, als je daar interesse in hebt en er goed in bent moet je er gewoon in verder. Ik ben het tegenovergestelde van jou blijkbaar. Ik vind theorie namelijk helemaal niet interessant, elektrotechniek ook niet. Maar motorische theorie vind ik echt fantastisch, nog liever praktijk natuurlijk.

Ze zijn inderdaad wel mooi, kan ze ook echt waarderen maar Japanner freak hier he haha.

Dankjewel, jij natuurlijk ook succes! Hopen dat het allemaal goed uitpakt.:)
@ej20g:
Jammer zeg dat dat niet kon, scheelt je toch een paar jaar denk ik of niet?

9,5 km is inderdaad prima te doen, ik doe ook al bijna 6 jaar elkae dag 2x 16,5 km op de trouwe gazelle van Opa :-D
@undifined1: dat scheelt me op zijn minst 1 jaar en maximaal 2 jaar. Maar dat is te overbruggen.

Haha bekend verhaal. Ik per dag in totaal dus 19 km, maar dat vind ik niet erg. Overigens niet alleen op een redelijk oude herenfiets dus ik hoop maar dat ik de Subaru beter behandel dan al die fietsen haha. Maar dat komt wel goed denk ik. Hoop ik.
@ravi: dat is mijn droomauto en jij zet hem het stof
Normaal kijk ik Top Gear niet meer, maar vanavond ga ik toch even kijken vanwege de 850 en Impreza. Ik ben benieuwd.
@ej20g: zet voor de zekerheid wel vast een stuk gaas voor je TV en tissues naast de bank. Nooit helemaal te vertrouwen deze 3 presentato’s.
Wordt het een e34 of een e39, weet iemand dat toevallige?
@undifined1: E39
@lamborgfan:
bedankt
@undifined1: ik las ergens dat de 5 serie touring een E39 528i is.
@lamborgfan:
Ik zie he tnu inderdaad ook, ik had die foto niet goed bekeken
Jammer dat er geen ondertiteling bij is
@carsandmore: had je toch op moeten letten op school.
@carsandmore: je kan engelse subs aanzetten, dan vind ik het altijd perfect te volgen. Zonder vind ik soms wel lastig omdat ze soms zo slecht te verstaan zijn.
:o Ik ben niet thuis! Is er enige mogelijkheid om deze online te bekijken?
@gedece:
Die vraag wordt hier iedere zondagavong tegen 10-en minstens 20x gesteld.
Dus ik denk het niet…
HAHAHAHAHAHAHAHAHA!!!! Een stadje met de naam: Jezza!!!!
Heerlijk die specials.
hahah ik moest even hardop lachen om die deur,..
@ricksmits: ik ook! Grandioos!
Net gezien,
erg leuk hoor :)
Ik heb het eerste kwartier gemist, mijn vriendin heeft me iets te lang ‘aan de praat’ gehouden, ben dan naar huis geraced! Maar bon, morgen zie ik het eerste kwartier wel online ;)
De specials zijn vaak erg leuk van top gear.
@rufctr01: indeed, die mannen zijn gewoon goe, ok ze choqueren soms, maar dat is juist de fun…
jammer dat het 2 delen zijn.

