• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Jawohl! De Porsche 911 (991) GT3 RS is officieel [updated]

Auteur: Author, gepost 3 maart 2015 om 12:01 – 32 Reacties

Afbeelding Jawohl! De Porsche 911 (991) GT3 RS is officieel [updated]Afbeelding Jawohl! De Porsche 911 (991) GT3 RS is officieel [updated]Afbeelding Jawohl! De Porsche 911 (991) GT3 RS is officieel [updated]Afbeelding Jawohl! De Porsche 911 (991) GT3 RS is officieel [updated]Afbeelding Jawohl! De Porsche 911 (991) GT3 RS is officieel [updated]Afbeelding Jawohl! De Porsche 911 (991) GT3 RS is officieel [updated]Afbeelding Jawohl! De Porsche 911 (991) GT3 RS is officieel [updated]Afbeelding Jawohl! De Porsche 911 (991) GT3 RS is officieel [updated]

Porsche 911 (991) GT3 RS
At last! De rechtervoet heeft iets om naar uit te kijken.

Geheel in lijn met de huidige trends verscheen er nog voor de officiële onthulling een lekplaat, die eigenlijk alle details wat betreft het uiterlijk van de GT3 RS prijsgaf. Datzelfde geldt overigens voor de specs. 500 pk en 460 Nm uit een atmosferische 4-liter zescilinder boxer.

0-100 km/u fixt-ie in 3,3 tellen en bij 320 km/u verliest de body inclusief giga-achtervleugel het van de luchtweerstand. Ook de oh-zo belangrijke ‘Ringtijd waar fabrikanten tegenwoordig graag over in het ongewisse blijven staat genoteerd: 7:20 min. Da’s slechts twee tellen langzamer dan de 997 GT2 RS en voor een auto met dit vermogen een bijzonder knappe prestatie. Zeker als je bedenkt dat de GT3 RS de Carrera GT het nakijken geeft.

De spoorbreedtes zijn bij dit feestbeest groter geworden, wat in combinatie met het torque vectoring systeem zorgt voor een nog strakkere wegligging. Om het gewicht omlaag te helpen is gebruikgemaakt van allerhande exotische materialen, zodat de RS 10 kg lichter is dan de GT3.

Porsche 911 (991) GT3 RS interieur

Om de nadruk helemaal op het racy karakter te leggen is het interieur uitgerust met een PIT SPEED-knop en kan er een hele zooi aan data worden af- en uitgelezen. Verder krijgt de RS een rolkooi achter de voorstoelen, die sterk zijn afgeleid van de exemplaren in de 918 Spyder.

Prijzen zijn helaas nog niet bekend, al wisten we al dat-ie in Duitsland € 50k meer moet kosten dan de gewone 991 GT3, die in Nederland voor 200.500 euro mee naar huis mag. Oh ja, de handbak is met de vuilniskar meegegeven, u zult het met PDK moeten doen. In mei staat-ie in elk geval bij de dealer.

Ook interessant!

  • GT3
    Video: nieuwe Porsche 911 GT3 RS gespot in actie
  • Deze Porsche 991 GT3 RS is stiekem geen 991 GT3 RS
  • Deze hadden we nog niet: Porsche 991 GT3 RS Cabrio
  • Dít is de goedkoopste Porsche 911 GT3 RS van Marktplaats

Nieuwste artikelen

  • Gespot – De eerste 12Cilindri Spider op Nederlandse bodem?
  • Hoera: Lamborghini gaat ”zo lang mogelijk” door met plofmotor
  • Nieuwe Xpeng G6 en G9 kunnen het goede voorbeeld niet volgen
  • Waarom je volgende auto een extra remlicht op de voorkant kan hebben
FacebookTweetPinLinkedIn

911, 991, geneve-2015, GT3, gt3-rs, Porsche

Vorig bericht: « Morgan Aero8 – Britse petjescabrio is in het nieuw gestoken [updated]
Volgend bericht: Renault Clio RS 220 Trophy: nu helemaal officieel »

Lees Interacties

Reacties

  1. gash zegt

    3 maart 2015 om 12:05

    Mooi voor de rechtervoet, maar de linkervoet huilt….

    Login om te reageren
    • tupperware zegt

      3 maart 2015 om 12:47

      @gash:
      Tip, leer links remmen, hoeft die voet niet te huilen en je kan sneller op het gas..

      Login om te reageren
      • edgaar zegt

        3 maart 2015 om 13:03

        @tupperware: !!!

        Login om te reageren
  2. alfaromeo939 zegt

    3 maart 2015 om 12:05

    Geweldig dat porsche de GT3 RS zonder turbo uitbrengt! er gaat niks boven een atmosferisch blok

    Login om te reageren
    • bisazza zegt

      3 maart 2015 om 12:25

      @alfaromeo939: inderdaad! Nu al benieuwd naar het geluid

      Login om te reageren
    • jrmpower24 zegt

      3 maart 2015 om 14:40

      @alfaromeo939: Als de normale GT3 een atmosferisch blok heeft.. Waarom zou de nog puurdere RS versie opeens turbo’s hebben? :p nou niet echt iets waar ik voor vreesde

      Login om te reageren
    • agarde zegt

      3 maart 2015 om 15:32

      @alfaromeo939: de GT2 was toch altijd zo’n beetje een kruising tussen de Turbo en GT3 (RS)? Please correct if I’m wrong…

      Login om te reageren
      • alfaromeo939 zegt

        3 maart 2015 om 19:24

        @agarde: je hebt helemaal gelijk! maar je weet maar nooit wat voor gekkigheden er gebeuren tegenwoordig. wie had 5 jaar geleden verwacht dat elke hypercar tegenwoordig deels elektrisch is… bij wijze van

        Login om te reageren
  3. N.Benz zegt

    3 maart 2015 om 12:08

    Wat een heerlijke Porsche echt een droomauto. Alleen jammer van enkel de pdk,
    Normaal gesproken zal ik hiervoor kiezen. Alleen bij een gt3 Rs zal ik een handbak willen.

