
Eerst zien, dan geloven?
De pechduivel reed dit seizoen helaas regelmatig mee met de RB13 van Max Verstappen. Diverse malen wist de Nederlander de race niet uit te rijden omdat de aandrijflijn van Renault le pipe aan Maarten gaf, maar we horen positieve berichten uit Frankrijk!
Renault Sport verkondigt namelijk dat het lek boven is en dat de betrouwbaarheid van de motor nu helemaal op orde is. Dat betekent twee dingen: Max mag en gaat (net als teamgenoot Ricciardo) races uitrijden én de Fransen kunnen zich nu focussen op prestaties in plaats van durability.
In een interview geeft Remi Taffin van Renaults motorenafdeling aan dat nieuwe onderdelen vanaf nu 5.000 kilometer probleemloos mee moeten kunnen draaien. De nieuwe motoren worden bij de GP van Engeland of Hongarije vrijgegeven om te voorkomen dat coureurs in de problemen komen omdat ze maar vier krachtbronnen per jaar mogen gebruiken.
Verder zullen in de loop van het seizoen vooral softwarematige verbeteringen worden doorgevoerd, om zo de prestaties op te krikken. Zoals bekend komen er geen grote updates meer in seizoen 2017, omdat men reeds druk bezig is met een geheel nieuwe motor die per komend seizoen wordt gebruikt.
Nu maar hopen dat Taffin gelijk heeft en dat we Max niet weer in kansrijke positie z’n RB13 aan de kant zien parkeren. Van dat beeld hebben we inmiddels schoon genoeg en we gokken hijzelf ook.
5000km probleemloos mee kunnen gaan.. Heb ooit een Volvo 240 gehad met 675.000km op de (stil staande klok) was dus wat meer. En dat reed al die kilometers probleemloos en verbruikte geen druppel olie. Kunnen ze nog wat van leren..
@kennone: die ging iets minder vlot door de bochten en op t rechte eind. ;-)
@SpiderIV: wedden dat ‘ie alsnog eerder dan max over de steep komt?
@c220amg:
Hahaha…. kudos !!
@c220amg:
Wel ‘kuttos’ dat het zo is natuurlijk… (zucht)
@kennone: dat is eigenlijk best wel slecht, dat de klok eerder stuk gaat dan de motor.
@mashell: je ziet het best wel vaak. Ik heb zelf meerdere oude benzen gehad met ook zulke km standen. Allen een kapotte teller. Maatje van mij is volvo gek, koop alles wat goedkoop is. Vaak met enorme km standen en altijd met kapotte teller.
@kennone: is ook lekker vergelijkbaar met elkaar…
@kennone: https://speld.nl/2017/06/25/verstappen-rijdt-rest-van-seizoen-oerdegelijke-volvo/
@kennone: Dat is als Erika Terpstra vergelijken met Yolanthe.
@baap: terpstra was ooit verdienstelijk schoonspringer .;)
@rolov: was
@rolov: Zwemster, geen schoonspringer.
@kennone: liep die ook maximaal 19.000 toeren/minuut…?
@kennone: mijne staat op 230k, kan nog ff mee dus
@240volvo: nee die van jou loopt op 231 in elkaar.
@kennone: ghehe mooie vergelijking
@kennone: ja want daar lag ook een super hoge compressie motor mét turbo in met 900+ pk die non-stop op zn flikker wordt gegeven :P
5000km is veel voor een motor als dit.
@kennone: uw opmerking voegt geen enkele waarde toe. Schildpadden gaan inderdaad langer mee dan een windhond. Wat langzamer beweegt gaat langer mee
Dus volgende week in Oostenrijk wordt nog duimen op meer dan 15 ronden??
@spideriv: Ja, je mag klappen als hij heel over de finishlijn heen komt.
@Orichy: zal ik doen!
Ik heb er vertrouwen in! Renault heeft veel F1 ervaring en hebben dit jaar een dipje gehad.
@rufctr01: Dat ‘dipje’ duurt al sinds begin 2014 toen de V6-motoren werden geïntroduceerd.
Vanaf GP Engeland of Hongarije?
Wat krijgt Max dan de komende race in Oostenrijk voor motor? Gaan ze dat ding uit Azerbeidzjan nog een keer oplappen?
@iJoost: here we go again
@lekkerlinksrijden: Ik moest lachen :D
Als ze dit seizoen nou volvo gebruikt hadden, was er ook niks stukgegaan. Dan had hij zelfs in 2045 mee kunnen doen met dezelfde motor!
Ben benieuwd…
Het is heel simpel, men schroeft zijn motor niet zo ver meer op, ook al wil hij dat, misschien hebben zij dit hem aan het verstand gebracht. Na hem eerst zelf dingen te laten beslissen en regelen, hoe de monteurs zijn F1-auto afstelde.
Dus ik geloof de bewering wel.
Wat het resultaat is, dat is afwachten, maar technisch zou hij niet stuk meer mogen gaan. Tenzij…..
Misschien heeft Honda nog een blok liggen.
Een wijze man zij ooit tegen mij: eerst zien, dan geloven
@kimhung: joh! No shit sherlock! Staat boven aan!
@kimhung: hij had het nog niet gezien..
Wat heeft Renault hiermee te maken? Het was toch een tag Heuer motor?
@melkkoe: alleen de sticker is TAG HEUER, de rest Renault.
@melkkoe: Je loopt een jaar achter.
@melkkoe: weet niet of ik dit nou serieus moet nemen of niet haha?
Max had eerste of tweede kunnen worden als hij in Baku de motor had gewisseld.
De gridstraf had hierbij niet zoveel uitgemaakt.
Toch moest hij met dat wandelend lijk op stap, en inderdaad, na 11 ronden was het Renault lijk uit gereuteld.
@t16: F1 is IF spelled backwards
Waarom wachten met een nieuwe betrouwbare motor?! Beter gridstraf en ene nieuw betrouwbaar blok, dan weer 2e liggen en na 12 ronden uitvallen….
Koopt Max niks meer voor. Renault kan beter beginnen te bewijzen dat ze voor volgend jaar wel een super motor hebben, één verloren seizoen is genoeg voor Max.
@kaeser: Zo slecht is die motor nou ook weer niet, toch? Volgens mij heeft ene Ricciardo onlangs nog een wedstrijd gewonnen met zo’n blok.
@henkp1: Als je er dan bij vertelt dat degene die 2e werd op 1/3 van race nog stijf achteraan stond en Lance Stroll als 3e finishte, is het niet heel indrukwekkend meer.
Max krijgt alles stuk, het is gewoon zijn rijstijl, niet janken, volwassen worden jongen, wellicht gaat het dan nog wat met je worden.
@oemliefhebber:
Hahaha. Zijn rijstijl! Ja hoor, een formule 1 rijder die te hard rijdt, dat is de bedoeling niet natuurlijk.
Als je de boel niet volledig uitknijpt, dan ga je niet hard genoeg. Vol gas. Waar het kan. En zo laat en hard mogelijk remmen. Dat is de weg naar winst.
-edit: dank u, is inmiddels gefixt-
Jongens, max kan de pu en alle meuk eromheen nog 3 x wisselen zonder grid straf. Gezien gridstraffen pas gelden als je versie 6 gaat gebruiken. Echter je moet wel met de 5 pu’s uitkomen het seizoen anders ga je Wel gridstraffen krijgen.
@MauritsH: “donner lA pipe à Martin” (eg. “zijn tong aan de kat geven” in het NL)