
Ja, kijk nog maar eens goed. De Renault Talisman facelift is hier
De Renault Talisman draait alweer mee sinds 2016, dus dan wordt het langzamerhand tijd voor een facelift. Hoewel de Fransen het niet nodig vonden om veel te veranderen. De auto is “met oog voor detail” vernieuwd. Met andere woorden: er is weinig veranderd.

Je zou het misschien meteen niet zeggen, maar voorbumper is gewijzigd. Dan hebben we ook direct de meest in het oog springende verandering gehad. Verder zijn ook de koplampen en achterlichten licht gewijzigd. De koplampen zijn nu standaard voorzien van LED-dagrijverlichting en LED-knipperlichten. Heel subtiel allemaal dus, maar de Talisman was dan ook geen model dat stond te springen om een facelift.

Binnenin moet je ook drie keer kijken om verschillen te ontdekken, maar is toch wat veranderd. De middenconsole van de Talisman heeft nu bijvoorbeeld een chromen rand gekregen en grotere bekerhouders met verlichting. Dat is toch maar mooi meegenomen. Het instrumentenpaneel is ook vernieuwd en huisvest nu een 10,2 inch groot scherm.

Een facelift is tegenwoordig niet compleet zonder een paar nieuwe veiligheidssystemen. De vernieuwde Renault Talisman heeft de Highway & Traffic Jam Companion meegekregen. Dit is een combinatie van adaptieve cruise control en rijstrookassistentie.
De frisse Renault Talisman kun je vanaf de zomer bij de dealer aantreffen.
Al met al gewoon een heel knap ding welke we veel te weinig zien door alle Tesla’s….
@dutchdriftking: En op technisch vlak van onderstel en aandrijving liep de Talisman bij introductie al achter op de concurrentie… Het vernieuwde jasje kan ik overigens érg goed waarderen !
Achter???? Huh, jij vergist je: de Twlisman is juist heel modern zeker de uitvoering met vierwielbesturing.
Blijft een mooie auto om te zien!
Slap aftreksel van de Passat sedan
Toen ik onlangs van leasewagen moest wisselen twijfelde ik tussen een talisman en een Passat.
Dus ik naar de Renault showroom en daar vroeg de verkoper tussen welke wagens ik twijfelde.
waarop hij doodleuk antwoordde , ga dan maar voor de Passat want die is vele beter…
Tof dat je zo achter je merk staat!
Dus toch maar voor de Passat gegaan en nog niet beklaagd.
@phdg: ook met een goede onderbouwing
@christian85: niet nodig
Ik ooit bij Pouw in Zwolle gestaan om eens te kijken wat er nu zo bijzonder is aan een Passat. Stukje mee gereden en teruggebracht, het rijdt, het zit, maar daar is alles mee gezegd. Verkoper verbaasd: vroeg, wat rijdt u zelf? Een C5 Tourer 3.0 Hdi, toen zei hij : dan snap ik wel dat een VW tegenvalt….
@rufctr01: ik neem aan dat je met je kleine teen gas geeft en het stuur bedient met 2 pinken? Zo ja dan is een C5 inderdaad leuk.
@rufctr01: Dat heet o.a. klantenbinding etc. en ondanks de non-verkoop iemand wel met een goed gevoel de showroom te laten verlaten. Al is zo’n C5 wel een fijne metgezel als dat je ding is !
@20klepper: je doet de Passat teveel eer aan. De Talisman is een fraaie verschijning. De Passat loop ik als (tijdelijke) eigenaar zowaar nog straal voorbij zelfs wanneer ik op weg naar m’n auto ben. Anoniemer wordt het niet.
@karhengst: dan kan je voor de Artheon kiezen.
Dat mag je niet zeggen, want het is VAG, dat is toch geweldig?