    Login om te reageren
    • tupperware zegt

      3 maart 2015 om 12:50

      @nickimhoff:
      Gek, juist bij een dergelijke circuit racer kan ik die flipperkast wel hebben, als ik met 500 paarden op de verkeerde plek in de auto over de ring boender hou ik graag mijn beide handen aan het stuur.

      Als je het nu hebt over een hothatchje dan ben ik het met je eens, dan zijn flippers ronduit kinderachtig..

      Login om te reageren
      • gash zegt

        3 maart 2015 om 13:24

        @tupperware:

        Gezien je aantal reacties, zit je volgens mij al een hele poos veilig op de bank met je vingers op het toetsenbord ;)

        Login om te reageren
      • N.Benz zegt

        3 maart 2015 om 17:45

        @tupperware: En bedankt he, heb zelf een Golf Gti Dsg. Wat ik persoonlijk heerlijk vind. Maar in een echte hardcore Porsche gaat mijn voorkeur voor een handbak hoe hard ik in mijn dromen ook over de Ring vlieg haha.

        Login om te reageren
  4. valentinorossi zegt

    3 maart 2015 om 12:09

    Al generatie op generatie de meest begeerlijke uitvoering van de 911 in mijn opinie.

    Login om te reageren
  5. friso17 zegt

    3 maart 2015 om 12:11

    Ben benieuwd hoeveel toeren hij max kan draaien :P

    Login om te reageren
  6. vinceb2 zegt

    3 maart 2015 om 12:14

    -edit: thanks! Is aangepast-

    Login om te reageren
  7. Tonnie zegt

    3 maart 2015 om 12:34

    De voorkant oogt nu al verouderd. Helaasch.

    Login om te reageren
    • gtwillem zegt

      3 maart 2015 om 21:47

      @thijsj: klopt. Hebben ze al sinds 1965, begint een beetje afgezaagd te worden. Misschien moeten ze maar spiegeleitjes van de koplampen maken…

      Login om te reageren
      • Tonnie zegt

        3 maart 2015 om 23:01

        @gtwillem: design kan tijdloos zijn, maar ik bedoelde vooral die bumperpartij. Oogt nogal 2008.

        Login om te reageren
        • gtwillem zegt

          4 maart 2015 om 08:05

          @thijsj: dit bumperdesign hebben ze al sinds 2006 op de 997 GT3. Alle AB’ers zijn er gek op!

          Login om te reageren
  8. badboys zegt

    3 maart 2015 om 12:35

    Schitterende auto dat moet gezegd worden met indrukwekkende specs, dit is natuurlijk de auto voor verzamelaars en de liefhebber. Voor mij zou een GT3 genoeg zijn want 50k is een zeer groot verschil. Net als de vorige GT3 RS 4.0 en eventueel een nieuwe zijn dit soort auto’s de meest pure en fijngeslepen machines.

    Login om te reageren
  9. sydney zegt

    3 maart 2015 om 12:43

    Doe mij maar een GTS…

    Login om te reageren
    • tupperware zegt

      3 maart 2015 om 12:51

      @sydney:
      Voor dagelijks gebruik wel..

      Login om te reageren
      • sydney zegt

        3 maart 2015 om 13:58

        @tupperware: Ik gebruik een auto sowieso dagelijks.Maar daar ben ik een rare in ;)

        Login om te reageren
  10. jaapiyo zegt

    3 maart 2015 om 12:44

    Hoewel er al flink wat flinke japen in de flanken zitten wil ik nog wel een jaap toevoegen aan deze auto…achter het stuur.

    Login om te reageren
  11. Dutchdriftking zegt

    3 maart 2015 om 12:47

    Maar welke is leuker, deze of de Cayman GT4?

    Login om te reageren
    • scottishcarspotter2000 zegt

      3 maart 2015 om 13:14

      @dutchdriftking: Iets voor Casper en Wouter om uit te vogelen?

      Login om te reageren
      • Dutchdriftking zegt

        3 maart 2015 om 13:24

        @scottishcarspotter2000: Prima idee, als AB die dubbeltest kan regelen, zou heel leuk zijn!
        @casperh: Lees je mee:P

        Login om te reageren
  12. mrrallycross zegt

    3 maart 2015 om 13:25

    Ik vind hem niet mooier geworden, gelukkig is dat niet van toepassing.

    Login om te reageren
  13. kvdw zegt

    3 maart 2015 om 13:25

    Ergens vind ik het wel een beetje jammer dat ze de 4.0 liter hebben gepakt, doet toch een beetje af aan de exclusiviteit van de 997 GT3-RS 4.0 als je het mij vraagt. Verder een enorm gave bak!

    Login om te reageren
    • w0o0dy zegt

      3 maart 2015 om 13:29

      @kvdw: die 4.0 was de oude Metzger boxer dit is op basis van het (vernieuwde/) nieuwe blok meen ik.

      Login om te reageren
      • amgc63 zegt

        3 maart 2015 om 15:03

        @w0o0dy: ja de boring/slag verhouding is anders dan bij de 997 4.0 wat in feite gewoon een raceblok was

        Login om te reageren
  14. fconderkantlat zegt

    3 maart 2015 om 23:04

    zelf 10 kilo afvallen kost je minder geld

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North