Renault Nederland opent dealer via Facebook

Branded content, 18 Reacties

Ter introductie van de nieuwe Renault ZOE opent Renault Nederland de eerste dealer ter wereld op Facebook.

Renault Zoe is hier

Renault hoopt om op deze manier iedere consument de kans te geven in aanraking te komen met de elektrische Renault ZOE. In Nederland bestaan immers nog veel vooroordelen ten opzichte van elektrisch rijden, vooral hier op de Autoblogs. Maar heb je ooit elektrisch gereden? Nee, waarschijnlijk niet. Door het mensen zelf te laten proberen, wil Renault Nederland laten zien dat elektrisch rijden een oplossing is voor de mobiliteitsbehoefte van vele mensen. Een ZOE Experience is dan ook meer dan een proefrit, het is een unieke ervaring, waarbij je zelf ook eens een stekker in één van de vele opladers kan duwen.

Door middel van drie eenvoudige stappen, waarbij een keuze wordt gemaakt uit de voorkeurslocatie van de dealer, datum en dagdeel, kan elke fan een ZOE Experience inplannen. Het gehele proces vindt plaats op de Facebookpagina van Renault Nederland, zonder tussenkomst van een reguliere dealer, en dat is een primeur! Je kan dit zowel via desktop, tablet als smartphone doen.

De Renault ZOE beschikt over de nieuwste technologie, maakt geen geluid en rijdt zonder de trillingen van een verbrandingsmotor. De gehomologeerde actieradius van de Renault ZOE is 210km. Hiermee heeft de auto het grootste bereik in zijn klasse.

De Renault ZOE is leverbaar vanaf € 20.990, klik HIER voor de Facebook pagina.



18 reacties

Waarom de Opel Vivaro de ideale bus voor jou is, bekijk het hier!.
Dit soort EV’s kan ik alleen maar toejuigen. Niet (te) lelijk, niet een veel te kleine actieradius en geen vervanging van sportauto’s.
Dit is namelijk een goede oplossing voor de gemiddelde huisvrouw en voor jongere meiden die niet veel om een verbrandingsmotor geven, maar gewoon een leuk autotje willen.

Als vervanging voor sport/raceauto’s vind ik EV’s nog steeds niet goed, dat daargelaten.

En die facebook dealer.. Leuk bedacht! Dit zal de drempel een stuk lager leggen voor een testrit.
@nickmercedes:
Helemaal mee eens, daarbij rijdt een EV helemaal niet verkeerd.
Er zit echter een addertje onder het gras en dat zit hem in de accu huur. De accu huur je voor een vast bedrag per maand op basis van een jaarkilometrage. Dat bedrag is hoger dan het bedrag dat je kwijt bent met een vergelijkbare Clio aan benzine.
Dat moet je dus wel willen….
@jrk68: ja alleen wij hebben gekeken om er een zakelijk te rijden. Toen 0% bijtelling en een zakelijke aanschaf van ongeveer 7k. Dan is het wel heel aantrekkelijk om er eentje te hebben als 3e auto. Dan kunnen mijn broers en ik hier mee naar vrienden in de omgeving enz. Zakelijk zijn ze heel aantrekkelijk maar particulier ook. Overigens was de maandhuur 79 euro van de accu bij 15.000 km. Dit vind ik persoonlijk wel meevallen, je weet dan zeker dat je jarenlang verzekerd bent van goede accu’s.
@leandro:
Zeker zakelijk zijn ze het koopje van de week, dan kan je die accu huur ook voor een behoorlijk deel aftrekken. Bij 15000km per jaar ben je met de accu huur wel goedkoper uit dan bij benzine.
Ik had die som ooit gemaakt met een Twizy en dat was best ongunstig, ik ging er dus te gemakkelijk vanuit dat voor de Zoë hetzelfde op zou gaan.
Gevalletje My bad dus.
@jrk68: probleem van Ev voertuigen is het bereik wat zo tegenspreekt, ze hebben ook nog een andere Ev kan alleen niet op zijn naam komen maar die haalt in verre weg de kilometers niet.
De twizzy is ook een grappig ding maar absoluut niet geschikt voor mensen met een slechte rug doordat er amper vering inzit, maar wel erg handig voor in de randstad.
Eigenlijk de eerste echt interessante elektrische wagen. Met 20k en een actieradius van ruim 200km zou dit voor veel mensen een alternatief zijn.

