• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Renault’s nieuwste vlaggenschip heet ‘Talisman’

Auteur: ricardo, gepost 17 maart 2012 om 11:05 – 48 Reacties

Renault Talisman toont aars

Het eerste stukje Renault dat Chinese fans van enorme sedans moet gaan verleiden.

Eigenlijk is deze auto al geen verrassing meer qua uiterlijk. Dit is namelijk een gerebagde versie van de SM7, het nieuwe topmodel van Samsung Motors waar Renault een aanzienlijk aandeel (80,1%) in heeft. De vraag om Renaults van het type ‘slagschip’ nam, met name vanuit de Franse overheid, behoorlijk toe de laatste tijd. En hiermee komt het merk in ieder geval naar de Chinese en wellicht ook de Russische markt. Onder de kap komen een 2.5 V6 (190 pk) of een 3.5 V6 (258 pk) te liggen, beiden gekoppeld aan een CVT-bak.

De Samsung SM7: hier even een Renault-logo op denken

De auto, een Samsung SM7 met Renault-badges, zal in april worden voorgesteld op de Autoshow van Peking, maar we hoeven niet te verwachten dat deze auto ook naar Europa komt. De eerste nieuwe XXL-Renault voor ons continent krijgt namelijk Mercedes-techniek (voor dat extra vleugje ‘premium’) en zal rond 2014 hier arriveren. Meer daarover in dit topic.

Maar goed, dit is dus de Talisman. Een naam die Renault ooit in 2001 al op een conceptmodel (foto) plakte.

Ook interessant!

  • Renault 5 is live met al zijn broertjes
    Nieuwe Renault 5 is live met al zijn broertjes
  • Dit kost de nieuwe Renault Express
  • Dit is nu officieel het nieuwe logo van Renault
  • Dít wordt de nieuwe Renault Megane!

Nieuwste artikelen

  • Scoor deze ‘vergeten’ Saab op Marktplaats
  • Peugeot komt met meer GTI’s én goed nieuws
  • Audi’s grote verwarring staat binnenkort bij jou voor de deur?
  • James Bond-klassieker wordt van A tot Z opgefrist
FacebookTweetPinLinkedIn

China, Renault, samsung, talisman

Vorig bericht: « Richard Hammond gaat solo: Crash Course
Volgend bericht: Opvolger Audi TT (2014): details lekken uit »

Lees Interacties

Reacties

  1. norge zegt

    17 maart 2012 om 11:09

    Samsung? Moet een goede auto zijn .Heb nog nooit zo,n goeie tv gehad.

    Login om te reageren
    • Vanquish zegt

      17 maart 2012 om 15:01

      @norge: De enige overeenkomst tussen een TV en een auto zijn tegenwoordig waarschijnlijk de ledjes…

      Login om te reageren
      • grrrrommmmm zegt

        18 maart 2012 om 09:57

        @Vanquish: en de afstandbediening dan?

        Login om te reageren
    • Freewarefreak zegt

      17 maart 2012 om 15:58

      @norge: Ben het wel met je eens.. mijn 120 cm LCD van Samsung verbaasd me nog iedere dag met dat achterlijk heldere scherpe HD beeld. Waanzinnig.

      Login om te reageren
  2. bsxc2 zegt

    17 maart 2012 om 11:11

    Doet me toch aan een grote 508 denken. Wel fijn dat de auto een ongeblazen motor heeft, ik word tegenwoordig een beetje gek van: Turbo’s,compressors en superchargers, alleen maar om de auto’s zuiniger te maken.

    Login om te reageren
    • leftlane zegt

      17 maart 2012 om 11:21

      @bsxc2: nog nooit een BMW gereden?

      Login om te reageren
      • bigcar zegt

        17 maart 2012 om 11:23

        @leftlane: denk dat hij Een hartaanval krijgt als hij erachter komt dat ze 3 turbo’s hebben ;)

        Login om te reageren
        • meneersander zegt

          17 maart 2012 om 11:28

          @bigcar: laat staan mochtie ooit een Veyron rijden.

