• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Lynk & Co 02 is een Chinese Volvo XC40

Auteur: ikschrijfookoverautos, gepost 26 maart 2018 om 18:46 – 51 Reacties

Afbeelding Lynk & Co 02 is een Chinese Volvo XC40Afbeelding Lynk & Co 02 is een Chinese Volvo XC40Afbeelding Lynk & Co 02 is een Chinese Volvo XC40Afbeelding Lynk & Co 02 is een Chinese Volvo XC40Afbeelding Lynk & Co 02 is een Chinese Volvo XC40Afbeelding Lynk & Co 02 is een Chinese Volvo XC40Afbeelding Lynk & Co 02 is een Chinese Volvo XC40Afbeelding Lynk & Co 02 is een Chinese Volvo XC40

Lynk & Co 02 is een Chinese Volvo XC40
Geely’s meest recente zet om Europa te veroveren uit zich middels de 02.

Lynk & Co heeft vandaag in Amsterdam de doeken van haar nieuwste bolide getrokken. Nota bene in Amsterdam besloot het Chinese merk de ’02’ te onthullen voor de wereldpers. Hoewel de naam anders doet vermoeden, is de 02 de derde auto die Lynk & Co presenteert. Naast de 01 kregen we vorig jaar al de 03 te zien.

De 02 is in feite het kleine broertje van de 01. Dat klinkt misschien verwarrend, maar wanneer je ze naast elkaar zet zou het logischer moeten zijn. De Lynk & Co 02 heeft namelijk een kortere wielbasis, een lagere rijhoogte en een lager zwaartepunt. Het moet je maar net liggen, maar ook de 02 is voorzien van het karakteristieke design die zijn familieleden al eerder aan het publiek presenteerden. De auto komt in een reeks verschillende two-tone kleuren op de markt. Binnenin herkennen we verschillende details die regelrecht uit de Volvo-schappen lijken te komen.

Heel veel exacte details over de 02 wil Lynk & Co nog niet loslaten. Wel weten we dat de wagen met verschillende aandrijflijnen tot zijn beschikking ter aarde zal komen. Naar verluidt komt er een volledig elektrische variant, evenals een plug-in, plug-in hybride en een benzine-uitvoering. De wagen wordt gebouwd op hetzelfde platform als de Volvo XC40. Hierover kon je vanochtend nog het één en ander lezen.

Lynk & Co wil zich, terecht, vooral richten op het online verkopen van auto’s, maar zal ook enkele fysieke winkels uit de grond laten knallen. De eerste hiervan wordt in Amsterdam geopend. Zaken in Berlijn, Barcelona, Brussel en Londen zullen spoedig volgen. Echter kun je ook daar alleen online een bestelling plaatsen.

Overigens houden ze zich bij Lynk & Co niet vast aan tradities. Het merk doet basismodellen, optielijsten en andere onzinnige hersenspinsels in de ban. In plaats daarvan zal er slechts één rijkelijk uitgeruste versie van de auto op de markt komen, voor één prijs. Hoeveel de zogenaamde ‘smartphone op wielen’ moet gaan kosten, is nog niet duidelijk.

Ook interessant!

  • Lynk & Co 02 is hete hatchback met Volvo-techniek
  • Zo stoer zag je de Volvo XC40 nog niet eerder
  • Volvo XC40 Recharge Twin vs Recharge T5
    Volvo XC40 Recharge Twin vs Recharge T5: elektrisch vs PHEV
  • Volvo C40 Recharge vs. XC40 Recharge: de verschillen

Nieuwste artikelen

  • Deze iconische auto’s brachten dit weekend miljoenen op
  • Heeft deze occasion het record ‘snel kilometers maken’ in de pocket?
  • Staat de toekomst van de eigen auto op het spel?
  • Max Verstappen staat er voortaan alleen voor
FacebookTweetPinLinkedIn

Elektrisch, Hybride, Lynk & Co, Volvo, xc40

Vorig bericht: « Remmen Ferrari 488 verslijten zonder dat je het weet
Volgend bericht: Koop dit Bugatti Chiron horloge, of een 911 Turbo »

Lees Interacties

Reacties

  1. porschepdk zegt

    26 maart 2018 om 19:01

    Urus X Cactus X Cayenne X XC40?

    Login om te reageren
    • WinkeB zegt

      26 maart 2018 om 19:25

      @porschepdk: ook uit orgieën kunnen mooie kindjes komen. Denk trouwens dat de Kia Niro ook meedoet.

      Login om te reageren
    • WinkeB zegt

      26 maart 2018 om 20:01

      @porschepdk: uit orgieën kunnen ook mooie kindjes komen. Denk trouwens dat de Kia Niro er ook voor iets tussen zat.

      Login om te reageren
    • banaan7 zegt

      26 maart 2018 om 21:03

      @porschepdk: honda HRV?

      Login om te reageren
  2. mundus zegt

    26 maart 2018 om 19:03

    Als er DS op had gestaan had ik het ook geloofd. Ik vind deze een stuk leuker dan de XC40.