Ik zal mijn vooroordelen over Renaults en elektrische systemen maar even onder drukken.
@sketcher:
Die vooroordelen kunnen gevoeglijk bij het grofvuil. Die elektrische misère ligt alweer een aantal jaren achter ons.
De vorige generatie Megane en Laguna zijn idd. berucht maar de huidige schijnen die problemen niet te kennen.
Vergeet ook niet dat er aan een EV veel minder stuk kan, slechts 1 bewegend deel in de motor en geen versnellingsbak die voor ellende kan zorgen.
Doordat je de accu huurt heb je daar dus ook geen zorgen van.
@jrk68: Helemaal gelijk. Was meer een trolletje. Renault heeft zich behoorlijk ingespannen de laatste jaren. Met Nissan samen hebben ze al behoorlijk wat kennis en kunde in huis.

Het gevoelig punt bij elke elektrische auto is niet de motor maar de accu. Tot nu lijkt het mee te vallen. De accu’s van Tesla doen het b.v. beter dan vooraf voorspelt.
Blijkbaar een krappe auto, de achterpassagiers passen er niet al te goed in.
Zaken gaan niet zo goed daarzo bij renaultje ? Ik zie deze opkomende trend steeds vaker bij autodealers en zij zien op hun beurt weer de kracht van ( social ) media. Het is een extra vorm van goedkope reclame en besparing op personeelskosten. Of het werkt om meer klanten aan te trekken ik betwijfel het. Mond op mond reclame gaat het snelst en als iets niet bevalt ben je getekend voor het leven.
@bempi: Of de zaken goed gaan of niet lijkt me weinig invloed te hebben op de manier waarop fabrikanten omgaan met social media. Dit is gewoon efficiënter om de Zoë onder de aandacht te brengen. De distributeur kan naar buiten komen met een enkele en duidelijke campagne, de verkoopspunten (dealers) kunnen er alleen maar voordeel uit halen.

Vergeet niet dat BMW de i3 ook wilt verkopen via ’t internet – dus niet exclusief via een dealer. Nochtans gaat het bij BMW nu ook weer niet zo slecht – of toch niet als je hun persberichten mag geloven. Hoewel ze in Duitsland toch weer enkele poten schijnen te willen sluiten (waar had ik dat nu weer gelezen…?)
@BaRa:

BMW wilt in de personeelskosten snijden en kiest bewust voor een toekomst van online verkoop. Dom maar goed ze denken een gat in de markt te hebben gevonden. Ik denk dat de markt voor renault met een paar procent gaan vermenigvuldigen. De doelgroep blijft klein en de vraag blijft: wie wil je bereiken. Of is het gewoon een domino bom. Iets wat overal komt en zich overal besmettelijk verspreid. Vergeet niet teveel reclame kan ook irriterend en averechts werken.
Leuk, ben je naast je betalingsgegevens ook je privacy kwijt. Goeie combo.
Advertorial
De Zoë rijdt echt super! Ongelooflijk stil en is nog redelijk snel ook!
@carspotter-rietdijk: nooit een snelle auto gereden neem ik aan??
@trident: hahaha ik ben gewoon een tiener en heb gewoon een bijbaantje waar ik in die dingen rijdt. Sportauto idd nog nooit in gereden, maar waarschijnlijk dat ik komende dagen een keer in een Nissan GT-R mag rijden.
Slechts 210 km? En bij het uitlaten van airco e.d.? Nee, niks voor mij.

Geef een reactie:

Je moet ingelogd zijn om reacties te posten, registreren kan HIER (ook via Facebook).