• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Renault Symbioz is nóg een C-segment crossover (ook voor NL)

Auteur: willeme, gepost 8 februari 2024 om 10:10 – 6 Reacties

symbioz

De Renault Symbioz verovert een stuk markt waar Renault al aanwezig is en toch ook weer niet.

Je zou denken dat Renault wel voldoende modellen heeft in het C-segment. Een tikkeltje hoog op de poten, gericht op families, niet te duur, heerlijk praktisch en voorzien van een vooruitstrevende aandrijflijn. Daar bedoelen we mee een elektrische auto of op zijn minst een PHEV.

In dit specifieke segment zijn er al auto’s als de Renault Arkana en de Renault Austral (beide met een PHEV-aandrijflijn) plus de elektrische Mégane en Scénic. Daar past niets meer bij, maar niets is minder waar.

Renault kondigt namelijk NOG een nieuwe auto in dit felbevochten segment aan. Ja, het segment wordt wat voller in de Renault-showroom.

Renault Symbioz

Ze hebben ook al een naam voor dit voertuig, de Symbioz. Net zoals de bovengenoemde auto’s is het dus een geëlektrificeerde crossover. In dit geval past ‘ie in het rijtje van de eerste twee, want de Symbioz krijgt een plug-in hybride aandrijflijn.

symbioz

Er zal wel degelijk differentiatie zijn. Volgens Renault is de Symbioz een typische compacte familie-SUV, terwijl de Austral een High-Tech Premium-SUV is en de Arkana een dynamische SUV-coupé. Begrijpt u het nog?

Voordelig?

Van alle SUV’s van Renault in dit segment zal de Symbioz vrij compact zijn: 4,41 meter. Aangezien het woord premium of dynamisch niet wordt genoemd, gaan we er min of meer van uit dat dit dan ook de meest voordelige zal zijn.

symbioz

De Renault Symbioz heeft een paar noviteiten. Zo is de Symbioz de eerste auto die de nieuwe vormtaal van Renault gaat voeren. Ook zal de auto voorzien zijn van een plug-in hybride aandrijflijn met 145 pk. Die kennen we natuurlijk ook al uit andere modellen. Het gewicht zal onder de 1.500 kg komen te liggen, aldus Renault.

Tevens is er een nieuw glazen panoramadak voorzien van PDLC-technologie. Daarmee kun je het blinderen zonder dat je het afdekt. Wanneer de Renault Symbioz op de markt komt, is niet bekend. Afgaande op de afbeeldingen is het model zo goed als af, dus hopelijk hoven we niet te lang te wachten.

Check hier om te zien hoe Renault de naam van de Symbioz bedacht:

Ook interessant!

  • Vernieuwde Renault Arkana
    Subtiel vernieuwde Renault Arkana heeft een prijs
  • Renault geeft dit een compleet verkeerde naam
  • Renault Rafale, een compleet nieuw vlaggenschip
    Renault Rafale, een compleet nieuw vlaggenschip
  • Renault voor de rechter vanwege olieverbruik 1.2 TCe

Nieuwste artikelen

  • Deze bizarre occasion heeft Bentley-logo’s en een V10
  • Deze BMW is weird: de M235 Gran Coupé #test
  • Toyota onthult volgende week extreem belangrijk nieuw model
  • Politie achtervolgt 71-jarige (!) op motor met 200 km/u
FacebookTweetPinLinkedIn

crossover, Hybride, plug-in, Renault, symbioz

Vorig bericht: « Nieuwe Grand Tour Special belooft ouderwets vermaak (+video)
Volgend bericht: MRB toch bijna overal omhoog dit jaar »

Lees Interacties

Reacties

  1. mashell zegt

    8 februari 2024 om 10:53

    Dit oogt als een Megane estate. Maar dan een tikkie hoger dan vroeger, net zoals een Skoda Enyaq.

    Login om te reageren
  2. Johanneke zegt

    8 februari 2024 om 11:49

    Beetje in lijn met hoe een boel mensen hun kinderen tegenwoordig noemen. Zoveel mogelijk de laatste 3 letters van het alfabet gebruiken.

    +1
    Login om te reageren
  3. raoufff zegt

    8 februari 2024 om 14:31

    Weer zo’n opgehoogde truttenbak, gooi maar weg!

    Login om te reageren
  4. Snelle zegt

    8 februari 2024 om 16:00

    Eindelijk een fabriekant die een gewicht vernoemt bij een nieuw model. Voor dat je het weet gaan we het heel normaal vinden dat iedere auto boven de 2ton weegt (bizar vind ik dat aangezien je er het merendeel van de tijd alleen in zit met je +/- 80kg..)

    Login om te reageren
    • mashell zegt

      9 februari 2024 om 06:25

      Is een auto van 1000 kilo niet ook al bizar om een persoon van 80 kilo te vervoeren?
      Dat kan een fiets van 15 kilo veel efficiënter.
      Of de auto nou 1000 of 2000 kilo weegt is beide zo bizar dat het niet uitmaakt. Als je ziet dat een EV maar een derde van de hoeveelheid energie per kilometer gebruikt wordt een auto van 2000 kilo opeens toch heel acceptabel.

      Login om te reageren
  5. pignon zegt

    9 februari 2024 om 01:16

    Zo en profil lijkt het allemaal best oké (in deze tijd dan hè)

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North