• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Renault had een vooruitziende blik en biedt dikke korting

Auteur: advertorial, gepost 26 september 2018 om 15:13 – 22 Reacties

Renault Captur Clio


Zo koop je een auto met duizenden euro’s voordeel.

Het draait allemaal om het BPM-tarief. Je kent deze term waarschijnlijk wel, maar wat houdt het precies in? Nou, het is de aanschafbelasting die je betaalt voor een nieuwe auto en deze is grotendeels gebaseerd op de CO2-uitstoot van die auto. Dat werd gemeten via de NEDC testcyclus. Vanaf 1 september 2018 is er echter een een nieuwe meetmethode voor het verbruik en de CO2-uitstoot geïntroduceerd: de WLTP. De verschillen lees je in dit artikel. Voor veel modellen zullen de CO2-waarden aanzienlijk hoger uitvallen wat weer resulteert in een hoger BPM-tarief. Want het BPM-tarief wordt zoals aangegeven gebaseerd op de CO2-uitstoot. Kortom, na 1 september betaal je in veel gevallen duizenden euro’s extra voor je auto.

Gelukkig heeft Renault hier rekening mee gehouden en kan je tot eind deze maand (30 september 2018) profiteren van de aller-, aller-, állerlaatste Last Minute Deals. Renault heeft namelijk diverse voorraadmodellen voor je klaarstaan, allemaal tegen het lagere BPM-tarief. Lekker bezig, want dat scheelt een hoop geld! En bovendien krijg je tot zo’n €3000,- voordeel. Meer weten? Check de voorwaarden op renault.nl.

Ook interessant!

  • De comeback van de Renault 4 is nabij!
  • Nederlandse stichting klaagt Renault en Dacia aan
    Nederlandse stichting klaagt Renault en Dacia aan
  • Renault 5 is live met al zijn broertjes
    Nieuwe Renault 5 is live met al zijn broertjes
  • Renault Sport is omgedoopt
    Renault Sport is omgedoopt tot, jawel, Alpine

Nieuwste artikelen

  • Deze Porsche op Marktplaats is in vier jaar zestig procent afgeschreven
  • Lijst F1 coureurs 2025: wie vonden wij na Verstappen de beste?
  • BMW heeft voor iedere Nederlander een 3-Serie gemaakt
  • Mathieu van der Poel klaar voor het veldrijden met zijn Lamborghini Sterrato
FacebookTweetPinLinkedIn

Advertorial, bpm, Renault

Vorig bericht: « Boevengilde vergrijpt zich aan S8 van AB-lezer
Volgend bericht: BMW bemoeit zich nu ook met Business Class »

Lees Interacties

Reacties

  1. cloverleaf zegt

    26 september 2018 om 15:39

    Renault had iig een vooruitziende blik voor wat betreft hun spec-C motor!

    Login om te reageren
  2. techniekmeneer zegt

    26 september 2018 om 15:50

    Nee bedankt.

    Login om te reageren
  3. robert110 zegt

    26 september 2018 om 15:54

    Ik vind het nog steeds veel geld voor een Renault.

    Login om te reageren
  4. juniorclk zegt

    26 september 2018 om 16:10

    Hebben andere merken ook, dus waarom. Zoveel reclame voor Renault

    Login om te reageren
    • kannito zegt

      26 september 2018 om 16:23

      @juniorclk: geld

      Login om te reageren
      • juniorclk zegt

        26 september 2018 om 16:38

        @kannito: ga dan alle merken af of ze AB willen sponseren

        Login om te reageren
        • sjonniedeluxe zegt

          26 september 2018 om 16:47

          @juniorclk: jij weet dat dit gebeurd is?

          Login om te reageren
          • potver7 zegt

            26 september 2018 om 17:30

            @sjonniedeluxe: altijd de kleine lettertjes lezen. In dit geval is het woordje ‘advertorial’ een leuke hint.

            Login om te reageren
            • sjonniedeluxe zegt

              26 september 2018 om 19:00

              @potver7: hoef je mij niet te zeggen. Ik bedoelde meer dat hoe juniorclk weet dat andere merken niet gevraagd zouden zijn om te adverteren.

              Login om te reageren
              • phaeton zegt

                26 september 2018 om 20:22

                @sjonniedeluxe: Misschien heeft Renault zichzelf wel aangeboden als adverteerder? Via een tussenbureau waarschijnlijk. Ik denk niet dat de autoblog redactie fulltime zelf de importeurs af gaat.