          Login om te reageren
          • chielll zegt

            17 maart 2012 om 13:31

            @meneersander: :)

            Login om te reageren
    • Vanquish zegt

      17 maart 2012 om 15:02

      @bsxc2: Ik ben het met je eens. Turbo’s hebben misschien veel voordelen, maar doe mij maar zo’n ongeblazen motor! Sowieso is daar het geluid meestal een stuk beter van.

      Login om te reageren
    • dutchiehd zegt

      17 maart 2012 om 19:19

      @bsxc2: ik vraag me af waarom je gek zou worden van turbo’s e.d.. Je hebt meer vermogen, meer koppel en is zuiniger. Ik heb het liefst ook een lekker N/A toerenjankertje, maar als je gek wordt van turbo’s dan klopt er iets niet daarbovenin.. :)

      Login om te reageren
  3. KaCh1ng zegt

    17 maart 2012 om 11:14

    vind de naam al niets..

    Login om te reageren
    • bigcar zegt

      17 maart 2012 om 11:22

      @KaCh1ng: true, plus 1

      P.s. Mercedestechniek?? :shock:

      Login om te reageren
  4. Rick-dos zegt

    17 maart 2012 om 11:32

    Had ‘m dan Tiananmen genoemd. Gewoon om een hart onder de riem van de Chinezen te steken.

    Login om te reageren
    • timberleek zegt

      17 maart 2012 om 15:48

      @Rick-dos:

      nee juist iets met veel r-en.
      rarrebar ofzo

      Login om te reageren
      • luuk-d zegt

        18 maart 2012 om 01:04

        @timberleek:
        Dan krijg je Lallebal! Haha!

        Login om te reageren
  5. audi18 zegt

    17 maart 2012 om 11:36

    gaan ze hem ook in amerika verkopen? zal het vast goed doen onder de oorsronkelijke inwoners. design is niet eens zoheel lelijk trouwens :P

    Login om te reageren
    • Megakix zegt

      17 maart 2012 om 11:42

      @audi18: je hangt het alleen wat moeilijker om je nek…

      Login om te reageren
  6. alfamail zegt

    17 maart 2012 om 12:06

    Denk dat we hier vooral behoefte hebben aan een mooie middenklasser a la Laguna; het huidige model is als sedan gewoon foeilelijk! Vooral die achterlichten die gewoon nergens op slaan maken het ding spuuglelijk! En dan natuurlijk de kwaliteist isseus van de laatste jaren, men wil een auto die niet kapot gaat, zeker voor de eneurme bedragen die de heren fabrikanten ervoor durven vragen, maar goed die mega salarissen van de CEO’s moeten ergens door worden opgehoest….. Word toch eens tijd dat eea veranderd; dat dus niet 1 mannetje veel te rijk word maar dat alles meer in evenwicht word gebracht…. Maar ach, ik dwaal af, het ging over iets heel anders hier…..

    Login om te reageren
    • a6stang zegt

      17 maart 2012 om 12:17

      @alfamail: Ben het helemaal met je eens over de Laguna en z’n prachtige achterlichten, maar het laatste deel van je reactie voelde als stront in m’n ogen, als alles in evenwicht wordt gebracht wordt het allemaal een grote communistische boel, en zeg nou zelf een CEO hoort meer de verdienen dan het lieftallige assistentje van degene die de vloeren staat te dweilen, of niet?

      Login om te reageren
    • mashell zegt

      17 maart 2012 om 12:48

      @alfamail: de huidige laguna is geen sedan. En m.i. ook niet spuuglelijk. En eigenlijk ook technisch zeker niet slecht.

      Login om te reageren
    • Dimglor zegt

      17 maart 2012 om 13:06

      @alfamail: Huidige Laguna is al grandtour echt wel prachtig! De gewone is zeker ook niet mis, mss die achterlichten wat minder maar toch… En qua kwaliteitsissues van de laatste jaren bedoel je van al enkele jaren geleden… Want de huidige Laguna is kwalitatief tiptop…

      Login om te reageren
      • dutchiehd zegt

        17 maart 2012 om 19:22

        @Dimglor: ik vader rijd een verlaagde en gechipte laguna GT Grand Tour uit 2011, wit met zwarte wielen en rode remklauwen. Hiervoor had hij ook een laguna gt uit 2008, 192000km mee gereden met 0 problemen.. Het zijn top auto’s. En met de verlaagde en gechipte (225pk 480nm) rij je alles stront voor de ogen. Met wegliggen maken audi A6en en ook bmw 3series ook geen kans. 4 Control FTW!

