• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Remmen Ferrari 488 verslijten zonder dat je het weet

Auteur: RubenPriest, gepost 26 maart 2018 om 17:28 – 27 Reacties

Remmen Ferrari 488 versleten zonder dat je het weet


Lekker veilig.

Moderne auto’s hebben tal van systemen aan boord die je op de hoogte houden over de techniek van de auto. Zeker sportauto’s kunnen uitgebreide info verschaffen. In het geval van een moderne Ferrari kun je via het systeem zien of bijvoorbeeld je remmen aan vervanging toe zijn. Zeker als je de nodige trackdays bezoekt met je Italiaan is het belangrijk om de situatie van de remmen in de gaten te houden.

Er bestaat een kans dat de Ferrari 488 (rijtest) je van foute informatie voorziet. De software van het systeem van Ferrari is namelijk niet helemaal kosjer, aldus de National Highway Traffic Safety Administration (NHTSA). Ferrari heeft een fout ontdekt bij de 488 en een kleine terugroepactie in het leven geroepen.

Er bestaat een mogelijkheid dat de remmen aan vervanging toe zijn, maar dat het systeem zegt dat de remmen nog helemaal perfect zijn. Een software update zou het probleem moeten verhelpen. In Amerika roept Ferrari 40 exemplaren terug van de 488. Het gaat hier om exemplaren geproduceerd tussen juni en november 2015. In 39 gevallen betreft het de 488 GTB. Slechts één 488 Spider moet ook een update krijgen. De terugroepactie zal begin april worden uitgevoerd.

Hoewel het in eerste instantie niet helemaal duidelijk was of het nu precies om een internationale terugroepactie ging, blijkt dit volgens de ‘Ollandse PR-man wel degelijk het geval te zijn. Echter brengt Ferrari het niet groots in het nieuws, maar laat ze de taak over aan nationale instanties; dit is in ons geval de RDW.

Wie in het terugroepregister van de RDW duikt en de bolides opzoekt, zal zien dat Nederlandse Ferrari’s 488 GTB en Spider ook met het probleem te maken hebben. Het is niet duidelijk om hoeveel exemplaren het precies gaat, maar de wagens worden binnenkort zonder meer teruggeroepen. Nederlandse eigenaren van een 488 GTB of Spider kunnen een brief in de bus verwachten.

UPDATE: het gaat om 10 exemplaren.

Ook interessant!

  • Ferrari 488 Pista Tailor Made
    Video: Ferrari Pista crasht in Wassenaar
  • Ferrari 488 Pista Spider voor 1 miljoen euro?!
    Ferrari 488 Pista Spider voor 1 miljoen euro?!
  • Ferrari 488 maakt flinke klapper in Zeeland [video]
  • Wie wint? Ferrari 488 Pista 800 pk vs Opel Kadett 800 pk
    Wie wint? Ferrari 488 Pista 800 pk vs Opel Kadett 800 pk

Nieuwste artikelen

  • Lexus LFA is terug als gelikte coupé
  • Zo stel je de goedkoopste Tesla Model 3 Standard van je dromen samen
  • Toyota GR GT is hier: V8, 650 pk, 850 Nm en een aluminium frame
  • Wat als je een supercar als schilderij gebruikt?
FacebookTweetPinLinkedIn

488, Ferrari, rdw, remmen, software, Techniek, terugroepactie

Vorig bericht: « Ford Mustang 2018: rijtest en video
Volgend bericht: Lynk & Co 02 is een Chinese Volvo XC40 »

Lees Interacties

Reacties

  1. unknown32 zegt

    26 maart 2018 om 17:42

    Pfff ik krijg al genoeg brieven in de bus!

    Login om te reageren
    • moveyourmind zegt

      26 maart 2018 om 17:59

      @unknown32: Zeker van het CJIB…

      Dan doet het gaspedaal van je Ferrari het in elk geval nog wel, dat is het belangrijkste.

      Login om te reageren
      • unknown32 zegt

        26 maart 2018 om 21:46

        @moveyourmind: Nee hoor, ik woon in Belgie… maar heb geen Ferrari helaas:-D

        Login om te reageren
  2. E34M5Touring zegt

    26 maart 2018 om 17:44

    Wat een onzin systeem. Als je remmen het niet meer doen merk je dat meteen hoor. Zeker weten.

    Login om te reageren
    • camber24 zegt

      26 maart 2018 om 17:54

      @e34m5touring: Boem is ho!

      Login om te reageren
      • leovreenen zegt

        26 maart 2018 om 18:10

        @camber24: plons is water

        Login om te reageren
    • bierbuik zegt

      26 maart 2018 om 18:20

      @e34m5touring: remmen is angst!
      Ik ben altijd heel zuinig op mn remmen, gebruik ze het liefst zo weinig mogelijk.
      Net als mn spiegels, als je er niet in kijkt verslijten ze ook minder snel!

