• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Ricciardo en Verstappen domineren FP1 in Singapore

Auteur: RubenPriest, gepost 14 september 2018 om 12:54 – 22 Reacties

Ricciardo en Verstappen domineren FP1 in Singapore


En geven zo de rest het nakijken.

Hoewel Ricciardo straks de overstap gaat maken naar Renault en Verstappen 2018 niet meer ziet als een seizoen waar hij nog kan gaan stunten, zetten beide Red Bull-heren alles op alles in Singapore.

Het duo had vanmorgen (Nederlandse tijd) een dominante eerste vrije training achter de rug. Ricciardo pakte de snelste tijd met 01:39.711. Verstappen volgde op P2 met 01:39.912. Het verschil met P3 is overigens marginaal. Zo hijgde Vettel in de nek van Max met een tijd van 01:39.997. De verdere top vijf bestaat uit Räikkönen met een tijd van 01:40.486 en Hulkenberg met 01:41.105. De genoemde top 5 reden op de hypersofts.

FP1 verliep niet voor iedereen vlekkeloos. Er waren wat slippartijen en toekomstig Ferrari-rijder Charles Leclerc wist zijn Sauber niet heel te houden na een crash. De komende uren zijn de mechanics bij Alfa Romeo Sauber wel zoet met de auto van Leclerc. Op het eerste oog lijkt de schade mee te vallen. De coureur wist zijn auto op eigen kracht veilig te parkeren.

Ook interessant!

  • Video: Leclerc doet Verstappen na
  • Leclerc
    Video: Leclerc maakt het spannend voor Verstappen
  • Vettel: "Verstappen had moeten winnen in Bahrein"
  • Gridstraf Charles Leclerc
    Ook Charles Leclerc krijgt gridstraf na GP Hongarije

Nieuwste artikelen

  • Citroën komt met een eigenwijze, kleine versie van de ID Buzz
  • Kia EV4, GEWAAGD uiterlijk maakt het een gedurfde keuze #test
  • Bugatti krijgt een keiharde primeur van Rimac
  • Volvo XC60 Executive Edition
    Volvo maakt van de XC60 een heerlijke dikzak
FacebookTweetPinLinkedIn

Charles Leclerc, crash, daniel-ricciardo, Formule 1, Kimi Räikkönen, Max Verstappen, Nico Hulkenberg, Racing, schade, sebastian-vettel, singapore

Vorig bericht: « ‘Ringrecord Sabine Schmitz na 13 jaar ‘verbroken’
Volgend bericht: Deze handgeschakelde F430 heeft een oké prijs »

Lees Interacties

Reacties

  1. Diederik Lieftink zegt

    14 september 2018 om 13:09

    In de wedstrijd worden de punten verdeeld :)

    Login om te reageren
    • donotfeed zegt

      14 september 2018 om 13:47

      @diederik888: ok

      Login om te reageren
      • mennok zegt

        14 september 2018 om 14:07

        @donotfeed: Het wiel is rond

        Login om te reageren
        • cloverleaf zegt

          14 september 2018 om 14:32

          @mennok: een bal is rond. Een wiel is cylindrisch…

          (Allebei mijn ex vriendinnen vinden me een irritante betweter)

          Login om te reageren
          • mashell zegt

            14 september 2018 om 14:40

            @cloverleaf: drie feiten in één reactie! Wat een hoog niveau, ga zo door!

            Login om te reageren
            • cloverleaf zegt

              14 september 2018 om 15:33

              @mashell: haha! Je kunt je wel identificeren met me ;)

              Login om te reageren
          • berlinetta zegt

            14 september 2018 om 14:52

            @cloverleaf: Volgens mij is geen enkele bal perfect rond. Zelfs niet die jij in je zak hebt bungelen.

            Login om te reageren
  2. toyotavenray zegt

    14 september 2018 om 13:17

    En als de Fp3 en Q3 er zijn dan worden ze aan alle kanten voor bij gereden door Ferrari en Mercedes.

    Login om te reageren
    • ikleesookoverautos zegt

      14 september 2018 om 15:19

      @toyotavenray: party mode

      Login om te reageren
  3. trust zegt

    14 september 2018 om 13:24

    -edit: dank u, is inmiddels gefixt-

    Login om te reageren
  4. w0o0dy zegt

    14 september 2018 om 13:39

    Mercedes reed nog op de Softs. Dus niet eens op supersport of ultrasoft..
    Reken er dus maar op dat die nog een heleboel sneller gaan in Q3 morgen.

    Login om te reageren
  5. Erik zegt

    14 september 2018 om 13:42

    Vorig jaar zat RB er 0,3 seconden achter in de kwalificatie. Men verwacht nu zelfs nog meer …

    Mooi om te zien dat Mercedes zich nu op de race focust door alleen 1x de US te gebruiken en 2x de Soft banden. De HS houden ze nog achter de hand voorlopig.

    Login om te reageren
  6. Design_Driven zegt

    14 september 2018 om 13:55

    Mooi dagdromen van een p1 en p2 maar de vrijdag zegt helaas zo weinig, zeker de FP1

    Login om te reageren
  7. berlinetta zegt

    14 september 2018 om 14:54

    Ik ben benieuwd welke domme fout Vettel deze keer gaat maken.

    Login om te reageren
    • skinnybmw zegt

      14 september 2018 om 18:08

      @berlinetta: in FP2 raakte hij de muur i.i.g…kon daarna niet verder en eindigde daardoor P9.

      Login om te reageren
  8. kilum zegt

    14 september 2018 om 14:54

    “Ricciardo en Verstappen domineren FP1 in Singapore”
    “Het verschil met P3 is overigens marginaal. Zo hijgde Vettel in de nek van Max met een tijd van 01:39.997”

    Echt domineren inderdaad. het artikel spreek de titel tegen. Die had ik nog niet eerder gezien.

    Login om te reageren
    • skinnybmw zegt

      14 september 2018 om 17:42

      @kilum: En in FP2 was de ‘dominantie’ al een stuk minder, maar daarover wordt nergens bericht hier…go Kimi!??

      Login om te reageren
      • jeroen20vt zegt

        14 september 2018 om 18:22

        @skinnybmw: precies wat ik dacht, valt wel op dat alleen vrije trainingen een artikel waard zijn als redbull ergens bovenaan meedoet

        Login om te reageren
  9. HZW zegt

    14 september 2018 om 18:46

    Compleet nutteloos hoe snel je bent in FP1 en FP2, in Q3 gaat het er om hoe snel je bent, dan worden de startplaatsen verdeeld.
    Verder zijn de Long Run’s heel belangrijk, die bepalen wat er op Zondag te behalen valt.

    Login om te reageren
    • potver7 zegt

      14 september 2018 om 19:10

      @HZW: Startplaatsen worden verdeeld door de wedstrijdleiding: wie de minste gridstraffen heeft (getekend in aantal posities) stast vooraan. Bij gelijke gridstraffen geldt het resultaat van Q3.

      Login om te reageren
  10. evdw zegt

    14 september 2018 om 18:55

    In de “uitslag” van een vrije training spreek je niet over een P1, P2, etc.
    Simpelweg omdat er na de vrije training nog niet vanaf P’s gestart wordt.
    Een P nummer haal je dus pas in de qualificatie want daarna krijg je tijdens de race pas een P.

    Login om te reageren
    • Gulli zegt

      14 september 2018 om 22:30

      @evdw: Practice 1, Practice 2

      Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North