        Login om te reageren
        • bruinbeer zegt

          19 maart 2012 om 08:49

          @dutchiehd: een laguna GT is idd erg snel en rijd heerlijk.

          Login om te reageren
  7. jippie zegt

    17 maart 2012 om 12:36

    Lijkt wel op die bakken waarmee die soepjurken in Arabië slippend door het verkeer gaan.
    En 190pk uit een 2.5 liter? Klinkt wel ouderwets.

    Login om te reageren
    • akrapovic zegt

      17 maart 2012 om 12:46

      @jippie: inderdaad, die 190 pk hadden ze ook uit een viercilinder kunnen halen, misschien ook nog wel zonder turbo

      Login om te reageren
      • waxweazel zegt

        17 maart 2012 om 14:25

        @akrapovic:

        Koppel & loopcultuur …

        Login om te reageren
        • akrapovic zegt

          17 maart 2012 om 14:41

          @waxweazel: dat snap ik , maar maakt de auto ook duurder. En gezien het feit dat grote renaults het traditioneel niet goed doen, lijkt dat me niet handig

          Login om te reageren
  8. mashell zegt

    17 maart 2012 om 12:50

    Na de mislukking met de Renault Kolossos (om onduidelijke redenen achterop de auto vaut gespelt als Koleos) zal Renault nog wel huiverig zijn hier nog een Samsung aan te bieden.

    Login om te reageren
  9. bsxc2 zegt

    17 maart 2012 om 12:59

    Degene die op mijn reactie gereageerd hebben: Goed lezen de volgende keer!
    Ik zei: Ik wil geen turbo’s,compressoren of superchargers alleen maar om de auto zuiniger te maken (met nadruk zuinig). En met die BMW met 3 turbo’s, we zullen zien wie het laatst lacht (verbruik,reparatiekosten etc.)

    Login om te reageren
    • BaRa zegt

      18 maart 2012 om 00:29

      @bsxc2: Beter nadenken volgende keer. Turbo’s maken een motor altijd krachtiger. Of, als je de turbo niet of nauwelijks aanspreekt, een stuk zuiniger dan een turboloze versie met hetzelfde topvermogen. Wat jij bedoelt, is dat je liever geen gedownsizede motor hebt. Pech, die zullen steeds schaarser worden.

      Login om te reageren
  10. jobh zegt

    17 maart 2012 om 14:03

    die 3.5 v6 komt toch gewoon uit de espace?

    Login om te reageren
    • waxweazel zegt

      17 maart 2012 om 14:27

      @jobh:

      Uit Nissans magazijnen, onderandere uit de 350Z, maar dan downtuned.

      Login om te reageren
      • SimonMc zegt

        18 maart 2012 om 09:26

        @waxweazel: Die motor uit de 350z komt eigenlijk uit de Renault Vel Satis.

        Login om te reageren
        • waxweazel zegt

          18 maart 2012 om 14:12

          @SimonMc:

          Geef me daarvan eens het bewijs ..
          De 3.5 V6 is de VQ35DE van Nissan die nadien in enkele Renault is gelepeld.
          NIET andersom aangezien de Nissan 350Z al op de markt was voor de Espace met deze motor werd verkocht.

          Login om te reageren
          • SimonMc zegt

            18 maart 2012 om 19:32

            @waxweazel: Heb het altijd horen zeggen. Maar de Vel Satis is wel een jaar eerder gelanceerd dan de 350Z, en jawel ook in het jaar van lancering was hij reeds met de 3.5 V6 verkrijgbaar.

            Ik zeg dan ook Vel Satis, en niet Espace, zoals jobh zegt.

