• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Renault Talisman is officieel de goedkoopste D-segmenter

Auteur: machielvdd, gepost 4 november 2020 om 16:57 – 32 Reacties

Renault deelt mee wat de prijzen van de Talisman facelift zijn. Die vallen niet tegen.

Buiten de premiummerken zijn D-segment auto’s niet meer in trek. Dat is best wel jammer, want er zitten wel degelijk gave modellen tussen. De Opel Insiginia, de Peugeot 508 en ook deze Renault Talisman: het zijn stuk voor stuk gewoon geslaagde auto’s.

Facelift

De Renault Talisman nam in 2016 het stokje over van de Laguna en staat dus alweer vier jaar in de showrooms. Dat was ook meteen de plek waar je de meeste Talismans tegen zal komen, maar dat terzijde. Traditioneel is het na vier jaar tijd voor een facelift. Die kreeg de Talisman dan ook, maar Renault veranderde niet meer dan strikt noodzakelijk.

Subtiel

Wat de facelift inhield meldden we al in februari, maar dat ben je waarschijnlijk weer vergeten. Het is ook geen memorabele update. Het zijn vooral de voorbumper, de koplampen en de achterlichten die subtiel zijn gewijzigd. Nieuwe LED-dagrijverliching is nu standaard, adaptieve LED Matrix-verlichting is optioneel. In het interieur prijkt een nieuwe 10,2 inch Virtual Cockpit. Als je voor de Intens of Initiale Paris-uitvoering kiest tenminste.

  • Renault Talisman facelift prijzen
  • Renault Talisman facelift prijzen
  • Renault Talisman facelift prijzen
  • Renault Talisman facelift prijzen

Prijzen

Bij de facelift van de Renault Talisman horen ook nieuwe prijzen. De instapper is nu de 140 pk sterke TCe 140 Business Zen. Deze kost in sedanvorm €32.960. De Estate heeft een meerprijs van €1.200. Tot en met 2018 was de instapper de TCe 150. Daarna nam de TCe 160 deze rol op zich, die vanaf €36.650 in de prijslijsten stond. De instapper is nu dus beduidend goedkoper geworden, maar dan moet je wel kunnen leven met 20 pk minder.

Concurrentie

De nieuwe Talisman is niet alleen goedkoper dan de pre-facelift Talisman, maar ook goedkoper dan de concurrentie. De prijzen van de Passat beginnen namelijk bij €37.985. Dat is niet omdat deze auto zoveel beter gemotoriseerd: in de Passat zit ook gewoon een viercilinder met 150 pk. De instapper van de Opel Insignia is nog een stukje duurder: die kost minstens €39.399. Alleen de 508 is momenteel iets goedkoper, met €32.240. Dat heeft de Franse concurrent puur te danken aan een tijdelijk voordeel van 5 mille dat alleen op voorraadmodellen geldt. Daarnaast moet je het in de Peugeot doen met een driepitter. Conclusie: Renault heeft de Talisman aardig scherp geprijsd.

Voor de volledigheid hieronder de complete prijslijst. De vernieuwde Talisman is vanaf begin 2021 leverbaar.

UitvoeringPrijs
TCe 140 Business Zen€32.690
TCe 140 Business Intens€34.690
TCe 160 Business Zen€34.190
TCe 160 Business Intens€36.190
TCe 160 Business Initiale Paris€41.890
Blue dCi 160 Business Intens€46.590
Blue dCi 190 Business Intens€48.690
Blue dCi 190 Business Initiale Paris€54.390

Ook interessant!

  • De comeback van de Renault 4 is nabij!
  • Dit is nu officieel het nieuwe logo van Renault
  • Officieel: Renault 5 én 4 keren terug!
  • Deze Turbo 3 is een kneiterdikke restomod

Nieuwste artikelen

  • Grote verandering bij elektrisch opladen op komst
  • Gespot – Miami Vice in het kwadraat
  • Meer goed nieuws, merken denken weer aan de echte liefhebbers
  • De meest gewilde occasions worden goedkoper!
FacebookTweetPinLinkedIn

estate, geld, Renault, talisman

Vorig bericht: « BMW iX3 rijtest en video – en hij wordt goedkoper!
Volgend bericht: Dit is de schitterende Iso Rivolta GTZ in het vlees »

Lees Interacties

Reacties

  1. Dutchdriftking zegt

    4 november 2020 om 17:18

    Ik ben er uit, mijn volgende auto wordt (weer) een D-segment station. Als ze het nieuw al slecht doen dan moeten ze tweedehands helemaal goedkoop zijn.

