• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Renault Mégane R.S. Trophy-R sloopt Nürburgring-record

Auteur: RubenPriest, gepost 21 mei 2019 om 15:26 – 39 Reacties

Afbeelding Renault Mégane R.S. Trophy-R sloopt Nürburgring-recordAfbeelding Renault Mégane R.S. Trophy-R sloopt Nürburgring-recordAfbeelding Renault Mégane R.S. Trophy-R sloopt Nürburgring-recordAfbeelding Renault Mégane R.S. Trophy-R sloopt Nürburgring-record

Renault Mégane R.S. Trophy-R sloopt Nürburgring-record
Hot hatches doen de ‘Ring zo achterlijk snel tegenwoordig. Renault laat het zien met de Mégane R.S. Trophy-R.

Wie Mégane R.S. zegt, zegt Nordschleife records. De Franse autofabrikant heeft zijn hete hatch losgelaten op het 20,832 kilometer lange circuit en heeft ‘het’ record weer weten te verzilveren.

De Mégane R.S. Trophy-R is vanaf nu de snelste voorwielaangedreven productieauto op de Nürburgring. De Renault wist het befaamde stuk asfalt in slechts 07:45,389 af te leggen. Het Nürburgring-Nordschleife (20,600 km) gedeelte was goed voor 07:40,100. Ter vergelijking: het eerste record dat Renault reed op het circuit was 8:17 met de Mégane R.S. R26.R. Dat record verbeterde Renault in 2011 met de Mégane II R.S. Trophy met een tijd van 8:07,970. In 2014 werd weer een scherpere tijd gereden met de Mégane R.S. Trophy-R (7:54,360). In 2017 pakte Honda het record af met de voorwielaangedreven Civic Typ R. De Japanners reden een tijd van 7min 43.8s.

De nieuwe Mégane R.S. Trophy-R moet zijn debuut nog beleven. Renault presenteert de heetste Mégane binnenkort tijdens het F1-weekend in Monaco. De 300 pk sterke hatchback moet voor het einde van 2019 op de markt komen. De auto heeft betere aerodynamica, is 130 kg lichter ten opzichte van de Mégane R.S. Trophy en heeft een nog straffere wielophanging.

Ook interessant!

  • Volledig elektrische Renault Mégane ziet er zo uit
  • Mijn Auto: Renault Mégane RS van Thom
    Mijn Auto: Renault Mégane RS van Thom
  • Gespot - Mégane RS Trophy van een vlotte moeder
  • Dít wordt de nieuwe Renault Megane!

Nieuwste artikelen

  • Video: Dame scheurt veel te hard over krappe weg
  • Europese ‘Kei Car-categorie’ blijkt stimulans voor meer elektrische crossovers
  • Ineens is je auto geen youngtimer meer, wat zijn je opties?
  • Nederlandse overheid wil MEER 130 km/u-snelwegen!
FacebookTweetPinLinkedIn

megane, megane-rs, nurburgring, record, Renault, trophy-r

Vorig bericht: « Alle lachwekkende fouten van Alonso’s geflopte Indy 500-avontuur
Volgend bericht: René Froger zet zijn Mercedes SLS te koop »

Lees Interacties

Reacties

  1. bernoulli zegt

    21 mei 2019 om 15:31

    Met optionele cellofaan ramen zeker.

    Login om te reageren
    • karaya zegt

      21 mei 2019 om 15:36

      @bernoulli: Honda gebruikt rijstpapier.

      Login om te reageren
    • rufctr01 zegt

      21 mei 2019 om 17:41

      @bernoulli: maakt dat uit?

      Login om te reageren
      • emping zegt

        21 mei 2019 om 21:15

        @rufctr01: ja dat blijft langer heel dan die Franse rommel

        Login om te reageren
        • vondick zegt

          22 mei 2019 om 11:27

          @emping: zeg sorry

          Login om te reageren
          • emping zegt

            23 mei 2019 om 04:21

            @vondick: sorry voor al die mensen die in Franse rommel moeten rijden. Het ga je goed.

            Login om te reageren
  2. w0o0dy zegt

    21 mei 2019 om 15:39

    De vragen die hierbij van belang zijn / zouden moeten zijn : hoeveel sneller is de baan en hoeveel sneller is de auto dan nog?

    Login om te reageren
    • kalslasie zegt

      21 mei 2019 om 16:03

      @w0o0dy: inderdaad, de baan is door de jaren heen steeds gladder (qua reliëf) en dus sneller

      Login om te reageren
      • sirprize zegt

        21 mei 2019 om 16:47

        @kalslasie: het staat Honda vrij te proberen het record terug te pakken

        Login om te reageren
  3. viezefreddyw zegt

    21 mei 2019 om 15:53

    Het leukste vind ik nog dat het gaat met een handbak. Een hothatch als dit met automaat is voor mij toch geen hothatch. Onbegrijpelijk vind ik het dan ook dat Renault met de Clio R.S. geen handbak aanbiedt..

    Login om te reageren
    • bernoulli zegt

      21 mei 2019 om 16:10

      @viezefreddyw: Renault biedt helemaal geen Clio RS meer aan.

      Login om te reageren
  4. Gizzi zegt

    21 mei 2019 om 15:56

    Wacht ff…
    “De Renault wist het befaamde stuk asfalt in slechts 07:45,389”
    “De Japanners reden een tijd van 7min 43.8s.”

    Renault 07:45.4s
    Honda 07:43.8s

    Conclusie, Honda is nog steeds sneller :)

    Login om te reageren
    • Gizzi zegt

      21 mei 2019 om 15:58

      @gizzi: Of gaat het om deze tijd? “Het Nürburgring-Nordschleife (20,600 km) gedeelte was goed voor 07:40,100.”

