• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Renault Zoe: kijken we hier naar het productiemodel?

Auteur: sir_smokalot, gepost 28 februari 2012 om 22:51 – 33 Reacties

Renault Zoe
Van de volledig elektrische Renault Zoe was er al eventjes een preview-versie, omringd door leuke fapmeisjes, maar in Genève staat een definitief model, dat de nieuwste aanvulling in Renaults Z.E.-gamma wordt.

Momenteel verkoopt Renault twee Z.E.-modellen: de Kangoo voor de busjesrijders en de Fluence voor degenen met behoefte aan een relatief ruime sedan. De Zoe zal zich voornamelijk richten op de kopers van een wat kleinere, praktische hatchback.

Als de vermoedens kloppen zal de nieuwprijs ongeveer in de buurt van die van een Clio liggen, zonder accupakket, want dat lease je namelijk bij Renault. Het previewmodel had een elektromotor met 80 pk en 222 Nm aan boord, waarmee in 8,1 seconden de 100 kon worden aangetikt. De top lag op een respectabele maar ook wenig relevante 135 km/u (wegens het leegslurpen van de accu op deze snelheid) en bij rustig gebruik zou de actieradius op 160 km liggen. De uiteindelijke specs zullen hier niet ver vandaan liggen.

De afbeelding die we zien is afkomstig van Caradisiac, die het zelf weer beweert van een Deense bron te hebben (update: hier dus). De lijnen zijn duidelijk, en alle conceptfrutsels (spiegels, velgen) zijn verdwenen, dus het zou best eens echt kunnen zijn.

Als bonus hebben we een hoopje pixels (10×10 ongeveer) waarop een stukje interieur is te zien, met een enorme middenconsole, waarschijnlijk een smartphone-achtige hippe interface. Over een week (misschien eerder) zullen onze vragen beantwoord worden.

Renault Zoe blokjesinterieur

Ook interessant!

  • Renault wanbetalers
    Wanbetalers kunnen gewoon doorrijden met hun Renault
  • De comeback van de Renault 4 is nabij!
  • Volledig elektrische Renault Mégane ziet er zo uit
  • Renault is ambitieus
    Renault is ambitieus, vervroegt EV-transitie zélf

Nieuwste artikelen

  • UPDATE! Heeft deze occasion het record ‘snel kilometers maken’ in de pocket?
  • Dit moet wel de debielste optie ooit zijn in een auto
  • Van deze occasion moet je óf braken, óf je wordt er juist heel er blij van
  • De overheid juicht voor vervuilende dieselbusjes
FacebookTweetPinLinkedIn

Elektrisch, geneve-2012, Renault, zoe

Vorig bericht: « GM neemt waarschijnlijk 7% belang in PSA, kapitale fout
Volgend bericht: Jaguar XF Sportbrake is officieel een pakezel »

Lees Interacties

Reacties

  1. audii zegt

    28 februari 2012 om 22:54

    hoop het niet, wat een lelijk ding.

    Login om te reageren
  2. trabbit zegt

    28 februari 2012 om 22:55

    Ik zie alleen een blonde vrouw en een shirtje waar de tepels van de vrouw doorheen drukken:P.

    Login om te reageren
    • alcantara zegt

      28 februari 2012 om 23:31

      @trabbit: Zijn het niet gewoon drukknoopjes? Want tepels drukken niet maar priemen!

      Login om te reageren
    • spaceman zegt

      29 februari 2012 om 23:40

      @trabbit: das ook het enige interessante aan de afbeeldingen

      Login om te reageren
  3. kaasboerin zegt

    28 februari 2012 om 22:58

    Zonne grote blackberry op die middeconsoleh.

    Login om te reageren
  4. dutchiehd zegt

    28 februari 2012 om 22:59

    Opzich wel een mooi ding, maar het is te concept achtig om zo in productie te nemen..

    .. En een “hoopje” pixels, leuk gezegd haha!

