Renault steekt Kadjar in nieuwe jas

Auteur: , 20 Reacties

Zit deze nieuwe jas als gegoten?

Renault introduceerde de Kadjar drie jaar geleden en de Fransen vonden het inmiddels tijd geworden om de crossover van een update te voorzien. Het is goed kijken, want er hebben geen ingrijpende veranderingen plaatsgevonden.

Je herkent de facelift aan de nieuwe voorbumper, grille, chrome elementen en koplampen. Aan de achterkant zijn de lichtunits smaller geworden en de mistverlichting is voortaan verwerkt in de achterbumper. Renault brengt met de facelift nieuwe lichtmetalen naar de Kadjar in de formaten 17- tot 19-inch. Daarnaast zijn er drie nieuwe kleuren beschikbaar. Het gaat hier om Vert Oural, Bleu Iron en Gris Highland. Het interieur is opgeknapt met de komst van een vers 7-inch touchscreen geïntegreerd met R-LINK 2. Het multimedia- en navigatiesysteem van Renault.

De Kadjar krijgt de nieuwe generatie Renault motoren onder de kap. De 1.3 TCe benzinemotor, al reeds leverbaar in de Scènic, komt naar de crossover. Er is keuze uit de TCe 140 GPF, TCe 160 GPF en TCe 160 EDC GPF. Dieselen doe je met de Blue dCi 115. Deze motor levert vijf pk meer in vergelijking met zijn voorganger.

De vernieuwde Kadjar beleeft zijn debuut tijdens de Autosalon van Parijs. Informatie met betrekking tot de prijzen en beschikbaarheid volgen in een later stadium.



20 reacties

lelijk als altijd
Renault Ketjap. Brrrrrrr
@wouth: Renault Kadjar Tjampoer was het toch?
Zag er niet uit, ziet er nog steeds niet uit
Renault steekt de Kadjar in een nieuwe jas, Gaastra steekt de eigenaren in een nieuwe (matching) jas. Cirkel weer rond. Op naar Ikea…
Prima auto, indien je gewoon vervoer wenst met hoge instap, voldoende binnenruimte en mogelijkheden voor ‘t monteren van een fietsendrager of het trekken van een caravan.

Prima auto, indien het je verder niet boeit hoe het eruit ziet en als een natte krant rijdt.

Ik zou ‘t niet kopen, gelukkig voor Renault een heleboel mensen wel.
@hectorjenks: Binnenruimte blijft een B-segmenter; hoge poten of niet. En een fietsendrager kan tegenwoordig op elke rugzak A-segmenter. Ik stel voor een extra gevarengeld senioren-tax in te voeren op dit model.
@dawwg: Captur is B-segment toch? En de Kadjar c-segment
@dawwg: Jij wilt ook oud worden op een dag toch? Moeten ze jouw dan ook gaan pesten met extra hoge taxen?
160pk maximaal.. het zal geen hele grote caravan worden die je hier achter kunt hangen.
@w0o0dy: Al helemaal niet met die 1.5DCi diesel; dat ding heeft minder koppel dan mijn elektrische puntenslijper uit de jaren 80 …
@dawwg: 250nm toch? Is op zich goed te doen. Kom je echter onder de 1700 toeren dan denk ik dat je met caravan en al achteruit gaat op een beetje helling. Die motor is wel oké in een Captur of Megane maar in een Senior Undertaking Vehicle natuurlijk niet echt genoeg. Raar dat ze de 1.6 DCI niet gebruiken..
Blijft een troosteloos ding. Een blauwe blob met een coma-verwekkend meh interieur en fonseh velgen…
Vreemd, ik vind de Dacia Duster er veel eleganter uitzien. Dat terwijl dat toch de budgetoptie zou moeten zijn.
Ik vermoed dat er een reden is waarom er geen enkele foto van het exterieur van kortbij genomen is. 3/4 van de foto is steeds omgeving.
Is het zo erg Renault?
@cossiekiller: Anders vallen de panelgaps zo op haha. Serieus mijn schoonpa heeft zo’n ding. Tussen sommige panelen kun je gewoon je hele vinger steken. Plus sommige panelen zitten verder uit elkaar dan andere (terwijl aan de gespiegelde kant de panelen dan weer anders uit elkaar steken) een scheve bende. Erg slordig.
Het blijft een mooi ontwerp. Helaas nog altijd zonder 4×4 en met te kleine motoren.
@schreute01: Die zijn er wel, alleen niet voor Nederland beschikbaar. Gok erop dat het komt door de hoge belastingen.
Ik heb nog liever een grijze Golf Variant.
Ik heb er werkelijk nog nooit eentje zien rijden….

Geef een reactie:

Je moet ingelogd zijn om reacties te posten, registreren kan HIER (ook via Facebook).