@karhengst: Zowel passat als Talisman gereden. De Passat blinkt echt uit in anonimiteit en de rijeigenschappen zijn gewoon saai te noemen. De Talisman was iets beter, eigenlijk in alles. Totdat je het infotainment moet bedienen. Man wat een drama was dat. Bij de Passat is het gewoon: what you see is what you get. Maar binnenin werkt alles en zit alles op de juiste plek. En dat heeft de Talisman weer niet. En mensen die in deze klasse shoppen zitten vaak veel op de snelweg, en dan is het toch fijn dat je een simpel maar goed interieur hebt.
Best een mooie auto.. alleen niemand koopt/leaset em.. blijkbaar is de concurrentie toch beter of voordeliger..
@punicaoase: buiten Frankrijk en wat (Noord-)Afrikaanse landen zit niemand te wachten op grote Franse auto’s, of ze nu Talisman heten of Safrane, Vel Satis, 25, 607, 605, 604.
ik zie ze toch regelmatig rijden, dus dat niemand het koopt/leaset klopt niet.
@punicaoase: ik kan niet voor iedereen spreken, noch voor de Nederlandse markt, maar bij mij in Duitsland zijn de tarieven voor Duitse wagens gewoonweg veel lager. Je rijdt voor minder geld een BMW of Mercedes en dan is de keuze snel gemaakt.
Heb zelf best een zwak voor zulke modellen maar steek het extra geld liever in een extra dikke motor in m’n Duitse bolide.
Onwillekeurig gingen mijn gedachten naar de andere grotere Franse sedans/stations. De 508 is net nieuw, maar die andere ontbreekt, de C5. Nu blijkt dat deze al sinds eind 2017 niet meer geleverd wordt ? iemand een idee of hier überhaupt een opvolger voor komt? Of gaat alles over naar aircros zooi?
Een zeer fraaie auto, enkele maanden geleden nog eentje gereden en ik kan melden dat het allemaal zeer fijn en prettig voelt. Het je geen S-Klasse/7-serie/A8 maar het doet echt niet onder aan de E350 die ik heb gehad.
Nooit gedacht dat ik zulks zou zeggen over Renault: maar ze maken fijne auto’s (betrouwbaarheid laat ik nog even buiten discussie, aangezien ik daar geen ervaring mee heb met Renault).
Ik ben benieuwd of de acc nu werkt zoals je tegenwoordig mag verwachten. In 2016 werkte die niet onder de 30kmh (dus ook niet in de file) een niet boven de 140. Voor mij uiteindelijk reden om voor een a4 te kiezen.
Ik heb die talisman qua design altijd best een mooie wagen gevonden. Het lijkt me ook zeker geen slechte auto. Maar hij heeft net te weinig onderscheidends
Die staat hier ook op de leaselijst. Niemand die hem kiest. Allemaal gaan ze voor een domme SUV.
Geweldige auto; inderdaad jammer dat te weinig deze auto kiezen.
Toen hij net een half jaartje oud was heb ik er eens in gereden. Fijne auto, goede uitstraling, maar toen voelde het interieur al goedkoop en verouderd aan. Zeker het infotainment. Hopelijk pakken ze dat ook op een goede manier aan. Al ben ik niet in de markt voor een auto als deze.
Mijn vorige lease auto was een Talisman 1.6dCi Intens Limousine, heb daar 3jr lang in gereden heerlijke reisauto. Als ik iets negatiefs moet aanwijzen dan waren het de elektronische elementen van de Talisman.
Er zit veel op, maar werkt allemaal maar half/niet zoals het moet.
Deze facelift was juist het moment geweest om de voorspatbord/motorkap aansluiting eens wat fraaier te maken.
Leuke snufjes. Maar zulke auto moet je minimaal 2 liter hebben.
De Renault Talisman vond ik een hele fijne auto om te rijden. Het auto rijdt heel comfortabel en stil, ik was erg onder de indruk van deze auto.
Dit is is eigenlijk een auto die veel meer aandacht verdient, in mijn ogen is de auto zeer onderschat.