• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Renault 4Ever Trophy is de nieuwe R4

Auteur: willeme, gepost 17 oktober 2022 om 10:04 – 9 Reacties

de Renault 4Ever Trophy maakt van de eenvoudige R4 een hoppe EV-crossover.

Vroeger was het leven zo overzichtelijk. Elke zaterdagochtend keek je de Mega Blubber Power-race en elke zaterdagavond de Mini Playback show. En een Renaultje 4 of 5 kon je nog in de straat tegenkomen. Maar die tijden zijn dus weer terug! Nee, niet dat RTL 4 de vervanger wordt van YouTube, maar de eenvoudige Renaults maken een comeback.

Voor vandaag is het de beurt aan de Renault 4Ever Trophy, een concept car die een idee moet geven van een moderne Renault 4. Dat is op zich wel gelukt, ware het niet dat Renault er een crossover van heeft gemaakt. Een hele stoere, dat dan weer wel. De Reanult 4Ever Trophy is 4,06 meter lang, 2,1 meter breed en 1,9 meter hoog. Dat is enorm groot voor een crossovertje in het B-Segment en extreem groot voor een Renault 4!

Voorkant

Renault 4Ever Trophy

Sowieso begrijpen we de link niet direct. De Renault 4 was weliswaar een heel capabele auto, maar niet echt een offroader. En dat hele crossover-geneuzel is eigenlijk iets dat haaks staat op het no-nonsense karakter van de oude R4. Als je van de Renault 4 een moderne crossover wil maken, kun je het beste een Renault-logo op een Dacia Duster zetten.

Renault 4Ever Trophy
Renault 4Ever Trophy
Renault 4Ever Trophy

Maar dat gaat niet gebeuren. De Renault 4 (en 5) worden dus nieuw leven ingeblazen. In dit geval wordt de Renault 4Ever Trophy een compacte elektrische crossover. Deze moet in 2025 op de markt verschijnen.

Denk alle franje weg en vervang die 19 inch-wielen voor een paar maten kleiner en je hebt waarschijnlijk het productiemodel te pakken.

Renault 4Ever Trophy
Renault 4Ever Trophy
Renault 4Ever Trophy
Renault 4Ever Trophy

De auto staat op het CMF-BEV-platform en is geheel elektrisch. De motor is goed voor 140 pk en het accupakket heeft een capaciteit van 42 kWh. Volgens Renault zal de Renault 5 gepositioneerd worden als een Clio en de Renault 4 als Captur.

Of het een extra modellijn is, of dat ze dienen als vervangers, zegt Renault niet. De Renault 4Ever staat uiteraard op dit moment te schitteren op de Salon van Parijs 2022!

Meer lezen? Check hier de special over de Renault 4, de eend voor weldenkende mensen!

Ook interessant!

  • Renault komt tóch met een nieuwe Scénic
  • Renault teast kneiterdikke retro hot hatch
  • Nieuwe Mitsubishi ASX is een Renault Captur met ander naamkaartje
    Nieuwe Mitsubishi ASX komt wel héél bekend voor
  • Gespot - De nieuwe Renault Austral komt even buurten in 010

Nieuwste artikelen

  • Autoblog-lezer showt z’n dikke Fiesta
  • Video: BMW X5 koppen voelt zo
  • Deze Bentley is de beste wintersportbeuker, hier is het bewijs
  • Europese specs Tesla Model Y L bekend, dit moet je weten
FacebookTweetPinLinkedIn

Elektrisch, parijs-2022, Renault, trophy, Video

Vorig bericht: « Jeep Avenger: eerste volledig elektrische Jeep
Volgend bericht: Vorsteiner laat zwikje dikke BMW’s zien »

Lees Interacties

Reacties

  1. audirs3 zegt

    17 oktober 2022 om 10:27

    Net al het nieuws van de Avenger, en nu deze Renault 4. Het wordt eindelijk interessant in het elektrische B segment.
    Overigens heeft de Jeep met de 50kw accu wel een voorsprong.

    Login om te reageren
    • Edge zegt

      17 oktober 2022 om 10:39

      Met deze Renault heb je dan wel weer het voordeel dat je niet elke keer wordt opgetrommeld als een of andere god, een magisch wezen, robots of een paarse reus de planeet willen veroveren.

      Login om te reageren
  2. harrie zegt

    17 oktober 2022 om 10:36

    Deze ontwerpers hebben nog nooit van less is more gehoord, allejezus wat een moeilijk ding.

    Login om te reageren
    • Edge zegt

      17 oktober 2022 om 10:40

      Het is dan ook een concept car. De productieversie ziet er volgens de gelekte patenttekeningen een stuk rustiger uit.

      Login om te reageren
  3. adyton zegt

    17 oktober 2022 om 10:45

    Beetje overdreven stoer nu, maar kan best een leuk ding worden nog!

    Login om te reageren
  4. potver7 zegt

    17 oktober 2022 om 11:12

    De Mini Countryman wil z’n achterkant terug. Verder wel een grappig ding, maar wordt die R4 er wel weer aan z’n hippie-kapsel bijgetrokken. Een paar details verwijzen naar het vroegere succesnummer, maar verder slaat het als een tang op ’n varken.

    Login om te reageren
  5. mashell zegt

    17 oktober 2022 om 11:44

    Jammer, hier hadden ze veel meer van kunnen maken.

    Login om te reageren
  6. grandvitara zegt

    17 oktober 2022 om 12:02

    Leuk kan, lekker hoekig.

    Login om te reageren
  7. utregcity zegt

    17 oktober 2022 om 13:47

    Wordt dit nou de Renault-versie van de Spring? Of is ie groter? 🤔

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North