      Login om te reageren
      • kenner zegt

        26 maart 2018 om 18:29

        @bierbuik: in doubt, flat out.

        Login om te reageren
      • jpoers zegt

        26 maart 2018 om 19:36

        @bierbuik: Zeker ook met je knipperlichten net als menig BMW rijder.

        Login om te reageren
    • retsok zegt

      26 maart 2018 om 18:46

      @e34m5touring: inderdaad! En wat is nou de moeite van een korte visuele inspectie naar een paar rondjes trappen? We worden lui van al die electronica.

      Login om te reageren
  3. babybenz zegt

    26 maart 2018 om 17:47

    Maak die enveloppen dan wel even rood zodat ze opvallen tussen al die blauwen.

    Login om te reageren
    • ukbob zegt

      26 maart 2018 om 18:02

      @babybenz: ..en paars-witte van CJIB..!

      Login om te reageren
  4. mashell zegt

    26 maart 2018 om 17:49

    Ruim twee jaar nadat het in productie verholpen is worden klanten over een remmenprobleem ingelicht?

    Login om te reageren
    • daihatsucuore zegt

      26 maart 2018 om 17:57

      @mashell: Al die garagapaardjes worden blijkbaar niet zo veel gebruikt.

      Login om te reageren
      • daihatsucuore zegt

        26 maart 2018 om 17:57

        @daihatsucuore: garagepaardjes*

        Login om te reageren
      • mashell zegt

        26 maart 2018 om 18:08

        @daihatsucuore: of Ferrari is gewoon niet zo snel…

        Login om te reageren
  5. torsen zegt

    26 maart 2018 om 17:50

    Aannemende dat de desbetreffende voetballer/DJ de Ferrari niet gecrasht heeft voordat er genoeg kilometers op staan om de remmen te doen slijten.

    Login om te reageren
  6. trustmeiamanengineer zegt

    26 maart 2018 om 18:28

    Beetje liefhebber steekt af en toe ‘ff zijn kop in de wielen om de remblokken even zelf te checken. Maar de meesten zullen toch zo weinig rijden dat slijtage bij de beurten worden afgevangen.

    Login om te reageren
    • rolov zegt

      26 maart 2018 om 18:41

      @trustmeiamanengineer: ja dat denk jij echt? Dat ze gaan kijken hoe de remmen zijn? Die rijden erin zetten hem weg en gaan een maal per jaar naar de garage en daar moeten ze maar kijken. Zo werkt dat

      Login om te reageren
    • simonferrari zegt

      27 maart 2018 om 08:58

      @trustmeiamanengineer: Ik verwacht niet dat dat met de 488 het geval is. Een F12 TDF als garagequeen met een goeie 20 km op jaarbasis kan ik me voorstellen, maar wandel eens een stukje door bijvoorbeeld London, je wordt er doodgegooid met Dj’s, rappers en ander volk in hun ‘optisch’ getunde Ferrari’s 488 en Lamborghini Huracan’s. Een beetje eigenaar maakt toch wel een 10k km in het jaar met zo’n ding lijkt wel.

      Login om te reageren
  7. cossiekiller zegt

    26 maart 2018 om 18:47

    Ik heb op mijn fiets ook remschijven. Het komt zo allemaal toch wel heel dichtbij!

    Login om te reageren
  8. karhengst zegt

    26 maart 2018 om 18:47

    Dan was dat vibratiealarm van Audi zo een gek idee nog niet.

    Login om te reageren
  9. wimof zegt

    26 maart 2018 om 19:39

    Als ik een klant een paar basisbeginselen probeerde ui te leggen vonden ze al dat ik hun verveelde.

    Login om te reageren
  10. jorden zegt

    26 maart 2018 om 20:09

    Als je bij het remmen het idee krijgt in iets geels van de NS te zitten, dan weet je ook genoeg.

    Login om te reageren
  11. sjoerd95 zegt

    26 maart 2018 om 22:58

    Bij mijn Astra hoor je gewoon een irritant krassend geluid als ze versleten zijn. En dat zonder software update!

    Login om te reageren
  12. jasperverweij zegt

    27 maart 2018 om 06:31

    Alhier een directlink naar de terugroepactie: https://kenteken.tv/rdw-terugroepregister-details.php?refcode=MGP180137 zoals gepubliceerd door RDW en waarvan Kenteken.tv aka ikke een webpagina omheen heb gebouwd

    Login om te reageren
  13. kilum zegt

    27 maart 2018 om 17:00

    De meeste van die wagens wordt nooit op het limiet gereden. Zelfs de snelweg zien ze weinig. Het centrum van A/R’dam waar ze niet harder dan 20 rijden lijkt het mij niet zo gevaarlijk + die remmen zuillen ook niet versleten zijn van dat soort stukjes.

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North