    Login om te reageren
  5. Tonnie zegt

    28 februari 2012 om 23:05

    Ziet er wel leuk uit, maar dit. zijn dus geheel elektrische auto’s, die z.e. reeks van renault?

    Login om te reageren
    • Dimglor zegt

      29 februari 2012 om 07:35

      @Thijsj: Ja, deze wagens zijn volledig elektrisch. Wat ook speciaal is bij Renault is dat je de wagen aankoopt, maar niet de batterijen… De batterijen huur je en daar betaal je een bepaald bedrag voor per maand. Het positieve hieraan is dat de vanafprijs een stuk lager ligt als bij andere elektrische wagens en via deze formule is de consument zeker dat ie een goed stel batterijen in zijn wagen heeft. Als de batterijen een bepaalde capaciteit niet meer halen worden ze door Renault vervangen. Als je dit echter zelf moet veranderen zal dit je rond de 10 000 euro kosten…

      Login om te reageren
      • bumperklever zegt

        29 februari 2012 om 09:41

        @Dimglor: jij hebt het goed begrepen, zo is het maar net. Renault is slim bezig, veel mensen hebben commentaar op dat huren maar je bent altijd verzekerd van de nieuwste (ook modernste) accu’s. Stel je voor dat actieradius van accu’s ineens 2 keer zo ver gaat worden, dan heb je bij Renault de zekerheid dat jij ook met deze accu’s gaat rijden, als je je accu’s zelf hebt gekocht zit je met accu’s te kijken die eigelijk al vanaf dag een minder in kwaliteit zullen worden

        Login om te reageren
        • Dimglor zegt

          29 februari 2012 om 10:45

          @bumperklever: Volgens mij komt het financieel ook beter uit…
          Als ik het niet verkeerd op heb dan is het goedkoopste huurbedrag 72 euro per maand. Als je dit voor 5 jaar moet betalen dan kom je aan een totaalbedrag van 4320 euro. Dit is nog altijd een stuk goedkoper dan de meerprijs die andere automerken vragen voor hun elektrische voertuigen. En het is zeker interessant als je weet dat zo’n accu’s na enkele jaren al mogen vervangen worden… Volgens mij heb je enkel maar gewonnen via dat huursysteem….

          Login om te reageren
      • Tonnie zegt

        1 maart 2012 om 19:16

        @Dimglor: Heeft renault even slim bekeken dan :D hopelijk werkt het voor ze ;) het idee erachter is behoorlijk goed.

        Login om te reageren
  6. schuifmuis zegt

    28 februari 2012 om 23:25

    die het zelf weer beweert van een Deense bron te hebben (maar daar kunnen we niets vinden).
    Autoblog……. ik vond het wel!!!
    http://www.fdm.dk/motor/foraarsshow-med-fornuft-foelelse

    Misschien beter zoeken :)

    Login om te reageren
  7. schuifmuis zegt

    28 februari 2012 om 23:26

    en als men dan denkt dat is niet de goede link: (wel van de foto)
    http://www.fdm.dk/nyheder/her-er-renaults-folke-elbil

    Login om te reageren
    • autoblogger zegt

      28 februari 2012 om 23:40

      @schuifmuis: thanks, ik heb em verwerkt in het artikel!

      Login om te reageren
      • schuifmuis zegt

        29 februari 2012 om 00:24

        @autoblogger:
        Altijd welkom mede schrijver :)

        Login om te reageren
      • schuifmuis zegt

        29 februari 2012 om 00:28

        @autoblogger:
        Zou het dashboard alleen hier vandaan halen.
        deze is niet om aan te zien!!
        http://www.distroautos.com/2012-renault-zoe-attractive-looks-roomy-interior-spacious-boot-manoeuvrable-handling-in-built-up-areas-reassuring-road-holding-electric-vehicle
        of misschien hier:
        http://www.carshowp.com/2012-renault-zoe/2012-renault-zoe-interior-view/

        Hoewel dit dashboard er toch anders uitziet ga ik persoonlijk maar af op de meest (mooist) ogende, de laatste dus ipv dit 10×10 pixel plaatje :)

        Login om te reageren
        • Dimglor zegt

          29 februari 2012 om 07:37

          @schuifmuis: Het probleem bij de foto’s van jouw links is dat daarop het interieur van de concept staan.. Die is al lang gekend.. op het pixelplaatje staat echter het interieur zoals die in het productiemodel zou zitten… ;-)

          Login om te reageren
        • Griffin zegt

          29 februari 2012 om 12:28

          @schuifmuis: de dash daarvandaan halen? Van “my first dashboard” of zo? Peuterspeelgoed!