      Login om te reageren
      • soes750 zegt

        21 mei 2019 om 16:23

        @Gizzi: Honda reed de ronde ook over 20.600 meter.

        Login om te reageren
        • jeroenwz zegt

          21 mei 2019 om 22:46

          @soes750: en ik doe de Coopertest nog steeds in 12 minuten!

          Login om te reageren
          • soes750 zegt

            22 mei 2019 om 08:41

            @jeroenwz: knap hoor. Ik zou trots op mezelf zijn.

            Login om te reageren
          • vondick zegt

            22 mei 2019 om 11:29

            @jeroenwz: Volgens mij kan de Mini Cooper beter

            Login om te reageren
    • ds3thp zegt

      21 mei 2019 om 17:21

      @Gizzi: De 7:43,8 van Honda is de Bridge to Gantry tijd, en dus het 20,600km stuk.

      Honda zet in op meer vermogen waar Renault weer kiest voor minder gewicht.

      Login om te reageren
      • Onehp zegt

        21 mei 2019 om 18:34

        @ds3thp: nee hoor, BTG is iets van 7:23 met die tijd. Volgens mij gaat het om de volle ronde en de zogenaamde industry lap die ietsje korter is maar de maatstaf voor de records.

        Login om te reageren
    • michaelb zegt

      21 mei 2019 om 17:58

      @Gizzi: en lelijker

      Login om te reageren
  5. Dutchdriftking zegt

    21 mei 2019 om 16:04

    Ziek snel toch dit!

    Login om te reageren
    • martijn_vangammeren zegt

      21 mei 2019 om 20:46

      @dutchdriftking: Als je dit snel vind moet je eens het filmpje opzoeken van de Porsche 919 Evo die het échte baanrecord heeft overgepakt dat er al 30 jaar stond.

      Login om te reageren
      • cortinaracing zegt

        21 mei 2019 om 23:26

        @martijn_vangammeren: met een volle minuut en nog wat meer, ongelofelijke wagen is dat

        Login om te reageren
      • Dutchdriftking zegt

        22 mei 2019 om 06:10

        @martijn_vangammeren: klopt, maar dat is een onbetaalbare Porsche. Voor een bereikbare hot hatch is het ziek snel.

        Login om te reageren
  6. nls zegt

    21 mei 2019 om 16:16

    Absurd snel.

    Login om te reageren
  7. dper4mance zegt

    21 mei 2019 om 16:19

    Na het zien van de eerste foto snap ik hoe ze het gedaan hebben. Ze hebben hem andersom gereden. Normaal kom je daar bij flugplatz de berg op…

    Login om te reageren
  8. daniel1975 zegt

    21 mei 2019 om 16:26

    En toch vind ik het jammer dat het geen 2.0 meer is… Toch 30-40 potentiële pk’s die er dan bij hadden gekomen. Minder relevant voor de rondetijden, maar wel handig op de autobahn…

    Login om te reageren
    • ghost zegt

      21 mei 2019 om 18:10

      @daniel1975: valt over te discussiëren want 2.0 liter blok is weer wat zwaarder, in the end is gewicht een zwaarder wegende tegenstander (pun intended), dan wat minder pk’s.

      Login om te reageren
  9. dare2think zegt

    21 mei 2019 om 16:55

    3.7 seconden sneller op 20,6 km. Dat is niet veel marge.

    Login om te reageren
  10. rufctr01 zegt

    21 mei 2019 om 17:42

    Bam….laat de fiets van techniekm…..dit maar eens gaan fixen?

    Login om te reageren
  11. rufctr01 zegt

    21 mei 2019 om 17:49

    Hoe snel zijn die te dure zure VAGjes rond de Nürburgring gegaan?

    Login om te reageren
    • Onehp zegt

      21 mei 2019 om 18:37

      @rufctr01: Golf Clubsport S 7:47.19 en die ronde is beter gedocumenteerd dan de Honda die erg prototype achtig was…

      Login om te reageren
  12. Onehp zegt

    21 mei 2019 om 18:41

    130kg is een enorm verschil, geen achterbank doet misschien 20kg, de carbon wielen doen misschien ook 20kg, lichter voorstoelen, uitlaat, geen 4ws, geen airco, en dan nog…
    Snelle tijd maar de NS is ook een stukje sneller dit jaar.
    Leuke tijd voor Hot Hatches en ook de keuze van meerdere ring rats ook al hebben ze straffer spul staan.

    Login om te reageren
    • Onehp zegt

      21 mei 2019 om 23:24

      @onehp: zie nu in het filmpje Öhlins, dat is natuurlijk erg fijne vering af fabriek. Ook benieuwd naar de bandjes hier gebruikt, ‘gewone’ Cup2 of iets specialers?

      Login om te reageren
  13. utregcity zegt

    21 mei 2019 om 19:08

    Trophy-R (Type-R iemand?). Grapjassen hoor die Fransen. ?

    Login om te reageren
    • emping zegt

      21 mei 2019 om 21:19

      @utregcity: Franse stokbroden zijn goed. En kaas en Gauloises maar dat is het dan ook maar. Wellicht de Alpine nog.

      Login om te reageren
    • melcon zegt

      22 mei 2019 om 07:37

      @utregcity: R als in Radicale, zo als de wat extremere uitvoeringen al heten sinds de Megane R26.R. Heeft dus niets met Type-R te maken.

      Login om te reageren
  14. gemaskerdemuchacho zegt

    21 mei 2019 om 20:05

    Heerlijk rondje.. Blijft een aantrekkelijke auto zo’n Megane RS.. En wat blijft die coureur rustig zeg haha

    Login om te reageren
  15. cortinaracing zegt

    21 mei 2019 om 23:26

    Rijtest z.s.m. graag!

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North