    Login om te reageren
    • W115 zegt

      4 november 2020 om 17:40

      @dutchdriftking: gebrek aan verkoop betekent ook schaarste in het occasionaanbod.

      Login om te reageren
      • vonklausenburg zegt

        4 november 2020 om 17:45

        @w115: behalve als de showroom- en demomodellen de verkoop in gaan voor enorm scherpe prijzen.

        Login om te reageren
  2. 1audi1 zegt

    4 november 2020 om 17:49

    Ooit als huurauto gehad. Reedt echt verschrikkelijk. Net als de Megane en Koleos

    Login om te reageren
    • smultie zegt

      4 november 2020 om 17:54

      reedt…. ???!??!??!

      Login om te reageren
      • eklasse zegt

        4 november 2020 om 18:20

        @smultie: echt verschrikkelijk.

        Login om te reageren
        • 1audi1 zegt

          4 november 2020 om 18:21

          @eklasse: inhoudelijk zeg!

          Login om te reageren
          • eklasse zegt

            4 november 2020 om 22:22

            @1audi1: reed echt verschrikkelijk toch?

            Login om te reageren
  3. goodvibrations zegt

    4 november 2020 om 18:25

    Blijft een mooie auto.. Veel waar voor je geld in ieder geval!

    Login om te reageren
  4. bernoulli zegt

    4 november 2020 om 18:41

    Dat voorspatbord…

    Login om te reageren
  5. Wolfeschlegelsteinhausenbergerdorff zegt

    4 november 2020 om 19:02

    Mijn zwager heeft deze een tijdje gereden in de lease, wachtend op zijn Passat station. Hij vond de Talisman helemaal niks. De kwaliteitsbeleving was (voor hem) ver ondermaats.
    Nu rijdt hij inmiddels een Model 3 dus ben benieuwd hoe hij nu naar kwaliteitsbeleving kijkt ?

    Login om te reageren
  6. redbeams zegt

    4 november 2020 om 19:03

    Deze stond blijkbaar model voor de arteon estate ?

    Login om te reageren
  7. ukbob zegt

    4 november 2020 om 19:09

    Moet eerlijk bekennen: recent een nieuwe lease auto besteld en heb niet eens aan welke Franse optie gedacht, laat staan proefgereden..
    interieur ziet er bijzonder netjes uit, maar uitgesmeerd over 4 jaar lease termijn denk ik toch dat ik blijer ga zijn met m’n veel kleinere en on-premium aangedreven Beierse vierwieler.

    Login om te reageren
    • jollykart zegt

      4 november 2020 om 20:12

      Lease auto eruit gegooid zodat ik kan genieten van een premium aangedreven Beierse zes in lijn. Voel me gelijk vrijer en blijer. Iets ouder dan de auto die ik inlever en met een beetje mazzel niet duurder. En anders heeft blijheid en vrijheid een prijs. Ontopic, schitterende auto die je voor minder geld rijdt dan een BMW 2, A3 of a klasse sedan. In station natuurlijk een ontzettend ruime familliebak.

      Login om te reageren
    • henkp1 zegt

      4 november 2020 om 23:53

      Ik rij nu in een 120d vorige model; retefijne auto. Die nieuwe ga je mij niet in zien, ding is lelijk en al het goede/leuke wat er in m’n 120 zit, heeft die nieuwe niet meer. Zitpositie is gewoon, voorwielaandrijving, nog steeds niet ruim, driepitter. Nee, ik ga juist een Talisman bestellen: Initiale 160pk met de paar opties die nog mogelijk zijn (bijna alles is standaard bij die auto) Komt hij op €43k. Daar heb je net een leuk aangeklede 118 voor.

      Login om te reageren
    • karhengst zegt

      5 november 2020 om 00:42

      Heb wel gekeken maar ben afgehaakt bij het zien van de motoriseringen. Daar viel geen eer aan te behalen. De kennelijk nieuwe 190 PK DCi is dus aardig wat te laat gekomen.

      Maar met een niet minder fraai alternatief zoals in jouw geval zal ik er ook niet rouwig om zijn. Wel jammer voor Renault, ik had ze wel een succes gegund.