          Login om te reageren
  8. Poll zegt

    28 februari 2012 om 23:33

    sieht gut aus ja

    Login om te reageren
  9. Poll zegt

    28 februari 2012 om 23:34

    maar ze hadden die neus net zo goed in de vorm van het logo kunnen maken, je ziet dat dat eigenlijk de bedoeling was ;)

    Login om te reageren
  10. Poll zegt

    28 februari 2012 om 23:35

    in ieder geval beter dan de influenza, en nou hou ik op.

    Login om te reageren
  11. michelyman zegt

    28 februari 2012 om 23:51

    Ik vind die vouw in de deur erg veel weg hebben van de nieuwe Kia Picanto. Opzich redelijk autootje dit, alleen die neus is niet mijn smaak.

    Login om te reageren
  12. wimbers zegt

    28 februari 2012 om 23:54

    Kleinere wielen dan proto, wielkasten ook, glasdak weg, en meer aanpassingen die hem minder cool maken, voila: productiemodel…

    Login om te reageren
  13. house zegt

    28 februari 2012 om 23:57

    Ik zeg doen:) van mij mogen ze em zo op de markt brengen, leuke foto’s ook! weer wat anders dan die overdreven blije mensen die je ziet in foto’s van bijvoorbeeld de Opel Mokka

    Login om te reageren
  14. kevinc3 zegt

    29 februari 2012 om 00:20

    ah.. :( waar ik de concept zoe echt super vond valt deze me vies tegen.. overhang aan de voorkant (lijkt) groter, koplampen weer lekker uitgerekt en volgens mij is de neus boller ofzo? nu maar hopen dat ze die mooie achterkant niet vernaggelt hebben

    Login om te reageren
  15. snorris zegt

    29 februari 2012 om 00:23

    Hij lijkt op de nissan leaf en dat is geen compliment..

    Login om te reageren
  16. midasracer zegt

    29 februari 2012 om 00:24

    Ik geloof geen zak van die aktieradius (eigenlijk is dat een fout woord in deze contekst, 160km aktieradius betekent dat je ook weer die afstadn terug kunt). De Fluence was afgelopen weekend door fifth gear getest en met gewoon rijden werd maar 90km gehaald (of zoiets), in ieder geval een fraktie van de beloofde afstand.

    Login om te reageren
  17. aschie1 zegt

    29 februari 2012 om 07:41

    Die is lelijk

    Login om te reageren
  18. Remon zegt

    29 februari 2012 om 08:14

    Echt zonde die koplampen… Die op de concept maken hem wat mij betreft veel dikker! Heb de concept altijd al een gave auto gevonden, lekker “bol”. De nieuwe koplampen zijn veel te scherp getekend.

    Login om te reageren
  19. ropp zegt

    29 februari 2012 om 09:44

    Ik vind persoonlijk de dame aantrekkelijker dan de auto.

    Login om te reageren
  20. Imom zegt

    29 februari 2012 om 12:02

    Model is volledig verkloot,maakt dus geen schijn van kans op succes.

    Login om te reageren
  21. larsdbs9 zegt

    29 februari 2012 om 15:38

    Waarschijnlijk wordt dit uiteindelijk gewoon een Renault Clio, maar dan ook met de keuze voor een electrische versie.

    Login om te reageren
  22. genialstatue13 zegt

    1 maart 2012 om 10:55

    Zoe zoe wat een lelijke auto

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North