            Login om te reageren
            • waxweazel zegt

              18 maart 2012 om 20:35

              @SimonMc:

              Doe eens onderzoek :p
              De VQ35DE is altijd een Nissan motor geweest, en pas nadien aangepast door Renault voor emissie normen en dergelijk (voor downtuned). Renault heeft nooit zo een grote motor gemaakt of ontwikkeld.
              De grootste was een 3.0 V6 (met en zonder turbo, zie Alpine A310 en A610) samen met Volvo en Peugot/Citroen.

              Pas toen Renault zich ging moeien met de VQ35DE, werd deze inderdaad een stuk beter qua pk en koppel van 280pk naar uiteindelijk 303 pk en in de Megane Trophy Racer naar 360 pk zelfs !
              Maar het blok zelf blijft een Nissan motor ;)

              Login om te reageren
              • SimonMc zegt

                18 maart 2012 om 22:09

                @waxweazel: Na wat snel opzoekwerk lag deze wel degelijk nog voor de Vel Satis in wat andere Nissans, en als ik me goed herinnerde was het Jeremy Clarkson die het zei dat de motor van de 350Z uit de Vel Satis kwam, maar we weten ondertussen ook wel goed genoeg dat als Jeremy Clarkson iets zegt, dat dat niet persé de waarheid is he…

              • bruinbeer zegt

                19 maart 2012 om 08:54

                @waxweazel: de V6 in de nissans is al een oud blok. ze hebben hem al erg vaak opgepept en verbeterd. nu ligt hij in o.a. een 350Z, 370Z, renault espace. volgens mij ligt in een vel satis een 3.0 V6 i.p.v. een 3.5 V6. die 3.0 ligt ook in een laguna en clio V6.

              • waxweazel zegt

                19 maart 2012 om 14:54

                @bruinbeer:

                De 3.0 V6 die in de Vel Satis, Avantime, Laguna en Espace lag heeft geen relatie met de Nissan 3.5 V6 motor.
                De 3.0 V6 is de “PRV engine” die Renault samen met Peugot en Volvo heeft ontwikkeld en dus ook in verschillende Peugot’s en Volvo’s liggen.

                De Clio V6 is een door Renault Sport (F1-afdeling) hevig gemodificeerde versie hiervan.

  11. laminaatplaat zegt

    17 maart 2012 om 16:21

    Dit is echt een enorm saai design.

    Login om te reageren
  12. agera zegt

    17 maart 2012 om 16:35

    Geef mij maar de nieuwe Lexus GS, dit vind ik helemaal niks zowel de auto als de naam.

    Login om te reageren
  13. jordy14 zegt

    17 maart 2012 om 17:22

    Wat een naam.

    Login om te reageren
  14. E550 zegt

    17 maart 2012 om 19:11

    In Rusland hebben we al de Nissan Teana. Die lijkt er een beetje op, maar ziet er toch een stuk mooier. Een grote sedan met een Renault logo, wordt geen succes in Rusland, denk ik.

    Login om te reageren
    • baasbas zegt

      17 maart 2012 om 22:48

      @e550: Een grote sedan met een Renault logo, wordt geen succes in Rusland, denk ik.

      Login om te reageren
    • Esprit_de_Flandre zegt

      18 maart 2012 om 14:48

      @e550: De SM7 is technisch gebaseerd op de Teana. En ik denk dat er wel deftige mogelijkheden voor Renault zijn in Rusland. Aangezien ze een poot binnen Lada hebben, beschikken ze al over een groot distributienetwerk…

      Login om te reageren
  15. shandar zegt

    18 maart 2012 om 03:54

    Met amerikaanse motor pk/liter verhouding, dat word
    vast wel een succes…..

    Login om te reageren
    • bozewolf zegt

      18 maart 2012 om 04:37

      @shandar: Aangezien een grote Renault vooral comfortabel moet zijn, is een dikke, beetje luie benzine of een flinke diesel de beste keus.

      Je gaat een Franse tobbe toch niet door een hoogtoerig krijsertje aangedreven laten worden, da’s vloeken in de kerk.

      Het is een grote Franse auto. Dat zijn geen scheurijzers. Nooit geweest, zullen het nooit worden. Moet je ook niet willen. Lekker van A naar B zoeven, prima zo.

      Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North