    • Edge zegt

      26 september 2018 om 16:58

      @juniorclk: Er staat niet voor niets “branded content” bovenaan waar doorgaans de auteur staat.

      Login om te reageren
    • torsen zegt

      26 september 2018 om 17:03

      @juniorclk: Omdat dit een Renault reclame is? “Branded content” staat gewoon onder de titel.
      Geen AB auteur enzo.

      Login om te reageren
  5. sjonniedeluxe zegt

    26 september 2018 om 16:47

    *niet gebeurd is

    Login om te reageren
  6. mashell zegt

    26 september 2018 om 17:49

    “aller-, aller-, állerlaatste Last Minute Deals”
    Er komen daarna dus echt geen last minute deals meer van Renault?

    Login om te reageren
  7. GH zegt

    26 september 2018 om 18:04

    € 3000,-. Tijdje bij het merk werkzaam mogen zijn, maar het lijkt bijna een kartelvorming om de prijs zo hoog te houden. Als er zoveel marge op zit en ze verdienen er nog steeds aan, wat gaat er dan fout? Fabrikanten verwachten minder auto’s te verkopen met die nieuwe regeling omdat het duurder wordt. Als er één merk geen korting weggeeft maar in de boekjes de prijs laag inzet, lijkt mij dat dit merk veel meer auto’s verkoopt dan de concurrent. Ik vind het mooi, nieuwe auto’s. Toch zal ik er nooit één kopen.

    Login om te reageren
    • Erik zegt

      26 september 2018 om 18:41

      @gh:

      “Als er zoveel marge op zit en ze verdienen er nog steeds aan, wat gaat er dan fout?”

      Tja, waarom zijn auto’s überhaupt zo duur? Ook al eens afgevraagd hoeveel marge er zit op auto’s van diverse merken vanaf bv. € 50.000,- (NL prijs).

      Het is allemaal ijzer, aluminium, rubber, plastic en vloeistoffen, niets meer, niets minder.

      Login om te reageren
      • sjonniedeluxe zegt

        26 september 2018 om 19:02

        @erik2907: ja, plus nog zoiets als ontwikkelingskosten, een fabriekje hier en daar, transporten, personeel.

        Login om te reageren
        • Erik zegt

          26 september 2018 om 22:19

          @sjonniedeluxe: dat heeft elke fabrikant. Zolang Porsche en gelijkwaardigen nog bonussen aan hun personeel aan de lopende band kan uitdelen van € 9.000,- pp pj dan betaal je duidelijk teveel voor je blik.

          Login om te reageren
          • cloverleaf zegt

            27 september 2018 om 05:06

            @erik2907: het is juist goed dat Porsche de bonus voor iedereen gelijk trekt. En niet alleen aan een paar zogenaamde managers..

            Login om te reageren
      • mashell zegt

        27 september 2018 om 10:48

        @erik2907: zijn auto’s wel zo duur, en zit er wel zoveel marge op? Natuurlijk ziet er op duurdere wagens meer marge, maar dat geldt voor alles: duurdere producten hebben meer marge: telefoons, spijkerbroeken, juwelen, auto’s, huizen, hagelslag etc, etc. Als je basis prijs voor belastingen bekijkt en bekijk wat de fabrikant daar voor moet doen (R&D) onderdelen inkopen, productielijnen opzetten, grondstoffen, medewerkers betalen, distributie. Dan is een auto eigenlijk een best goedkoop product.

        Login om te reageren
        • GH zegt

          27 september 2018 om 11:25

          @mashell: ik heb tijdens mijn job bij de dealer soms 17% marge weg kunnen spelen. Met bedrijfswagens gaat dat percentage over de 30% heen. Geen enkele fabrikant die met verlies gaat verkopen. In de overige 70% zit dus ook R&D, personeel etc. etc.

          Login om te reageren
  8. technofreak zegt

    26 september 2018 om 20:19

    “Het draait allemaal om het BPM-tarief. Je kent deze term waarschijnlijk wel, maar wat houdt het precies in?”
    Idd, het Beperkte PK’s voor Max tarief ken ik wel. Dat is waar je voor 10-tallen miljoenen €’s motoren koopt en sinds 2015 niet meer naar de klant geluisterd wordt.

    Dat BPM tarief?

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North