maar die 850R is me toch een prachtbak.
en ik moet bekennen ik ben verliefd geworden op het geluid van die Subaru
@the-budel-guy: Het zijn stuk voor stuk liefhebbersauto’s, ik zou echt niet weten welke kiezen moest ik de keuze hebben, elke auto zijn kwaliteiten… Maar ik zou naar de Subaru neigen, die kan je makkelijk nog wat bijtunen, een van mijn favoriete hobby’s…
@Volvo_440_turbo: ik ga toch voor de 850R (maar dan in die oranje kleur) die auto heeft altijd al iets gehad bij mij maar ik kan er gewoon niet bijkomen wat dat is :P
@the-budel-guy: die oranje kleur heeft iets klassevol, tegelijk sportief, vandaar ;)
@Volvo_440_turbo: oranje is geen 850 maar V70 classic (vanaf 97). Laser blauwe ook. 850R is er in het metallic groen, zwart en rood geweest. 850 T-5R (94-95) is de enige vlagele.
@Alwood: Je bent precies wel een kenner, met goede smaak natuurlijk ;)
@the-budel-guy: welkom bij de club. Eén van de redenen dat mijn hart bij Subaru ligt.:)
Nooit verwacht dat die subaru zoveel power had, hij trok de toch wel zware BMW en Volvo vele malen uit de modder..
@ravi: En dat ging niet bepaald zachtzinnig toch knap dat hij nog heel is.
@the-budel-guy: haha als je soms zag hoe ze heen en weer gesmeten werden toen ze de modder uit getrokken werden
@ravi: het is een Subaru.:) Ijzersterk! Owja, en als het daadwerkelijk een WRX was heeft -ie 230 pk en 300 Nm koppel. Dus dat wil wel in combinatie AWD. Op internet staat ook een video van een WRX STI (280 pk en 390 Nm koppel) die een vrachtwagen een heuveltje optrekt in de sneeuw. Gotta love Subaru.
@ej20g: Alleen jammer dat die bug-eyes zo godskleregruwelijk lelijk zijn.


Tis beetje cliché om te zeggen maar de 1st gen blijft met afstand de mooiste.
@bozewolf: helemaal mee eens. De Bugeye vind ik ook niet mooi. De eerste generatie (GC8/GF8 of Classic) vind ik ook het mooist. Drie keer raden waarom ik voor een Classic ga in plaats van een Bugeye terwijl het prijsverschil nihil is.:)
Gekeken en genoten
Nu had ik me toch nog eens speciaal voor de buis weten te slepen want deze intrigeerde me wel.
De auto’s waren al vast interessant. Die E39 is altijd al een toffe wagen geweest, die volvo kan je moeilijk een saaie station noemen en ik was vooral benieuwd naar de subaru.

Maar wat krijgen we ipv een verhaal over auto’s krijgen we een mislukt reisprogramma vol flauwe grappen.

Nu ben ik nog benieuwder naar de auto’s, hoe ze zijn, hoe ze rijden… want ze wat vernield zien worden met de flauwe grappen ben ik een beetje beu gezien.
@Hupke: tussen de regels door geven ze toch een aardige indruk van de auto’s. Subaru: ontzettend sterk en verrassend comfortabel (in ruw terrein). BMW: vrij groot en lomp, technisch ingewikkeld maar absoluut degelijk. Volvo: wat je van een Volvo verwacht maar in deze vorm inderdaad vrij stug en erg laag.
Die laatste kan ik sowieso beamen. Waar je in genoeg auto’s net over een graspol heen denkt te kunnen pakt de R ‘m altijd mee. Auto is echt 100% voor de weg gemaakt. Dit in tegenstelling tot veel normale en XC Volvo’s. Stuurt wel ontzettend goed daardoor.
Heerlijk, die specials! De grapdichtheid is lekker hoog en ze gebruiken 3 fantastische wagens. Indrukwekkend hoe die Impreza voortbanjert over die wegen, al dan niet met een auto aan de sleepkabel! Ben benieuwd naar volgende week, meestal zitten de echt bizarre acties in het tweede deel…
Geweldige aflevering!
waar kan ik die Subaru Impreza WRX kopen voor 1730euro?
Toch echt wel weinig, gezien de staat. De kmstand weet ik niet meer.
@stijn_torfs:

In de UK kan je wagens voor zeer leuke prijzen krijgen.
Alleen je zit met het stuur dat rechts zit, persoonlijk heb ik daar nooit last van gehad.
Maar dat is voor iedereen anders waarschijnlijk.

Als ik in mijn omgeving/vrienden groep kijk, wen je er echt heel snel aan.
En weet je na een tijdje niet beter, en je hebt dan veel auto voor weinig geld.
@hahaha:
Heb genoeg vrienden die een Lancer of een Impreza hebben gekocht in de UK, maar niet voor 1730euro, laat dat duidelijk zijn :)

Geef een reactie:

Je moet ingelogd zijn om reacties te posten, registreren kan HIER (ook via Facebook).