    Login om te reageren
  3. moveyourmind zegt

    26 maart 2018 om 19:05

    Link & CO 2

    Geen wonder dat ze geen showrooms hebben, met zo’n naam verkopen de auto’s zich vast vanzelf.

    Login om te reageren
    • henk_he zegt

      26 maart 2018 om 19:52

      @moveyourmind: *Lynk & Co 02 wel opletten hé

      Login om te reageren
      • moveyourmind zegt

        26 maart 2018 om 19:58

        @henk_he: Dank je…

        Ik vond het al zo’n rare naam…

        Login om te reageren
  4. 3rotorboi zegt

    26 maart 2018 om 19:23

    Sportage, cactus, beetje cayenne, en een xc40. Maar verkeerd is het niet.

    Login om te reageren
  5. tenaci zegt

    26 maart 2018 om 19:26

    Ziet er prima uit, aardig concept ook, maar die naam…… Lynck & Co? Serious? Dat bekt toch niet?

    Login om te reageren
    • Svenska_Aeroplan_AB zegt

      26 maart 2018 om 19:47

      @tenaci: inderdaad, daarom is het ook Lynk & Co…

      Login om te reageren
      • tenaci zegt

        26 maart 2018 om 20:10

        @svenska_aeroplan_ab: Damn it! Ok, maar ook dat bekt niet echt lekker?

        Login om te reageren
  6. Loek zegt

    26 maart 2018 om 19:28

    Die dubbele koplamp-hype hadden ze niet aan mee hoeven te doen.

    Als je het trouwens uitspreekt als Lincolnco, bekt nog steeds niet maar klinkt wel leuker ..

    Login om te reageren
    • tymo zegt

      26 maart 2018 om 20:17

      @720s: laat alsjeblieft die Lincoln er buiten!

      Login om te reageren
      • Loek zegt

        26 maart 2018 om 23:04

        @tymo: hoezo ??

        heb je een persoonlijk probleem met hem ofzo ??

        er is nix mis met hem hoor ..

        kijk anders eens naar jezelf ..

        Login om te reageren
      • str8six zegt

        26 maart 2018 om 23:41

        @tymo: ach gut…

        Login om te reageren
  7. erce zegt

    26 maart 2018 om 19:34

    Ziet er aanzienlijk beter uit dan dat rare blokkendoosje van volvo

    Login om te reageren
    • detroitv8 zegt

      26 maart 2018 om 20:27

      @erce: Ah, die Seat kloon bedoel je?

      Login om te reageren
      • erce zegt

        26 maart 2018 om 21:03

        @detroitv8: die!

        Login om te reageren
  8. wimof zegt

    26 maart 2018 om 19:34

    Gingen de deuren al niet meer open?

    Login om te reageren
  9. sel777 zegt

    26 maart 2018 om 19:43

    Zolang je niet in botsing komt ermee een mooie vervanger van de Volvo.

    Login om te reageren
    • Loek zegt

      26 maart 2018 om 20:12

      @sel777: qua veiligheid zal hij niet heel erg verschillen, alle veiligheidsfeatures uit een Volvo kunnen zo overgenomen worden in de L&C. De R&D is toch al gedaan ;)

      Login om te reageren
    • SimonMc zegt

      26 maart 2018 om 22:37

      @sel777: Dit is geen Landwind…

      Login om te reageren
  10. Svenska_Aeroplan_AB zegt

    26 maart 2018 om 19:48

    Als dit ding 10k a 15k goedkoper is dan de concurrentie, dan sjoelen ze binnenkort heel Europa vol met deze gebakjes…

    Login om te reageren
  11. 4wheels zegt

    26 maart 2018 om 19:49

    Heb er 1 via AliExpress besteld….

    Login om te reageren
    • henk_he zegt

      26 maart 2018 om 19:53

      @4wheels: bijna net zo goed als ’t origineel!

      Login om te reageren
  12. kees66 zegt

    26 maart 2018 om 21:07

    Ik moet bij die naam telkens aan de oude stripboeken van Paling en Ko denken….

    Login om te reageren
    • dirkv zegt

      26 maart 2018 om 21:31

      @kees66: Haha, bedankt ik nu ook;)

      Login om te reageren
  13. Edge zegt

    26 maart 2018 om 21:47

    We hebben de Chinezen, ook hier, vaak genoeg belachelijk gemaakt met hun auto’s met een lelijk of gejat ontwerp, en de crashveiligheid van een pak Chocomel. Maar als ik dit zo zie, dan denk ik dat het nog wel eens heel goed aan zou kunnen slaan. Het ontwerp is eigen genoeg, absoluut niet lelijk en qua techniek en veiligheid zal het vanwege de nauwe verwantschap met Volvo ook wel snor zitten. Nou ben ik totaal niet in de markt voor een crossover /SUV, maar als ik dat wel zou zijn zou ik het wel aandurven met zo’n Lynk & Co.

    Login om te reageren
    • dirkv zegt

      26 maart 2018 om 22:19

      @Edge: In de basis is het gewoon een Volvo dus nu hebben de Chinezen niets gejat maar gewoon gekocht… en toch krijgen ze het voor elkaar om hem een stuk minder mooi te maken dan de Volvo. Dat is zeker ook wel weer knap!