      Login om te reageren
    • mashell zegt

      5 november 2020 om 06:40

      @ukbob: ik had wel even gekeken maar met een facelift die al in Februari gepresenteerd is en prijzen en levering pas nu was het gewoon veel te onduidelijk wat je kreeg.

      Login om te reageren
  8. moveyourmind zegt

    4 november 2020 om 19:18

    Jammer dat er geen Bacarra uitvoering van is. Een sjieke uitvoering zou zonder meer passen bij de Talisman met zijn fraaie voorkomen. Deftige kleur er op, zoals het donkerrood op bovenstaande foto en het plaatje is helemaal af.

    Login om te reageren
    • hooesi zegt

      4 november 2020 om 19:43

      @moveyourmind: das toch de initiale paris als ik me niet vergis. Ben nu niet meer zo thuis in Renault maar thuis opgegroeid in de R25baccara van pa en de Clio Baccara van ma!

      Login om te reageren
      • moveyourmind zegt

        4 november 2020 om 19:52

        Gaaf, vooral die 25 Bacarra. Die straalde pas echt luxe uit. Daar kan de Talisman niet tegenop, ook niet in de duurste Intiale uitvoering.

        Login om te reageren
        • hooesi zegt

          5 november 2020 om 08:07

          @moveyourmind: ja weet nog dat mijn vader helemaal het mannetje was. Hij was toen ook helemaal verliefd op de, buiten bereik zijnde, Safrane BiTurbo. Nu heel normaal, toen echt ultiem…mooie tijden ?.

          Login om te reageren
    • berlinetta zegt

      5 november 2020 om 09:40

      De luxe uitvoering is juist de Initiale Paris. Alle dingen die jij noemt, kun je bestellen bij die uitvoering. Een collega van me rijdt er zo een.

      Login om te reageren
  9. net10 zegt

    4 november 2020 om 20:04

    Scherpe prijs voor deze erg mooie en comfortabele D segment auto. Ik heb in veel auto’s gereden en was zeer onder de indruk van deze Franse Limousine

    Login om te reageren
  10. vacano zegt

    4 november 2020 om 20:05

    dat is volgens mij al lang geleden dat ze nog een Bacarrat uitvoering hebben gehad.

    Login om te reageren
    • mcshine zegt

      5 november 2020 om 11:05

      @vacano: sterker nog, da’s nooit gebeurd

      Login om te reageren
  11. lekbak zegt

    4 november 2020 om 20:23

    Als ik op de website van Renault kijk is de goedkoopste Megane die niet uit voorraad leverbaar is ook al 30k. Dan is het maar een klein verschil met de talisman. Lijkt mij een makkelijke keuze.

    Login om te reageren
    • knapzuur zegt

      5 november 2020 om 08:00

      Motorrijtuigenbelasting, parkeer gemak kunnen ook nog redenen zijn om het juist niet te doen.

      Login om te reageren
    • henkp1 zegt

      5 november 2020 om 09:04

      Ik weet niet waar jij kijkt, maar als ik kijk op renault.nl zie ik een bedrag van €23.590 voor een nieuwe Mégane. Ook al zo een scherpe prijs.

      Login om te reageren
  12. henkp1 zegt

    4 november 2020 om 20:25

    Prachtige wagen en nog goed ook. En dat voor zulke scherpe prijzen.

    Baccara werd gebruikt tm 1992, daarna werd het Initiale. Ga maar eens kijken of die er wel of niet superdeluxe uitziet en is. Ik kan je vast melden, zeker voor dat geld is er geen andere merk die zoveel biedt.

    Login om te reageren
  13. PunicaOase zegt

    4 november 2020 om 21:30

    Ziet er goed uit, maar tsja blijft een Renault.. nog steeds veel issues en geen drol meer waard na een paar jaar.. zeker die grotere modellen niet.. De RS’en zijn wel top, maar die worden door andere personen gebouwd.. veel genoten van m’n Clio RS :-)

    Login om te reageren
  14. rutgerg zegt

    5 november 2020 om 09:36

    Jammer dat het d segment uit aan het sterven is. Een D segment station is veel praktischer dan een suv in dezelfde prijsklasse wat vaak toch meer een c segmenter is qua ruimte en formaat.

    Login om te reageren
  15. mopar zegt

    5 november 2020 om 13:11

    Hele nette prijs voor een lel van een wagen, beetje wat de Skoda SuperB vroeger was. Jammer dat vooral het interieur bij de talisman niet bepaald dezelfde kwaliteit heeft als het exterieur uitstraalt.

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North