      Login om te reageren
      • hammerman zegt

        26 maart 2018 om 23:42

        @dirkv: smaken verschillen, ik vind deze Lynk & Co 02 mooier…

        Login om te reageren
    • hollandbest zegt

      27 maart 2018 om 11:40

      @edge: ze hebben ook een sedan voor jou

      Login om te reageren
  14. stationcar zegt

    26 maart 2018 om 22:29

    Dat concept van geen optielijsten maar alle auto’s al volledig uitgerust aanbieden is precies wat alle Aziatische merken doen/deden. En het is bovendien lekker goedkoop produceren want je hoeft niet precies in die ene blauwe auto beige bekleding en een afwijkend interieurpaneeltje te monteren. Die Aziaten zijn lang niet gek.
    Of wij hier in Nederland ook op deze manier van verkopen zitten te wachten in een tijd van personalisatie en vooral niet mainstream willen zijn is dan de grote vraag.
    We gaan het zien…

    Login om te reageren
    • Esprit_de_Flandre zegt

      27 maart 2018 om 12:56

      @stationcar: Ik denk dat de meeste verkochte auto’s, ook van Westerse merken, gewoon voorraadmodellen zijn. Waar dus niets meer aan te personaliseren valt…

      Login om te reageren
  15. gezondverstand zegt

    26 maart 2018 om 23:06

    Mooier dan die doos op wielen (XC40)

    Login om te reageren
  16. vondick zegt

    26 maart 2018 om 23:27

    Dat Geely is wat mij betreft veel te agressief/opdringerig de laatste tijd. Dus wegwezen met die zooi. We kunnen in Europa zelf wel auto’s bouwen.

    Login om te reageren
    • str8six zegt

      26 maart 2018 om 23:42

      @vondick: wtf is dit voor comment?! Onlangs een verkeerde rijsttafel gehad ofzo?

      Login om te reageren
    • hammerman zegt

      26 maart 2018 om 23:44

      @vondick: Ja, maar toch ben ik blij dat mijn Lexus in Japan is gebouwd. Kwalitatief mijn beste auto ooit.

      Login om te reageren
    • E550 zegt

      27 maart 2018 om 02:00

      @vondick: dey took er jerbs?

      Login om te reageren
    • Esprit_de_Flandre zegt

      27 maart 2018 om 12:57

      @vondick: Deze gaan op dezelfde lijn als de XC40 gebouwd worden. In Gent dus…

      Login om te reageren
      • vondick zegt

        27 maart 2018 om 13:01

        @Esprit_de_Flandre: Hebben we geen Chinees management bij nodig die alle kennis er uit trekt en voor de Chinese overheid inzet. Gaan we nog last van krijgen.

        Login om te reageren
  17. MaartenD zegt

    26 maart 2018 om 23:40

    Je kan zeggen wat je wilt maar het ziet er gewoon prima uit

    Login om te reageren
  18. vondick zegt

    26 maart 2018 om 23:46

    Toyota is ook n betrouwbaar bedrijf uit een land dat geld als betrouwbare handelspartner. De Chinezen hebben die status op dit monent zeker niet.

    Login om te reageren
  19. tonebon zegt

    26 maart 2018 om 23:59

    Niet verkeerd eerlijk gezegd

    Login om te reageren
  20. zwafra zegt

    27 maart 2018 om 01:12

    Mooi model …stuk spannender dan de XC40.

    Login om te reageren
  21. Gulli zegt

    27 maart 2018 om 06:34

    Ik geef ze een jaar of vijf voordat dat hele gekunstelde &Co wordt weggedaan en het merk gewoon Lync heet.

    Best een geinige auto trouwens, kom maar op! Ik gun ze voorlopig alle succes.

    Login om te reageren
    • Gulli zegt

      27 maart 2018 om 06:34

      Aaahh Lynk! Zie je wel daar ga je al, onzin met die hippe namen allemaal tegenwoordig.

      Login om te reageren
    • mashell zegt

      27 maart 2018 om 07:16

      @gulli: ze kunnen gewoon Lynk en co blijven heten gewoon en door iedereen Lynk genoemd worden. Alfa heeft Romeo ook nog niet met pensioen gestuurd en Mercedes rijmt ook nog steeds op circus Renz.

      Login om te reageren
  22. ericc zegt

    27 maart 2018 om 08:48

    In de tekst staat : Volledig elektrische, een plug-in. Wat is het verschil tussen een plug-in en een volledig elektrische? Lijkt me dezelfde variant.
    Komt er ook een GTI???

    Login om te reageren
    • henk_he zegt

      27 maart 2018 om 09:41

      @ericc: terechte vraag. Volgens Wikipedia is plugin de kapstok voor volledig elektrische auto’s en plugin hybrides. https://en.m.wikipedia.org/wiki/Plug-in_electric_vehicle

      Login om te reageren
  23. jack_abarth zegt

    27 maart 2018 om 09:58

    Zolang ze maar geen model uit gaan geven wat LN heet vind ik het allemaal wel best.

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North